Ogłoszenie z dnia 2010-09-30
Koszalin: Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w Koszalinie - etap I - roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 312268 - 2010; data zamieszczenia: 30.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie, ul. Połczyńska 24, 75-815 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3118060, faks 094 3425419.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w Koszalinie - etap I - roboty dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki udziela się na podstawie art. 66 i 67 ust.1 pkt 5 ustawy z dn.29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), tj. w przypadku, gdy wykonawcą zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym jest dotychczasowy wykonawca zamówienia, wartość zamówienia nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i wykonanie zamówienia jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w limitach wydatków budżetowych była przewidziana do realizacji na rok 2011. Wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne w ostatnim okresie zimowym (bardzo niskie temperatury, obfite opady śniegu) spowodowały znaczne pogorszenie stanu nawierzchni. Niektóre odcinki jezdni ze względu na bezpieczeństwo ruchu zostały wyłączone z ruchu do czasu rozpoczęcia robót. W najgorszym stanie znajdowała się jezdnia wlotowa z kierunku Poznania od której rozpoczęto przebudowę na podstawie projektu opracowanego w 2005r.. Projekt przewidywał poza wymianą krawężników, przebudowę chodników oraz sfrezowanie istniejącej nawierzchni i wykonanie warstw wzmacniających: 7 cm podbudowa z BA 0/25 mm, min. 5 cm warstwa profilowa z BA 0/20 mm. Po sfrezowaniu nawierzchni stwierdzono, że istniejąca podbudowa betonowa znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Zły stan nawierzchni bitumicznej spowodował, że w okresie ostatnich kilku lat, a zwłaszcza po ostatnim okresie zimowym podbudowa uległa znacznej degradacji. Stwierdzono liczne pęknięcia podłużne, poprzeczne i siatkowe oraz odcinki przełomowe wymagające wymiany podłoża i wykonania nowej podbudowy (w załączeniu dokumentacja zdjęciowa). Zły stan podbudowy wskazuje na utratę jej nośności. Ze względu na zaleganie w podłożu gruntów wysadzinowych wymiana podbudowy na przebudowywanym odcinku ulicy wiązałaby się z koniecznością wymiany gruntu na głębokość do ok. 1 m. Z uwagi na bardzo wysoki koszt wymiany podłoża i podbudowy przyjęto, że po wyremontowaniu odcinków przełomowych pełnić ona będzie funkcję ulepszonego podłoża gruntowego. Dodatkowo w celu zabezpieczenia przed przenoszeniem spękań odbitych i ograniczeniem deformacji plastycznych należy zabezpieczyć ją membraną antyspękaniową z mieszanki mastyksowo - grysowej o uziarnieniu 0-8 mm i grubości 3 cm. Ze względu na zachowanie warunku mrozoodporności należy wykonać warstwę wzmacniająco - profilową z betonu asfaltowego 0-25 mm o grubości średnio 14 cm. Jej wykonanie wiąże się z koniecznością regulacji wysokościowej krawężników. Geodezyjne tyczenie sytuacyjno - wysokościowe wykazało rozbieżności pomiędzy istniejącą konstrukcją nawierzchni, a zakładaną w projekcie. Dla osiągnięcia projektowanej 7,0 m szerokości jezdni należy wykonać poszerzenie istniejącej konstrukcji jezdni na długości 60,0 m o 20,0 cm.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.24 - Roboty budowlane w zakresie dróg dwupasmowych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.09.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 609612,08 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 552282,74
Oferta z najniższą ceną: 552282,74 / Oferta z najwyższą ceną: 552282,74
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie z wolnej ręki udziela się na podstawie art. 66 i 67 ust.1 pkt 5 ustawy z dn.29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), tj. w przypadku, gdy wykonawcą zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym jest dotychczasowy wykonawca zamówienia, wartość zamówienia nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i wykonanie zamówienia jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w limitach wydatków budżetowych była przewidziana do realizacji na rok 2011. Wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne w ostatnim okresie zimowym (bardzo niskie temperatury, obfite opady śniegu) spowodowały znaczne pogorszenie stanu nawierzchni. Niektóre odcinki jezdni ze względu na bezpieczeństwo ruchu zostały wyłączone z ruchu do czasu rozpoczęcia robót. W najgorszym stanie znajdowała się jezdnia wlotowa z kierunku Poznania od której rozpoczęto przebudowę na podstawie projektu opracowanego w 2005r.. Projekt przewidywał poza wymianą krawężników, przebudowę chodników oraz sfrezowanie istniejącej nawierzchni i wykonanie warstw wzmacniających: 7 cm podbudowa z BA 0/25 mm, min. 5 cm warstwa profilowa z BA 0/20 mm. Po sfrezowaniu nawierzchni stwierdzono, że istniejąca podbudowa betonowa znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Zły stan nawierzchni bitumicznej spowodował, że w okresie ostatnich kilku lat, a zwłaszcza po ostatnim okresie zimowym podbudowa uległa znacznej degradacji. Stwierdzono liczne pęknięcia podłużne, poprzeczne i siatkowe oraz odcinki przełomowe wymagające wymiany podłoża i wykonania nowej podbudowy (w załączeniu dokumentacja zdjęciowa). Zły stan podbudowy wskazuje na utratę jej nośności. Ze względu na zaleganie w podłożu gruntów wysadzinowych wymiana podbudowy na przebudowywanym odcinku ulicy wiązałaby się z koniecznością wymiany gruntu na głębokość do ok. 1 m. Z uwagi na bardzo wysoki koszt wymiany podłoża i podbudowy przyjęto, że po wyremontowaniu odcinków przełomowych pełnić ona będzie funkcję ulepszonego podłoża gruntowego. Dodatkowo w celu zabezpieczenia przed przenoszeniem spękań odbitych i ograniczeniem deformacji plastycznych należy zabezpieczyć ją membraną antyspękaniową z mieszanki mastyksowo - grysowej o uziarnieniu 0-8 mm i grubości 3 cm. Ze względu na zachowanie warunku mrozoodporności należy wykonać warstwę wzmacniająco - profilową z betonu asfaltowego 0-25 mm o grubości średnio 14 cm. Jej wykonanie wiąże się z koniecznością regulacji wysokościowej krawężników. Geodezyjne tyczenie sytuacyjno - wysokościowe wykazało rozbieżności pomiędzy istniejącą konstrukcją nawierzchni, a zakładaną w projekcie. Dla osiągnięcia projektowanej 7,0 m szerokości jezdni należy wykonać poszerzenie istniejącej konstrukcji jezdni na długości 60,0 m o 20,0 cm
INNE PRZETARGI Z KOSZALINA
- Świadczenie usług pocztowych na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie w 2025 r.
- Świadczenie usług całodobowej ochrony fizycznej dla Domu Pomocy Społecznej "Zielony Taras" w Koszalinie
- Zakup samochodów osobowych na potrzeby prokuratur okręgu koszalińskiego
- Ochrona fizyczna i elektroniczna osób i mienia w budynkach będących siedzibami Prokuratur Rejonowych okręgu koszalińskiego
- "Dostawa kart podarunkowych na potrzeby pracowników Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Spółki z o.o. w Koszalinie przy ulicy Komunalnej 5 ".
- Sprzęt medyczny jednorazowego użytku dla potrzeb Urologii
więcej: przetargi w Koszalinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.