eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KoszalinPrzebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w Koszalinie - etap I - roboty dodatkowe



Ogłoszenie z dnia 2010-09-30

Koszalin: Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w Koszalinie - etap I - roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 312268 - 2010; data zamieszczenia: 30.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie, ul. Połczyńska 24, 75-815 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3118060, faks 094 3425419.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w Koszalinie - etap I - roboty dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki udziela się na podstawie art. 66 i 67 ust.1 pkt 5 ustawy z dn.29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), tj. w przypadku, gdy wykonawcą zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym jest dotychczasowy wykonawca zamówienia, wartość zamówienia nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i wykonanie zamówienia jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w limitach wydatków budżetowych była przewidziana do realizacji na rok 2011. Wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne w ostatnim okresie zimowym (bardzo niskie temperatury, obfite opady śniegu) spowodowały znaczne pogorszenie stanu nawierzchni. Niektóre odcinki jezdni ze względu na bezpieczeństwo ruchu zostały wyłączone z ruchu do czasu rozpoczęcia robót. W najgorszym stanie znajdowała się jezdnia wlotowa z kierunku Poznania od której rozpoczęto przebudowę na podstawie projektu opracowanego w 2005r.. Projekt przewidywał poza wymianą krawężników, przebudowę chodników oraz sfrezowanie istniejącej nawierzchni i wykonanie warstw wzmacniających: 7 cm podbudowa z BA 0/25 mm, min. 5 cm warstwa profilowa z BA 0/20 mm. Po sfrezowaniu nawierzchni stwierdzono, że istniejąca podbudowa betonowa znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Zły stan nawierzchni bitumicznej spowodował, że w okresie ostatnich kilku lat, a zwłaszcza po ostatnim okresie zimowym podbudowa uległa znacznej degradacji. Stwierdzono liczne pęknięcia podłużne, poprzeczne i siatkowe oraz odcinki przełomowe wymagające wymiany podłoża i wykonania nowej podbudowy (w załączeniu dokumentacja zdjęciowa). Zły stan podbudowy wskazuje na utratę jej nośności. Ze względu na zaleganie w podłożu gruntów wysadzinowych wymiana podbudowy na przebudowywanym odcinku ulicy wiązałaby się z koniecznością wymiany gruntu na głębokość do ok. 1 m. Z uwagi na bardzo wysoki koszt wymiany podłoża i podbudowy przyjęto, że po wyremontowaniu odcinków przełomowych pełnić ona będzie funkcję ulepszonego podłoża gruntowego. Dodatkowo w celu zabezpieczenia przed przenoszeniem spękań odbitych i ograniczeniem deformacji plastycznych należy zabezpieczyć ją membraną antyspękaniową z mieszanki mastyksowo - grysowej o uziarnieniu 0-8 mm i grubości 3 cm. Ze względu na zachowanie warunku mrozoodporności należy wykonać warstwę wzmacniająco - profilową z betonu asfaltowego 0-25 mm o grubości średnio 14 cm. Jej wykonanie wiąże się z koniecznością regulacji wysokościowej krawężników. Geodezyjne tyczenie sytuacyjno - wysokościowe wykazało rozbieżności pomiędzy istniejącą konstrukcją nawierzchni, a zakładaną w projekcie. Dla osiągnięcia projektowanej 7,0 m szerokości jezdni należy wykonać poszerzenie istniejącej konstrukcji jezdni na długości 60,0 m o 20,0 cm.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.24 - Roboty budowlane w zakresie dróg dwupasmowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.09.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 609612,08 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 552282,74

  • Oferta z najniższą ceną: 552282,74 / Oferta z najwyższą ceną: 552282,74

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie z wolnej ręki udziela się na podstawie art. 66 i 67 ust.1 pkt 5 ustawy z dn.29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), tj. w przypadku, gdy wykonawcą zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym jest dotychczasowy wykonawca zamówienia, wartość zamówienia nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i wykonanie zamówienia jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przebudowa ul. Gnieźnieńskiej na odcinku od ul. 4 Marca do ul. Połczyńskiej w limitach wydatków budżetowych była przewidziana do realizacji na rok 2011. Wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne w ostatnim okresie zimowym (bardzo niskie temperatury, obfite opady śniegu) spowodowały znaczne pogorszenie stanu nawierzchni. Niektóre odcinki jezdni ze względu na bezpieczeństwo ruchu zostały wyłączone z ruchu do czasu rozpoczęcia robót. W najgorszym stanie znajdowała się jezdnia wlotowa z kierunku Poznania od której rozpoczęto przebudowę na podstawie projektu opracowanego w 2005r.. Projekt przewidywał poza wymianą krawężników, przebudowę chodników oraz sfrezowanie istniejącej nawierzchni i wykonanie warstw wzmacniających: 7 cm podbudowa z BA 0/25 mm, min. 5 cm warstwa profilowa z BA 0/20 mm. Po sfrezowaniu nawierzchni stwierdzono, że istniejąca podbudowa betonowa znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Zły stan nawierzchni bitumicznej spowodował, że w okresie ostatnich kilku lat, a zwłaszcza po ostatnim okresie zimowym podbudowa uległa znacznej degradacji. Stwierdzono liczne pęknięcia podłużne, poprzeczne i siatkowe oraz odcinki przełomowe wymagające wymiany podłoża i wykonania nowej podbudowy (w załączeniu dokumentacja zdjęciowa). Zły stan podbudowy wskazuje na utratę jej nośności. Ze względu na zaleganie w podłożu gruntów wysadzinowych wymiana podbudowy na przebudowywanym odcinku ulicy wiązałaby się z koniecznością wymiany gruntu na głębokość do ok. 1 m. Z uwagi na bardzo wysoki koszt wymiany podłoża i podbudowy przyjęto, że po wyremontowaniu odcinków przełomowych pełnić ona będzie funkcję ulepszonego podłoża gruntowego. Dodatkowo w celu zabezpieczenia przed przenoszeniem spękań odbitych i ograniczeniem deformacji plastycznych należy zabezpieczyć ją membraną antyspękaniową z mieszanki mastyksowo - grysowej o uziarnieniu 0-8 mm i grubości 3 cm. Ze względu na zachowanie warunku mrozoodporności należy wykonać warstwę wzmacniająco - profilową z betonu asfaltowego 0-25 mm o grubości średnio 14 cm. Jej wykonanie wiąże się z koniecznością regulacji wysokościowej krawężników. Geodezyjne tyczenie sytuacyjno - wysokościowe wykazało rozbieżności pomiędzy istniejącą konstrukcją nawierzchni, a zakładaną w projekcie. Dla osiągnięcia projektowanej 7,0 m szerokości jezdni należy wykonać poszerzenie istniejącej konstrukcji jezdni na długości 60,0 m o 20,0 cm

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.