eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JeruzalUsługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć w ramach projektu p.n. Moje przedszkole-wyspa szczęśliwych odkrywców organizowanych w Oddziale Przedszkolnym w Zespole Szkół im.H.Sienkiewicza w Jeruzalu.



Ogłoszenie z dnia 2012-08-23

Jeruzal: Usługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć w ramach projektu p.n. Moje przedszkole-wyspa szczęśliwych odkrywców organizowanych w Oddziale Przedszkolnym w Zespole Szkół im.H.Sienkiewicza w Jeruzalu.
Numer ogłoszenia: 312384 - 2012; data zamieszczenia: 23.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół w Jeruzalu , ul. Szkolna 8, 05-317 Jeruzal, woj. mazowieckie, tel. 0-25 75 232 79, faks 0-25 75 222 11.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http:/zs-jeruzal.psis.edu.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: http:/zs-jeruzal.psis.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć w ramach projektu p.n. Moje przedszkole-wyspa szczęśliwych odkrywców organizowanych w Oddziale Przedszkolnym w Zespole Szkół im.H.Sienkiewicza w Jeruzalu..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia jest realizacja zajęć w ramach projektu p.n Moje przedszkole-wyspa szczęśliwych odkrywców organizowanych w Oddziale Przedszkolnym w Zespole Szkół im.H.Sienkiewicza w Jeruzalu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet IX, Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. 2) Zakres, ilość i rodzaj zajęć w ramach projektu określają szczegółowe zadania stanowiące części zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części : Część 1) Prowadzenie zajęć z języka angielskiego w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych. Część 2) Prowadzenie zajęć tanecznych w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych . Część 3) Prowadzenie zajęć plastycznych w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych. Część 4) Prowadzenie zajęć gimnastyki korekcyjnej w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych. Część 5) Prowadzenie zajęć z rytmiki w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.),przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych. Część 6) Prowadzenie zajęć z jogi w łącznej ilości 60 godzin: podział na 2 grupy wiekowe- każda grupa po 30 min.: w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą 1 raz w tygodniu- 2 razy po 30 min. przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych. Część 7) Zajęcia z pedagogiem w łącznej ilości 30 godzin (60 minutowych): w 2012 roku - 8 h oraz 22h w 2013 roku. Spotkania odbywać się będą 2 razy w miesiącu po 30 minut z podziałem na 2 grupy wiekowe: 2 razy po 30 min. w m-cu dla jednej grupy i 2 razy po 30 min. w m-cu dla drugiej grupy. Część 8) Zajęcia i spotkania z psychologiem w łącznej ilości 120 godzin (60 minutowych): w 2012 roku - 32h oraz 88h w 2013 roku. Spotkania odbywać się będą 2 razy w tygodniu po 60 min. Przeprowadzenie spotkań z rodzicami w łącznej ilości 10 h: w 2012r.- 4h( 2 razy po 2 godz.) i w roku 2013 - 6h( 3 razy po 2 godz.). Część 9) Prowadzenie zajęć i spotkań logopedycznych dla dzieci z wadami wymowy oraz usprawniające mowę w łącznej ilości 120 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 32 h, w roku 2013- 88 h. Zajęcia odbywać się będą 2 razy w tygodniu po 60 minut. Przeprowadzenie spotkań dla rodziców w łącznej ilości 20 h: w 2012 roku - 5h i w roku 2013 - 15h..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 15.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana metodą spełnia/ nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń dołączonego do formularza oferty będącego integralna częścią SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli osoby , która będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia udokumentują wymagane kwalifikacje zawodowe.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana metodą spełnia/ nie spełnia na podstawie złożonego przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń dołączonego do formularza oferty będącego integralna częścią SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń dołączonych do formularza oferty będącego integralna częścią SIWZ metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Upoważnienie do podpisania oferty oraz potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem w imieniu wykonawcy musi wynikać bezpośrednio z przedstawionych dokumentów. Gdy wykonawcę prezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo, posiadające zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji (proponowany wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 7 do SIWZ) 2) Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z wykonywanym zamówieniem, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zs-jeruzal.psis.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół im.H.Sienkiewicza w Jeruzalu, ul.Szkolna 8, sekretariat, tel. 25 732 32 79..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół im.H.Sienkiewicza w Jeruzalu, ul.Szkolna 8,.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu krajowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1.Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługa: Prowadzenie zajęć z języka angielskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługa Prowadzenie zajęć tanecznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługa- Prowadzenie zajęć plastycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługa- Prowadzenie zajęć gimnastyki korekcyjnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.), przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługa- Prowadzenie zajęć z rytmiki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 60 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą z podziałem na 2 grupy wiekowe -1 raz w tygodniu po 30 min. dla każdej grupy ( 2 razy po 30 min.),przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Usługa- Prowadzenie zajęć z jogi.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 60 godzin: podział na 2 grupy wiekowe- każda grupa po 30 min.: w roku 2012- 16 h, w roku 2013- 44 h. Zajęcia odbywać się będą 1 raz w tygodniu- 2 razy po 30 min. przed zajęciami obowiązkowymi lub bezpośrednio po zajęciach obowiązkowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Usługa- Zajęcia z pedagogiem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 30 godzin (60 minutowych): w 2012 roku - 8 h oraz 22h w 2013 roku. Spotkania odbywać się będą 2 razy w miesiącu po 30 minut z podziałem na 2 grupy wiekowe: 2 razy po 30 min. w m-cu dla jednej grupy i 2 razy po 30 min. w m-cu dla drugiej grupy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Usługa- Zajęcia i spotkania z psychologiem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: w łącznej ilości 120 godzin (60 minutowych): w 2012 roku - 32h oraz 88h w 2013 roku. Spotkania odbywać się będą 2 razy w tygodniu po 60 min. Przeprowadzenie spotkań z rodzicami w łącznej ilości 10 h: w 2012r.- 4h( 2 razy po 2 godz.) i w roku 2013 - 6h( 3 razy po 2 godz.)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Usługa- Prowadzenie zajęć i spotkań logopedycznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: dla dzieci z wadami wymowy oraz usprawniające mowę w łącznej ilości 120 godzin (60 minutowych): w roku 2012- 32 h, w roku 2013- 88 h. Zajęcia odbywać się będą 2 razy w tygodniu po 60 minut. Przeprowadzenie spotkań dla rodziców w łącznej ilości 20 h: w 2012 roku - 5h i w roku 2013 - 15h..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.11.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 15.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.