eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DobrczModernizacja dróg na terenie gminy Dobrcz-bitumowanie.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-08-24

Dobrcz: Modernizacja dróg na terenie gminy Dobrcz-bitumowanie.
Numer ogłoszenia: 313272 - 2012; data zamieszczenia: 24.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 243456 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobrcz, ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3648010, faks 052 3648032.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja dróg na terenie gminy Dobrcz-bitumowanie..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja dróg na terenie gminy Dobrcz. 1.1.Wykonanie potrójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni dróg gminnych: - Dobrcz ul. Borówieńska, Irysowa, Chabrowa - 1750m2, - Dobrcz ul. Sasankowa, Konwaliowa, Kalinowa - 1435m2, - Dobrcz, ul. Owocowa - 770m2, - Stronno ul. Wiśniowa - 4235m2. Potrójne powierzchniowe utrwalenie należy wykonać na powierzchni : 8190 m2. Roboty obejmują powierzchniowe utrwalenie nawierzchni nieulepszonej przy użyciu emulsji asfaltowej i grysów bazaltowych. Powierzchniowe utrwalenie potrójne należy wykonać poprzez trzykrotny sprysk emulsji asfaltowej średniorozpadowej, trzykrotne rozsypanie kruszywa naturalnego oraz zagęszczeniu walcem gładkim poszczególnych warstw. Technologia wykonywania nawierzchni drogowej. Przed przystąpieniem do powierzchniowego utrwalenia nawierzchni nieulepszonej, podłoże należy zabezpieczyć urządzenia drogowe wbudowane w istniejącą nawierzchnię (kratki ściekowe, przykrycie studzienek itp.) przed skropieniem lepiszczem. Tuż przed przystąpieniem do rozkładania lepiszcza nawierzchnia powinna być oczyszczona. Przed rozpoczęciem robót wskazane jest zwilżenie podbudowy wodą. Roboty należy wykonywać kombajnem do powierzchniowych utrwaleń gdzie odległość rozsypywarki od kolektora spryskowego nie może być większa niż1 m. Kationowa emulsja bitumiczna wykonana z asfaltu modyfikowanego polimerami stosowana w kombinacji z podwójną warstwą łamanego kruszywa. Preparat przeznaczony do ochrony podłoża przed erozją i penetracją wody, wnikaniem soli - jako cienkowarstwowa, odporna na ścieranie, elastyczna, wykazująca możliwość mostkowania włosowatych pęknięć nawierzchnioizolacja stosowana na drogach i chodnikach. Ułożenie pierwszej warstwy. Na odpowiednio przygotowane, czyste podłoże należy nałożyć pierwszą warstwę emulsji - szacunkowe zużycie: 1,2 - 1,5 kg:m2. Aplikacja emulsji odbywa się przy pomocy sztywnych szczotek lub specjalnej maszyny natryskowej. Na mokrej emulsji rozsypać warstwę zwilżonego kruszywa w ilości ok. 8 kg:m2. Następnie przy pomocy lekkich walców zagęścić rozsypane kruszywo. Po związaniu emulsji nadmiar kruszywa usunąć. Ułożenie drugiej warstwy. Po całkowitym złamaniu emulsji pierwszej warstwy, gdy kruszywo jest mocno związane, należy nałożyć drugą warstwę emulsji w ilości ok. 1,3 -1,6 kg:m. Sposób aplikacji - jak w przypadku układania pierwszej warstwy. Emulsję zasypać kruszywem drobnej frakcji w ilości ok. 12 kg:m2. Wykonaną nawierzchnię należy dokładnie zagęścić przy użyciu lekkiego walca, a po związaniu nadmiar kruszywa usunąć. Oczyszczona nawierzchnia przed skropieniem powinna być sucha. Skropienie można rozpocząć po akceptacji jej oczyszczenia przez przedstawiciela Zamawiającego. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przeprowadzi próbne skropienie w celu określenia optymalnych parametrów pracy skrapiarki, wymaganej ilości lepiszcza w zależności od rodzaju i stanu warstwy przewidzianej do skropienia oraz uzyska akceptację przedstawiciela Zamawiającego. Skropienie należy wykonać równomiernie, w miejscach trudno dostępnych ręcznie przy użyciu węża z dyszą rozpryskową. Wykonane skropienie nawierzchni należy pozostawić przez okres niezbędny do całkowitego rozpadu emulsji. W tym czasie po skropionej powierzchni nie może odbywać się jakikolwiek ruch kołowy. Do czasu układania warstwy z mieszanki mineralno-bitumicznej, Wykonawca zabezpiecza skropioną powierzchnię, dopuszczając tylko niezbędny ruch budowlany. Skropienie warstwy niebitumicznej należy wykonać emulsją średniorozpadową w ilości 0,5-0,7 kg:m2, a ułożenie następnej warstwy może nastąpić po 24 godzinach, po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody. Skropienie warstwy bitumicznej należy wykonać emulsją szybkorozpadową w ilości: 0,4-0,5 kg:m2 dla powierzchni bitumicznych po frezowaniu i warstw podbudowy; 0,1-0,3 kg:m2 dla powierzchni pomiędzy nowoukładanymi warstwami wiążącą i ścieralną. Ułożenie trzeciej warstwy Technologia, jak podczas ułożenia warstwy drugiej. Wykonanie może nastąpić po godzinie, po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody. Do wykonania górnej warstwy powierzchniowego utrwalenia należy przystąpić w terminie od 3 do 14 dni od wykonania warstwy dolnej, po uprzednim jej oczyszczeniu. Na terenie działki nr 163/7 w Dobrczu ul. Irysowa na odcinku około 115 m obramowanie drogi po obu stronach na całej długości wykończone zostanie obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu B-15. Materiały Lepiszcze - asfaltowa emulsja kationowa modyfikowana 70% produkcji krajowej, spełniająca wymagania określone w tabeli 3 OST D.05.03.08-10 lub świadectwie dopuszczenia do stosowania w budownictwie drogowym. Kruszywo - grysy bazaltowe płukane o frakcjach: 5:8 mm i 8:11 mm - dwie warstwy spełniające wymagania określone w OST. Obrzeża betonowe 8x30 cm, beton B-15. Sprzęt Wykonawca powinien dysponować następującym sprzętem sprawnym technicznie: szczotka mechaniczna, kombajn do powierzchniowych utrwaleń, walec drogowy ogumiony. Roboty należy wykonywać kombajnem do powierzchniowych utrwaleń gdzie odległość rozsypywarki od kolektora spryskowego nie może być większa niż 1 m. 1.2. Wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznych dróg. - Sienno ul. Krakowska - 5285m2. Podwójne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni bitumicznych dróg należy wykonać na powierzchni: 5285m2. Wykonanie robót obejmuje podwójne powierzchniowe utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltową modyfikowaną K-70MP i grysami kamiennymi twardymi o wymiarach 5-8 mm i 8-11 mm. Powierzchniowe utrwalenie powierzchni jest zabiegiem utrzymaniowym, który pozwala na uszczelnienie istniejącej nawierzchni, zapewnia dobre właściwości przeciwpoślizgowe warstwy ścieralnej, natomiast nie wpływa na poprawę jej nośności i równości. Technologia wykonywania nawierzchni drogowej. Nawierzchnia, na której ma być wykonane powierzchniowe utrwalenie, w przypadku zajścia takiej potrzeby powinna być wyremontowana przez Wykonawcę, posiadać właściwy profil podłużny i poprzeczny oraz powierzchnię charakteryzującą się dużą jednorodnością pod względem twardości i tekstury. Podwójne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni polega na kolejnym rozłożeniu: warstwy lepiszcza, warstwy kruszywa, drugiej warstwy lepiszcza, warstwy drobniejszego kruszywa. Lepiszcze do powierzchniowego utrwalenia - kationowe emulsje asfaltowe szybkorozpadowe modyfikowane K1-70MP. Wykonawca przystępujący do wykonania powierzchniowego utrwalenia powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu: szczotek mechanicznych - do oczyszczania nawierzchni i usuwania niezwiązanych ziarn po wykonaniu powierzchniowego utrwalenia, skrapiarek lepiszcza - do rozłożenia lepiszcza na nawierzchni, rozsypywarek kruszywa - do rozłożenia kruszywa na nawierzchni, walców drogowych ogumionych wyposażonych w opony o gładkim bieżniku - do przywałowania rozłożonego kruszywa oraz lekkich walców statycznych o stalowych pancerzach, pod warunkiem, że nie będą one powodowały miażdżenia ziarn kruszywa. Powierzchniowe utrwalenie można wykonywać w okresie, gdy temperatura otoczenia nie jest niższa od +10oC przy stosowaniu asfaltowej emulsji kationowej i nie niższa niż +15oC przy stosowaniu innych lepiszczy. Temperatura utrwalanej nawierzchni powinna być nie niższa niż +5oC przy emulsji asfaltowej i +10oC przy innych lepiszczach bezwodnych. Nie dopuszcza się przystąpienia do robót podczas opadów atmosferycznych. Przed przystąpieniem do rozkładania lepiszcza, nawierzchnia powinna być dokładnie oczyszczona za pomocą sprzętu mechanicznego. W szczególnych przypadkach (bardzo duże zanieczyszczenie) oczyszczenie nawierzchni można wykonać przez spłukanie wodą (z odpowiednim wyprzedzeniem dla wyschnięcia nawierzchni - ważne przy stosowaniu lepiszczy na gorąco). Kruszywo powinno być rozkładane równomierną warstwą na świeżo rozłożonej warstwie lepiszcza, za pomocą rozsypywarki kruszywa. Odległość pomiędzy skrapiarką rozkładającą lepiszcze, a poruszającą się za nią rozsypywarką kruszywa nie powinna być większa niż 40 m. Przy stosowaniu emulsji asfaltowej czas jaki upływa od chwili rozłożenia lepiszcza do chwili rozłożenia kruszywa powinien być możliwie jak najkrótszy (kilka sekund). Bezpośrednio po rozłożeniu kruszywa, ale nie później niż po 5 minutach należy przystąpić do jego wałowania. Dla uzyskania właściwego przywałowania można przyjąć co najmniej 5-krotne przejście walca ogumionego w tym samym miejscu przy stosunkowo dużej prędkości od 8 do 10 km/h. Przy wykonywaniu podwójnego powierzchniowego utrwalenia, pierwszą warstwę kruszywa wałuje się tylko wstępnie (jedno przejście walca). 1.3. Do obowiązku Wykonawcy należy zabezpieczenie kompleksowej obsługi geodezyjnej oraz pokrycie kosztów z tym związanych.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. ul. Laskowicka 3, 86-100 Świecie, ul. Laskowicka 3, 86-100 Świecie, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 487804,87 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 384984,10

  • Oferta z najniższą ceną: 293596,69 / Oferta z najwyższą ceną: 384984,10

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.