Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-06
Legnica: Wykonywanie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz mieszkańców Legnicy w okresie od 1/01/2014 r. do 31/12/2015 r.
Numer ogłoszenia: 315788 - 2013; data zamieszczenia: 06.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Poselska 13, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. 076 7221803, faks 076 7221831.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mopslegnica.dolnyslask.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Samorządu Terytorialnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz mieszkańców Legnicy w okresie od 1/01/2014 r. do 31/12/2015 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonywanie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz mieszkańców Legnicy w okresie od 1/01/2014 r. do 31/12/2015 r. 2014 r. - 600 osób - usługi opiekuńcze , 35 osób - specjalistyczne usługi opiekuńcze 2015 r. - 620 osób - usługi opiekuńcze , 35 osób - specjalistyczne usługi opiekuńcze.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Wykonywanie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz mieszkańców Legnicy w okresie od 1/01/2014 r. do 31/12/2015 r. 2014 r. - 600 osób - usługi opiekuńcze , 35 osób - specjalistyczne usługi opiekuńcze 2015 r. - 620 osób - usługi opiekuńcze , 35 osób - specjalistyczne usługi opiekuńcze - nie więcej niż 30% zamówienia pierwotnego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych 85.31.11.20 - 85.31.11.20 .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 300 000 zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych przez osoby posiadające uprawnienia wynikające z rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. 2006.134.943.) - na podstawie przedstawionych uprawnień osób wykonujących specjalistyczne usługi opiekuńcze. Złożone dokumenty oceniane będą na zasadzie - spełnia/ nie spełnia warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca winien przedłożyć minimum 1 zrealizowane lub realizowane zamówienie (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) pracy podobnej lub tożsamej z przedmiotem niniejszego zamówienia . Wykaz winien obejmować pracę wykonaną w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykaz winien zawierać : a/ nazwę i adres zamawiającego, b/ nazwę zamówienia c/ wartość brutto każdego zamówienia d/ termin realizacji każdego zamówienia e/ ilość osób objętych opieką w każdym zamównieniu f/ ilość godzin usług zrealizowanych w miesiącu Zamawiający wymaga, by każde zrealizowane lub realizowane zamówienie obejmowało: a/ w zakresie usług opiekuńczych - minimum 500 osób w ilości minimum 40.000 godzin miesięcznie , b/ w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych - minimum 25 osób w ilości minimum 1800 godzin miesięcznie. Do wykazu wykonywanych lub wykonanych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych należy dołączyć dowody ich prawidłowego wykonania lub wykonywania ( w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę). Dowodami są dokumenty określone w § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzaju dokumentów , jakich może żądać zamawiający od wykonawcy ,oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz.U. z 2013 r. poz.231). Złożony dokument oceniany będzie na zasadzie - spełnia/ nie spełnia warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca winien przedstawić wykaz obejmujący : a/ minimum 250 osób , które będą realizowały usługi opiekuńcze. Osoby te winny posiadać przeszkolenie w świadczeniu tych usług i minimum 6-miesięczny staż pracy w świadczeniu usług opiekuńczych, b/ minimum 30 osób , które będą świadczyły specjalistyczne usługi opiekuńcze. Osoby te winny posiadać kwalifikacje określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. nr 189 , poz. 1598 ) i posiadać minimum 6- miesięczny staż pracy w zakresie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych. Wykaz zawierać winien ponadto świadectwa posiadanych kwalifikacji przez osoby świadczące usługi, zaświadczenia o odbyciu stażu w jednej z placówek wymienionych w wyżej wymienionym rozporządzeniu oraz podstawę dysponowania tymi osobami. Złożony dokument oceniany będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia warunku udziału w postępowaniu przetargowym.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Posiadanie odpowiedniej ilości środków finansowych lub zdolności kredytowej niezbędnych do zapewnienia prawidłowej realizacji zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca winien złożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej , w którym wykonawca posiada rachunek , potwierdzającą wysokość posiadanych środków - minimum 700.000 zł lub zdolność kredytową na minimum 700.000 zł . Informacja winna być wystawiona nie wcześniej trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert Złożony dokument oceniany będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia warunku udziału w postępowaniu przetargowym. 2. Ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca winien złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, na minimum 500.000 zł , zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia Złożony dokument oceniany będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia warunku udziału w postępowaniu przetargowym.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisów umowy w zakresie zmiany pracowników wykonawcy realizujących przedmiot zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.mopslegnica.dolnyslask.pl/?a=1&id=11261
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: MOPS Legnica - Poselska 13 - pok. 26.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.09.2013 godzina 08:30, miejsce: MOPS Legnica - Poselska 13 - pok. 26.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych
- Świadczenie kompleksowych usług ratownictwa wodnego na potrzeby zespołu basenów odkrytych Aquafun przy ul. Stromej 3a w Legnicy w sezonie 2025
- DOSTAWY ZESTAWU DO WYKONYWANIA ENDOSKOPOWYCH ZABIEGÓW USUWANIA KAMIENI NERKOWYCH - PROCEDUR RIRS
- DOSTAWY PIECZYWA W TYM PIECZYWA PÓŁCUKIERNICZEGO
- Przechowywanie na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg powiatu legnickiego, w przypadkach określonych w ustawie Prawo o ruchu drogowym w okresie od 1 kwietnia 2025 r. do 31 marca 2027 r.
- Termomodernizacja elewacji od podwórka Remont dachu przy ul. Piastowskiej 64
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych tzw. teleopieki na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej
- Usługi wsparcia seniorów w ramach w ramach projektu "Wsparcie seniorów w Gminie Stara Dąbrowa" nr FEPZ. 06.18-IP.01-0016/24
- Usługi opiekuńcze w Gminie Stara Dąbrowa w ramach projektu "Wsparcie seniorów w Gminie Stara Dąbrowa" nr FEPZ. 06.18-IP.01-0016/24
- Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach programu "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2025 od dnia 01 kwietnia 2025r. do 31 grudnia 2025r.
- Organizacja i świadczenie usług opiekuńczych z Programu "Opieka wytchnieniowa" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
- Realizacja usług społecznych w ramach projektu pn. "Centrum Usług Społecznych w Gminie Rogowo".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.