Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-10-04
Ogłoszenie nr 317181 - 2016 z dnia 2016-10-04 r.
Katowice: robota budowlana polegająca na wykonaniu parkingu wraz z murem oporowym, ogrodzeniem i oświetleniem zewnętrznym przy ul. Kossutha 13 w Katowicach
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki, krajowy numer identyfikacyjny
1544738200030, ul.
ul. Kossutha
13,
40844
Katowice, woj.
śląskie, państwo
, tel.
(032) 7351547, 7351637, e-mail
inwestycje@nfz-katowice.pl, faks
327 351 636.
Adres strony internetowej (URL): www.nfz-katowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.nfz-katowice.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Śląski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój nr 208A (II piętro)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: robota budowlana polegająca na wykonaniu parkingu wraz z murem oporowym, ogrodzeniem i oświetleniem zewnętrznym przy ul. Kossutha 13 w Katowicach
Numer referencyjny: 30/pn/2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie parkingu wraz z murem oporowym, ogrodzeniem i oświetleniem zewnętrznym przy ul. Kossutha 13 w Katowicach, zgodnie z zasadami określonymi w SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem: 1)Wykonanie parkingu 2)Wykonanie instalacji oświetlenia zewnętrznego parkingu 3)Wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej do odprowadzenia wód opadowych z parkingu. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca załączył do oferty harmonogram robót obejmujący cały okres realizacji umowy, ze szczególnym uwzględnieniem czasookresu przewidzianego na wywóz nadmiaru ziemi z terenu budowy. Realizacja zamówienia będzie przebiegała na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Wzór umowy przewiduje i określa warunki ewentualnej zmiany treści umowy. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót. Zamawiający ma na myśli wszystkich pracowników fizycznych, bezpośrednio zaangażowanych w procesie budowy. Wymóg zatrudniania na postawie umowy o pracę nie dotyczy kierowców.
II.5) Główny kod CPV: 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
Dodatkowe kody CPV:45111240-2, 45232130-2, 44163112-8, 31527200-8, 31500000-1, 31230000-7, 31310000-2, 45233250-6, 45316100-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 31/12/2016
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1. Wykonawca, celem wykazania warunku w zakresie zdolności zawodowej, winien wykazać wykonanie co najmniej 2 robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, każda, a polegające na wykonaniu parkingu z nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m ^2 wraz z oświetleniem i odwodnieniem , z przeznaczeniem dla samochodów.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla spełnienia warunku, o którym mowa w pkt V pkt 1 ppkt 2) SIWZ, wystarczy spełnienie go wspólnie przez wykonawców ubiegających się o zamówienie co oznacza, iż warunek musi spełnić co najmniej jeden z wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Warunek nie podlegania wykluczeniu winien spełnić każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
3. W związku z art. 22a ust.1 pzp, zgodnie z którym: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Na gruncie niniejszego postępowania przyjmuje się, iż "stosowna sytuacja", o której mowa w cyt. art. 22a ust.1 pzp, wystąpi wyłącznie w przypadku, gdy:
1)Wykonawca, który polega na zdolnościach zawodowych innego podmiotu/ów, udowodni Zamawiającemu,że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów/u, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów/u do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2) Zamawiający oceni, że udostępniana wykonawcy przez inny podmiot/podmioty zdolność zawodowe, pozwala na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22
W przypadku polegania na zdolnościach zawodowych innego podmiotu, wykonawca jest zobowiązany wskazać ten fakt w formularzu oferty.
W celu oceny, czy wykonawca polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantują rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda w szczególności:
- podmiotu który udostępni swoje zasoby (nazwa/firma oraz adres)
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
- czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Informacje, o których mowa powyżej, winny znaleźć się w zobowiązaniu podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie podmiotu, o którym mowa wyżej, wykonawca załącza do oferty.
Zgodnie z art. 22a ust. 6 pzp, jeżeli zdolność zawodowa, podmiotu trzeciego nie potwierdza, spełnienia przez wykonawcę warunku w zakresie zdolności zawodowej lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie wskazanym przez Zamawiającego:
- zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
- zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolność zawodową.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
1)Wykaz robót budowlanych (formularz wykaz robót budowlanych) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane;
2)Dowody, określające, czy roboty budowlane wykazane w wykazie robót, zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
3)Wykaz robót budowlanych, zawierający roboty, które zostały wykonane przez podmiot udostępniający wykonawcy swój zasób oraz dowody, że wykazane roboty budowlane zostały wykonana należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona.
Uwaga!
oPodając w formularzu wykaz robót budowlanych rodzaj roboty budowlanej, wykonawca wskazuje przedmiot zamówienia zgodny ze zdefiniowanym w SIWZ.
oPodając w formularzu wykaz robót budowlanych wartość, Wykonawca wpisuje kwotę brutto w złotych za całość wykonanego zamówienia.
oPodając w formularzu wykaz robót budowlanych datę wykonania, Wykonawca wskazuje dzień, miesiąc i rok wykonania (zakończenia) zamówienia.
oPodając w formularzu wykaz robót budowlanych miejsce wykonania, Wykonawca wskazuje adres wykonania zamówienia.
oJeżeli zakres przedmiotowy wykazywanych przez Wykonawcę zamówień byłby szerszy (np. obejmowałby inny rodzaj zamówienia bądź inne roboty budowlane), Wykonawca winien wyodrębnić i podać dane dotyczące jedynie wykonanej roboty budowlanej zdefiniowanej powyżej. W przypadku podawania wartości wykonawca winien wpisać zarówno kwotę stanowiącą wartość całego zamówienia, jak i wartość samej roboty budowlanej zdefiniowanej w pkt V.1 SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
1) Na podstawie art. 45 ust.2 i ust.5 pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 złotych).
2) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1.pieniądzu,
2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym,że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3.gwarancjach bankowych,
4.gwarancjach ubezpieczeniowych,
5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej:
BGK o/Katowice Nr 97 11301091 0003 9003 7420 0002.
4) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, wykonawca obowiązany jest złożyć dokument - wadium w kasie Śląskiego OW NFZ w Katowicach, ul. Kossutha 13, IV p., pokój nr 410. Treść takiego dokumentu nie może warunkować wypłacenia kwoty wadium Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu. Dokument w swej treści winien uwzględniać postanowienia art. 46 ust.4a oraz ust.5 pzp. Dokument swoją ważnością musi obejmować okres odpowiadający terminowi związania ofertą (30 dni). Bieg tego terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 pzp). Pierwszym dniem związania ofertą będzie zatem dzień, w którym upływa termin składania ofert.
Wadium winno mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny.
5) Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 3 pzp).
Przez wniesienie wadium rozumie się złożenie dokumentu w kasie Śląskiego OW NFZ, bądź wpływ środków pieniężnych na podany wyżej rachunek bankowy, przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt XI ppkt 1 SIWZ.
6) Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy (art. 89 ust. 1 pkt 7b pzp).
7) Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 90 |
Termin wywozu nadmiaru ziemi z terenu budowy | 5 |
Okres gwarancji i rękojmi za wady | 5 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane (roboty dodatkowe), które nie zostały wyszczególnione w dokumentacji projektowej lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót co do ich rodzaju (braki rzeczowe), a są niezbędne (konieczne) do realizacji przedmiotu umowy i nie wykraczają poza przedmiot umowy określony w umowie. Wykonanie robót dodatkowych nie wymaga zawarcia odrębnej umowy, a zostanie wprowadzone do niniejszej umowy pisemnym aneksem uwzględniającym także spowodowaną robotami dodatkowymi zmianę (wzrost) wynagrodzenia brutto określonego w §7 ust. 1 umowy. Aneks zostanie poprzedzony sporządzeniem przez Strony protokołu konieczności określającym ilość i rodzaj robót dodatkowych oraz szczegółowym kosztorysem robót dodatkowych. Szczegółowy kosztorys robót dodatkowych zostanie sporządzony przez Wykonawcę w oparciu o zasady określone w §1a umowy. 2) W przypadku wystąpienia różnic obmiarowych pomiędzy ilościami ujętymi w szczegółowym kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik nr 2 do umowy) a ilościami wynikającymiz faktycznego obmiaru robót, rozliczenie umowy nastąpi w oparciu o kosztorys powykonawczy rozumiany jako kosztorys opracowany na podstawie obmiaru robót oraz podstaw cenowych określonych w umowie (składniki cenotwórcze wynikające ze szczegółowego kosztorysu ofertowego). W wyniku rozliczenia robót kosztorysem powykonawczym, wynagrodzenie brutto,o którym mowa w §7 ust. 1 umowy, może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu. 3) W przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, Strony sporządzą protokół konieczności oraz kosztorys różnicowy, a jego wynik wprowadzony zostanie przez Strony do niniejszej umowy w drodze pisemnego aneksu. Wykonanie robót zamiennych możliwe będzie w następujących przypadkach: a) w sytuacji braku możliwości zastosowania materiału, elementu lub technologii wynikających z oferty Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 30/pn/2016, z uwagi na zaprzestanie produkcji, wady dokumentacji projektowej lub inny obiektywny powód uniemożliwiający zastosowanie zaoferowanych w ofercie Wykonawcy materiałów, elementów lub technologii; b) w sytuacji możliwości zastosowania norm lub innych przepisów prawa obowiązujących po dniu zawarcia niniejszej umowy, jeśli takie rozwiązanie ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa ludzi i obiektu. Wprowadzenie robót zamiennych może spowodować wzrost lub zmniejszenie wysokości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §7 ust.1 umowy, co uwzględni ww. aneks do umowy. Kosztorys różnicowy zostanie sporządzony przez Wykonawcę w oparciu o zasady określone w §1a umowy. 4) Z przyczyn uzasadnionych potrzebami Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie prawo zrezygnowania (wyłączenia) z realizacji umowy części robót budowlanych objętych przedmiotem niniejszej umowy, łącznie do wartości nie przekraczającej 5% wynagrodzenia brutto określonego w § 7 ust. 1 umowy. W takiej sytuacji zmniejszenie zakresu przedmiotowego, a tym samym, zmniejszenie wysokości wynagrodzenia nastąpi w drodze pisemnego aneksu do umowy. Wykonawca zostanie poinformowany o zamiarze zawarcia aneksu, niezwłocznie po powzięciu informacji na temat koniczności zmniejszenia zakresu przedmiotowego. Z tytułu zmniejszenia zakresu przedmiotowego, wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 5) Warunkiem dokonania opisanej w pkt 4) zmiany jest skuteczne poinformowanie wykonawcy o zamiarze zawarcia aneksu tj. przekazanie niniejszej informacji na nr faksu wykonawcy oraz poczty elektronicznej wykonawcy, z dokładnym opisaniem zakresu umowy objętego zamiarem wyłączenia z realizacji oraz kwoty zmniejszenia wynagrodzenia brutto. 6) 1.Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie robót budowlanych, o których mowa w § 1 ust.7 lub ust. 9 umowy, zostanie ustalone z zastosowaniem następujących zasad: 1)jeżeli roboty wynikające z §1 ust.7 lub ust. 9 umowy nie odpowiadają opisowi pozycji w szczegółowym kosztorysie ofertowym (załącznik nr 2 do umowy), ale jest możliwe ustalenie nowej ceny na podstawie ceny jednostkowej ze szczegółowego kosztorysu ofertowego poprzez interpolację, Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia (odpowiednio szczegółowego kosztorysu robót dodatkowych lub kosztorysu różnicowego) Zamawiającemu; 2)jeżeli nie można wycenić robót wynikających z §1 ust.7 lub ust.9 umowy z zastosowaniem metody, o której mowa w pkt 1, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwach branżowych (np. SEKOCENBUD, Orgbud, Intercenbud, itp.) dla województwa śląskiego, aktualnych w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym kalkulacja (odpowiednio szczegółowy kosztorys robót dodatkowych lub kosztorys różnicowy) jest sporządzana. 2.Wykonawca dokona wyliczeń, o których mowa w ust.1 oraz przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia wysokość wynagrodzenia za roboty, o których mowa w § 1 ust.7 lub ust.9 umowy, przed podpisaniem stosownego aneksu do umowy i rozpoczęciem tych robót. 3.Jeżeli odpowiednio szczegółowy kosztorys robót dodatkowych lub kosztorys różnicowy przedłożony przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu będzie wykonany niezgodnie z zasadami określonymi w ust.1, Zamawiający wprowadzi korektę kosztorysu stosując zasady określone w ust.1. 7)1.W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany podwykonawcy, zrezygnować z podwykonawcy bądź wprowadzić podwykonawcę w zakresie nieprzewidzianym w ofercie Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 30/pn/2016. Zmiana podwykonawcy, rezygnacja z podwykonawcy bądź wprowadzenie podwykonawstwa w zakresie nieprzewidzianym w ofercie, winno nastąpić w drodze pisemnego aneksu do umowy. 2.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.Zamawiający, może żądać od Wykonawcy zmiany lub odsunięcia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy od wykonywania świadczeń w zakresie realizacji przedmiotu umowy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje podwykonawca lub dalszy podwykonawca, nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy robót budowlanych, dostaw lub usług lub dotrzymania terminów realizacji tych robót. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca niezwłocznie usunie na żądanie Zamawiającego podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę z terenu budowy, jeżeli działania podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy na terenie budowy naruszają postanowienia niniejszej umowy. 8)W przypadku niezakończenia robót, z powodów złych warunków atmosferycznych, do dnia 20 stycznia 2017 roku, sporządzone w tej sytuacji protokoły odbioru częściowego i kosztorysy powykonawcze, będą stanowiły podstawę do rozliczenia i zafakturowania faktycznie wykonanego zakresu robót budowlanych. W przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w zdaniu powyżej konieczna będzie przerwa w wykonywaniu robót budowlanych do czasu uzyskania przez Zamawiającego potwierdzenia przeznaczenia przez Narodowy Fundusz Zdrowia środków na dokończenia zadania inwestycyjnego w planie inwestycyjnym roku 2017. Jeżeli potwierdzenie takie umożliwi kontynuację robót i ich zakończenie w I kwartale roku 2017, Wykonawca robót zobowiązany jest do wznowienia robót w terminie 7 dni roboczych od pisemnego powiadomienia przez Zamawiającego na warunkach wynikających z zawartej umowy. W powiadomieniu wskazany zostanie proponowany termin zakończenia robót uwzględniający proporcje pomiędzy czasem przeznaczonym na realizacje umowy i ewentualne przerwy spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Koszt zabezpieczenia terenu budowy ( ogrodzenie tymczasowe) w okresie przerwy w robotach obciąża Wykonawcę. Jeśli stosowne decyzje zapadną w terminie umożliwiającym kontynuację robót budowlanych w kolejnych kwartałach, strony umowy dokonają zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy waloryzując cenę niewykonanych do tej chwili robót budowlanych o współczynnik wynikający z faktycznego upływu czasu i kwartalnego (kwartalnych) wskaźnika cen produkcji budowlano-montażowej opublikowanych w Dzienniku Urzędowym GUS. 9)1.Umowa niniejsza będzie mogła ulec zmianie w zakresie terminu wykonania umowy w przypadku wystąpienia następujących przeszkód w jej realizacji: a)w przypadku zaistnienia okoliczności siły wyższej (w rozumieniu przyjętym w orzecznictwie), jeżeli uniemożliwia to prowadzenie robót; b)w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego spowodowanych warunkami organizacyjnymi lub innymi okolicznościami, przez które należy rozumieć sytuacje wynikające z wad dokumentacji, w oparciu o którą realizowana jest umowa, a także sytuacje związane z koniecznością uzyskania dodatkowych decyzji, pozwoleń, uzgodnień etc., jeżeli uniemożliwia to wykonywanie robót; c)w przypadku zaistnienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe technologicznie wykonywanie robót budowlanych. Zasadność powołania się na przedmiotową przesłankę będzie każdorazowo oceniana przez Zamawiającego na podstawie powszechnie dostępnej wiedzy budowlanej na temat procesów technologicznych wykonywania robót budowlanych. Za warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe technologicznie wykonywanie robót budowlanych strony umowy uznają spadek temperatury powietrza w nocy poniżej +5 stopni Celsjusza. W takim przypadku każdorazowe przerwanie robót odnotowane zostanie w Dzienniku budowy i potwierdzane wpisami w kolejnych dniach, aż do ustania przyczyny kolejnej przerwy i wpisu o przystąpieniu do kontynuacji wykonywania robót, z zastrzeżeniem ustaleń par.3 ust.5 lit.c). d)gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych bądź robót zamiennych, bądź konieczność udzielenia zamówień dodatkowych na roboty budowlane, jeżeli wstrzymują one lub opóźniają realizację przedmiotu umowy; e)w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji. 2.W sytuacji zaistnienia którejkolwiek z wyżej wskazanych okoliczności (ust. 1 lit. a, b, c, d lub e), termin wykonania robót budowlanych zostanie zawieszony na okres niezbędny do usunięcia lub ustąpienia przeszkody w wykonywaniu robót. Od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia lub ustąpienia przeszkody bieg terminu realizacji robót budowlanych będzie kontynuowany, a termin zakończenia robót, o którym mowa w par. 3 ust. 1 przesunięty o ilość dni przerwy w realizacji robót. 3.Zawieszenie terminu realizacji robót budowlanych będzie wymagało pisemnego potwierdzenia przez Zamawiającego na protokole zawieszenia określającym w szczególności datę rozpoczęcia okresu zawieszenia, podpisanym przez Zamawiającego oraz Wykonawcę. 4.Po usunięciu lub ustąpieniu przeszkody, Strony niniejszej umowy sporządzą pisemny aneks do umowy wskazujący okres trwania zawieszenia realizacji robót budowlanych oraz określający nowy termin wykonania robót. 5.Wystąpienie którejkolwiek z przesłanek wskazanych w ust. 1 nie musi oznaczać zawieszenia terminu realizacji robót budowlanych jako całości; przeszkoda może dotyczyć realizacji pojedynczej pozycji lub niektórych pozycji szczegółowego kosztorysu ofertowego, bądź ich części, co nie wyklucza prowadzenia robót budowlanych w innym zakresie. Niezależnie od zakresu zawieszenia, zapisy ust. 1-4 znajdą odpowiednie zastosowanie. 10)Jeżeli w okresie realizacji umowy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT przyjmuje się następujące zasady. Jeżeli zmiana stawki podatku VAT będzie oznaczała zwiększenie wynagrodzenia brutto umowy albo - w sytuacji, gdy podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązany będzie odprowadzać Zamawiający - zwiększenie wydatku brutto po stronie Zamawiającego, wynagrodzenie netto umowy, w tym także wartości, ceny netto podane w załączniku nr 2 do umowy, zostanie obniżone w taki sposób, aby po doliczeniu aktualnie obowiązującej stawki podatku VAT, wydatek brutto po stronie Zamawiającego nie przekroczył ceny oferty netto Wykonawcy powiększonej o podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu złożenia oferty w zamówieniu nr 30/pn/2016. W przypadku ustawowego zmniejszenia stawki podatku VAT w okresie realizacji umowy, do wynagrodzenia netto umowy, w tym także do wartości, cen netto podanych w załączniku nr 2 do umowy, zostanie doliczony podatek VAT w wysokości obowiązującej na skutek zmniejszenia stawki. Zmiana stawki podatku VAT wraz z jej konsekwencjami zostanie wprowadzona do umowy w formie pisemnej, w drodze aneksu do umowy, ze wskazaniem dnia wejścia w życie zmiany stawki podatku VAT. 11)W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi zostać dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości. O zamiarze dokonania zmiany formy zabezpieczenia Wykonawca obowiązany jest poinformować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana formy zabezpieczenia zostanie wprowadzona i potwierdzona stosownym aneksem do umowy. 12)1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy lub przesunięcia terminu realizacji inwestycji na 2017r., w sytuacji, gdy do dnia 2 listopada br. nie zostanie zakończony proces uprawomocnienia decyzji Prezydenta Miasta Katowice nr 1074/16 z dnia 16.09.2016 r. 2.Przesunięcie terminu realizacji inwestycji na 2017 r., będzie możliwe po otrzymaniu przez Zamawiającego środków finansowych na wskazany cel. Nowy termin realizacji zadnia zostanie wskazany przez Zamawiającego, nie wcześniej jednak niż na 21 dni przed oczekiwanym terminem przekazania frontu robót. Prace będą mogły być prowadzone nie wcześniej niż w miesiącu maju 2017r. Termin realizacji nie przekroczy 60 dni kalendarzowych. 3.W przypadku rozpoczęcia realizacji umowy w roku 2017 wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwaloryzowane na zasadach opisanych w § 3 ust.6 umowy.4.Zarówno nowy termin realizacji umowy jak i skutki waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy określone zostaną w pisemnym aneksie do umowy. 5.W sytuacji konieczności odstąpienia od realizacji umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę na piśmie podając uzasadnienie faktyczne podjętej decyzji. Wykonawcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie z tytułu odstąpienia przez Zamawiającego od realizacji umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 20/10/2016, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- "Świadczenie usług konserwacyjnych wraz z wykonywaniem drobnych napraw oraz usuwanie awarii w obiekcie WFOŚiGW zlokalizowanym w Katowicach przy ul. Plebiscytowej 19 ...
- Serwis pogwarancyjny aparatury medycznej dla Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii
- Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych, segregowanych, odpadów wielkogabarytowych oraz gruzu z budynków Urzędu Miasta Katowice, siedzib OSP i Rad Dzielnic w roku 2025 r.
- Zakup i dostawa (wraz z rozładunkiem) sprzętu serwerowo -sieciowego na potrzeby Ministerstwa Przemysłu
- USŁUGA UBEZPIECZENIA SPZOZ MSWiA w KATOWICACH
- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej dla spółki Katowickie Inwestycje S.A.
więcej: przetargi w Katowicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.