Ogłoszenie z dnia 2016-10-04
Ogłoszenie nr 317689 - 2016 z dnia 2016-10-04 r.
Zawiercie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zawiercie, krajowy numer identyfikacyjny
51596800000, ul.
ul. Leśna
2,
42400
Zawiercie, państwo
, woj.
śląskie, tel.
32 49 41 267, faks
32 67 22 684, e-mail
Adres strony internetowej (URL): www.zawiercie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP. 271.104.2016
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy. Przedmiot zamówienia obejmuje nieruchomości wraz z zamieszkującymi je mieszkańcami określone w załączniku nr 3 do wzoru umowy (w załączniku zaznaczone nieruchomości, to nieruchomości wielorodzinne). I. Zamówienie obejmuje: 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (wskazanych w załączniku nr 3 do wzoru umowy) i odbywać się będzie z podziałem na: a) selektywnie zebrane odpady z podziałem na: o szkło, o papier i tektura, o metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, b) odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, rozdrobnione gałęzie), c) zmieszane inne odpady komunalne, d) odpady komunalne wielkogabarytowe - odpady komunalne, które nie mogą być umieszczone, ze względu na swoje rozmiary lub masę, w typowych pojemnikach m.in. stare meble, wózki dziecięce, materace, e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Sposób zbierania poszczególnych frakcji musi być zgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów zebranych selektywnie przez właścicieli nieruchomości, nie dopuszczając do mieszania poszczególnych frakcji zebranych odpadów chyba, że ich zbiórka odbywa się w jednym pojemniku, tj. tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe. Nie dopuszcza się wspólnego odbierania odpadów z nieruchomości zamieszkałych z odpadami z nieruchomości niezamieszkałych oraz z odpadami spoza terenu Gminy Zawiercie. 2. Wyposażenie wskazanych przez Gminę nieruchomości zamieszkałych w pojemniki lub kontenery na odpady zmieszane spełniające wymagania określone w "Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie" a w przypadku odpadów selektywnie zebranych w worki i pojemniki na odpady, zgodnie z następującymi zasadami: a) domy jednorodzinne - w worki z uwzględnieniem selektywnej zbiórki odpadów i pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l i 240 l, Wykonawca dostarczy mieszkańcom puste worki po każdorazowym odbiorze napełnionych worków w ilości odpowiadającej odebranych oznaczonych worków. Worki muszą być oznaczone trwałą informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów wraz z opisem co należy wrzucać do danego worka a czego nie należy tam umieszczać, logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. Worki powinny być wykonane z folii o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (w przypadku worków brązowych min. 50 mikronów, natomiast pozostałe worki min. 30 mikronów) i mieć pojemność 120 litrów (w przypadku worków zielonych dopuszcza się stosowanie worków o pojemności 80 litrów). Ponadto Wykonawca odbierze w każdej ilości odpady komunalne zbierane w sposób selektywny (tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło, papier i tekturę, odpady ulegające biodegradacji) wystawione w workach z widoczną zawartością zgodnie z harmonogramem. Pojemniki na odpady zmieszane muszą być oznaczone logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. W przypadku dostarczenia do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK) odpadów selektywnie zebranych w workach oznaczonych logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie wydać puste worki w ilości odpowiadającej odebranych oznaczonych worków; b) punkty gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) w oddzielne pojemniki na odpady selektywnie zebrane i kontenery na odpady zmieszane. Zestaw pojemników na odpady powinien zawierać: o kontenery na odpady zmieszane KP-7 lub KP-8 lub KP-10 lub pojemniki 1,1 m3 lub 240 l, o pojemnik zielony na szkło białe i kolorowe 1,1 m^3 lub 240 l, o pojemnik niebieski na papier i tekturę 1,1 m^3 lub 240 l, o kontener żółty lub siatkowy na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe KP-7 lub pojemnik żółty lub siatkowy na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe 1,1 m^3 lub 240 l, o pojemnik brązowy na odpady ulegające biodegradacji 1,1 m^3 lub 240 l. Pojemniki należy oznaczyć trwałą informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. Pojemniki (kontenery) powinny spełniać wymogi techniczne, mieć estetyczny wygląd a pojemność poszczególnych pojemników (kontenerów) musi być dostosowana do ilości frakcji odpadów oraz harmonogramu częstotliwości ich odbioru. W przypadku posiadania przez właściciela nieruchomości własnego pojemnika na odpady zmieszane lub pojemników do selektywnej zbiórki i chęci korzystania z nich, Wykonawca zobowiązany będzie posiadać oświadczenie (lub protokół) podpisane przez właściciela nieruchomości o udostępnieniu pojemnika. Wykonawca zobowiązany będzie do oznaczenia tych pojemników logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. Wzór swojego logo Zamawiający dostarczy do druku Wykonawcy w formacie PDF (w dniu podpisania umowy); c) ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów zmieszanych, w które Wykonawca wyposaża zamieszkałe nieruchomości, musi być dostosowana do liczby zadeklarowanych mieszkańców przy uwzględnieniu średniej ilości odpadów wytwarzanych w gospodarstwie domowym przez jednego mieszkańca w ciągu jednego miesiąca na poziomie 60 dm^3 (litrów) odpadów zmieszanych; d) ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych, w które Wykonawca wyposaża, zamieszkałe nieruchomości, musi być dostosowana do liczby zadeklarowanych mieszkańców i wynikającej z harmonogramu częstotliwości ich odbierania lub opróżniania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów selektywnie zebranych; e) Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia pojemników w przypadku ich wymiany z uwagi na zniszczenie, spalenie oraz w przypadku powstania nowej lokalizacji gromadzenia odpadów lub zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia w formie pisemnej lub elektronicznej zapotrzebowania przez Zamawiającego. Informację zwrotną o dostarczeniu pojemnika Wykonawca prześle elektronicznie Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia dostarczenia pojemnika. W przypadku niedostarczenia pojemnika w terminie jaki Wykonawca zaproponuje w ofercie przetargowej, Wykonawca powiadomi Zamawiającego (elektronicznie lub pisemnie) o przyczynie niedostarczenia pojemnika. Powiadomienie powinno zostać dostarczone najpóźniej w pierwszym dniu roboczym, po dniu, w którym miał zostać dostarczony pojemnik; f) Wykonawca na dzień rozpoczęcia realizacji umowy wyposaży punkty gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) lub domy jednorodzinne w kontenery, worki i pojemniki, stanowiące własność Wykonawcy. Pojemniki i kontenery będą przekazane właścicielom lub zarządcom nieruchomości w formie użyczenia. g) W przypadku nieudostępnienia własnego pojemnika przez właściciela nieruchomości lub braku pojemnika na nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest dostosować wielkość pojemników, kontenerów do ilości mieszkańców na nieruchomości zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie oraz dostarczyć dodatkową ilość pojemników na nieruchomość zgodnie z pisemnym zgłoszeniem przesłanym przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania pojemników w należytym stanie technicznym, w szczególności umożliwiającym bezpieczną ich obsługę w zakresie objętym zamówieniem i bezpieczne z nich korzystanie. Wykonawca jest zobowiązany do bieżących napraw dostarczonych pojemników lub w razie konieczności wymiany na pojemnik, który będzie sprawny technicznie i będzie posiadał estetyczny wygląd. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie lub zniszczenie pojemników. Wykonawca ma obowiązek przewidzieć odpowiednią ilość urządzeń do zbierania odpadów na wypadek ich zniszczenia, wyeksploatowania lub kradzieży. Koszt dostarczenia i eksploatacji pojemników Wykonawca winien wkalkulować w cenę oferty. II. Podstawowe zasady odbierania odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawiercie: 1. Odpady komunalne zmieszane gromadzone w pojemnikach odbierane będą od właścicieli nieruchomości zamieszkałych: 1) w przypadku zabudowy jednorodzinnej - jeden raz na dwa tygodnie. Dopuszcza się odbieranie styropianu opakowaniowego służącego do zabezpieczenia sprzętu RTV, AGD np. (pralka, lodówka) wraz z odbiorem niesegregowanych odpadów komunalnych. Warunkiem jest ustawienie tych odpadów przy pojemnikach w dniu wywozu. 2) w przypadku zabudowy wielorodzinnej - jeden raz w tygodniu. 2. Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki gromadzone w odpowiednich workach lub pojemnikach należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: 1) w przypadku zabudowy jednorodzinnej: a) Tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na miesiąc; b) Szkło bezbarwne i kolorowe - jeden raz na 2 miesiące; c) Papier i tektura - jeden raz na 2 miesiące; d) Odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, gałązki rozdrobnione) - w miesiącu październiku jeden raz na dwa tygodnie, natomiast w miesiącu listopadzie jeden raz na miesiąc. e) Meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w będą raz (w miesiącu październiku lub listopadzie). Odpady te należy wystawiać przed nieruchomość w dniu zbiórki zgodnie z przyjętym harmonogramem. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe zbierane będą w tym samym dniu, z tym, że podmiot, który będzie zbierał ZSEiE oraz odpady wielkogabarytowe wykona dwa odrębne kursy zbiórki lub będzie zbierał wymienione odpady jednym kursem za pomocą pojazdu przystosowanego do zbierania dwóch frakcji odpadów. W zabudowie wielorodzinnej zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe będą odbierane łącznie. Warunkiem jest ustawienie tych odpadów przy kontenerach. Odbiór tych odpadów będzie odbywał się raz w tygodniu zgodnie z ustalanym harmonogramem. Dopuszcza się zbieranie jednym transportem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych za pomocą pojazdu przystosowanego do zbierania dwóch frakcji odpadów 2) w przypadku zabudowy wielorodzinnej: a) Tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na tydzień; b) Szkło bezbarwne i kolorowe - jeden raz na tydzień; c) Papier i tektura - jeden raz na tydzień; d) Odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, gałązki rozdrobnione) - w miesiącu październiku jeden raz na tydzień, natomiast w miesiącu listopadzie jeden raz na miesiąc. e) Meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w będą raz w tygodniu zgodnie z ustalanym harmonogramem. Dopuszcza się zbieranie jednym transportem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych za pomocą pojazdu przystosowanego do zbierania dwóch frakcji odpadów. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru zmieszanych odpadów komunalnych. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości odpadów, o których mowa w § 3 ust. 1. pkt. 10 lit. a - f, i, m oraz lit. p Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie - poza ustalonym harmonogramem odbioru. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. III. Harmonogram wywozu odpadów komunalnych 1. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć w terminie do 30 września 2016 r. na każdą nieruchomość zamieszkałą (domy jednorodzinne) oraz zarządcom nieruchomości wielorodzinnych zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram odbioru. IV. Utworzenie i prowadzenie na terenie Miasta Zawiercie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zwanego dalej PSZOK. Wykonawca w ramach świadczenia usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy zobowiązany będzie do utworzenia i prowadzenia jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla mieszkańców Gminy Zawiercie zwanego dalej PSZOK, zlokalizowanego na terenie Gminy Zawiercie. Szczegóły dotyczące PSZOK-a zostaną podane do publicznej wiadomości. V. Przekazywanie odebranych odpadów: 1. Wykonawca jest zobowiązany do postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), zgodnymi z wymaganiami ochrony środowiska oraz Planem Gospodarki Odpadami dla województwa śląskiego, przyjętego Uchwałą nr IV/25/1/2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012 r. wraz z późn. zm., w szczególności poprzez: a) przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego dla Regionu I gospodarki odpadami, chyba, że wystąpią okoliczności wskazane w art. 35 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub w art. 9l ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), uprawniające do przekazania tych odpadów do instalacji zastępczej. Wykonawca nie może wywozić zmieszanych odpadów komunalnych i zielonych odebranych z terenu gminy Zawiercie poza obszar Regionu I. Zgodnie z art. 6d ust.4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów, do których będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpady komunalne; b) przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.); c) przekazywanie odpadów odebranych w PSZOK - u od właścicieli nieruchomości zamieszkałych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm). 2. Wszystkie odpady zmieszane i selektywnie zebrane z nieruchomości zamieszkałych Gminy Zawiercie należy przekazywać do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów bezpośrednio bez przeładunku na inny samochód. 3. Każdorazowe dostarczenie odpadów zmieszanych bądź selektywnie zebranych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub do instalacji odzysku, będzie potwierdzone dokumentem przyjęcia (np. kwitem wagowym). Na koniec miesiąca należy odebrać karty przekazania odpadów wystawione osobno dla poszczególnych frakcji odpadów oraz zbiorcze ewidencje odpadów. Karty przekazania odpadów oraz zbiorcze ewidencje odpadów należy dołączyć do faktury wystawionej dla Zamawiającego. Zamawiający wymaga aby na każdej karcie przekazania odpadu podany był nr rejestracyjny pojazdu, który dostarczył odpady. VI. Osiągnięcie w imieniu Gminy Zawiercie wymaganych przepisami prawa poziomów: 1. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości wskazanej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 2. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości wskazanej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 3. Wykonawca zobowiązany jest do ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z poziomami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). VII. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 1. Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu; 2. Zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów w punktach gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) i umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów; 3. Naprawa lub ponoszenie wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów itp.); 4. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy; 5. Odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości wielorodzinnych oraz nieruchomości jednorodzinnych będzie znacznie utrudniony z powodu usytuowania posesji w miejscach o utrudnionym dojeździe lub w przypadku prowadzonych remontów dróg i itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; 6. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami; 7. Wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum; 8. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy; 9. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Za spełnienie wymogów selektywnej zbiórki uznaje się sytuacje, gdy w pojemniku na określoną frakcję znajduje się: w zabudowie wielorodzinnej nie mniej niż 80 % objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj pojemnika oraz w przypadku odpadów zmieszanych nie więcej niż 20 % odpadów, wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki; w zabudowie jednorodzinnej nie mniej niż 95 % objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj pojemnika oraz w przypadku odpadów zmieszanych nie więcej niż 5 % odpadów, wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistniałej sytuacji pisemnie lub drogą elektroniczną informuje Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację fotograficzną nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do w/w zdarzenia; 10. Sporządzanie miesięcznych sprawozdań z ilości wydanych na nieruchomości zamieszkałe worków, pojemników i kontenerów. Sprawozdania za dany miesiąc należy przekazywać Zamawiającemu łącznie z miesięczną fakturą za wykonanie usługi; VIII. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy 1. W zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum, które zostały określone w SIWZ; 2) Użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy. Na koniec każdego dnia roboczego pojazdy winny być opróżnione z odpadów; 3) Odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.); transport odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego może odbywać się pojazdami ciężarowymi lub poprzez ciągnik z przyczepą; 4) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę, a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu; 5) Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy oraz urządzenia do odbierania odpadów komunalnych winny być poddane myciu i dezynfekcji zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6) Zamawiający wymaga aby kontenery Kp-7, Kp-8 lub Kp-10 były obsługiwane przez pojazdy z dźwignikiem hakowym lub bramowym. 2. W zakresie posiadania i funkcjonowania bazy transportowej (zaplecza techniczno- biurowego): 1) garażowanie samochodów przeznaczonych do realizacji przedmiotu umowy wyłącznie na terenie bazy transportowej; 2) składowanie na terenie bazy transportowej urządzeń rezerwowych i urządzeń przeznaczonych do remontu takich jak kontenery, pojemniki i inne, z zachowaniem zasad wymaganych przepisami budowlanymi, sanitarnymi, ochrony środowiska itp.; 3) umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3. Ochrona danych osobowych: 1) Ze względu na ochronę danych osobowych Zamawiający załącza wzór umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, w której opisano zakres przetwarzania danych osobowych powierzonych przez Urząd Miejski w Zawierciu. 2) W okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca do ewidencjonowania ilości limitowanych odpadów przyjmowanych w PSZOK-u będzie opierał się na danych Referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Zawierciu aktualizowanych, co miesiąc, aktualizowana będzie liczba mieszkańców oraz wykaz nowopowstałych nieruchomości zamieszkałych. Zaktualizowana lista będzie przesyłana drogą elektroniczną na adres Wykonawcy do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy. 4. Odbiór pojemników po zakończeniu okresu trwania umowy: 1) Odebranie w terminie 7 dni od dnia zakończenia umowy pojemników i kontenerów na odpady komunalne, w które zostały wyposażone nieruchomości jednorodzinne oraz punkty gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych. Powyższy zapis nie dotyczy Wykonawcy, który ponownie wygra przetarg na odbiór odpadów komunalnych na terenie miasta Zawiercie. IX. Ogólna charakterystyka Gminy Zawiercie w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 1. Ilość osób posiadających meldunek na terenie Gminy Zawiercie (dane na dzień 31.08.2016 r.): liczba mieszkańców posiadających meldunek stały 49413, liczba mieszkańców posiadających meldunek czasowy 713 2. Ilość osób zamieszkałych (według zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi) na dzień 31.08.2016 r. wynosi 44 415 (17811 mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej oraz 26604 w zabudowie wielorodzinnej). Na dzień 31.12.2015 r. liczba mieszkańców, którzy objęci byli systemem gospodarowania odpadami komunalnymi wynosiła 44770, na dzień 31.12.2014 r. wynosiła 45352, natomiast na dzień 31.12.2013 r. wynosiła 45851. 3. Ilość gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej na dzień 31.08.2016 r. wynosi 6288, natomiast na dzień 31.12.2015 r. wynosiła 6232. 4. Liczba nieruchomości wielorodzinnych (bloków, kamienic) na dzień 31.08.2016 r. wynosi 468. 5. Liczba nieruchomości o utrudnionym dojeździe - 150 (wykaz nieruchomości w załączniku nr 5 do umowy). 6. Liczba zbiorczych punktów odpadów wyposażonych w kontenery lub pojemniki przy nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) - 414. 7. Szacowana liczba pojemników, kontenerów i worków: 1) liczba pojemników na odpady zmieszane, które należy dostarczyć do gospodarstw domowych w nieruchomościach jednorodzinnych (ilość gospodarstw domowych w nieruchomościach jednorodzinnych nie jest równa ilości tych nieruchomości), a także w nieruchomościach wielorodzinnych (w przypadku małej ilości mieszkańców bloku lub kamienicy): a) pojemniki 120 l - 1100 szt., b) pojemniki 240 l - 6200 szt.; 2) liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów przeznaczona do wyposażenia gospodarstw domowych w nieruchomościach jednorodzinnych:50 000 szt; 3) liczba pojemników, kontenerów przeznaczonych do wyposażenia punktów gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice): a) kontenery 10 m3 (KP-10 na odpady zmieszane) - 70 szt., b) kontenery 8 m3 (KP-8 na odpady zmieszane) - 5 szt., c) kontenery 7 m3 (KP-7 na odpady zmieszane) - 50 szt., d) kontenery żółte siatkowe (KP-7 na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe) - 50 szt., e) pojemniki 1,1 m3 (na odpady zmieszane) - 300 szt., f) pojemniki niebieskie 1,1 m3 (na odpady selektywnie gromadzone - papier) - 170 szt., (dopuszcza się ustawienie metalowych pojemników z niebieską klapą), g) pojemniki zielone 1,1 m3 (na odpady selektywnie gromadzone - szkło) - 170 szt., h) pojemniki żółte (lub siatkowe) 1,1 m3 (na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe) - 280 szt., i) pojemniki brązowe 1,1 m3 (na odpady ulegające biodegradacji) - 200 szt., j) pojemniki zielone 240 l na odpady selektywnie gromadzone (szkło), przeznaczone do wyposażenia w nieruchomościach wielorodzinnych (kamienice) - 180 szt., k) pojemniki niebieskie 240 l na odpady selektywnie gromadzone (papier), przeznaczone do wyposażenia w nieruchomościach wielorodzinnych (kamienice) -180 szt., l) pojemniki żółte 240 l na odpady selektywnie gromadzone (tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe), przeznaczone do wyposażenia w nieruchomościach wielorodzinnych (kamienice) - 180 szt., m) pojemniki brązowe 240 l na odpady ulegające biodegradacji, przeznaczone do wyposażenia w nieruchomościach wielorodzinnych (kamienice) - 150 szt.; Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości podstawianych pojemników w trakcie realizacji zamówienia. Ilość pojemników może ulec zwiększeniu maksymalnie o 30%. Wykaz nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, liczbę mieszkańców i liczbę gospodarstw domowych, stanowi załącznik nr 3 do umowy. Zaktualizowany załącznik (na podstawie przyjmowanych zmian deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi) Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy. X. Ilość odpadów komunalnych odebranych w 2014 r. oraz w 2015 r. z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie: Kod odpadu Rodzaj odpadu Waga odpadów (Mg) 2014 r. 2015 r. 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 13 006,61 13 207,219 20 01 02 Szkło 614,95 585,26 20 01 39 Tworzywa sztuczne 674,56 634,083 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 168,39 230,72 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 751,49 807,16 20 01 01 Papier i tektura 240,48 270,14 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 0 3,1 Ilość odpadów zebranych od mieszkańców Gminy Zawiercie w PSZOK w 2014 r. oraz w 2015 r.: Kod odpadu Rodzaj odpadu Waga odpadów (Mg) 2014 r. 2015 r. 20 01 39 Tworzywa sztuczne 2,008 1,71 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 367,593 199,47 20 01 02 Szkło 5,68 1,85 20 01 01 Papier i tektura 0,84 2,18 16 01 03 Zużyte opony 3,99 5,89 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 0,792 2,657 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 27,49 54,58 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 0 163,85 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienionew 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 108,56 0 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,001 0 Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia we wskazanych ilościach odpadów. Rzeczywista ilość odbieranych odpadów w trakcie realizacji usługi może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu. W ilościach odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie w 2014 r. i 2015 r. oraz ilościach odpadów zebranych od mieszkańców Gminy Zawiercie w PSZOK w 2014 r. i 2015 r. podane są odpady ulegające biodegradacji, które pochodziły z terenów nieruchomości jednorodzinnych oraz z terenów nieruchomości wielorodzinnych. XI. Wymagania sprzętowe 1. Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu - pojazdów Nazwa i opis wymaganego sprzętu Wymagana ilość Samochód typu śmieciarka do odbioru selektywnie zebranych i zmieszanych odpadów z pojemników 3 szt. Samochód typu śmieciarka do odbioru selektywnie zebranych i zmieszanych odpadów z pojemników (śmieciarka małogabarytowa przystosowana do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe w tym o wąskich, ograniczonych krawężnikami i chodnikami dojazdach) 1 szt. Samochód ciężarowy lub ciągnik z przyczepą - przystosowane do odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego 1 szt. Samochód z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów z odpadami 3 szt. Pojazdy wymienione powyżej powinny spełniać poziomy emisji spalin co najmniej norma Euro 3 lub równoważne. Pojazd zastępczy podczas awarii pojazdu zadeklarowanego, winien także posiadać normę emisji spalin co najmniej jak pojazd zadeklarowany. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Zamawiający wymaga, aby pojazdy wyżej wymienione wykorzystywane do realizacji zamówienia używane były w terminach i godzinach podanych w harmonogramie wyłącznie do realizacji przedmiotowego zamówienia przez cały okres trwania umowy. Powyższe ograniczenie wykorzystywania pojazdów Wykonawca winien skalkulować w cenie oferty. 2. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej dzień wcześniej przekazać elektronicznie Zamawiającemu informację, które pojazdy będą realizowały usługę odbioru odpadów komunalnych w poszczególnych dzielnicach (zgodnie z przyjętym harmonogramem) oraz jaką frakcję odpadów dany pojazd będzie odbierał. W przypadku awarii samochodu, który został zamieszczony na wykazie i miał odbierać odpady z nieruchomości mieszkalnych, należy niezwłocznie poinformować Zamawiającego o awarii pojazdu oraz wskazać, który pojazd w zastępstwie będzie realizował usługę odbioru odpadów. Wykonawca nie może pozostawić przed nieruchomościami zamieszkałymi nieodebranych odpadów ze względu na awarię pojazdu realizującego usługę odbioru odpadów. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany będzie odebrać odpady zgodnie z harmonogramem innym pojazdem. 3. Wszystkie pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia w ramach zadania winny być wyposażone w urządzenie zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS, odpowiedni moduł komunikacyjny oraz nadajnik, który przesyłać będzie dane drogą internetową do komputera Zamawiającego. Urządzenie ma rejestrować następujące dane związane z pracą pojazdów: - aktualne położenie pojazdu na e-mapie (aktualizacja położenia winna być zarejestrowana z częstotliwością do 60 sekund), - pracę urządzeń załadowczych pojazdu, - pracę urządzeń wyładowczych pojazdu. W wypadku awarii pojazdu z odbiornikiem GPS pojazd zastępczy musi być wyposażony w urządzenie GPS. W razie awarii odbiornika GPS, Wykonawca do 3 dni roboczych dostarczy Zamawiającemu zaświadczenie z serwisu technicznego o zaistniałej awarii i zamontuje zastępczy odbiornik GPS na czas naprawy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na korzystanie z oprogramowania do obsługi systemu rejestrującego pracę pojazdów przez cały okres trwania umowy. Wykonawca dostarczy i zainstaluje oprogramowanie Zamawiającemu najpóźniej na 3 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych wraz z e-mapą Gminy Zawiercie z siecią dróg oraz numeracją budynków, natomiast sam system GPS powinien funkcjonować od pierwszego dnia odbioru odpadów komunalnych. Koszty związane z programem Wykonawca wkalkuluje w cenę oferty. Wykonawca w wycenie winien uwzględnić koszt licencji, cenę e-mapy, koszt zainstalowania oprogramowania na komputerze Zamawiającego wraz z wizualizacją mapy na czas trwania umowy. XII. Wymagania dotyczące bazy magazynowo -transportowej. 1. Wykonawca jest zobowiązany posiadać bazę magazynowo -transportową w granicach miasta Zawiercie lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta na terenie którego posiada tytuł prawny, która powinna być wyposażona w: 1) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, 2) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, 3) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, 4) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 5) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów chyba, że czynności te będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy. Baza, o której mowa wyżej powinna być zabezpieczona w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca parkingowe dla pojazdów powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń od gruntu. Miejsce magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń od gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo- transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenów bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r - Prawo wodne ( Dz.U. z 2012 r, poz. 145 z późn. zm). Wykonawca na etapie podpisania umowy powinien spełnić wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz.U. z 2013 r poz. 122). 2. Wymagania dotyczące bazy magazynowo-transportowej określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Zamawiający nie dopuszcza magazynowania i przeładunku odpadów przed dostarczeniem do RIPOK lub instalacji odzysku i unieszkodliwiania. XIII. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), 2. Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 121 z późn. zm.), 3. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), 4. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.), 5. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), 6. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), 7. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2013r. poz.1232 z późn. zm.), 8. Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz.1688 z późn. zm. ), 9. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 687 z późn. zm.), 10. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1991 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.), 11. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1923), 12. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013r., poz.122), 13. Uchwała nr XVI/143/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 8 grudnia 2015 r., poz. 6479), 14. Uchwała nr XVI/144/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 8 grudnia 2015 r., poz. 6480) oraz uchwała nr XXII/201/16 Rady Miejskiej w Zawierciu w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/144/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 10 maja 2016 r., poz. 2628).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
90511000-2,
90511200-4,
90511300-5,
90512000-9,
90533000-2,
90513100-7,
34928480-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/09/2016 IV.2 Szacunkowa całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT811111.11 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 876000.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie 67 ust 1
na podstawie art. 3
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2015 poz. 2164 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ,,ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia". W tym przypadku zachodzą przesłanki wskazane w niniejszym przepisie. Po pierwsze, wystąpiła wyjątkowa sytuacja, która nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, a której nie mógł on przewidzieć i po drugie zachodzi konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia.
Już w styczniu 2016 r. Zamawiający wszczął pierwsze postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego na "Świadczenie usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy". W postępowaniu zostały złożone dwie oferty: REMONDIS Sp. z o. o. oddział
w Częstochowie i Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o. o. Z uwagi jednak na fakt, iż oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w dniu 11 marca 2016 r. Zamawiający unieważnił to postępowanie. Decyzję o unieważnieniu postępowania poprzedziła przeprowadzona analiza finansowa budżetu gminy Zawiercie. Zamawiający ustalił, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej.
W dniu 25 marca 2016 r. Zamawiający ogłosił kolejne postępowanie przetargowe, tym razem na kompleksowe wykonanie usługi, tj. "Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy". W przekonaniu Zamawiającego mogło to spowodować większą konkurencyjność rynkową i pozwoliłoby na wybranie oferty bardziej korzystnej finansowo.
W postępowaniu ponownie zostały złożone dwie oferty: REMONDIS Sp. z o. o. oddział w Częstochowie i Zakład Gospodarski Komunalnej Spółka z o. o. Cena oferty najkorzystniejszej, a zarazem oferty z najniższą ceną wynosiła 5 780 160,00 zł, a Zamawiający na sfinansowanie zamówienia mógł przeznaczyć 4 860 000,00 zł. Po przeprowadzeniu analizy finansowej budżetu gminy Zamawiający ustalił, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej. Aby pokryć koszty przyszłego zobowiązania wynikające ze świadczenia usługi, konieczne byłoby podniesienie mieszkańcom stawek za wywóz odpadów komunalnych, na co Rada Miejska w Zawierciu nie wyraziła zgody. Zamawiający jest świadomym uczestnikiem postępowania i zna realia rynkowe. W jego ocenie na rynku nie zadziało się nic takiego co mogło spowodować tak drastyczny wzrost cen na tego typu usługi. Do tej pory kwota, którą Zamawiający dysponował wystarczała na sfinansowanie odbioru i zagospodarowania odpadów. Z powyższych względów Zamawiający zmuszony był unieważnić na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp drugi przetarg.
Wobec powyższego Zamawiający w dniu 1 czerwca 2016 r. ponownie (już po raz trzeci) przekazał Urzędowi Publikacji UE ogłoszenie o zamówieniu na "Świadczenie usługi odbioru
i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy". Planowane otwarcie ofert przewidziano na dzień 12 lipca 2016 r. W dniu 13 czerwca 2016 r. zostało wniesione przez Remondis Górny Śląsk Sp. z o.o. ul. Piotra Skargi 87 41-706 Ruda Śląska odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający uznał część zarzutów Odwołującego i dokonał zmian w specyfikacji w dniu 24 czerwca
2016 r., pozostałe zarzuty były przedmiotem rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą
w Warszawie w dniu 28 czerwca 2016 r. Zamawiający telefonicznie uzyskał informację, że KIO uznał 1 zarzut Odwołującego dotyczący podziału zamówienia na części, tj. wydzielenia
z postępowania zapisów dotyczących utworzenia i prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Mimo pisemnych wniosków Zamawiającego o wydanie odpisu wyroku - odpis wyroku KIO Zamawiający otrzymał dopiero w dniu 20.07.2016 r. Zamawiający po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem odpisu wyroku KIO korzystając
z przysługujących mu środków zaskarżenia wniósł do Sądu Okręgowego w Częstochowie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej skargę na orzeczenie KIO. Skarga została wniesiona w dniu 27.07.2016 r, a jej odpis przesłany przeciwnikowi skargi
(Remondis Górny Śląsk sp. zo.o) r. Rozprawa odbyła się w dniu 21 września 2016 r. Sąd Okręgowego w Częstochowie oddalił w całości skargę Gminy Zawiercie na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 czerwca 2016 r. W związku z powyższym Zamawiający wykonując orzeczenie Sądu dokonał zniam w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia co wpłynęło na przesunięcie terminu składania ofert w postepowaniu przetargowym.
Ze względu na zaistniałom sytuację Zamawiający w miesiącu sierpień - październik 2016 r. udzielił zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz 2164). Biorąc pod uwagę przedstawione okoliczności, nie można uznać, że Zamawiający mógł przewidzieć, że aż tak bardzo wzrosną ceny usług będących przedmiotem zamówienia. Zamawiający miał prawo oczekiwać, że najkorzystniejsza oferta będzie zawierała cenę zbliżoną do wyszacowanej przez niego wartości zamówienia i kwoty, która zamierzał przeznaczyć na jego sfinansowanie, mając na uwadze fakt, iż na przełomie ostatnich lat świadomość mieszkańców w zakresie odpowiedzialnej gospodarki odpadami komunalnymi znacznie wzrosła, za czym przemawia wzrastająca z roku na rok ilość odbieranych odpadów segregowanych, co proporcjonalnie powinno wpływać na obniżenie bądź stabilizację aktualnych cen rynkowych za świadczenie usługi wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że wykonawcy zaoferują realizację usługi za cenę prawie o 1 mln zł wyższą od dotychczas realizowanej. Zamawiający świadom mogącej się przecież z różnych względów przedłużać, procedury przetargowej ogłosił pierwszy przetarg już w styczniu. Nie mógł przewidzieć, że przyjdzie mu ogłosić aż dwa kolejne. Wystąpiła zatem sytuacja niezależna od Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć.
Warto w tym miejscu wskazać, że orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej wielokrotnie definiowało wyjątkowość sytuacji, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp i w tym zakresie Izba nie ograniczyła tych przypadków jedynie do katastrof lub wypadków związanych z siłą wyższą. Tak stwierdził m.in. Skład Orzekający Krajowej Izby Odwoławczej w wyroku z dnia 8 marca 2014r., KIO/KD 13/14: Wyjątkowość sytuacji, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), nie może kojarzyć się tylko z anomaliami pogodowymi czy siłami wyższymi. Wyjątkowość sytuacji jest związana z dużą rzadkością występowania zjawiska, szczególnością osobliwością. Jednocześnie należy podkreślić, że Specyfika przedmiotu zamówienia (odbiór odpadów) przemawia za koniecznością zapewnienia ciągłego świadczenia tego typu usług, ponieważ przemawia za tym interes publiczny. Nietrudno bowiem wyobrazić sobie skutki nieodbierania odpadów w gminie nawet w krótkim okresie czasu, a tym bardziej na przestrzeni kilku czy kilku miesięcy.
Przyczynami, które spowodowały tak daleko idące opóźnienie w rozstrzygnięciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu konkurencyjnego, był czas trwania postępowania odwoławczego oraz unieważnienie poprzednio prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Nie ulega bowiem wątpliwości, że usługi odbioru odpadów komunalnych muszą być świadczone w sposób ciągły, bowiem jakikolwiek przestój w tym zakresie może prowadzić do zagrożenia sanitarnego, a nawet wybuchu epidemii w przypadku zanieczyszczenia środowiska. Zwłaszcza, że w tym przypadku mowa o mieście obejmującym około 50 000 mieszkańców i okresie letnim (miesiąc sierpień i wrzesień). Warto w tym miejscu wskazać na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 kwietnia 2014 r., KIO/KD 28/14: Innymi słowy przesłanka konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia została przez Izbę oceniona w rozpoznawanej sprawie także przez pryzmat roli, jaką Zamawiający odgrywa na rynku usług przewozowych oraz potencjalnych konsekwencji społecznych spowodowanych utrudnieniem w ich nieprzerwanym świadczeniu. Bez trudu można wskazać na negatywne konsekwencje mogących realnie wystąpić w ocenianym stanie faktycznym przerw
w świadczeniu usług przewozowych, dla ogółu ludności, dojazdu młodzieży do szkół, brakiem możliwość dojazdu pracowników do zakładów pracy, w tym również do zakładów
z szeroko rozumianego sektora usług publicznych. Tym samym Izba stoi na stanowisku, że zasada wyjątkowości stosowania trybów niekonkurencyjnych musi w uzasadnionych sytuacjach ustąpić miejsca zasadnej potrzebie możliwości zaspokojenia określonych potrzeb społecznych. Zasada legalizmu (prymatu ścisłego stosowania prawa) nie może być celem samym w sobie, lecz powinna być postrzegana przez pryzmat konieczności zaspokajania słusznych potrzeb społecznych (Legalis 993106). Wyżej zacytowana uchwała Krajowej Izby Odwoławczej wskazuje również na istotny kontekst społeczny, jaki powinien być brany pod uwagę przy ustalaniu, czy zachodzi przesłanka natychmiastowej potrzeby udzielenia zamówienia. Izba zaznacza w uchwale, że należy wziąć pod uwagę możliwe negatywne skutki, jakie mogą nastąpić w przypadku nie udzielenia zamówienia natychmiast oraz zasięg ich wystąpienia. Nie ulega wątpliwości, że w niniejszym przypadku, Zamawiający nie ma możliwości zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, bowiem zanim rozstrzygnie prowadzone postępowanie, wystąpiłyby negatywne skutki w postaci zagrożenia sanitarnego miasta Zawiercie w związku z brakiem świadczenia usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. Nie sposób pominąć jeszcze innych konsekwencji , jakie powstałyby w sytuacji, kiedy gmina nie będzie wykonywać obowiązku odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości.
Byłoby bardzo prawdopodobnym, że rozwiązanie polegające na zorganizowaniu odbioru przez właścicieli nieruchomości we własnym zakresie, i to na tak dużą skalę nie powiedzie się. Skutkiem zaniechania odbioru przez gminę odpadów komunalnych będzie także konieczność poniesienia, niekiedy zwiększonych kosztów odbioru odpadów i konieczność spłaty roszczeń mieszkańców. Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający w trybie awaryjnym udzielił zamówienia z wolnej ręki do czasu wyłonienia Wykonawcy usługi w trybie przetargu dotychczasowemu wykonawcy usługi, ponieważ podmiot ten posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do świadczenia powyższej usługi, zna specyfikę zamówienia ma również opracowany system odbioru odpadów z tereny gminy, w związku z tym nie będzie musiał dokonywać dodatkowych czynności koniecznych do rozpoczęcia realizacji zamówienia w wyznaczonym terminie, co pozwoli na zachowanie ciągłości odbioru odpadów od mieszkańców i zmniejszy koszty jego realizacji.
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.