Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-28
Opole: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 7.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Numer ogłoszenia: 318890 - 2012; data zamieszczenia: 28.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 077 44 152 50, faks 077 44 152 59.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-opole.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 7.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 7.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamawiający dopuszcza składanie ofert na następujące 3 części: Część nr 1 - mediacje rodzinne Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie cyklu szkoleniowego specjalistycznego Mediacje rodzinne - poziom podstawowy, obejmującego maks. 15 osób (1 grupa), realizowanego w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim. Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą Przedmiot zamówienia - część nr 1. Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas trwania i formę przeprowadzenia cyklu, zakres oraz metody prowadzenia cyklu, a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo - szkoleniowych, termin i miejsce przeprowadzenia cyklu, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych. Część nr 2 - Szkolenia specjalistyczne Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 7 szkoleń specjalistycznych realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim, zgodnie z zestawieniem: a)szkolenie pn. Interwencja kryzysowa w kryzysie uzależnień oraz sytuacji przemocy w rodzinie - 2 grupy - maks. 30 osób (maks. 15 osób w grupie), b)szkolenie pn. Rodzinny wywiad środowiskowy - - 1 grupa - maks.25 osób, c)szkolenie pn. Trening umiejętności społecznych- 2 grupy- maks. 40 osób (maks.20 osób w grupie), d)szkolenie pn. Procedura pracy ze sprawcą przemocy- 1 grupa - maks. 15 osób , e)szkolenie pn. Praca z trudnym klientem - 1 grupa - maks. 14 osób, f)szkolenie pn. Trening głosu. Jak mówić, aby Cię słuchali? - 1 grupa - maks. 15 osób, g)szkolenie pn. Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje w zespole - 1 grupa - maks. 15 osób. Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą Przedmiot zamówienia - część nr 2. Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas i formę trwania szkoleń, zakres oraz metody prowadzenia szkoleń, a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo - szkoleniowych, terminy i miejsce przeprowadzenia szkoleń, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych. Część nr 3 - Szkolenia z zakresu prawa Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 3 szkoleń z zakresu prawa realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim, zgodnie z zestawieniem: a)szkolenie pn. Ustawa o finansach publicznych - 3 grupy - maks. 45 osób (maks.15 osób w grupie), b)szkolenie pn. Ustawa Kodeks Pracy- 2 grupy - maks. 30 osób (maks.15 osób w grupie), c)szkolenie pn. Kodeks Postępowania Administracyjnego w praktyce jednostek pomocy społecznej z uwzględnieniem nowelizacji -1 grupa - maks. 20 osób. Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą Przedmiot zamówienia - część nr 3. Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas trwania i formę przeprowadzenia szkoleń, zakres oraz metody prowadzenia szkoleń, a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo - szkoleniowych, terminy i miejsce przeprowadzenia szkoleń, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.51.00.00 - Usługi szkolenia specjalistycznego 80.52.10.00 - Usługi opracowywania programów szkoleniowych 55.10.00.00 - Usługi hotelarskie 55.30.00.00 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, którego Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz: W zakresie części 1 : Zamawiający wymaga wykonania co najmniej trzech usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu min. 40- godzinnego cyklu szkoleniowego z mediacji rodzinnych, programowo zgodnych ze standardami szkolenia mediatorów Społecznej Rady ds. Alternatywnych Metod Rozwiązywania Konfliktów i Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości wraz z obsługą administracyjną, noclegami, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ( ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 10.000,00 zł brutto każda wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W zakresie części 2: Zamawiający wymaga wykonania co najmniej trzech usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń z obszaru pomocy społecznej wraz z obsługą administracyjną, noclegami, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ( ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 10.000,00 zł brutto każda wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W zakresie części 3: Zamawiający wymaga wykonania co najmniej trzech usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń wraz z obsługą administracyjną, noclegami, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ( ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 10.000,00 zł brutto każda wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Na każdą część składa się osobny wykaz.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, którego Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz: OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU: odnośnie posiadania konkretnych kwalifikacji zawodowych w zakresie przedmiotu zamówienia. Dotyczy wyłącznie części 1 - mediacje rodzinne - Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące szkolenia z zakresu mediacji rodzinnych posiadały kwalifikacje mediatora rodzinnego. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU: odnośnie wykształcenia w zakresie przedmiotu zamówienia - Zamawiający wymaga wykazania się osobami i podmiotami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia. Dla wszystkich części wymagane jest wykształcenie wyższe osób prowadzących szkolenia. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU: odnośnie doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (wymienionych w przedmiocie zamówienia): Dotyczy części 1: Zamawiający wymaga wykazania się: - min. 3 osobami (trenerami), posiadającymi min. 2-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń z obszaru tematycznego dotyczącego mediacji rodzinnych, - min. 1 osobą, która będzie zajmowała się organizacją oraz obsługą administracyjną szkolenia, posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie Dotyczy części 2: Zamawiający wymaga wykazania się: - min. 6 osobami (trenerami), które będą prowadziły szkolenia, posiadającymi doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w postaci przeprowadzonych co najmniej 5 szkoleń, odpowiadających swoim rodzajem (tematyką szkolenia) szkoleniu objętemu niniejszą częścią zamówienia, - min. 2 osobami (trenerami), które będą prowadziły szkolenie procedura pracy ze sprawcą przemocy, posiadającymi doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w postaci przeprowadzonych co najmniej 5 szkoleń z zakresu przemocy lub posiadają co najmniej 3 -letnie doświadczenie zawodowe w pracy ze sprawcami/ofiarami przemocy, - min. 1 osobą, która będzie zajmowała się organizacją oraz obsługą administracyjną szkoleń, posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie Dotyczy części 3: Zamawiający wymaga wykazania się: - min. 3 osobami (trenerami), które będą prowadziły szkolenia, posiadającymi doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w postaci przeprowadzonych co najmniej 5 szkoleń, odpowiadających swoim rodzajem (tematyką szkolenia) szkoleniu objętemu niniejszą częścią zamówienia, - min. 1 osobą, która będzie zajmowała się organizacją oraz obsługą administracyjną szkoleń, posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie Na każdą część składa się osobny wykaz. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU C.D.: W zakresie ww. warunku wykonawca poza wykazem osób zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, którego Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Częśc nr 1 Zamawiający przewiduje następujące zmiany: a) zmniejszenie liczby uczestników cyklu szkoleniowego, o którym mowa w §1 ust. 1, co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział w cyklu szkoleniowym, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności, b) zmianę lub modyfikację zakresu oraz zmianę formy obywania się zjazdów cyklu szkoleniowego wskazanego w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. propozycjami osób wskazanych w Ofercie z dnia 2012 r. stanowiącej integralną część umowy, bądź koniecznością dostosowania zakresu cyklu do wymogów rynkowych lub oczekiwań uczestników, c) zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy także w przypadkach, gdy: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, d) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, e) nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych, technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1. Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1. Część nr 2 Zamawiający przewiduje następujące zmiany: a) zmniejszenie liczby uczestników szkoleń, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a) do lit. g) , co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział w szkoleniu, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności, b) rezygnację z przeprowadzenia szkoleń specjalistycznych, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a) do lit. g), z powodu braku zainteresowania tematyką i brakiem zgłoszeń. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy nie przysługuje, o ile Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, przy czym zmniejszenie przedmiotu zamówienia może nastąpić maks. do 30 % jego wartości, c) zmianę lub modyfikację zakresu oraz zmianę formy obywania się zjazdów szkoleń wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. propozycjami osób wskazanych w Ofercie z dnia 2012 r. stanowiącej integralną część umowy, bądź koniecznością dostosowania zakresu szkolenia do wymogów rynkowych lub oczekiwań uczestników, d) zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy także w przypadkach, gdy: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, d) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, e) nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych, technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1. Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1. Część nr 3 Zamawiający przewiduje następujące zmiany: a) zmniejszenie liczby uczestników szkoleń, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a), b) i c) , co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział w szkoleniu, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności, b) rezygnację z przeprowadzenia szkoleń, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a),b) i c), z powodu braku zainteresowania tematyką i brakiem zgłoszeń. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy nie przysługuje, o ile Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, przy czym zmniejszenie przedmiotu zamówienia może nastąpić maks. do 30 % jego wartości, c) zmianę lub modyfikację zakresu oraz zmianę formy obywania się zjazdów szkoleń wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. propozycjami osób wskazanych w Ofercie z dnia 2012 r. stanowiącej integralną część umowy, bądź koniecznością dostosowania zakresu szkolenia do wymogów rynkowych lub oczekiwań uczestników, d) zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy także w przypadkach, gdy: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, d) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, e) nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych, technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1. Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu ul. Głogowska 25 C, 45-315 Opole..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.09.2012 godzina 11:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu ul. Głogowska 25 C, 45-315 Opole. pok. 15 - Sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego branży teletechnicznej, elektrycznej, sanitarnej, architektoniczno - budowlanej w ramach zadania "Modernizacja sieci strukturalnej - O/Opole, ul. Wrocławska"
- Budowa szybu windowego z montażem windy osobowej w budynku Sądu Rejonowego w Kluczborku przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 15
- Pełnienie funkcji eksperta ds. edukacji Powiatowego Koordynatora Sieci
- PSP nr 1 - dostosowanie obiektu do wymogów p.poż.
- Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby OKS Odra Opole S.A.
- Aktualizacja planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000 wraz z prowadzeniem monitoringów.
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie konferencji "Rodzic na zastępstwo. Miłość na zawsze" wraz z Galą Rodzicielstwa Zastępczego
- Wsparcie uczniów zdolnych przez kadrę ekspercką: specjalistów do spraw diagnozy, specjalistę ds. doradztwa zawodowego, Opiekuna Talentów, w ramach Projektu Zdolni z Pomorza - Gdańsk.
- Realizacja rekomendowanego programu profilaktycznego Poruszające Bajki o Emocjach
- Kompleksowa organizacja dwudniowego szkolenia wyjazdowego dotyczącego tematyki Trudnego klienta i asertywności wraz z zakupem usługi trenerskiej, hotelarskiej, restauracyjnej oraz transportowej.
- Trening rozwojowy w formie wyjazdowej dla młodzieży usamodzielnianej w ramach projektu pn. "W Rodzinie"
- Pełnienie funkcji eksperta ds. edukacji Powiatowego Koordynatora Sieci
więcej: Usługi hotelarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.