Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-09-25
Chorzów: Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym
Numer ogłoszenia: 319158 - 2014; data zamieszczenia: 25.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych , Rynek 1, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 32 4165000, faks 32 4165639, 32 4165640.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje: W ramach stworzenia warunków szerszego dostępu do segregacji na terenie miasta Chorzów miasto wprowadza system selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych, metali, papieru oraz szkła z zabudowy jednorodzinnej u źródła, w systemie workowym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wskazania dodatkowych nieruchomości zabudowanych (niekoniecznie jednorodzinnych), które zadeklarują chęć przystąpienia do systemu workowego selektywnej zbiórki (do wskazanego w zamówieniu poziomu 2000 nieruchomości). Przez nieruchomości zabudowane wymienione w tytule przedmiotu zamówienia Zamawiający rozumie: domy jednorodzinne, placówki oświatowe, kamienice, zakłady pracy i inne tego typu nieruchomości, dla których wstawienie pojemników jest niemożliwe ze względów terenowych lub nieuzasadnione ekonomicznie. Surowce wtórne zbierane w sposób selektywny to: papier - worek niebieski, pojemność 0,12 m3, szkło - worek zielony, pojemność 0,08 m3, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale - worek żółty, pojemność 0,12 m3. Surowce wtórne gromadzone będą w workach o pojemności wskazanej przez Zamawiającego. Worki na nieruchomość dostarcza Wykonawca. Częstotliwość odbioru surowców przez Wykonawcę to: w okresie od 01.11.2014 r. do 31.12.2014 r.: raz w miesiącu, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.: raz na dwa tygodnie. Harmonogram odbioru surowców w obu wymieniowych wyżej okresach ustali Zamawiający i przekaże Wykonawcy. Wykonawca będzie zobowiązany przygotować wyciąg z harmonogramu dla poszczególnych nieruchomości i rozdysponować go do wszystkich nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego. Zakłada się, że worki do segregacji odpadów będą posiadać kolorystykę oraz trwałe i widoczne oznakowanie określające rodzaj gromadzonych odpadów zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Chorzów. Ponadto worki będą opisane nazwą Wykonawcy wraz z jego danymi kontaktowymi oraz nazwą Zamawiającego wraz z jego danymi kontaktowymi: a) kolor niebieski - do zbierania papieru z napisem: PAPIER, b) koloru żółty - do zbierania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali z napisem: PLASTIK, METAL, OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE, c) kolor zielony - do zbierania szkła kolorowego lub mieszanego z napisem: SZKŁO. Na workach musi się również znaleźć informacja, jakie odpady można wrzucać, a jakich nie, zgodnie z wytycznymi, które przekaże Zamawiający (załącznik nr 6 do SIWZ). Ze względu na czas oczekiwania na dostawę worków z nadrukiem, Zamawiający dopuszcza na pierwszy miesiąc świadczenia usługi worki w odpowiedniej kolorystyce nie zawierające napisów, ale o odpowiedniej grubości, zgodnie z wytycznymi zawartymi w dalszej części SIWZ. W grudniu 2014 r. podczas odbioru odpadów, muszą być już dystrybuowane worki z napisami i o odpowiedniej grubości, zgodnie z wytycznymi w SIWZ. 2. Szczegółowy zakres prac. 1) Przedmiot zbiórki: szkło, makulatura, plastik z metalami oraz odpadami wielomateriałowymi w systemie workowym. 2) Rodzaje worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) kolor niebieski do zbierania makulatury - pojemność 120 litrów, b) kolor zielony do zbierania szkła - pojemność 80 litrów, c) kolor żółty do zbierania plastiku, odpadów wielomateriałowych i metali - pojemność 120 litrów. 3) Jeden komplet worków stanowi następujący zestaw worków: po jednej sztuce z każdego koloru worków, czyli jeden worek koloru żółtego, jeden worek koloru zielonego i jeden worek koloru niebieskiego. 4) Każda nieruchomość wskazana przez Zamawiającego w załączniku nr 2a otrzyma jeden komplet worków. 5) Zamawiający dopuszcza możliwość odbioru dodatkowych worków przez mieszkańców w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Bytkowskiej 15 (PSZOK - w godzinach pracy punktu) oraz w Urzędzie Miasta Chorzów, w pokoju nr 28. Wykonawca dostarczy do wymienionych punktów worki do selektywnej zbiórki w ilości wskazanej przez Zamawiającego. Termin dostawy worków wyniesie do 2 dni roboczych od otrzymania informacji o konieczności dostawy drogą mailową lub faxem. Przedsiębiorca prowadzący PSZOK i Zamawiający w Urzędzie Miasta Chorzów prowadzą ewidencję worków wydawanych zgłaszającym się po nie osobom, wraz z adresem nieruchomości, na który zostały wydane oraz ilością wydanych worków z podziałem na poszczególne frakcje. 6) Wykonawca odbierając z nieruchomości worki do segregacji zapełnione surowcami wtórnymi zostawi taką ilość worków i z takiego asortymentu, jaką odebrał. Oznacza to, że odbierając np.: 3 worki żółte, 1 worek zielony i 2 worki niebieskie Wykonawca pozostawi na danej nieruchomości dokładnie taką samą ilość worków pustych w odpowiednim kolorze, czyli zostawi: 3 worki żółte, 1 worek zielony i 2 worki niebieskie. 7) Worki muszą mieć następującą grubość: worek zielony na szkło - grubość minimum 70?m, worek żółty na plastiki, odpady wielomateriałowe oraz metale - grubość minimum 50?m, worek niebieski na papier - grubość minimum 50?m. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kartę specyfikacji produktu - dokument potwierdzający grubość worków. 8) Każdy z worków zostanie oznaczony wyłącznie w następujący sposób: nazwą surowca wtórnego, który będzie zbierany w danym rodzaju worka, wymienionymi rodzajami odpadów, które w worku danego koloru mogą być zbierane oraz tymi, których nie można zbierać do worka danego koloru - informacja, którą Wykonawca umieści na workach stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, nazwą Zamawiającego oraz jego danymi teleadresowymi, nazwą Wykonawcy oraz jego danymi teleadresowymi. 9) Worki dla nieruchomości zabudowanych zabezpiecza Wykonawca i są one jego własnością. 10) Według szacunku Zamawiającego Wykonawca musi zabezpieczyć 60 000 kompletów worków. Definicję kompletu worków zawiera podpunkt nr 3 niniejszego zakresu prac. Wykonawca musi przewidzieć dodatkowe ilości worków dla prawidłowego prowadzenia segregacji przez właścicieli nieruchomości, w tym sytuacje opisane w podpunktach: 6 i 19 niniejszego zakresu prac. Zamawiający przewiduje konieczność zabezpieczenia wzrostu ilości worków o około 15% w czasie trwania umowy bez konieczności zmiany umowy i wynagrodzenia. 11) Wykaz nowych nieruchomości objętych selektywną zbiórką odpadów w systemie workowym Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy na bieżąco (w ciągu 24h od chwili posiadania danej wiedzy): pisemnie - drogą mailową lub faxem. 12) Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć komplety worków do segregacji wraz z harmonogramem do nowo wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości w terminie do 2 dni roboczych od otrzymania informacji. Jeżeli informacja o nowo zgłoszonych nieruchomościach zostanie przekazana w piątek, to Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć komplety worków wraz z harmonogramem do poniedziałku do godz. 15:00. 13) Zamawiający przekaże Wykonawcy harmonogram odbioru surowców wtórnych w systemie workowym na cały okres trwania umowy. 14) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na wszystkie nieruchomości wskazane w załączniku nr 2a do umowy harmonogramu odbioru odpadów sporządzonego na rok 2015 r. w terminie do 05.12.2014 r. 15) Zakres prac: a) sortowanie zebranych odpadów w zakładzie prowadzącym sortownię surowców wtórnych, b) odzysk zebranych odpadów na podstawie stosownych decyzji lub przekazywanie ich do zakładów prowadzących odzysk takich odpadów za kartą przekazania odpadu, c) prowadzenie ewidencji zebranych: szkła, makulatury, plastiku i metali. 16) Wykonawca odbierze wszystkie worki z danej nieruchomości tego samego dnia, jednym transportem, zgodnie z harmonogramem. 17) Wykonawca odbierze worki z surowcami wtórnymi, gdy właściciel nieruchomości pozostawił worki w miejscu ogólnodostępnym, bez konieczności wchodzenia na teren nieruchomości. Właściciele nieruchomości są zobowiązani wystawiać worki przed ogrodzenie posesji. 18) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu adresy nieruchomości, z których właściciele wystawią kolorowe worki zawierające odpady inne, niż przewiduje informacja zamieszczona na worku lub gdy właściciel nieruchomości wystawi inne worki niż systemowe zawierające komunalne odpady zmieszane. W takim przypadku Wykonawca wykona szczegółową dokumentację fotograficzną w taki sposób, aby widoczna była zawartość worka. Wykonawca przekaże Zamawiającemu informację o właścicielach nieruchomości, który nie prowadzą prawidłowej segregacji odpadów drogą mailową najpóźniej następnego dnia po terminie odbioru do godz. 8:00. W takim wypadku Wykonawca nie odbiera worków z nieruchomości. 19) W przypadku wystawienia przez właściciela nieruchomości surowców prawidłowo posegregowanych w innych workach niż systemowe, Wykonawca jest zobowiązany do ich odbioru pod warunkiem, że worki będą przeźroczyste, umożliwiające kontrolę ich zawartości. 20) Za każdy worek niesystemowy z prawidłowo posegregowanymi odpadami Wykonawca przekaże pusty worek systemowy na asortyment, który został odebrany. 3.Informacje dodatkowe 1) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: a) Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, b) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, c) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, d) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, e) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, f) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, g) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, h) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach, i) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów, j) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i odrębnie recykling, k) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, l) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, m) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 2) Wykonawca zobowiązany jest podczas odbioru odpadów do ewidencjonowania ilości i rodzajów odebranych z poszczególnych nieruchomości worków, z rozbiciem na poszczególne frakcje (kolory worków) - zgodnie ze wzorem sprawozdania stanowiącego załącznik nr 2b do umowy, której wzór jest załącznikiem nr 7 do SIWZ. 3) Surowce wtórne zebrane od właścicieli nieruchomości Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi, recyklingowi) zgodnie z ustawą o odpadach. 4) Rozdział IV pkt 2.3 SIWZ określa minimalne wyposażenie w sprzęt, którego Wykonawca będzie zobowiązany używać podczas realizacji zamówienia. Wykonawca zapewni, że wszystkie pojazdy i urządzenia wymagane w rozdziale IV pkt 2.3 SIWZ będą utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Pojazdy muszą być poddawane regularnemu myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności i udostępnić je na wniosek Zamawiającemu. Pojazdy muszą być: a) wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie danych o położeniu samochodu oraz ich weryfikację, b) wyposażone w narzędzia bądź urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu w przypadku zalegania na ziemi surowców wtórnych, c) trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy. 5) Baza magazynowo-transportowa musi odpowiadać zapisom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013.122). 6) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 7) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie ww. sprawozdania w terminie. 8) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia lub ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości 50% zamówienia podstawowego, o których mowa w artykule 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp , polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Ustala się wadium w wysokości 10.000,00 zł. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski Katowice 75 1050 1214 1000 0010 0000 3671 6. Wadium wniesione w pieniądzu będzie uznane przez zamawiającego za wniesione prawidłowo tylko po wpłynięciu żądanej kwoty na wskazane konto w terminie określonym w pkt. 2 7. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy zdeponować w Kasie Urzędu Miasta pok. 102 w formie oryginału dokumentu przed upływem terminu określonego w pkt. 2. 8. Kserokopię dokumentu, o którym mowa w pkt. 7 potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę wraz z datą potwierdzenia, zaleca się załączyć do pozostałych dokumentów ofertowych. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z przepisami art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którzy złożą oferty bez wniesionego wadium będą wykluczeni z postępowania, a ich oferta będzie odrzucona. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, tj.: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą : 1. oświadczenie (załącznik nr 1 do SIWZ), 2. aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ, na podstawie ustawy o odpadach, 3. wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Prezydenta Miasta Chorzów, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę w zakresie odbierania odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości zabudowanych o wartości min. 100 000,00 zł brutto (w przypadku, gdy usługa jest w trakcie realizacji (nie została wykonana) do dnia upływu składania ofert, zrealizowany zakres usług musi wynosić co najmniej 100 000,00 zł brutto), 2.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ; Pod pojęciem głównych usług zamawiający rozumie usługę w przedmiocie jw., w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia. b). oświadczenie (załącznik nr 1do SIWZ). Dowodami, o których mowa w punkcie a) są: 1) poświadczenie w przypadku podmiotów innych niż zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy Pzp, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1) Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wskaże, iż posiada dostęp do narzędzi, wyposażenia, urządzeń na czas realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami tj.: 1) co najmniej 1 pojazdu małogabarytowego do 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu przystosowanego do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe 2) co najmniej 1 pojazdu przystosowanego do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. W przypadku samochodu otwartego, bezwzględnie musi być wyposażony w zabezpieczenia typu plandeka, siatka itp. umożliwiające zabezpieczenie transportowanego ładunku przez rozwianiem, wysypaniem lub niekontrolowanym wydostaniem się odpadów z auta 3) bazy magazynowo-transportowej zgodnej z zapisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013.122). Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą a). Wykaz narzędzi, wyposażenia i urządzeń niezbędnych do realizacji zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, b). oświadczenie (załącznik nr 1 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykonawca winien przedstawić opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument - aktualny na dzień składania ofert - potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 100.000,00 zł. 2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie (załącznik nr 1 do SIWZ) oraz: a) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wraz z załączeniem dowodów opłacenia należnych składek. b) oświadczenie (załącznik nr 1) W przypadku gdy z treści polisy nie wynika, że została opłacona, należy dołączyć do oferty dowód jej opłacenia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonych dokumentów i oświadczenia ( załącznik nr 1 do SIWZ) tj. złożone prawidłowo dokumenty i oświadczenie żądane przez Zamawiającego spełnia warunek, nie złożone, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie spełnia warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy . Uwaga: w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (podpisana przez każdego z wykonawców lub pełnomocnika). 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 1 SIWZ ( w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy składają łącznie). 3. Stosowne pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zamieszczonego dokumentu. Pełnomocnictwo do reprezentowania danego podmiotu w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego powinno zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie wskazujące, że osoba występująca w imieniu tych podmiotów jest upoważniona do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5.Wykaz informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które wykonawca pragnie zastrzec przed dostępem dla innych uczestników postępowania z podaniem podstawy prawnej. 6. Oświadczenie Wykonawcy dotyczące części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom lub podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( jeżeli dotyczy). W przypadku braku informacji zamawiający uzna, że wykonawca zamierza wykonać zamówienie samodzielnie. 7. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest w takiej sytuacji udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1) Zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń zewnętrznych, obiektywnie niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, które zasadniczo i istotnie uniemożliwiają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których nie można było przewidzieć i których Zamawiający i/lub Wykonawca nie mogli zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać, b) działania osób trzecich albo innych zdarzeń, które uniemożliwiają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy w terminie lub mogących negatywnie wpłynąć na jakość wykonywanych usług, c) wstrzymania usług lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 2) Inne zmiany: a) w przypadku zmiany stawki VAT, b) przekształcenie firmy Wykonawcy lub zmiana nazwy firmy Wykonawcy, c) zmiana realizacji przedmiotu umowy na skutek wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, d) zmiana danych związanych ze zmianami administracyjno - organizacyjno-prawnymi (np. zmiana nr rachunku bankowego), e) zmiana harmonogramu odbioru surowców w workach. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnie sporządzonego aneksu, podpisanego przez obie Strony umowy pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chorzow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Chorzów, 41-500 Chorzów, Rynek 1, Biuro Zamówień Publicznych, pokój 237/IIp..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.10.2014 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Chorzów, 41-500 Chorzów, Rynek 1, Biuro Zamówień Publicznych, pokój 237/IIp..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z CHORZOWA
- Wywóz stałych odpadów miejskich z koszy ulicznych
- Skrócenie liny nośno-napędowej kolei linowej "Elka" na odcinku Wesołe Miasteczko - Planetarium
- Dostawa rolek termicznych do biletomatów oraz drukarek biletowych z nadrukiem LOGO Kolei linowej "Elka" w kolorze zielonym
- Sukcesywna dostawa tlenu medycznego ciekłego wraz z dzierżawą kriogenicznych zbiorników ciekłego tlenu
- Program sportowo-rekreacyjny dla pracowników
- Wykonanie robót awaryjnych oraz innych robót wynikających z bieżących kontroli celem prawidłowego utrzymania obiektów - roboty c.o., gaz - paczka nr 1
więcej: przetargi w Chorzowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie zieleni przydrożnej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu nowodworskiego
- Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, z terenu Gminy Sułoszowa
- "Utrzymanie i eksploatacja instalacji do przetwarzania odpadów zielonych w Kętach w 2025 r."
- Odbiór i transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 03 07 pochodzących z Instalacji Przetwarzania Odpadów w Giedlarowej
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Gubin o statusie miejskim oraz z innych miejsc i terenów
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Sochaczewie
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.