eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SkierniewicePrzetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-11-12

Skierniewice: Przetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania
Numer ogłoszenia: 321039 - 2010; data zamieszczenia: 12.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Skierniewice , ul. Reymonta 23, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8334615, faks 046 8333240.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gminaskierniewice.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu Wytycz cel - przystąp do działania. Celem kursów jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie określonym dla każdego kursu. Uzyskanie stosownych certyfikatów i dyplomów potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności. Zadanie składa się z czterech (części) kursów o następujących tytułach zgodnie z zawartym w specyfikacji opisem: Cz. I kurs stylizacji i zdobienia paznokci Cz. II kurs przedstawiciel handlowy Cz. III kurs prawa jazdy kat B i C Cz. IV kurs specjalisty ds. kadr i płac.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 06.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - są wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.) - kserokopia wpisu; - działają zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A. Zakończyli w okresie ostatnich 3 lat (przed dniem wszczęcia postępowania), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługę odpowiadającą swym rodzajem ww. przedmiotowi zamówienia / w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE tj. usługi przeprowadzenia jednego z wymienionych kursów lub innego podobnego z rodzaju zamówienia porównywalnego z przedmiotowym zamówieniem o całkowitej wartości nie mniejszej niż 6000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych) gdzie Wykonawca prowadził kurs dla min 8 uczestników (referencje!)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • B. Dla CZ III dysponują odpowiednimi środkami transportu. Posiadają środki transportu do przeprowadzenia szkolenia zapewniające rzetelne i terminowe wykonanie zamówienia. Min. 3 samochody na kategorie B i 3 samochody na C, rok produkcji maksymalnie 2005 r. C. Dysponują odpowiednią bazą szkoleniową z odpowiednimi pomieszczeniami wraz z zapleczem do przeprowadzenia szkolenia dla osób dorosłych tj. posiadającymi odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe. W pomieszczeniu w którym prowadzone są zajęcia może przebywać jednocześnie tylko jedna grupa szkoleniowa. D. Dysponują odpowiednimi narzędziami i urządzeniami, a także aktualnym oprogramowaniem i pomocami dydaktycznymi niezbędnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum jedną osobą mogącą przeprowadzać poszczególne kursy posiadająca min. dwuletnie doświadczenie zawodowe.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

A. dopuszczalna może być zmiana cen spowodowana zmianą stawki podatku VAT, zmiana cen urzędowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.skierniewice.bip.net.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Skierniewice ul. Reymonta 23, 96-100 Skierniewice pok 209.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Skierniewice ul. Reymonta 23, 96-100 Skierniewice, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Kursy zorganizowane będą w ramach projektu Wytycz cel - przystąp do działania) współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach -Priorytetu VII Promocja integracji społecznej Działania 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej Podziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania CZ. I - KURS STYLIZACJI I ZDOBIENIA PAZNOKCI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZ I - KURS STYLIZACJI I ZDOBIENIA PAZNOKCI - obejmuje 120 godzin szkoleniowych (usługa szkoleniowa zawiera: koszty wykładowców, ubezpieczenie kursantów, materiały dydaktyczne -skrypty szkoleniowe 5 sztuk, materiały do szkoleń praktycznych, wydruk zaświadczeń, koszty obsługi administracyjnej). Kurs przeprowadzony zostanie dla 9-cio osobowej grupy beneficjentów. Kurs ten ma za zadanie przygotowanie do pracy w zawodzie stylista paznokci. Program obejmuje podstawowy poziom szkolenia z naciskiem na pokazy, ćwiczenia i zadania praktyczne. Specyfika zawodu wymaga wysokiej sprawności manualnej, stąd zaproponowana liczba godzin zapewnia powtórzenie ćwiczeń i dostosowanie ich do indywidualnych predyspozycji uczestników. Program zajęć obejmuje: wiadomości wstępne (budowa i choroby paznokci, higiena i dezynfekcja ,stanowisko i organizacja miejsca pracy), manicure i pielęgnacja dłoni, pedicure i pielęgnacja stóp, sposoby przedłużania paznokci, rekonstrukcja oraz utwardzenie naturalnej płytki paznokcia, zdobienie paznokci. Od osób uczestniczących w kursie nie jest wymagane posiadanie wykształcenia średniego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 06.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania CZ II - KURS PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZ II - KURS PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY - obejmuje 120 godzin szkoleniowych z zakresu przedstawiciel handlowy (usługa szkoleniowa zawieraja: koszty wykładowców, ubezpieczenie kursantów, materiały dydaktyczne, wydruk zaświadczeń, koszty obsługi administracyjnej).Kurs przeprowadzony zostanie dla 11-sto osobowej grupy beneficjentów. Kurs ten ma za zadanie przygotowanie do pracy w zawodzie przedstawiciel handlowy. Program obejmuje następujące zagadnienia: zakres obowiązków handlowca, rozpoznanie produktu i branży, monitorowanie rynku - popyt, podaż, reklamę i promocję, kanały dystrybucji, pozyskiwanie klientów, techniki sprzedaży, prezentacja oferty, marketing wystawienniczy, współpracę z odbiorcami, pośrednikami, klientami, profesjonalną rozmowę handlową, techniki negocjacyjne, zarządzanie czasem, zagadnienia finansowo-prawne, zażalenia, reklamacje. Od osób uczestniczących w kursie nie jest wymagane posiadanie wykształcenia średniego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 06.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania CZ III KURS KIEROWCY ZAWODOWEGO Z PRAWEM JAZDY KAT. C NA SAMOCHÓD CIĘŻAROWY( oraz szkolenie kwalifikacji wstępnej)/KURS KIEROWCY Z PRAWEM JAZDY KAT. B.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZ III KURS KIEROWCY ZAWODOWEGO Z PRAWEM JAZDY KAT. C NA SAMOCHÓD CIĘŻAROWY - obejmuje 50 godzin szkoleniowych (20 godzin teorii i 30 godzin praktyki).Prawo jazdy kat. C jest niezbędnym dokumentem, potwierdzającym uprawnienia do kierowania dla kierowców zawodowych. Kurs przeprowadzony zostanie dla 18-sto osobowej grupy beneficjentów. Usługa szkoleniowa zawiera: koszty wykładowców, ubezpieczenie kursantów, materiały dydaktyczne, wydruk zaświadczeń, koszty obsługi administracyjnej, przeprowadzenie badania lekarskiego. Z uwagi na niską zdawalność egzaminu na prawo jazdy oraz ciężką sytuację finansową beneficjentów projektu przewidziano możliwość 1-krotnego podejścia do egzaminu opłaconego w ramach projektu; i Szkolenie dla ww. uczestników w zakresie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, które obejmuje 140 godz. w tym 130 godzin zajęć teoretycznych i 10 godzin zajęć praktycznych . W 10 godzinach zajęć praktycznych ( jazda samochodem ) występują 2 godziny jazdy w warunkach specjalnych ( płyta poślizgowa ) . Szkolenie kończy się egzaminem . Kierowca otrzymuje świadectwo kwalifikacji wydawane przez wojewodę , po zdaniu egzaminu państwowego i przedłożeniu badań lekarskich . W szkoleniu mogą uczestniczyć kierowcy , którzy posiadają prawo jazdy co najmniej kat. B . oraz KURS KIEROWCY Z PRAWEM JAZDY KAT. B dla uczestników kursu przedstawiciel handlowy (11 -osób) Kurs prawa jazdy obejmuje 30 godzin teorii (przepisy ruchu drogowego, pierwszą pomoc) oraz 30 godzin praktyki. Usługa szkoleniowa zawiera: koszty wykładowców, ubezpieczenie kursantów, materiały dydaktyczne, wydruk zaświadczeń, koszty obsługi administracyjnej, przeprowadzenie badania lekarskiego. Z uwagi na niską zdawalność egzaminu na prawo jazdy oraz ciężką sytuację finansową beneficjentów projektu przewidziano możliwość 1-krotnego podejścia do egzaminu opłaconego w ramach projektu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 06.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przetarg na przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu pt. Wytycz cel - przystąp do działania CZ IV KURS SPECJALISTA DS. KADR I PŁAC.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZ IV KURS SPECJALISTA DS. KADR I PŁAC -obejmuje 106 godzin szkoleniowych (usługa szkoleniowa zawiera: koszty wykładowców, koszty materiałów dydaktycznych, ubezpieczenie kursantów, wydruk zaświadczeń, koszty obsługi administracyjnej). Kurs przeprowadzony zostanie dla 8 osobowej grupy beneficjentów. Kurs ten ma za zadanie przygotowanie uczestników do pracy w dziale kadr i płac, zdobycie wiedzy z zakresu prawa pracy, zasad rachunkowości, ubezpieczeń społecznych, płac, nabycie praktycznych umiejętności obsługi programów komputerowych Płatnik, SYMFONIA. Program kursu obejmuje: podstawowe zagadnienia dotyczące prawa pracy (obowiązki pracodawcy, pracownika, stosunek pracy-nawiązywanie, rozwiązywanie, czas pracy, urlopy, odpowiedzialność porządkowa i materialna, ochrona pracy kobiet, młodocianych, niepełnosprawnych, wynagrodzenia), organizacja pracy kadrowca (charakterystyka zawodu, prowadzenie dokumentacji, system oceniania pracowników, przechowywanie akt),organizacja pracy specjalisty ds. płac (finanse, podatki, listy płac, obsługa systemów komputerowych, sprawozdawczość- ZUS, Urząd Skarbowy). Od osób uczestniczących w kursie nie jest wymagane posiadanie wykształcenia średniego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 06.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.