Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2010-11-12
Brzeg: Wymiana okien, renowacja wraz z uszczelnieniem okien oraz prze³o¿enie detali ze starej stolarki okiennej w budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzegu.
Numer og³oszenia: 321273 - 2010; data zamieszczenia: 12.11.2010
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejska Biblioteka Publiczna im. Ksiêcia Ludwika I , ul. Jana Paw³a II 5, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 77 404 70 36, faks 77 404 70 35.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.biblioteka.brzeg.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wymiana okien, renowacja wraz z uszczelnieniem okien oraz prze³o¿enie detali ze starej stolarki okiennej w budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzegu..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Zamawiaj±cy zleca, a Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania zadania pn.: Wymiana okien, renowacja wraz z uszczelnieniem okien oraz prze³o¿enie detali ze starej stolarki okiennej w budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzegu, na podstawie dokumentacji projektowej opisanej w § 1 ust. 2 wzoru umowy. Dokumentacjê projektow± stanowi±: projekt wymiany stolarki okiennej, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót. Roboty okre¶lone w § 1 ust.1 wzoru umowy, zwane dalej przedmiotem umowy, Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ zgodnie z opracowan± dokumentacj± projektow±, która stanowi integraln± czê¶æ umowy. Dokumenty, o których mowa w § 1 ust.2 wzoru umowy wraz z pozwoleniem na budowê przekazane bêd± Wykonawcy w terminie nie d³u¿szym ni¿ 2 dni od dnia zawarcia umowy. W ramach przedmiotu umowy, o którym mowa w §1 ust. 1 wzoru umowy Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót okre¶lonych szczegó³owo w dokumentacji projektowej, w tym w szczególno¶ci: 1) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia dla robót remontowych i budowlanych, 2) wykonania robót przygotowawczych i zabezpieczaj±cych, tymczasowych oraz robót remontowych wg zakresu okre¶lonego w dokumentacji projektowej, polegaj±cej w szczególno¶ci na: a) wykonaniu tymczasowego ogrodzenia terenu i wyznaczenia stref niebezpiecznych, b) wykonaniu przej¶æ pieszych, c) urz±dzeniu sk³adowisk materia³ów i wyrobów, 3) dostawy okien i dokonania wymiany starej stolarki okiennej na now± oraz wykonania prac renowacyjnych starej stolarki okiennej wg dokumentacji projektowej. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e znane mu s± wszelkie okoliczno¶ci - uwarunkowania faktyczne i prawne zwi±zane z przedmiotem umowy, w szczególno¶ci za¶ o¶wiadcza, ¿e zbada³ teren budowy i jego otoczenie oraz zapozna³ siê z dostêpn± dokumentacj±, a tak¿e uzyska³ wszelkie niezbêdne informacje niezbêdne do prawid³owego wykonania umowy. Jakiekolwiek zastrze¿enia Wykonawcy dotycz±ce terenu budowy zg³oszone po zawarciu umowy nie mog± byæ podstaw± do dochodzenia roszczeñ od Zamawiaj±cego oraz ¿±dania przez Wykonawcê przesuniêcia terminu wykonania robót. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca o¶wiadcza, ¿e nie istniej± ¿adne przeszkody uniemo¿liwiaj±ce lub utrudniaj±ce mu terminowe, prawid³owe i bezusterkowe wykonanie przedmiotu umowy. Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ wszystkie roboty, okre¶lone wzorem umowy w terminie od dnia 14 lutego 2011 r. do dnia 30 kwietnia 2011 r. Termin, o którym mowa powy¿ej mo¿e ulec zmianie z uwagi na wyst±pienie warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonywanie robot ze wzglêdów technologicznych. W przypadku opisanym w §3 ust. 2 wzoru umowy Wykonawca zobowi±zuje siê wstrzymaæ wykonywane roboty do czasu wyst±pienia warunków atmosferycznych umo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót. Przed³u¿enie terminu wykonania umowy w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w §3 ust. 2 wzoru umowy mo¿e nast±piæ na podstawie pisemnego aneksu do umowy, sporz±dzonego na pisemny, umotywowany wniosek Wykonawcy, zaakceptowany przez inspektora nadzoru. Wykonawca zobowi±zuje siê dorêczyæ Zamawiaj±cemu sporz±dzony przez kierownika budowy plan bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia oraz o¶wiadczenie kierownika budowy, stwierdzaj±ce sporz±dzenie planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia oraz przyjêcie obowi±zku kierowania budow± w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcy dziennik budowy oraz teren budowy w terminie 2 dni od dnia zawarcia umowy, na podstawie protoko³u zdawczo-odbiorczego, podpisanego przez strony umowy. W przypadku opó¼nienia w przekazaniu obiektu w stosunku do terminu okre¶lonego w §4 ust. 1 wzoru umowy, termin wykonania robót mo¿e ulec przed³u¿eniu o ilo¶æ dni odpowiadaj±cych ilo¶ci dni opó¼nienia. Z chwil± przejêcia protokolarnie obiektu Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za ten obiekt. Po zakoñczeniu robót Wykonawca zobowi±zany jest uporz±dkowaæ na w³asny koszt teren robót i przekazaæ go Zamawiaj±cemu w terminie okre¶lonym w §3 ust. 1 wzoru umowy, na podstawie protoko³u zdawczo-odbiorczego. Roboty stanowi±ce przedmiot umowy Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ zgodnie z umow±, dokumentacj± projektow± i specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót, zgodnie ze sztuk± budowlan±, sztuk± konserwatorsk±, obowi±zuj±cymi przepisami prawa, obowi±zuj±cymi Polskimi Normami, zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej zapewniaj±c bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wszystkie koszty niezbêdne do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy, w tym w szczególno¶ci: a) urz±dzenie zaplecza budowy wraz z doprowadzeniem niezbêdnych mediów dla potrzeb budowy oraz koszty zu¿ycia mediów, b) uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót przed przekazaniem go Zamawiaj±cemu, c) zapewnienie niezbêdnych doj¶æ i dojazdów w trakcie trwania robót, d) ubezpieczenie robót, o którym mowa w §15 wzoru umowy, e) koszt wywozu odpadów powsta³ych w czasie trwania robót, f) koszty uporz±dkowania terenu budowy po wykonanych robotach. Wynagrodzenie Wykonawcy p³atne bêdzie na podstawie faktury, po wykonaniu ca³o¶ci robót. Wykonawca zobowi±zuje siê zg³osiæ Zamawiaj±cemu pisemnie gotowo¶æ do odbioru wykonanych robót. Za datê wykonania robót uznaje siê datê dorêczenia Zamawiaj±cemu pisma o gotowo¶ci do odbioru robót, z zastrze¿eniem postanowieñ §7 ust. 6 wzoru umowy. Przedmiotem odbioru bêdzie ca³o¶æ robót okre¶lonych umow±. Wyklucza siê czê¶ciowy odbiór robót. Podstaw± wystawienia faktury VAT przez Wykonawcê jest podpisany przez strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli, przy udziale Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków protokó³ koñcowego odbioru robót. Wynagrodzenie Wykonawcy p³atne bêdzie przelewem na wskazane przez Wykonawcê konto bankowe, na podstawie faktury VAT, w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiaj±cego prawid³owo wystawionej faktury. Wraz z podpisaniem protoko³u odbioru robót, o którym mowa w §7 ust. 3 wzoru umowy, Wykonawca zobowi±zuje siê przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu kopie kart przekazania odpadów, o których mowa w §14 ust. 6 pkt. d) wzoru umowy. W przypadku stwierdzenia wad w toku czynno¶ci odbioru przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy mo¿e odmówiæ odbioru robót do czasu usuniêcia wad w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego. W takim wypadku za datê wykonania robót uznaje siê datê zg³oszenia Zamawiaj±cemu robót wolnych od wad. Ca³o¶æ robót okre¶lonych umow± Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ z materia³ów i przy u¿yciu narzêdzi i sprzêtu bêd±cych w dyspozycji Wykonawcy. W przypadku, o którym mowa w § 9 ust.2 wzoru umowy, zawarcie umowy przez Wykonawcê z Podwykonawc± wymaga zgody Zamawiaj±cego. Wykonawca zobowi±zany jest przedstawiæ Zamawiaj±cemu projekt umowy z Podwykonawc± wraz z czê¶ci± dokumentacji dotycz±cej wykonywania robót okre¶lonych w projekcie umowy z Podwykonawc±. Zamawiaj±cy ma prawo zg³oszenia sprzeciwu co do osoby Podwykonawcy oraz zastrze¿eñ dotycz±cych postanowieñ zawartych w projekcie umowy z Podwykonawc±. Nie zg³oszenie przez Zamawiaj±cego sprzeciwu lub zastrze¿eñ w terminie 14 dni od przedstawienia Zamawiaj±cemu dokumentów, o których mowa w § 9 ust. 4 wzoru umowy uznaje siê za wyra¿enie zgody na zawarcie umowy z Podwykonawc±. W przypadku zawarcia umowy przez Podwykonawcê z dalszym Podwykonawc±, odpowiednie zastosowanie znajduj± postanowienia § 9 ust. 4, 5, i 6 wzoru umowy. Za dzia³ania i zaniechania Podwykonawców Wykonawca ponosi wobec Zamawiaj±cego odpowiedzialno¶æ jak za dzia³ania i zaniechania w³asne. W przypadku powierzenia przez Wykonawcê czê¶ci robót Podwykonawcy, Wykonawca zobowi±zuje siê do: a) informowania na pi¶mie Zamawiaj±cego o ka¿dej fakturze wystawionej przez Podwykonawcê oraz o terminie jej p³atno¶ci, a tak¿e o dokonanej zap³acie wynagrodzenia Podwykonawcy w terminie 7 dni od dnia otrzymania tej faktury lub zap³aty wynagrodzenia Wykonawcy, b) udostêpnienia na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego dokumentacji dotycz±cej rozliczeñ z Podwykonawc±, c) informowania Zamawiaj±cego na pi¶mie z 7 dniowym wyprzedzeniem o terminie odbioru robót Podwykonawcy oraz zapewnienia Zamawiaj±cemu mo¿liwo¶ci uczestniczenia w odbiorze tych robót. W przypadku gdy Wykonawca nie dokona³ zap³aty wynagrodzenia Podwykonawcy za wykonane przez niego roboty, Zamawiaj±cy ma prawo: a) wstrzymaæ wyp³atê wynagrodzenia Wykonawcy do czasu zap³aty przez Wykonawcê wynagrodzenia Podwykonawcy lub b) do potr±cenia z wynagrodzenia Wykonawcy nale¿no¶ci Podwykonawcy, w przypadku zap³aty wynagrodzenia Podwykonawcy przez Zamawiaj±cego. Wykonawca po podpisaniu umowy zobowi±zuje siê do przedstawienia Opolskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków, sposobu prowadzenia wskazanych w dokumentacji projektowej robót, przed przyst±pieniem do ich wykonania i zobowi±zuje siê do przestrzegania wszelkich zleceñ i wskazañ Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w tym zakresie. Zamawiaj±cy ma prawo kontrolowania sposobu wykonywania prac. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e: 1) osoby, które uczestnicz± w wykonaniu zamówienia posiadaj± uprawnienia, o których mowa w §7 Rozporz±dzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badañ konserwatorskich i architektonicznych, a tak¿e innych dzia³añ przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badañ archeologicznych i poszukiwañ ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 z 2004 r. poz. 1579), 2) dysponuje wykwalifikowanym personelem pomocniczym do wykonywania robót bêd±cych przedmiotem umowy. Wykonawca zobowi±zuje siê zorganizowaæ na w³asny koszt zaplecze budowy na terenie udostêpnionym przez Zamawiaj±cego. Koszt przy³±czenia i dostawy mediów ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowi±zuje siê strzec mienia znajduj±cego siê na terenie budowy, a tak¿e zapewniæ warunki bezpieczeñstwa na placu budowy dla pracowników i osób postronnych zgodnie z przepisami bhp i ppo¿. Wykonawca zobowi±zuje siê do zabezpieczenia budowy na czas ewentualnych przerw w realizacji do czasu odbioru koñcowego na w³asny koszt. Wykonawca zobowi±zuje siê do postêpowania z powsta³ymi w trakcie procesu budowlanego odpadami w sposób okre¶lony w ustawie z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62 poz. 628, z pó¼n. zm.) W czasie realizacji robót Wykonawca zobowi±zuje siê do: a) prowadzenia prac przy funkcjonuj±cej bibliotece, przy pe³nym obci±¿eniu ruchem czytelników, b) w³a¶ciwego zabezpieczenia terenów przyleg³ych przed uci±¿liwo¶ci± prac budowlanych, c) umo¿liwienia dostêpu na teren budowy s³u¿bom technicznym, s³u¿bom oczyszczania miasta, stra¿y po¿arnej, pogotowiu ratunkowemu oraz innym s³u¿bom miejskim, d) przedstawienia na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego Karty przekazania odpadów sporz±dzonej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra ¦rodowiska z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. Wykonawca zapewni nadzór nad w³a¶ciwym przestrzeganiem przepisów bhp w rejonie wykonywanych robót. Wykonawca zobowi±zuje siê do ubezpieczenia siê od odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody oraz nastêpstwa nieszczê¶liwym wypadków dotycz±cych pracowników i osób trzecich, a powsta³ych w zwi±zku z prowadzonymi robotami. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty za straty materialne, powsta³e z tytu³u odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody oraz nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dotycz±cych pracowników i osób trzecich, w tym tak¿e ruchu pojazdów mechanicznych, powsta³e w zwi±zku z prowadzonymi robotami. Ubezpieczeniu podlegaj± tak¿e: a) roboty objête umow±, materia³y oraz wszelkie mienie ruchome zwi±zane bezpo¶rednio z wykonawstwem robót, b) mienie znajduj±ce siê na terenie robót od utraty, kradzie¿y, zaboru, zniszczenia, zalania, po¿aru oraz innych zdarzeñ powoduj±cych zniszczenie mienia w najszerszym mo¿liwie zakresie. Wykonawca zobowi±zuje siê nie pó¼niej ni¿ w dniu przekazania placu budowy dorêczyæ Zamawiaj±cemu odpowiednie polisy ubezpieczeniowe, za wyj±tkiem przed³o¿onej wraz z ofert± polisy potwierdzaj±cej, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej. Je¿eli w toku realizacji umowy wyst±pi konieczno¶æ wykonywania robót dodatkowych, Wykonawca zobowi±zany jest niezw³ocznie powiadomiæ o tym na pi¶mie inspektora nadzoru oraz Zamawiaj±cego. Wykonawca nie mo¿e wykonywaæ jakichkolwiek robót dodatkowych bez udzielenia pisemnego zamówienia przez Zamawiaj±cego w trybie okre¶lonym przepisami prawa. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e okres gwarancyjny na roboty budowlane oraz prace konserwatorskie i restauratorskie wynosi 36 miesiêcy licz±c od dnia podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót. Wszelkie wady wykonanych robót w okresie gwarancji lub rêkojmi Wykonawca zobowi±zany jest usuwaæ w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego na ich usuniêcie. W przypadku niedotrzymania tego terminu Zamawiaj±cemu, oprócz prawa do naliczenia kar umownych, o których mowa w § 18 ust. 2 lit. b) wzoru umowy, s³u¿y prawo do powierzenia wykonania tych prac osobom trzecim na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym Wykonawca wyra¿a zgodê. Skorzystanie przez Zamawiaj±cego z powy¿szych uprawnieñ nie ma wp³ywu na uprawnienia Zamawiaj±cego i zakres gwarancji udzielonej przez Wykonawcê..
II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.
II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 30.04.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie precyzuje wymagañ w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - to w tym okresie - zrealizowa³ min. 2 roboty polegaj±ce na wymianie stolarki okiennej wraz z renowacj± starych okien w obiektach zabytkowych bêd±cych pod nadzorem konserwatora zabytków o warto¶ci nie ni¿szej ni¿ 80.000 z³ ka¿da
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie precyzuje wymagañ w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej wraz z wa¿nym za¶wiadczeniem o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów Budownictwa, wykazuj±cym siê co najmniej 2-letni± praktyk± zawodow± na budowie przy zabytkach nieruchomych (zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporz±dzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badañ konserwatorskich i architektonicznych, a tak¿e innych dzia³añ przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badañ archeologicznych i poszukiwañ ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz.U. nr 150, poz.1579 z 2004 r.) oraz dysponuje min. 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia, o których mowa w §7 w/w Rozporz±dzenia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych dla wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- je¿eli Wykonawca polega na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, (niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków) zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowi±zania stanowi za³. nr 7 do oferty, - pe³nomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.
III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w nastêpuj±cych przypadkach: a) przed³u¿enia terminu wykonania umowy, w przypadku gdy: - wyst±pi± okoliczno¶ci, o których mowa w § 3 ust. 2 i ust. 4 oraz §4 ust. 2 wzoru umowy, - wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wp³yw na termin wykonania przedmiotu umowy, - zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, - stwierdzenia braków lub wad w dokumentacji projektowej, je¿eli w wyniku ich stwierdzenia konieczne jest przed³u¿enie terminu wykonania umowy, - wyst±pienia opó¼nieñ, utrudnieñ lub przeszkód spowodowanych przyczynami niezale¿nymi od Wykonawcy, - zmiana terminu wykonania umowy wynik³a z innych przyczyn niemo¿liwych do przewidzenia przy zawarciu umowy, b) przed³u¿enia rêkojmi lub gwarancji o dowolny okres, c) zmiany danych adresowych lub teleadresowych dotycz±cych stron umowy d) zmiany osób wykonuj±cych funkcje okre¶lone wzorem umowy, e) stwierdzenia braków lub wad w dokumentacji projektowej, f) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z czê¶ci robót, g) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, na skutek zmiany stawek podatku VAT, wynikaj±cych z przepisów prawa w okre¶lonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i obowi±zywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wy³±cznie ³±czne wynagrodzenie Wykonawcy brutto, za¶ ³±czne wynagrodzenie Wykonawcy netto pozostanie bez zmian. Powy¿sza zmiana powinna zostaæ poprzedzona aneksem do umowy, na podstawie wskazanej przez Wykonawcê podstawy prawnej, h) wyst±pienia si³y wy¿szej, i) gdy zmiana umowy jest korzystna lub obojêtna z punktu widzenia Zamawiaj±cego lub j) gdy zmiana umowy wynika z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, Zmiana umowy mo¿e nast±piæ na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgod± drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.biblioteka brzeg.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Miejska Biblioteka Publiczna im. Ksiêcia Ludwika I w Brzegu
ul. Jana Paw³a II 5
49-300 Brzeg (sekretariat Biblioteki)..
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 29.11.2010 godzina 15:00, miejsce: Miejska Biblioteka Publiczna im. Ksiêcia Ludwika I w Brzegu ul. Jana Paw³a II 5 49-300 Brzeg (sekretariat Biblioteki)..
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BRZEGU
- Opracowanie dokumentacji projektowych dla przebudowy ul. S³owackiego
- Wykonywanie robót budowlanych w zakresie instalacji sanitarnych wod. - kan., gaz, c. o. bie¿±cego utrzymania zasobu komunalnego lokali i budynków
- Wykonywanie robót ogólnobudowlanych w zakresie bie¿±cego utrzymania zasobu komunalnego lokali i budynków
- Bie¿±ce utrzymanie techniczne oraz naprawa chodników, doj¶æ, dojazdów po³o¿onych na terenach zarz±dzanych przez Zamawiaj±cego, w zale¿no¶ci od potrzeb okre¶lonych przez Zamawiaj±cego
- Remonty cz±stkowe nawierzchni bitumicznych mas± mineralno-asfaltow± oraz grysami na sucho na terenie Gminy Brzeg w 2025 r.
wiêcej: przetargi w Brzegu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykoñczenie i modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Ostrorogu
- RDW w Zamo¶ciu: Budowa magazynu soli na terenie Obwodu Drogowego w Józefowie.
- Rewitalizacja zabytkowego spichlerza w miejscowo¶ci Wybrze¿e
- Renowacja parkietu w hali im. A. Grubby
- Remont pomieszczeñ w szko³ach podstawowych gminy Brodnica
- Utworzenie miejsc opieki dla dzieci do lat 3 - budowa ¿³obka w Kamieniu Krajeñskim.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.