Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-12
Pruszków: Aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energią elektryczną
i paliwa gazowe, dla Gminy Miasto Pruszków.
Numer ogłoszenia: 324028 - 2013; data zamieszczenia: 12.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pruszków , ul. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków, woj. mazowieckie, tel. 022 7587244.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pruszkow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energią elektryczną i paliwa gazowe, dla Gminy Miasto Pruszków..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZAKRES ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: 1. Wykonanie aktualizacji projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, zwany dalej projektem założeń dla gminy Miasto Pruszków, 2. Wykonanie dokumentacji i przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla dokumentu pn. Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, dla gminy Miasto Pruszków Realizacja przedmiotu zamówienia będzie odbywać się w następujących etapach: Etap I - zakres rzeczowy opracowania - projektu aktualizacji założeń : 1/ Część ogólna a) podstawa opracowania, ocena aktualizacji założeń, zakres przedmiotowy założeń, b) planowanie energetyczne - rola założeń w systemie planowania energetycznego, c) charakterystyka gminy w zakresie, który ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju systemów zaopatrzenia w nośniki energii, podział miasta na jednostki bilansowe. 2/ Opracowanie analizy i oceny zaopatrzenia gminy Miasto Pruszków w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, odnawialnych źródeł energii w tym zastosowanie techniki solarnej - stan istniejący oraz zaistniałe zmiany i tendencje w konsumpcji ciepła, energii elektrycznej, paliw gazowych, odnawialnych źródeł energii w tym zastosowanie techniki solarnej w latach 2010- 2013, w tym: a) opis i charakterystyka stanu istniejącego: - systemu cieplnego - funkcjonowanie systemu ciepłowniczego z uwzględnieniem nowych uwarunkowań w zakresie pracy źródeł ciepła oraz nowych odbiorców ze wskazaniem zaistniałych różnic w stosunku do poprzedniego opracowania. Inwentaryzacja systemu w postaci graficznej i cyfrowej. Inwentaryzacja w formie cyfrowej obejmować powinna: 1/sieci ciepłownicze wysoko i niskoparametrowe z określeniem technologii wykonania, średnicy, roku budowy, 2/węzły ciepłownicze z określeniem rodzaju węzła, mocy zainstalowanej (c.o., c.w.u., technologia, wentylacja), posiadanej automatyki pogodowej, 3/ kotłownie lokalne o mocy zainstalowanej powyżej 0,2 MW. - systemu gazowego - funkcjonowanie systemu gazowniczego z uwzględnieniem wpływu na system nowych uwarunkowań (gazociągi wysokiego, średniego i niskiego ciśnienia bez przyłączy). Przeprowadzenie inwentaryzacji sieci gazowniczej, stacji redukcyjno - pomiarowych oraz nowych odbiorców ze wskazaniem zaistniałych różnic w stosunku do poprzedniego opracowania. Inwentaryzacja systemu w postaci graficznej i cyfrowej. Inwentaryzacja w formie cyfrowej obejmować powinna: - gazociągi wysokiego i średniego ciśnienia z określeniem technologii wykonania, średnicy, roku budowy, - gazociągi niskiego ciśnienia rozdzielcze z technologii wykonania, średnicy, roku budowy, - stacje redukcyjno - pomiarowe I i II stopnia z określeniem przepustowości, roku budowy/modernizacji, - systemu elektroenergetycznego - funkcjonowanie systemu elektroenergetycznego z uwzględnieniem wpływu na system nowych uwarunkowań (sieć elektroenergetyczna wysokich i średnich napięć). Przeprowadzenie inwentaryzacji sieci elektroenergetycznych WN i SN, GPZ, stacji SN/nN oraz nowych odbiorców ze wskazaniem zaistniałych różnic w stosunku do poprzedniego opracowania. Inwentaryzacja systemu w postaci graficznej i cyfrowej. Inwentaryzacja w formie cyfrowej obejmować powinna: - stacje GPZ z określeniem poziomu napięcia, mocy zainstalowanych transformatorów, - stacje SN/nN z określeniem poziomu napięcia, mocy zainstalowanych transformatorów, rodzaju stacji, - linie WN z określeniem relacji, - linie SN z określeniem rodzaju (kablowa, napowietrzna) b) aktualny bilans zapotrzebowania na ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe: - według rodzaju nośników energii, - według jednostek strukturalnych miasta, - według rodzaju odbiorców. c) ustalenie rezerw przepustowości systemów oraz obszarów występowania lokalnych ograniczeń w dostępie nośników energii, d) obowiązujące taryfy opłat za ciepło, energię elektryczną i gaz, e) ocena wpływu nośników energii na środowisko naturalne. 3/ Ocena przewidywanych zmian zapotrzebowania na nośniki energii do 2030 roku: a) ogólne cele gospodarki energetycznej gminy Miasto Pruszków w zakresie: - bezpieczeństwa energetycznego, - poprawy efektywności energetycznej, - zwiększenia udziału energii ze źródeł odnawialnych, - redukcji emisji zanieczyszczeń powietrza, - poprawy jakości środowiska, głównie poprawy jakości powietrza, b) wariantowa prognoza zapotrzebowania na ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, w perspektywie średnio (okres pięcioletni) i długoterminowej (stan docelowy - rok 2030), należy uwzględnić opracowanie aktualnej mapy prognozowanych potrzeb dla wszystkich rodzajów mediów energetycznych, c) ocena możliwości oraz sposobów pokrycia zapotrzebowania na ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, d) wariantowe propozycje zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe -w podziale na grupy odbiorców i jednostki urbanistyczne miasta, e) scenariusz realizacji wybranego optymalnego modelu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, f) ocena skutków ekonomicznych i ekologicznych dla wybranego modelu zaopatrzenia w nośniki energii, h) analiza wpływu wprowadzenia limitów CO2 na kondycję wytwórców ciepła i energii elektrycznej oraz na rynek energii. 4/Analiza możliwości wykorzystania odnawialnych źródeł energii, w tym zastosowanie techniki solarnej oraz energii pozyskanej z biogazu, odpadów komunalnych i innych, w perspektywie do 2030 roku, z podaniem czystych technologii produkcji energii z paliw alternatywnych. 5/ Analiza przedsięwzięć racjonalizujących wytwarzanie, przesył i użytkowanie ciepła, energii elektrycznej oraz paliw gazowych, odnawialnych źródeł energii w tym zastosowanie techniki solarnej. 6/ Określenie możliwości stosowania środków poprawy efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej. 7/ Możliwości wykorzystania istniejących nadwyżek i lokalnych zasobów paliw i energii. 8/ Analiza formalno - prawna proponowanych scenariuszy rozwojowych w świetle obowiązujących przepisów polityki energetycznej Polski do 2030 roku, lokalnych dokumentów strategicznych i planistycznych oraz dyrektyw Unii Europejskiej. Analiza możliwości realizacji na obszarze miasta założeń do polityki energetycznej Unii Europejskiej w zakresie: - udziału odnawialnych źródeł energii w bilansie energii pierwotnej, - zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, - oszczędności zużycia energii. 9/ Zakres współpracy z innymi gminami, wymagane jest przeprowadzenie uzgodnień z gminami sąsiadującymi. 10/ Podsumowanie, wnioski oraz zakres niezbędnych inwestycji i przedsięwzięć gwarantujących bezpieczeństwo energetyczne. Tryb prac związanych z wykonaniem ETAP-u I; Wykonawca jest zobowiązany, do: 1. Przygotowania wzoru pism (ogłoszeń, obwieszczeń, informacji, wystąpień) wymaganych w toku opracowania aktualizacji projektu założeń. 2. Uzgodnienia celów ogólnych i szczegółowych Projektu założeń. 3. Przekazania zainteresowanym Podmiotom wersji roboczej Projektu założeń. 4. Uzyskania w toku wykonywania opracowania danych z jak największej liczby Podmiotów mających wpływ na gospodarkę energetyczną. 5. Prezentacji projektu aktualizacji założeń Zamawiającemu, przed skierowaniem do wymaganych Ustawą - Prawo Energetyczne - uzgodnień, opinii. Etap II - Wykonanie dokumentacji i przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu aktualizacji założeń -zakres rzeczowy ; 1. Wykonawca jest zobowiązany do ; a. równoległego do prac związanych z opracowaniem Projektu Założeń prowadzenia procedury związanej ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko, b. przygotowania wzoru pism (ogłoszeń, obwieszczeń, informacji, wystąpień) wymaganych w trakcie całego postępowania dot. przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla ww. opracowania , c. występowania w imieniu Zamawiającego przed organami administracji w sprawach związanych z realizacją Etapu II zamówienia ( pełnomocnictwo), m.in. do: - RDOŚ i PWIS w sprawie uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko do projektu aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, dla gminy Miasto Pruszków - realizacja w ramach ETAPU-2, - RDOŚ i PWIS w sprawie zaopiniowania projektu aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, dla gminy Miasto Pruszków wraz z prognozą oddziaływania- realizacja w ramach ETAPU-3, d. opracowania prognozy oddziaływania na środowisko dla ww. opracowania zgodnie z zakresem wymaganym przez organ opiniujący tj. RDOŚ i PWIS, Wykonanie dokumentacji i przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla dokumentu pn. Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, dla gminy Miasto Pruszków musi być wykonane zgodnie z wymogami, zakresem i problematyką określoną w ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U z 2008r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.). ETAP III - uzgodnienia, opinie oraz wyłożenie do publicznego wglądu Projektu aktualizacji założeń wraz z prognozą oddziaływania na środowisko : Wykonawca jest zobowiązany, do: 1.Uzyskania w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych prawem pozytywnych opinii, uzgodnień (ewentualna korekta opracowania po przeanalizowaniu uwag z opinii i uzgodnień) przedmiotowego opracowania Projektu Założeń, w tym pozytywnej opinii od Samorządu Województwa Mazowieckiego, jak również uzyskania pozytywnej opinii RDOŚ i PWIS dla przedmiotowego opracowania wraz z prognozą oddziaływania. 2.Wyłożenia projektu założeń wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu. 3.Przeanalizowania i ustosunkowania się do uwag i wniosków wnoszonych w czasie wyłożenia Projektu założeń wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu. ETAP IV- uchwalenie przez Radę Miejską w Pruszkowie - Projektu Założeń: Wykonawca jest zobowiązany, do: 1. Przekazania kompletnego opracowania stanowiącego przedmiot zamówienia do uchwalenia. 2. Przygotowania projektu uchwały dotyczącej przedmiotu zamówienia. 3. Sporządzenia podsumowania procedury Strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w 1 egz. (wersja tradycyjna) oraz w wersji elektronicznej. 4. Udziału w posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej oraz na sesji Rady Miejskiej poprzez: a) krótkiej prezentacji projektu założeń- Prezydentowi Miasta Pruszkowa oraz Komisji Rady Miejskiej w Pruszkowie, b) prezentacji w formie streszczenia (do 20 stron) wraz z prezentacją multimedialną Aktualizacji projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, dla miasta Pruszkowa i udzielanie wyjaśnień powstałych podczas prezentacji, na sesji Rady Miejskiej w Pruszkowie. Wymagania dotyczące przekazania opracowania: 1.Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć powyższe opracowanie stanowiące przedmiot zamówienia w ilości czterech kompletów wydrukowanych i oprawionych wraz z częścią elektroniczną zapisaną na trwałym nośniku. 2.Wykonawca dostarczy na nośniku elektronicznym - w formie pliku PDF - jednolitą pełną wersję opracowania wraz z mapami na potrzeby publikacji opracowania w Biuletynie Informacji Publicznej w Urzędzie Gminy Pruszków. Opracowanie Projektu Założeń musi być wykonane zgodnie z wymogami, zakresem i problematyką określoną w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1059) oraz rozporządzeniami do Ustawy - aktualnymi na dzień podpisania umowy oraz z następującymi aktami prawnymi i dokumentami strategicznymi: 1.Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz.594), 2.Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( tekst jednolity Dz. U. z 2008r., Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), 3.Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U z 2008r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.), 4.Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym( tekst jednolity z 2012r. poz.647 z późn. zm.), 5.Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U z 2010r., Nr 243, poz.1623 z późn. zm.), 6.Ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2007r., Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), 7.Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011r. O efektywności energetycznej ( Dz. U z 2011r. Nr 94, poz. 551), 8.Polityka Energetyczna Polski do 2030r., 9.Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Pruszkowa - Uchwała Nr XXVIII/309/2000 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 16 listopada 2000r, z uwzględnieniem opracowanej aktualizacji Studium, 10.Obowiązującymi Miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego na terenie miasta Pruszkowa, 11.Strategia Rozwoju Miasta Pruszkowa do roku 2020, 12.Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii, w tym zastosowanie techniki solarnej- wrzesień 2010r. Ponadto, inne niewymienione powyżej dokumenty, z którymi opracowywany Projekt Założeń powinien być skoordynowany. Materiały źródłowe do opracowania aktualizacji projektu założeń: 1. Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Pruszkowa - Uchwała Nr XXVIII/309/2000 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 16 listopada 2000r, z uwzględnieniem opracowanej aktualizacji Studium, 2. Obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego na terenie miasta Pruszkowa, 3. Strategia Rozwoju Miasta Pruszkowa do roku 2020, 4. Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii w tym zastosowanie techniki solarnej- wrzesień 2010r. 5. Inne - niewymienione powyżej będące w posiadaniu Zamawiającego. WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA: 1.Wykonawca zobowiązuje się do: a) profesjonalnej realizacji przedmiotu zamówienia, przy użyciu swej wiedzy i doświadczenia, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym oraz podejmować wszelkie niezbędne działania dla należytego i terminowego wykonania przedmiotu zamówienia. b) korzystania z udostępnionych przez Zamawiającego dokumentów w wersji tradycyjnej lub wersji elektronicznej wyłącznie w celu realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, c) uczestnictwa w spotkaniach, konsultacjach, naradach z Zamawiającym, d) występowania w imieniu Zamawiającego przed organami administracji, Przedsiębiorstwami energetycznymi, innymi podmiotami w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia e) prezentacji opracowania na spotkaniach z Prezydentem Miasta, posiedzeniach komisji oraz na sesji Rady Miejskiej w Pruszkowie..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy Pzp do wysokości 30% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.64.00 - Usługi planowania technicznego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 10.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanych należycie w tym: - nie mniej niż 2 opracowania dotyczące aktualizacji lub sporządzenia założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dla gminy o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 50-tys., obejmującej obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha, które zostały przyjęte Uchwałą Rady Miasta lub Rady Gminy,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym minimum: - 2 osobami posiadającymi doświadczenie w realizacji (będących autorami lub współautorami) co najmniej 3 opracowań dotyczących aktualizacji lub sporządzenia założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dla gminy o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 50-tys., obejmującej obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
- nie mniej niż 2 opracowania dotyczące aktualizacji lub sporządzenia założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dla gminy o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 50-tys., obejmującej obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha, które zostały przyjęte Uchwałą Rady Miasta lub Rady Gminy,; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę 1) Formularz ofertowy (według załączonego druku) 2) Upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy UWAGA: dołączone wtedy o ile nie wynika z załączonych dokumentów 3) Wykaz prac, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy niezależnie w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach tj.: a) wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku; - gdy podczas realizacji zamówienia konieczne stanie się wprowadzenie zmian w opracowywanym Projekcie Założeń, nie wynikających z winy Wykonawcy, a wynikających ze zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, których nie można było wcześniej przewidzieć i jeżeli ta zmiana leży w interesie publicznym - do 30% całkowitej ceny brutto podanej w ofercie, b) termin może ulec zmianie w przypadku: - przedłużenia się uzgodnień zewnętrznych przez podmioty do tego upoważnione, - wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez Strony, których nie można było wcześniej przewidzieć, - udokumentowanej niemożności uzyskania wymaganych przepisami uzgodnień i opinii.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pruszkow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: cena wersji papierowej - -39,00 PLN
Urząd Miejski w Pruszkowie
ul. Kraszewskiego 14/16
Biuro Zamówień Publicznych
pok. 113.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Pruszkowie ul. Kraszewskiego 14/16 pok. 25.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PRUSZKOWA
- "Usługa polegająca na przyjęciu i zagospodarowaniu ścieków."
- Dostawa materiałów szewnych i hemostatycznych
- Bud. dośw. przejść dla pieszych oraz opr. dok. proj. i wyk. aktywnego ozn. drogowego i dośw. przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów w ramach zad. "Bud. sygn. św. i dośw. przejść dla pieszych"
- Dostawa dwóch karetek dla mieszkańców Pruszkowa i okolic
- 1-krotne pozimowe zamiatanie ulic miejskich
- Usługi weterynaryjne w zakresie opieki nad zwierzętami bezdomnymi i wolno żyjącymi z terenu Miasta Pruszkowa.
więcej: przetargi w Pruszkowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.