eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaWykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-10-14

Ogłoszenie nr 324281 - 2016 z dnia 2016-10-14 r.

Warszawa: Wykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: 1. Baza Lotnictwa Transportowego, krajowy numer identyfikacyjny 1008894930000, ul. ul. Żwirki i Wigury  , 00909   Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 261 821 316, e-mail , faks 261 821 316.
Adres strony internetowej (URL): www.1 bltr.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: 1. Baza Lotnictwa Transportowego

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.1bltr.wp.mil.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
1. Baza Lotnictwa Transportowego, 00-909 Warszawa ul. Żwirki i Wigury 1C, budynek 51, nr pokoju 212 - Kancelaria Jawna


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO.
Numer referencyjny: 31/2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zadanie nr 1 - Wykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO - synoptycy. Zadanie nr 2 - Wykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO - obserwatorzy.

II.5) Główny kod CPV: 80.51.00.00 - Usługi szkolenia specjalistycznego

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 18/11/2016


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawcy winni udokumentować posiadanie uprawnień poprzez ważny certyfikat Instytucji zapewniającej Służby Żeglugi Powietrznej, w zakresie służb meteorologicznych(MET - Meteorological Services). Ważność Certyfikatu musi obejmować co najmniej okres do 18.11.2016 r.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna, iż warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca złoży w ofercie przetargowej pisemne oświadczenie w przedmiotowym zakresie (załącznik nr 5 do SIWZ)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna, iż warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca złoży w ofercie przetargowej pisemne oświadczenie w przedmiotowym zakresie (załącznik nr 5 do SIWZ)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji(w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy); W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pz.p. Wykonawca (lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia) zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy p.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Certyfikat Instytucji zapewniającej Służby Żeglugi Powietrznej, w zakresie służb meteorologicznych (MET - Meteorological Services). Ważność Certyfikatu musi obejmować co najmniej okres do 18.11.2016 r. 2. Formularz oferty (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty jeśli to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty.4.Wykaz wykonanych usług do kryterium Doświadczenie - wzór załącznik nr 8 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena60
Doświadczenie40


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 24/10/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1    Nazwa: Wykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO - synoptycy.

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Wykonawca przeprowadzi szkolenie dla synoptyków, w terminie do 18.11.2016 r. Dokładny termin szkolenia określi Szef Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej SZ RP, w uzgodnieniu z Wykonawcą. 2. Przedmiotowe Szkolenie Wykonawca przeprowadzi w mieście stołecznym Warszawa. 3. Wykonawca przeprowadzi szkolenie w języku polskim zgodnie z poniższym wykazem tematycznym oraz podziałem czasowym: Lp. Temat zajęć; Czas wykładów; Czas ćwiczeń 1.Ogólne informacje dotyczące Służby Ruchu Lotniczego: a. Klasyfikacja przestrzeni powietrznych; b. Służby żeglugi powietrznej; c. Wykonywanie lotów VFR i IFR; d. Minima widzialności i odległości od chmur w VMC. e. Ogólny podział i zadania służb ruchu lotniczego oraz wymagany dla nich zakres informacji meteorologicznych; f. Balony wolne bezzałogowe: o Klasyfikacja; Zawiadomienie o locie balonu meteorologicznego. 45 min 2. Zasady opracowania depesz TAF i TAF AMD. 135 min 3. Praktyczne opracowanie depesz TAF i TAF AMD. 90 min 4. Zasady meteorologicznego zabezpieczenia lotnictwa według standardów ICAO: a. Omówienie produktów meteorologicznych dostarczanych dla załóg statków powietrznych; b. Interpretacja informacji zawartych w: o Mapach SIGWX o Mapach wiatrów górnych; o Sigmet; o Airmet; Gamet. 90 min 90 min 5. Omówienie kompozycji barwnych RGB przydatnych w procesie zabezpieczenia meteorologicznego lotnictwa pod kątem analizy i interpretacji: a. Mas powietrza; b. Układów barycznych i struktury zachmurzenia; c. Mgieł i chmur stratus; d. Chmur burzowych; e. Prądów strumieniowych. 135 min 90 min 6. Analiza i interpretacja obrazów radarowych systemu POLRAD: a. Ogólna informacja dotycząca zasad pracy radarów meteorologicznych. b. Identyfikacja chmur burzowych; c. Ocena wysokości wierzchołków chmur; d. Interpretacja danych dotyczących prędkości wiatru; e. Interpretacja wielkości opadu obliczona na podstawie odbiciowości; f. Wykrywanie stref NZP; g. Wykorzystanie informacji pozyskanych z radarów do zabezpieczenia lotnictwa; 90 min 90 min 7. Analiza i interpretacja diagramów aerologicznych. a. Określanie równowagi termodynamicznej; b. Określanie warstw zachmurzenia; c. Określanie warstw turbulencji; d. Określanie warstw oblodzenia oraz jego intensywności; e. Obliczanie temperatury maksymalnej; f. Wyznaczanie warstw prądu strumieniowego; g. Wyznaczenie prognostycznej krzywej stratyfikacji, punktu rosy i stanu. h.Wyciągnięcie wniosków na podstawie prognostycznych krzywych. 90 min 90 min 8. Kompleksowa analiza materiału synoptycznego. a. Zasady analizy materiału synoptycznego; b. Wykreślanie frontów atmosferycznych; c. Wykreślanie stref burzowych na podstawie mapy wskaźników burzowych; d. Przeprowadzenie kompleksowej analizy z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych, obrazów radarowych, map górnych poziomów izobarycznych, mapy przyziemnej. 45 min 90 min 9. Praktyczne omówienie produktów numerycznych modeli prognoz pogody przydatnych w procesie zabezpieczenia meteorologicznego lotnictwa: a. Wskaźniki burzowe; b. Produkty wiatrowe (porywy, turbulencja); c. Produkty opisujące zachmurzenie (podstawa, wielkość); d. Produkty przedstawiające zmiany widzialności. 90 min 10. Prognoza poszczególnych elementów meteorologicznych: a. Temperatury maksymalnej i minimalnej; b. Mgły i ograniczonej widzialności; c. Podstawy chmur; d. Wielkości zachmurzenia; e. Kierunku i prędkości wiatru; f. Burz; g. Turbulencji; h. Uskoku wiatru; i. Oblodzenia. 90 min 135 min 11. Obieg informacji pomiędzy ATS, a MET oraz omówienie dokumentacji lotniczo-meteorologicznej dostępnej dla użytkowników przestrzeni powietrznej. 45 min 12. Sprawdzian. 90 min Razem : 36 godzin 4. Szkolenie musi objąć minimum 36 godzin lekcyjnych (jedna godzina lekcyjna wynosi 45 minut), w tym 2 godziny egzaminu końcowego. Szkolenie zakończy się egzaminem i wystawieniem imiennego certyfikatu zawierającego ocenę z przeprowadzonego egzaminu. Kopie wystawionych certyfikatów Wykonawca dostarczy do Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej SZ RP, 02-800 Warszawa, ul. Leśna. 5. Szkoleniem objętych będzie 14 osób. 6. Wykonawca zapewni dowóz uczestników szkolenia na zajęcia z i do hotelu. 7. Przy organizacji szkolenia Wykonawca uwzględni poniższe zasady: a) Wykłady i ćwiczenia nie będą organizowane po godzinie 19:00. b) Egzamin ma zostać przeprowadzony w ostatnim dniu szkolenia. 8. Wykonawca zapewni każdemu szkolonemu oddzielne stanowisko wraz z niezbędnym wyposażeniem do zajęć praktycznych (np. materiały biurowe). 9. Wykonawca zapewni przedstawicielom Zamawiającego możliwość uczestnictwa w szkoleniu (wraz z zapewnieniem stanowiska), celem dokonania oceny prowadzonych zajęć. 10. Nie dopuszcza się prowadzenia szkolenia w formie kursu internetowego. 11. Szkolenie musi zakończyć się do 18.11.2016 r. 12. Wykonawca na etapie składania ofert udokumentuje posiadanie aktualnego certyfikatu Instytucji zapewniającej Służby Żeglugi Powietrznej, w zakresie służb meteorologicznych (MET - Meteorological Services). 13. Wykonawca dostarczy każdemu szkolonemu zestaw materiałów szkoleniowych z przeprowadzonego szkolenia. 14. Wykonawca pokryje koszty: - zakwaterowania 12 osób w pokojach jednoosobowych, w standardzie hotelu minimum dwugwiazdkowego (**); - wyżywienia, w formie trzech posiłków dziennie (śniadanie, obiad i kolacja); - tzw. "barku kawowego" (min. kawa, herbata, ciastka, woda mineralna) dostępnego codziennie, w przerwach pomiędzy wykładami i ćwiczeniami. 15. Zakwaterowanie obejmie min. 5 dób hotelowych. Pierwsza doba hotelowa rozpocznie się na dzień przed terminem szkolenia (np. jeśli szkolenie rozpocznie się w poniedziałek, uczestnicy szkolenia będą mogli zakwaterować się w hotelu w niedzielę). 16. Obiekt w którym Wykonawca przeprowadzi szkolenie musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. 17. Wykonawca przedstawi cenę jednostkową usługi za jednego szkolonego o jaką zamawiający będzie mógł obniżyć wynagrodzenie w przypadku zdarzenia losowego i niestawiennictwa na szkolenie wcześniej zgłoszonego kandydata.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80510000-2
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 18/11/2016
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Doświadczenie40
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2    Nazwa: Wykonanie usługi przeszkolenia personelu Służby Meteorologicznej do wymogów ICAO i WMO - obserwatorzy.

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Wykonawca przeprowadzi szkolenie dla obserwatorów, w terminie do 18.11.2016 r. Dokładny termin szkolenia określi Szef Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej SZ RP, w uzgodnieniu z Wykonawcą. 2. Przedmiotowe Szkolenie Wykonawca przeprowadzi w mieście stołecznym Warszawa. 3. Wykonawca przeprowadzi szkolenie w języku polskim zgodnie z poniższym wykazem tematycznym oraz podziałem czasowym: Lp. Temat zajęć; Czas wykładów; Czas ćwiczeń 1. Informacje dotyczące budowy atmosfery: a. Skład i pionowa budowa atmosfery; b. Obieg wody w przyrodzie; c. Masy powietrza i ich cyrkulacja; d. Zjawiska atmosferyczne; e. Klasyfikacja chmur. 90 min 2. Zasady wykonywania obserwacji i pomiarów meteorologicznych zgodnie z wymaganiami WMO i ICAO: a. Temperatury i wilgotności; b. Kierunku i prędkości wiatru; c. Ciśnienia (QFE, QNH, QFF, QNE); d. Widzialności; e. RVR; f. Zjawisk; g.Rodzaju, wielkości i podstawy chmur; 90 min 3. Przyrządy wykorzystywane do pomiarów i obserwacji meteorologicznych. 45 min 4. Automatyczne systemy pomiarowe: a. Lotniskowe systemy pomiarowe; b. Zasada działania i budowa przyrządów wchodzących w skład lotniskowych systemów pomiarowych; c. Rozmieszczenie poszczególnych przyrządów na lotnisku oraz ich skład w zależności od kategorii lotniska. d. Wymagania ICAO dotyczące dokładności pomiarów poszczególnych parametrów meteorologicznych. e. Wymagania ICAO dotyczące wykonywania RVR. 135 min 5. Kodowanie obserwacji i pomiarów meteorologicznych: a. Klucz SYNOP; b. Klucz STROM/AVIO; c. Klucz METAR; d. Klucz SPECI (wraz z kryteriami dotyczącymi opracowywania depesz SPECI). 225 min 6. 1.Praktyczne wykonywanie obserwacji i pomiarów meteorologicznych: a) temperatury powietrza; b) temperatury punktu rosy; c) wilgotności; d) kierunku i prędkości wiatru przyziemnego; e) ciśnienia i tendencji ciśnienia; f) ciśnienia QFE, QNH, QFF, QNE. g) widzialności (w dzień i w nocy); h) RVR; i) zjawisk; j) wielkości zachmurzenia; k) rodzaju zachmurzenia; l) podstawy chmur. 2. Kodowanie wykonanych pomiarów i obserwacji za pomocą kluczy METAR, SPECI, SYNOP. 225 min 7. Systemy telekomunikacyjne w ramach WMO i ICAO. 45 min 8. Ogólne informacje dotyczące Służby Ruchu Lotniczego: a. Klasyfikacja przestrzeni powietrznych; b. Służby żeglugi powietrznej; c. Ogólny podział i zadania służb ruchu lotniczego oraz wymagany dla nich zakres informacji meteorologicznych; d. Balony wolne bezzałogowe: o Klasyfikacja; Zawiadomienie o locie balonu meteorologicznego. 45 min 9. Omówienie klucza TAF. 90 min 10. Zasady meteorologicznego zabezpieczenia lotnictwa według standardów ICAO: a. Omówienie produktów meteorologicznych dostarczanych dla załóg statków powietrznych; b. Omówienie informacji zawartych w: o Mapach SIGWX; o Mapach wiatrów górnych; o Sigmet; o Airmet; Gamet. 90 min 11. Podstawowe wiadomości w zakresie interpretacji zdjęć satelitarnych. 90 min 45 min 12. Podstawowe wiadomości w zakresie interpretacji danych radarowych. 90 min 45 min 13. Sprawdzian. 90 min Razem : 32 godziny 4. Szkolenie musi objąć minimum 32 godziny lekcyjne (w tym 2 godziny egzaminu końcowego), zakończone egzaminem i wystawieniem przez Wykonawcę certyfikatu zawierającego ocenę z przeprowadzonego egzaminu. Kopie wystawionych certyfikatów Wykonawca dostarczy do Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej SZ RP, 02-800 Warszawa, ul. Leśna. 5. Wykonawca zapewni dowóz uczestników szkolenia na zajęcia z i do hotelu. 6. Przy organizacji szkolenia Wykonawca uwzględni poniższe zasady: a) Wykłady i ćwiczenia nie będą organizowane po godzinie 19:00. b) Egzamin ma zostać przeprowadzony w ostatnim dniu szkolenia. 7. Szkoleniem objętych będzie 12 osób. 8. Wykonawca zapewni każdemu szkolonemu oddzielne stanowisko wraz z niezbędnym wyposażeniem do zajęć praktycznych (np. materiały biurowe). 9. Wykonawca zapewni przedstawicielom Zamawiającego możliwość uczestnictwa w szkoleniu (wraz z zapewnieniem stanowiska), celem dokonania oceny prowadzonych zajęć. 10. Nie dopuszcza się prowadzenia szkolenia w formie kursu internetowego. 11. Szkolenie musi zakończyć się do 18.11.2016 r. 12. Wykonawca na etapie składania ofert udokumentuje posiadanie aktualnego certyfikatu Instytucji zapewniającej Służby Żeglugi Powietrznej, w zakresie służb meteorologicznych (MET - Meteorological Services) oraz minimum trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu obserwacji i pomiarów meteorologicznych zgodnie z wymaganiami WMO lub ICAO. 13. Wykonawca dostarczy każdemu szkolonemu zestaw materiałów szkoleniowych z przeprowadzonego szkolenia. 14. Wykonawca pokryje koszty: - zakwaterowania 12 osób w pokojach jednoosobowych, w standardzie hotelu minimum dwugwiazdkowego (**); - wyżywienia, w formie trzech posiłków dziennie (śniadanie, obiad i kolacja); - tzw. "barku kawowego" (min. kawa, herbata, ciastka, woda mineralna) dostępnego codziennie, w przerwach pomiędzy wykładami i ćwiczeniami. 15. Zakwaterowanie obejmie min. 5 dób hotelowych. Pierwsza doba hotelowa rozpocznie się na dzień przed terminem szkolenia (np. jeśli szkolenie rozpocznie się w poniedziałek, uczestnicy szkolenia będą mogli zakwaterować się w hotelu w niedzielę). 16. Obiekt w którym Wykonawca przeprowadzi szkolenie musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. 17. Wykonawca przedstawi cenę jednostkową usługi za jednego szkolonego o jaką zamawiający będzie mógł obniżyć wynagrodzenie w przypadku zdarzenia losowego i niestawiennictwa na szkolenie wcześniej zgłoszonego kandydata.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80510000-2
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 18/11/2016
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Doświadczenie 40
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.