eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaP37/09/2014 Organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawyw Żłobku nr 11, w Żłobku nr 13, w Żłobku nr 42, w Żłobku nr 43, w Żłobku nr 44.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-10-01

Warszawa: P37/09/2014 Organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy: w Żłobku nr 11, w Żłobku nr 13, w Żłobku nr 42, w Żłobku nr 43, w Żłobku nr 44.
Numer ogłoszenia: 325774 - 2014; data zamieszczenia: 01.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 307748 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Żłobków m.st. Warszawy, ul. Belgijska 4, 02-511 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5652355, 5652350, faks 022 8450714.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: P37/09/2014 Organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy: w Żłobku nr 11, w Żłobku nr 13, w Żłobku nr 42, w Żłobku nr 43, w Żłobku nr 44..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy: w Żłobku nr 11, w Żłobku nr 13, w Żłobku nr 42, w Żłobku nr 43, w Żłobku nr 44 w okresie od dnia 01.10.2014 r. do dnia 30.06.2015 r.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.00.00.00 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.10.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Agencja Muzyczna DO-RE-MIX Ewa Sawa, ul. Jagiellońska 2 lok. 31, 03-721 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 37435,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 37435,00

  • Oferta z najniższą ceną: 37435,00 / Oferta z najwyższą ceną: 37435,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający udzielił zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a w związku z art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907), zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są między innymi usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy PZP, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przedmiotem zamówienia są usługi niepriorytetowe (usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe w dziedzinie 92.00.00.00-1 wg kodów Wspólnego Słownika Zamówień CPV) określone w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Wartość szacunkowa zamówienia wynosi poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 1 ustawy PZP. Przedmiot zamówienia jest związany ze specyfiką usług określanych jako twórcza/artystyczna, a wybór wykonawców dla realizacji usługi w trybie konkurencyjnym narażałby Zamawiającego na zarzut naruszenia zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Zastosowanie trybu niekonkurencyjnego (tryb zamówienia z wolnej ręki) w oparciu o art. 5 ust. 1a ustawy PZP, pozwala na wybór odpowiednich Wykonawców celem zaspokojenia potrzeb Zamawiającego związanych z jego statutową działalnością przy uzyskaniu konkretnych oszczędności. Oszczędności możliwe są do osiągnięcia przy udzieleniu zamówienia właśnie w trybie zamówienia z wolnej ręki, w którym to trybie Zamawiający jest w stanie prowadzić negocjacje z wykonawcami , w szczególności co do oferowanej ceny. Po pierwsze należy podkreślić, iż celem zaspokojenia potrzeb dzieci uczęszczających do placówek Zamawiającego, związanych z jego statutową działalnością, główną motywacją wszczęcia postępowań w trybie zamówień z wolnej ręki są przesłanki merytoryczne, a więc związane z wyborem wykonawców odpowiednich, posiadających predyspozycje do współpracy i bezpośredniego kontaktu z małymi dziećmi uczęszczającymi do żłobków w wieku od 6 miesięcy do 3 lat. Dziecko w pierwszym okresie życia potrzebuje spokojnej i stałej troski, aby mogło wykształcić w sobie poczucie bezpieczeństwa. To stadium to tzw. okres zaufania, obejmuje pierwsze lata życia. Jeżeli te warunki te zostaną spełnione dziecko nabiera zaufania do świata i nadziei na przyszłość. Tak, więc korzystnemu rozwojowi emocjonalnemu sprzyja troskliwa opieka nad jego zdrowiem i prawidłowe zaspokajanie elementarnych potrzeb. Duże znaczenie ma też miła atmosfera, spokój i dbałość o dziecko. Podczas pobytu w żłobku pogłębia się kontakt uczuciowy dziecka z dorosłym (tzw. uczucie przywiązania), zwłaszcza wówczas gdy dziecko czuje się aprobowane, kontakt jest bogaty we wspólne doświadczenia i przeżycia. Każdy opiekun i nauczyciel pracujący na stałe w żłobku gromadzi zasoby wiedzy gorącej, czyli sposoby pracy z małym dzieckiem. W tym okresie należy zwrócić szczególną uwagę na wychowywanie emocjonalne dziecka, gdyż rozwój emocjonalny ściśle wiąże się z rozwojem i stanem zdrowia organizmu oraz stopniowym doskonaleniem wszystkich sprawności psychicznych. Ma on szczególne znaczenie dla kształtowania się późniejszych kontaktów społecznych dziecka. Uczenie się obustronnej więzi emocjonalnej, obdarzanie dowodami akceptacji emocjonalnej przy jednoczesnym unikaniu niedosytu i przesady daje szanse na powodzenie w kształtowaniu dojrzałej osobowości dziecka. Zdaniem psychologów kontakt emocjonalny między dzieckiem a stałym opiekunem sprzyja rozwijaniu się szeregu potrzeb psychicznych. Najważniejszą z nich jest potrzeba bezpieczeństwa, którą zapewnia znany dorosły. Tylko odczuwając bezpieczeństwo dziecko uczy się rzeczy nowych. Tylko w takich warunkach nowy bodziec, nowa sytuacja wywołuje odruch badawczy, któremu towarzyszy sprawne działanie. Daje to uczucie zadowolenia i satysfakcji z odkrywania nieznanego, a na tej bazie rozwijają się inne potrzeby psychiczne. Możemy zatem stwierdzić, że poczucie bezpieczeństwa dziecka ma wpływ na jego dobre funkcjonowanie w środowisku. Dziecko nawiązuje kontakt z osobą dorosłą (opiekunką, nauczycielem) i ta osoba zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa. Nawiązane więzy zostają zerwane gdy do grupy wchodzi nowa osoba, np. nowy opiekun, nauczyciel. Może wówczas pojawić się u dziecka reakcja emocjonalna tj. płacz, pytania o znane ciocie, gdyż odczuwa ono stan zagubienia, niezrozumienia sytuacji. Niezaspokajanie tej potrzeby powoduje pojawienie się poczucia opuszczenia, braku miłości, zagrożenia i lęku a w konsekwencji zamknięcia się w sobie. W nawiązaniu do powyższego, po konsultacji z kierownikami Żłobków i psychologami pracującymi bezpośrednio z dziećmi w żłobku, wskazane jest zatrudnienie do prowadzenia zajęć umuzykalniających z dziećmi w żłobku osób, które pracują z dziećmi od wielu lat, posiadające właściwe podejście oraz uosobienie. Po pierwsze z powodu zapewnienia opisanej wyżej zasady bezpieczeństwa (jedna z podstawowych zasad i metod postępowania wychowawczego z dziećmi do 3 roku życia), po drugie osoby mające wieloletnie doświadczenie w pracy z małym dzieckiem posiadają wiedzę o jego możliwościach rozwojowych i wypracowane metody wychowawcze. Usługi będące przedmiotem zamówienia mają specyficzny charakter, dlatego przy doborze Wykonawcy, który ma je świadczyć celowym jest dokonywanie jego wnikliwej oceny pod względem posiadanego doświadczenia w organizacji i prowadzeniu zajęć z małymi dziećmi uczęszczającymi do żłobka, oraz posiadanych odpowiednich kwalifikacji. Należy podkreślić, iż z analizy rynku usług stanowiących przedmiot zamówienia wynika nie tylko kształtowanie się cen tych usług, ale przede wszystkim ograniczony krąg wykonawców zainteresowanych takim zamówieniem. Po pierwsze, należy wskazać, iż wykonawcy, którym Zamawiający zamierza udzielić zamówienia korzystają ze zwolnienia podmiotowego w podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) (tzw. mali przedsiębiorcy) lub są osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej - powyższe oznacza w szczególności korzyści ekonomiczne związane z brakiem konieczności wliczania w cenę oferty podatku VAT. Po drugie, należy mieć na uwadze ograniczony krąg wykonawców zainteresowanych takim zamówieniem. Z doświadczenia Zamawiającego wynika, iż niewielu wykonawców świadczących tożsame lub podobne usługi są zainteresowani zamówieniem. Po nowelizacji Prawa zamówień publicznych w 2009 r. Zamawiający w roku żłobkowym 2009-2010 ze względu na wypowiedzenie przez jednego z Wykonawców umowy (ogłoszenie o udzieleniu zamówienia opublikowane w BZP dnia 22.10.2009 r. pod nr 369448-2009) oraz ze względu na otwarcie nowego żłobka Zamawiający ogłoszeniem o zamówieniu 56745 - 2010 z dnia 15.03.2010 wszczął pierwsze postępowanie na tego typu usługi w trybie przetargu nieograniczonego. Postępowanie to zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, gdyż nie wpłynęła żadna oferta. Następnie Zamawiający ogłoszeniem o zamówieniu nr 64041 - 2010 z dnia 23.03.2010 r. wszczął drugie postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, nie zmieniając warunków udziału w postępowaniu i dopuszczają również składanie ofert częściowych (podział na placówki). W jednej części została złożona jedna oferta przez Wykonawcę spełniającego warunki określone w SIWZ, natomiast w drugiej części nie została złożono żadna oferta - postępowanie w tej części zostało unieważnione dnia 31.03.2010 r. podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP. W związku z koniecznością zapewnienia zajęć rytmiki dla dzieci uczęszczających do jednego ze Żłobków, Kierownik żłobka na własną rękę wyszukała wykonawcę, który podjął się prowadzenia zajęć. Następnie Zamawiający wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP (ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy nr 82853-2010 z dnia 13.04.2010 r.) i po negocjacjach z wybranym Wykonawcą zawarł umowę (ogłoszenie o zawarciu umowy nr 97095-2010 z dn. 26.04.2010). Następnie zamówienia na tożsame usługi były kontynuowane w latach 2011, 2012, 2013, 2014 w trybie zamówienia z wolnej ręki. Mając powyższe na uwadze należy również wskazać, na negatywną sytuację u Zamawiającego związaną z rynkiem zamówień publicznych na tego rodzaju usługi objęte przedmiotem zamówienia. Zamawiający udziela zamówienia na świadczenie usług w placówkach wykonawcom, którzy w danej placówce świadczyli usługi, a zatem charakteryzują się odpowiednimi kwalifikacjami, doświadczeniem oraz wiedzą o możliwościach rozwojowych dzieci w wieku do lat 3, jak i wypracowane metody wychowawcze. W przypadkach uruchomienia nowych placówek (lub niezawarcia umowy z dotychczasowym wykonawcą usług w danej placówce) Zamawiający obowiązany jest udzielić zamówienia w trybie konkurencyjnym. Z doświadczenia Zamawiającego wynika, iż zamówienie jest udzielane w procedurze otwartej w sytuacji bezpośredniego wyszukania przez kierownika danej placówki odpowiedniego i chętnego wykonawcy do realizacji usług. W sytuacjach, gdy tego wykonawcy nie udaje się znaleźć - postępowanie zazwyczaj kończy się unieważnieniem w oparciu o art. 93 ust 1 pkt 1 ustawy PZP, w sporadycznych sytuacjach, w oparciu o art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy PZP (w przypadkach złożenia oferty przez przedsiębiorców, niekorzystajacych ze zwolnienia podmiotowego od podatku od towarów i usług, tj. wliczających w cenę oferty VAT). Podkreślić również należy, fakt, iż Zamawiający wszczyna postępowanie w momencie przyznania środków finansowych na jego realizację (zatwierdzenia budżetu). Przepisy PZP uniemożliwiają unieważnienie postępowań ze względu na nieprzyznanie własnych środków finansowych (wyjątek stanowi możliwość zastrzeżenia w ogłoszeniu o zamówieniu możliwości unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia). Zazwyczaj, środki finansowe przyznawane są w terminach uniemożliwiających wszczęcie co najmniej dwóch procedur konkurencyjnych i jednej procedury niekonkurencyjnej celem udzielenie zamówienia. Zatem utrudnione jest wszczęcie postępowania z takim wyprzedzeniem, aby długotrwałość postępowań o udzielenie zamówienia nie była przeszkodą w terminowej realizacji zadań oraz w wydatkowaniu przeznaczonych na nie środków publicznych w danym roku budżetowym. Reasumując, zastosowanie trybu konkurencyjnego w wyborze Wykonawców w podziale na organizację zajęć rytmiki w poszczególnych placówkach Zamawiającego mogłoby również skutkować uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań, biorąc pod uwagę ilość placówek Zamawiającego, których na chwilę obecną jest 59 (Żłobki i Mini Żłobki), jak i specyficzne grono Wykonawców, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie we współpracy z dziećmi w wieku do lat trzech. Zagrożenie wielokrotnego wszczynania postępowań w trybach konkurencyjnych, a tym samym częste zmiany Wykonawców, mogłyby wywrzeć nie tylko negatywny wpływ na rozwój dzieci, ale i w głównej mierze niepotrzebnie skracać okres prowadzenia zajęć rytmiki w żłobkach lub wprowadzać w nim przerwy. Powyższe okoliczności wykazane z jednej strony poprzez analizę rynkową, z drugiej strony poprzez przywołanie okoliczności faktycznych poprzedzających udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, potwierdzają wypełnienie przesłanki z art. 5 ust. 1a ustawy PZP. Zamawiający, obserwując określone tendencje na swoim rynku zamówień publicznych oraz tendencje ogólnorynkowe, mając także na uwadze ograniczone środki finansowe, którymi dysponuje w budżecie jednostki, w celu wypełnienia zasad oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków jest przekonany, że zastosowanie trybu negocjacyjnego w tym zakresie będzie najbardziej korzystne z punktu widzenia osiągnięcia określonych korzyści dla dzieci uczęszczających do Żłobków związanych z działalnością statutową, przede wszystkim o charakterze finansowym, a także umożliwi terminową realizację zadań. Co do zasady, dla wypełniania wskazanej przesłanki art. 5 ust. 1a ustawy PZP nie ma konieczności niejako próbnego przeprowadzania postępowań konkurencyjnych na określonego rodzaju usługi. Przepis ten posługuje się bowiem określeniem mogłoby skutkować, co wskazuje na uzasadnione, obiektywne założenie istniejące po stronie Zamawiającego, że zastosowanie trybu konkurencyjnego dla wyboru wykonawcy do świadczenia usług będzie powodowało negatywne skutki przede wszystkim dla dzieci, dla których te usługi są świadczone. Zamawiający w sposób faktyczny wskazuje na efekt przeprowadzenia postępowań konkurencyjnych oraz efekt postępowań przeprowadzonych w trybie zamówienia z wolnej ręki. Praktyczne zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki wielokrotnie potwierdziło oczekiwania Zamawiającego w tym zakresie, po pierwsze ze względu na wysoki poziom świadczonych usług, po drugie ze względu na terminową realizację zadań (zapewnienie zajęć rytmiki w okresie całego roku żłobkowego), dodatkową korzyścią jest zahamowanie wzrostu cen ofertowych a w niektórych przypadkach - obniżenie cen w wyniku negocjacji prowadzonych w trybie zamówienia z wolnej ręki w stosunku do cen uzyskiwanych w trybach konkurencyjnych. Powyższe wskazuje na wymierne korzyści finansowe dla jednostki publicznej i stanowi wypełnienie zasady oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków orz terminowej realizacji zadań. Zamawiający udzielił zamówienia Pani Ewie Sawa, prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą Agencja Muzyczna DO-RE-MIX Ewa Sawa. Wykonawca realizował na rzecz Zamawiającego tożsame usługi będące przedmiotem zamówienia na podstawie zawartych umów (ogłoszenia o udzieleniu zamówienia publikowane w BZP pod nr: 22228-2014, 30909-2013, 450682 - 2012, 337768 - 2011, 113824 - 2011, 303395-2010, 196469-2009, 43717-2009, 344303-2008, oraz na podstawie zawartych umów przed dniem 01.01.2008 r.: umoa nr 144/2007 z dnia 24.09.2007 r., umowa nr 155/2006 z dnia 07.09.2006 r., umowa nr 145/2005 z dnia 08.09.2005 r.) zatem charakteryzujący się odpowiednimi kwalifikacjami, doświadczeniem oraz wiedzą o możliwościach rozwojowych dzieci w wieku do lat 3, jak i wypracowane metody wychowawcze. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało wszczęte w dniu 16.09.2014 r. wysłanym do Wykonawcy zaproszeniem do negocjacji. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy zostało opublikowane w dniu 16.09.2014 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 307748-2014 oraz na stronie internetowej Zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.