eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielcezakup i dostawa preparatów dezynfekcyjnych dla ŚCO

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-06-08

POZYCJA 32755

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Kielce: zakup i dostawa preparatów dezynfekcyjnych dla ŚCO Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Świętokrzyskie Centrum Onkologii, do kontaktów: merytorycznie: Maria Janowska0413674083, proceduralnie- Izabela Armata 0413674481, ul. Artwińskiego 3, 25-734 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. (041) 3674280, fax (041) 36 74 071, e-mail: sco@onkol.kielce.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.onkol.kielce.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): bip.onkol.kielce.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej; Zdrowie. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zakup i dostawa preparatów dezynfekcyjnych dla ŚCO. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: dostawy, kupno. Główne miejsce realizacji dostawy : Magazyn ŚCO. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: zakup i dostawa preparatów dezynfekcyjnych dla ŚCO 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: formularz cenowy oferty 3) oświadczenie zgodnie z art. 22 ust.1 oraz art. 24 ust.1 i2 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W przypadku oferty składanej przez kilku wykonawców, oświadczenie składa każdy wykonawca. 4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku oferty składanej przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie, wspólnicy spółek osobowych w rozumieniu Kodeksu Spółek Handlowych składają zaświadczenie o nie zaleganiu podatku dochodowym od osób fizycznych i odrębne zaświadczenie dotyczące o nie zaleganiu w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku od towarów i usług przez spółkę. 5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że dostawca lub wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego- wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert. W przypadku oferty składanej przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie, wspólnicy spółki cywilnej-odrębnie i dodatkowo na spółkę cywilną. 6) polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego , że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 7) dowód wniesienia wadium 8)koncesja lub zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej- w przypadku braku konieczności posiadania - oświadczenie ( którego Załącznika dotyczy ). 9 ) Potwierdzić stosownym dokumentem działanie bójcze oferowanych środków wymaganego spektrum poparte opinią PZH lub sprawozdaniem z badań potwierdzających skuteczność produktów dezynfekcyjnych wykonanych metodami uznanymi międzynarodowo lub opisanymi w Polskich Normach lub innymi metodami zaakceptowanymi przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych ( odpowiednie stosowanie §67 rozp. Ministra Zdrowia z dn. 11.08.2005r( Dz. Ust 160 poz. 1358)). 10)Potwierdzenie wpisu do rejestru Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów medycznych i Produktów Biobójczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku braku konieczności posiadania - oświadczenie. - pogrupowany i oznaczony zgodnie z Załącznikiem . 11) Karta charakterystyki proponowanego preparatu/ dot. Załączników od 1-17/. 12) Katalog lub folder w języku polskim dla każdego zaoferowanego przedmiotu zamówienia zawierający opis składu jakościowego, ilościowego i spektrum działania/ dot. Załączników od 1-17/. 13)Zgłoszenie do Krajowego Systemu Informacji o Kosmetykach ( dot. Załącznika nr 14) 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 24.43.16.00 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne Kod CPV wg słownika 2008: 33.63.16.00 - Środki antyseptyczne i dezynfekcyjne 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: 17 zadań 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w miesiącach: 12

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 10.535,00 zł. 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z SIWZ. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z SIWZ. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz cenowy oferty 3) oświadczenie zgodnie z art. 22 ust.1 oraz art. 24 ust.1 i2 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W przypadku oferty składanej przez kilku wykonawców, oświadczenie składa każdy wykonawca. 4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku oferty składanej przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie, wspólnicy spółek osobowych w rozumieniu Kodeksu Spółek Handlowych składają zaświadczenie o nie zaleganiu podatku dochodowym od osób fizycznych i odrębne zaświadczenie dotyczące o nie zaleganiu w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku od towarów i usług przez spółkę. 5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że dostawca lub wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego- wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert. W przypadku oferty składanej przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie, wspólnicy spółki cywilnej-odrębnie i dodatkowo na spółkę cywilną. 6) polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego , że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 7) dowód wniesienia wadium 8)koncesja lub zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej- w przypadku braku konieczności posiadania - oświadczenie ( którego Załącznika dotyczy ). 9 ) Potwierdzić stosownym dokumentem działanie bójcze oferowanych środków wymaganego spektrum poparte opinią PZH lub sprawozdaniem z badań potwierdzających skuteczność produktów dezynfekcyjnych wykonanych metodami uznanymi międzynarodowo lub opisanymi w Polskich Normach lub innymi metodami zaakceptowanymi przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych ( odpowiednie stosowanie §67 rozp. Ministra Zdrowia z dn. 11.08.2005r( Dz. Ust 160 poz. 1358)). 10)Potwierdzenie wpisu do rejestru Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów medycznych i Produktów Biobójczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku braku konieczności posiadania - oświadczenie. - pogrupowany i oznaczony zgodnie z Załącznikiem . 11) Karta charakterystyki proponowanego preparatu/ dot. Załączników od 1-17/. 12) Katalog lub folder w języku polskim dla każdego zaoferowanego przedmiotu zamówienia zawierający opis składu jakościowego, ilościowego i spektrum działania/ dot. Załączników od 1-17/. 13)Zgłoszenie do Krajowego Systemu Informacji o Kosmetykach ( dot. Załącznika nr 14).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. CENA 90 2. STAŁOŚĆ CENY 10 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.onkol.kielce.pl. Opłata: 30 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: płatne w Kasie Zamawiającegolub za zaliczeniem pocztowym. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2007 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: 20.07.2007 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 21.06.2007, godzina 10:30, Świętokrzyskie Centrum Onkologii ul Artwińskiego 3C/bUDYNEK aDMINISTRACYJNY /- sALA kONFERENCYJNA POK. NR 204.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 05.06.2007. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 Nazwa: Załącznik nr 1. 1) Krótki opis: preparaty do użytku specjalistycznego. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. Euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 2 Nazwa: Załącznik nr 2. 1) Krótki opis: preparaty do dezynfekcji i mycia narzędzi i endoskopów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.42.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. Euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałość ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 3 Nazwa: załacznik nr3. 1) Krótki opis: prepar. dezyn. di narzędzi chirurgicznych wykonanych z niklu. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. Euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 4 Nazwa: Załacznik nr 4. 1) Krótki opis: preparaty dezynfek. do powierzchni. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.42.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 5 Nazwa: załacznik nr 5. 1) Krótki opis: preparaty dezyn. do dużych powierzchni. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.42.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 6 Nazwa: załacznik nr 6. 1) Krótki opis: do dezynf. powierzchni i narzędzi. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 7 Nazwa: załacznik nr 7. 1) Krótki opis: preparat do powierzchnii przedmiotów zanurzalnych. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyzej 60 tys euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 8 Nazwa: załążcnik nr 8. 1) Krótki opis: preparaty do dezynfekcji ścieków. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosc ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 9 Nazwa: załacznik nr 9. 1) Krótki opis: p;repaarty zalecane do automatów do Cen tralnej Stacji Łóżek. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosc ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 10 Nazwa: załacznik nr 10. 1) Krótki opis: preparaty do sprzętu do myjini w Zakladzie Panedoskopii. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 11 Nazwa: załacznik nr 11. 1) Krótki opis: preparatydo do spzrtu w Dziale Brachyterapii, Panedoskopii. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 12 Nazwa: załacznik nr 12. 1) Krótki opis: peparaty do sprztu w Zakłądzie Patologii. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 13 Nazwa: załacznik nr 13. 1) Krótki opis: preparaty do sprzętu w Dziale Nefrologii. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałość ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 14 Nazwa: załacznik nr 14. 1) Krótki opis: preparatyd o mycia rąk w strefie Bloku Operacyjnego. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. EURO. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. CENA 90 2. STAŁOSĆ CENY 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 15 Nazwa: ZAŁACZNIK NR 15. 1) Krótki opis: PREPARATY DO PIELĘGNACJI RĄK. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: POWYŻEJ 60 TYS. EURO. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. CENA 90 2. STAŁOŚĆ CENY 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 16 Nazwa: ZAŁACZNIK NR 16. 1) Krótki opis: preparat do pielęgnacji rąk. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: powyżej 60 tys. euro. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. cena 90 2. stałosć ceny 10 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 17 Nazwa: załacznik nr 17. 1) Krótki opis: Sporal S. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.43.16.00. 3) Wielkość lub zakres: POWYŻEJ 60 TYS. EURO. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Okres w miesiącach: 12 5) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. CENA 90 2. STAŁOSĆ CENY 10 6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.