eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OświęcimUtrzymanie (eksploatacja i konserwacja) oświetlenia dróg i terenów miasta Oświęcim stanowiącego własność TAURON Dystrybucja S.A. w 2015 roku.



Ogłoszenie z dnia 2015-01-09

Oświęcim: Utrzymanie (eksploatacja i konserwacja) oświetlenia dróg i terenów miasta Oświęcim stanowiącego własność TAURON Dystrybucja S.A. w 2015 roku.
Numer ogłoszenia: 3277 - 2015; data zamieszczenia: 09.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Oświęcim, ul.Zaborska 2, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 033 8429311,8429311, faks 033 8429199.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie (eksploatacja i konserwacja) oświetlenia dróg i terenów miasta Oświęcim stanowiącego własność TAURON Dystrybucja S.A. w 2015 roku..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zapewnieniu ciągłości działania oświetlenia, utrzymaniu, eksploatacji i konserwacji oświetlenia dróg i terenów miasta Oświęcim w 2015 roku. Oświetlenie objęte usługą stanowi własność TAURON Dystrybucja S.A. 2. Wg stanu na dzień 15.10.2014 r. w mieście Oświęcim znajduje się 2716 punktów świetlnych będących własnością Wykonawcy. 3. Aktualna ilość punktów świetlnych objętych umową ustalana będzie na podstawie danych wskazanych w wykazie oświetlenia uaktualnianym na bieżąco przez Zamawiającego odpowiednio do stanu faktycznego na podstawie protokołu.. 4. Ilość punktów może ulec zmianie w okresie realizacji zamówienia, np. punkty zlikwidowane lub dobudowane. Podstawą do zmiany będzie protokół spisany w tej sprawie pomiędzy przedstawicielami Zamawiającego i Wykonawcy, sporządzony w terminie do 30 dni od dnia, w którym zmiana nastąpiła. 5. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do podejmowania wszelkich zabiegów konserwacyjnych mających na celu utrzymanie w dobrym stanie technicznym urządzeń oświetlenia, o których mowa w ust. 1, prowadząc bieżący nadzór nad tymi urządzeniami, kontrolę świecenia punktów oświetleniowych, a w razie stwierdzenia niesprawności niezwłocznego usunięcia usterek. Wykonawca wykonując usługę dba, aby sieć oświetlenia utrzymana była w należytym stanie technicznym, nie zagrażała bezpieczeństwu osób postronnych oraz punkty świetlne były czynne. 6. W szczególności Wykonawca w ramach świadczonej przez siebie usługi zobowiązany będzie zapewnić: a) ciągłość działania oświetlenia ulicznego, jego bezpieczne funkcjonowanie i estetyczny wygląd; b) oględziny i przeglądy oświetlenia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa; c) wymianę lub naprawę uszkodzonych: źródeł światła, opraw, elementów zabezpieczeń, kabli ziemnych, sieci napowietrznych, słupów, drzwiczek wnęk słupowych i innych stwierdzonych usterek; d) malowanie słupów lub ich części, konstrukcji wsporczych, wysięgników, drzwiczek wnęk słupowych, wolnostojących szaf oświetlenia oraz innych elementów oświetlenia w ilości 1/10 punktów (opraw), w miesiącach od kwietnia do października, według harmonogramu ustalonego przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym i przedstawionego Zamawiającemu w terminie do 31 marca 2015 r.; e) czyszczenie opraw i odbłyśników w ilości 100 punktów (opraw), w miesiącach od kwietnia do października, według harmonogramu ustalonego przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym; f) wycinkę drzew lub gałęzi kolidujących z oświetleniem i usunięcie wyciętych gałęzi; g) wykonywanie ustawień i programowań urządzeń sterujących oświetleniem według ustaleń z Zamawiającym (w punktach odbioru - zapalania oświetlenia); h) systematyczne usuwanie plakatów, reklam, obejm, itp. z sieci oświetlenia (oprócz umieszczonych za zgodą właściciela oświetlenia); i) przeprowadzanie jeden raz na kwartał w danej części miasta kontroli funkcjonowania oświetlenia i sporządzanie zapisów w książce zgłoszeń usterek i awarii; j) przeprowadzanie nie mniej niż dwa razy w ciągu roku kontroli stanu oświetlenia i świecenia wspólnie z Zamawiającym - pojazdem Wykonawcy; k) prowadzenie dokumentacji dotyczącej utrzymania oświetlenia tj. książki zgłoszeń usterek i awarii oświetlenia oraz książki przeglądów, konserwacji i remontów oświetlenia; l) sporządzanie comiesięcznych sprawozdań z realizacji umowy, zgodnie z treścią załącznika B do zaproszenia. Sprawozdanie za grudzień winno być sporządzone w dwóch częściach: pierwsza na 5 dni przed wystawieniem faktury, a druga obejmująca pozostałą część miesiąca, winna wpłynąć do Zamawiającego do dnia 5 stycznia 2016 roku; m) lokalizowanie awarii oświetlenia ulicznego na terenie miasta Oświęcim; n) udostępnienie Zamawiającemu słupów oświetlenia ulicznego będących własnością Wykonawcy na terenie miasta Oświęcim w celu umieszczenia na nich tabliczek informacyjnych o treściach związanych z obsługą ruchu turystycznego. Dopuszczalne maksymalne wymiary tabliczki wynoszą 20 cm x 20 cm. o) udostępnienie Zamawiającemu słupa oświetlenia ulicznego będącego własnością Wykonawcy a znajdującego się przy zjeździe z Al. Tysiąclecia w kierunku Szkoły Podstawowej nr 4 w Oświęcimiu, w celu umieszczenia na nim tabliczki informacyjnej. Dopuszczalne wymiary tabliczki wynoszą 60 cm x 40 cm..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego 50.11.61.00 - Usługi w zakresie napraw układu elektrycznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.12.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Bielsku-Białej, ul. Batorego 17a, 43-300 Bielsko-Biała, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 337393,17 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 416170,08

  • Oferta z najniższą ceną: 416170,08 / Oferta z najwyższą ceną: 416170,08

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na ich terenie (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990r. - Dz.U. z 2013 poz.594 j.t.). W celu wypełnienia ww. obowiązku Zamawiający zwrócił się pismem z dnia 7.10.2014r. znak: GM-k.7021.2.38.2014.I do właściciela sieci oświetleniowej - spółki TAURON Dystrybucja S.A. o podanie warunków dopuszczenia do sieci potencjalnych wykonawców prac konserwacyjnych oświetlenia ulicznego, wybranych w drodze otwartego postępowania przetargowego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. W odpowiedzi z dnia 10.10.2014r. znak: TD/06/RD5/ZS/2014-10-13/000019 nie wyrażono zgody na wybór przez Zamawiającego podmiotów świadczących usługi polegające na utrzymaniu punktów świetlnych stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A., uzasadniając swoje stanowisko Decyzją z dnia 14 lipca 2006r. Nr RKT-46/2006 Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach. W ocenie UOKiK odmowa przedsiębiorstwa energetycznego udostępnienia swoich urządzeń do eksploatacji osobom trzecim wynika z prawa właściciela do nieskrępowanego dysponowania swoim majątkiem trwałym i nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. Realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. W tej sytuacji gmina nie może samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej, gdyż nie ma prawa do dysponowania cudzym majątkiem. Powyższe uniemożliwia przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych i wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 lit.a i lit.b PZP dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego z wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.