Ogłoszenie z dnia 2010-10-12
Kielce: Zamówienie dodatkowe i uzupełniające na zadaniu inwestycyjnym pod nazwa; Modernizacja budynku w Kielcach przy ul. Kusocińskiego 51, przeznaczonego na Archiwum Państwowe w Kielcach
Numer ogłoszenia: 327964 - 2010; data zamieszczenia: 12.10.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Archiwum Państwowe w Kielcach, ul. Warszawska 17, 25-512 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 344 38 20, faks 0-41 344 38 20.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe i uzupełniające na zadaniu inwestycyjnym pod nazwa; Modernizacja budynku w Kielcach przy ul. Kusocińskiego 51, przeznaczonego na Archiwum Państwowe w Kielcach.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót dodatkowych i uzupełniających przy zagospodarowaniu terenu w związku ze zmianą administracyjną granic działki (roboty; zagospodar teren, wodkan, roboty związane z drogą i z montażem zbiornika ppoż).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.09.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWNICTWA OGÓLNEGO "KARTEL" S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWNICTWA OGÓLNEGO "KARTEL" S.A.
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL S.A., ul. Przemysłowa 8, 28-300 Jędrzejów,, kraj/woj. świętokrzyskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1856549,60 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 2183800,00
Oferta z najniższą ceną: 2183800,00 / Oferta z najwyższą ceną: 2183800,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5, art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Konieczność wykonania ww. robót wystąpiła w trakcie realizacji zadania. W kwietniu 2008 r. (rok po udzieleniu zamówienia) Wojewódzki Szpital Zespolony w Kielcach rozpoczął wykonywanie dokumentacji projektowej na budowę sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągu na terenie byłej jednostki wojskowej przy ul. Kusocińskiego w Kielcach. W roku 2009 projekt ten uzyskał wszystkie niezbędne decyzje i w drugiej połowie roku 2009 nastąpiła jego realizacja. W wyniku czego wybudowana została sieć kanalizacji sanitarnej i wodociąg, (przechodząc przez działkę Archiwum Państwowego w Kielcach) do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego. W czwartym kwartale 2008 r. Miejski Zarząd Dróg przystąpił do realizacji dokumentacji pn: Budowa drogi gminnej, przecznicy ulicy Kusocińskiego dla obsługi oddziału Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego oraz Archiwum Państwowego w Kielcach w następstwie czego Archiwum Państwowe w Kielcach musiało oddać pod budowę ww. drogi część własnej działki. Czynności przyjęcia granic nieruchomości nastąpiło w dniu 03.11.2008 r. W zakres projektu wchodziła: budowa drogi dojazdowej długości 789 m wraz z chodnikami, budowa kanalizacji deszczowej w jezdni ulicy oraz przyłączy kanalizacyjnych, budowa oświetlenia ulicznego. Projekt ten został wykonany i w dniu 13.08.2009 r. Prezydent Miasta Kielce wydał Miejskiemu Zarządowi Dróg w Kielcach decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Droga ta została wybudowana w czwartym kwartale 2009 r. W związku z tym, iż Archiwum Państwowe w Kielcach zostało pozbawione część działki pod budowę drogi, musiało uzyskać zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji. W marcu 2009 r. została podpisana z Biurem Projektowym EMGIEprojekt Sp. z o.o. umowa na realizację projektu zamiennego pn. Zmiana zagospodarowania terenu w związku ze zmianą przebiegu linii rozgraniczających teren inwestycji i zmianą numeru ewidencyjnego działki do projektu budowlanego przebudowy budynku koszarowego na potrzeby Archiwum Państwowego w Kielcach, ul. Kusocińskiego 51, dz. Nr. ewid. 60/29 (D. 60/14) Obręb 0022. Wykonanie projektu zamiennego zagospodarowania wymagało uzgodnienia rozwiązań zamiennych w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę i dróg pożarowych przez Państwową Straż Pożarną oraz uzyskania nowych warunków i uzgodnień z Wodociągami Kieleckimi i Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach. W styczniu 2010 r. Biuro Projektowe wystąpiło do Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z wnioskiem w sprawie uzgodnień rozwiązań zamiennych w trybie §8 ust. 3 i § 12 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 16.06.2003 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 121, poz. 1139). W dniu 02.02.2010 r. Świętokrzyski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w swym postanowieniu wyraził zgodę na zastosowanie rozwiązań zamiennych w stosunku do wymienionych w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 roku z uwzględnieniem rozwiązań przyjętych we wniosku z stycznia 2010 r. uznając, iż zapewniają one niepogorszenie warunków ochrony przeciwpożarowej budynku Archiwum Państwowego w Kielcach. Rozwiązania zamienne zawarte ww. wniosku w związku z brakiem możliwości dojazdu do budynku ze wszystkich stron, wymusiły zmianę układu wewnętrznych ciągów pieszych i jezdnych, zmianę układu wewnętrznych dróg pożarowych, zmianę placów manewrowych i postojowych, zmianę ogrodzenia i bram wjazdowych oraz usytuowanie śmietnika. Ponadto Biuro Projektowe wystąpiło do Wodociągów Kieleckich z prośbą o zapewnienie odpowiedniego ciśnienia do celów zewnętrznego gaszenia pożaru. Wodociągi Kieleckie poinformowały, że mogą zapewnić dostawę wody w maksymalnej ilości 10 dm3/s co nie spełnia wymagań rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracyjnych z dnia 6 sierpnia 2009 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. 124, poz. 1030), które nakazuje zapewnić wydajność źródła do zewnętrznego gaszenia pożaru w ilości 20 dm3/s. Wobec powyższego zaprojektowano uzupełnienie zapasu wody do celów przeciwpożarowych poprzez wykonanie żelbetowego, prefabrykowanego zbiornika podziemnego o pojemności nie mniejszej niż 100 m3, do którego przyłączony zostanie hydrant nadziemny DN80 zasilany poprzez podziemną pompownię pożarową. Zwiększenie ilości placów i szerokości dróg wewnętrznych, a także pojawienie się zbiornika p.poż. pociągnęło za sobą jeszcze jedną konieczność. Niezbędne jest przeprowadzenie wycinki części drzew, które kolidują z nowym rozmieszczeniem placów i dróg pożarowych oraz wykonanie nasadzeń kompensacyjnych. 21 czerwca 2010 r. została wydana decyzja Nr 297/2010 znak AU.III.73532-5-37/2010, która zmienił pozwolenie na budowę udzielone ostateczną decyzją Nr 375/2007 Prezydenta Miasta Kielce z dnia 24.07.2007 r. znak: AU.III.73532-5-030/2007 Nie wykonanie ww. robót uniemożliwi zakończenie umowy podstawowej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. W dniu 01.07.2010 r. został spisany protokół konieczności Nr 1/2010 wykonania robót dodatkowych, w którym komisja potwierdziła konieczność wykonania ww. prac. II. Zamówienie uzupełniające. W SIWZ zamieściłem informację, że przewiduję wykonanie robót uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 - do 10 % zamówienia podstawowego (wartość zamówienia podstawowego wynosiła 15 105 964,95 zł). Ustalając wartość szacunkową przedmiotu zamówienia zwiększono wartość o przewidywane roboty uzupełniające. Ustalony zakres robót uzupełniających pod względem rodzajowym jest tożsamy z rodzajem robót, które były realizowane w zamówieniu podstawowym i obejmuje wykonanie przyłącza i sieci wewnętrznej kanalizacji deszczowej. Szacunkowy koszt zamówienia wynosi 381 326,51 PLN netto co stanowi 3,08 % zamówienia podstawowego, a to zezwala na udzielenie zamówienia uzupełniającego. III. Podsumowanie. Zamówienie dodatkowe i uzupełniające zostanie udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego po skutecznie przeprowadzonych negocjacjach, które zgodnie z dostarczonym Wykonawcy zaproszeniu rozpocznie się w dniu 30.09.2010 r. Biorąc powyższe pod uwagę uważam, że spełniam wszystkie wymogi ustawowe przy udzieleniu zamówienia dodatkowego i uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego powstała w okolicznościach niezależnych od nas. Wybudowanie nowej drogi i nowych przyłączy, które skutkowały zmianą granic działki pozyskanej od UM w Kielcach wymusiło na nas podjęcie decyzji o zmianie pierwotnej dokumentacji projektowej. Należy zaznaczyć, że nie wykonanie tych robót uniemożliwi użytkowanie nowo zmodernizowanego budynku na potrzeby Archiwum, gdyż nie zostanie dopuszczony do użytkowania i wystąpi brak możliwości zakończenia realizowanej inwestycji. III. Podsumowanie. Zamówienie dodatkowe i uzupełniające zostanie udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego po skutecznie przeprowadzonych negocjacjach, które zgodnie z dostarczonym Wykonawcy zaproszeniu rozpocznie się w dniu 30.09.2010 r. Biorąc powyższe pod uwagę uważam, że spełniam wszystkie wymogi ustawowe przy udzieleniu zamówienia dodatkowego i uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego powstała w okolicznościach niezależnych od nas. Wybudowanie nowej drogi i nowych przyłączy, które skutkowały zmianą granic działki pozyskanej od UM w Kielcach wymusiło na nas podjęcie decyzji o zmianie pierwotnej dokumentacji projektowej. Należy zaznaczyć, że nie wykonanie tych robót uniemożliwi użytkowanie nowo zmodernizowanego budynku na potrzeby Archiwum, gdyż nie zostanie dopuszczony do użytkowania i wystąpi brak możliwości zakończenia realizowanej inwestycji.
INNE PRZETARGI Z KIELC
- IZP.2411.271.2024.JM Zakup wraz z dostawą strzykawek sterylnych dla Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach
- "Kompleksowe utrzymanie powierzchni zielonych Dworca Autobusowego zlokalizowanego przy ul. Czarnowskiej 12 w Kielcach"
- "Ochrona fizyczna osób i dozór mienia Dworca Autobusowego wraz z jego otoczeniem i parkingami zlokalizowanego przy ul. Czarnowskiej 12 w Kielcach"
- Dostawa materiałów dla uczestników projektu "Dziś Uczeń - Jutro Student"
- "Kompleksowe utrzymanie czystości powierzchni wewnętrznych, utwardzonych terenów zewnętrznych Dworca Autobusowego zlokalizowanego w Kielcach przy ul. Czarnowskiej 12"
- Dostawa samochodów osobowych w wersji nieoznakowanej
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa, przebudowa i remont zabytkowej plebani z adaptacją na Centrum Integracji Międzypokoleniowej
- Budowa boiska do hokeja na trawie przy ul. Olimpijskiej 2 w Siemianowicach Śląskich- zaprojektuj i wybuduj
- Rewitalizacja parku przy zespole dworsko-folwarcznym w Biskupicach
- Przyłącza dodatkowe do sieci kanalizacyjnej i wodociągowej w gm. Jeleśnia - Etap 2
- Rozbudowa żłobka i przedszkola w gminie Garwolin
- Osiedle 3, Modra 29, Szklana Huta 14, 16 i 18 - STOP SMOG Remont, termomodernizacja (docieplenie) budynków mieszkalnych, jednorodzinnych wraz ze zmianą źródła ogrzewania
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.