Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-11-22
Drygały: Usługi z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Drygały w 2009 r.
Numer ogłoszenia: 328069 - 2008; data zamieszczenia: 22.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Drygały , ul. Grunwaldzka 22, 12-230 Drygały, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 4240560, 4240573, faks 087 4240570.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.lasy.gov.pl/drygaly/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa - Nadleśnictwo Drygały.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Drygały w 2009 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie będzie realizowane na terenie Nadleśnictwa Drygały: Leśnictwach: Dzikowo, Falencin, Biała Góra, Ruda, Lisuny, Biała, Zagaje, Łodygowo, Wilczy las, Oszczywilki, Nitki, Monety, Piaski, Orzysz, Grądówka, Wierzbiny, Kępno, Strzelniki, Myszki, Karpiny, Borowe, Kaliszki, Kowalewo, Lisy - zadania z zakresu: hodowli lasu, pozyskania i zrywki drewna, ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej, zadrzewień, zagospodarowania obiektów turystycznych, nasiennictwa, selekcji i ubocznego użytkowania lasu oraz gospodarki łowieckiej i łąkowo - rolnej; Leśnictwach Szkółkarskich: szkółka Piaski, szkółka Grądówka, szkółka Biała; Zagospodarowanie placu koło budynku Nadleśnictwa.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : 125403,00 PLN. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego tj. do dnia 18.XII.2008 r. do godz. 930 . Pozostałe wymagania dotyczące wadium pkt 12 SIWZ.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1)O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.1 Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 1.2 Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: 1.2.1 Wykonawcy wykażą i udokumentują, iż w ciągu ostatnich 3 lat - a jeżeli okres działalności był krótszy to w tym okresie - wykonywali już zadania w zakresie świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, potwierdzone referencjami, opiniami, listami polecającymi lub protokółami odbioru robót. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Zadania powinny obejmować: a) wykonanie usług polegających na pielęgnacji lasu w zakresie pielęgnowania gleby, czyszczeń wczesnych, czyszczeń późnych b)wykonanie usług polegających na odnowieniu, zalesieniu, wykonywaniu poprawek i wprowadzaniu podszytów c) wykonaniu usług polegających na melioracjach agrotechnicznych d) pozyskaniu i zrywce drewna, obejmujących ścinką i zrywkę do dróg wywozowych Dla zadania z gospodarki łowieckiej i gospodarki łąkowo - rolnej : e) wykonanie usług polegających na wykaszaniu łąk f) wykonanie usług z polegających na orkach roli i poletek łowieckich Dla zadania z leśnictwa szkółkarskiego usług polegających na: g) wykonywaniu niżej wymienionych zabiegów agrotechnicznych: kultywatorowanie, bronowanie, głęboszowanie, przerabianie kompostu, rozsiew kompostu, wysiew nasion drzew i krzewów, pielęgnowanie sadzonek, montaż osłon zabezpieczających sadzonki przed wpływami atmosferycznymi, szkółkowanie sadzonek, wykonanie oprysków środkami chemicznymi, wyorywanie sadzonek. 1.2.2 Wykonawca powinien udokumentować że jest w posiadaniu lub w dysponowaniu ( zgodnie z pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów) urządzeń i maszyn związanych z wykonaniem zadania: a) pilarek spalinowych charakteryzujących się odpowiednimi parametrami do wykonania zamówienia b) maszyny wielooperacyjnej typu Harwester b) kruszarki lub rębaka c) opryskiwaczy nasiębiernych d) ciągników z wciągarką lub mygłownicą lub LKT e) ciągników z żurawikiem, ładowaczem lub chwytakiem lub innym urządzeniem mechanicznym do zrywki nasiębiernej lub Forwardera Dla zadania związanego z leśnictwem szkółkarskim, nasiennictwem i ubocznym użytkowaniem: - rozsiewacz nawozów mineralnych, brona lekka i ciężka, kultywator, pług talerzowy, pług dwuskibowy, ciągnik rolniczy, przyczepa skrzyniowa, rozrzutnik obrotowy, aktywny podcinacz korzeni, siewnik pięciorzędowy, brona talerzowa, dociskacz, wyciskacz szpar, opryskiwacz ciągnikowy, cyklop lub ciągnik z ładowaczem. Dla zadania związanego z gospodarka łowiecka i gospodarka łąkowo rolną: - pilarki spalinowe, wykaszarki, kosiarkę rotacyjną, opryskiwacz nasobny, rozsiewacz nawozów mineralnych, bronę lekka i ciężką, kultywator, pług talerzowy, pług dwuskibowy, ciągnik rolniczy, przyczepę skrzyniową. Dla zadania związanego z utrzymaniem placu Nadleśnictwa: Kosiarkę spalinową lub elektryczną, wykaszarki, narzędzia do grabienia, pielenia, szlifierkę, 1.2.3 Wykonawca powinien udokumentować że jest w posiadaniu lub w dysponowaniu ( zgodnie z pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów) osób zdolnych do wykonania zadania: Wykonawcy przedstawią - wg stanu na dzień składania ofert - wykaz zatrudnionych pracowników i personelu kierowniczego oraz podmiotów (podwykonawców), którzy będą uczestniczyć w wykonaniu zadania. Personel kierowniczy musi posiadać minimum średnie wykształcenie leśne a) pilarzami z uprawnieniami b) osobami posiadającymi uprawnienia chemiczne c) osobami nadzoru posiadającymi wykształcenie leśne, co najmniej średnie (min. 1 osoba na 3 leśnictwa) 1.2.4 Wykonawcy wykażą i udokumentują, że osoby i podmioty, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia do pracy sprzętem, który będzie brał udział w wykonywaniu zamówienia: a) świadectwa ukończenia zawodowych, średnich lub wyższych szkół leśnych krajowych i zagranicznych lub dokument (świadectwo) ukończenia odpowiednich kursów. b) zaświadczenia ukończenia kursu zawodowego uprawniającego do pracy pilarkami spalinowymi dla pilarzy oraz aktualne badania lekarskie. c) zaświadczenia ukończenia szkolenia w zakresie stosowania środków chemicznych I i II klasy toksyczności d) zaświadczenia uprawniające do obsługi wciągarek linowych e) zaświadczenia o odbytym szkoleniu w zakresie obsługi i konserwacji specjalistycznego sprzętu typu: -harwester, forwarder- oraz zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi forwardera wydane przez Urząd Dozoru Technicznego. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie tego zamówienia. Za udokumentowanie tej sytuacji uznaje się informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w kwocie nie mniejszej niż 350 000 zł. W przypadku podmiotów zbiorowych (np. konsorcjum) decydować będzie suma posiadanych środków lub suma zdolności kredytowej łącznie wszystkich członków podmiotu. 1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ustawy PZP). 2. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 9 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 3. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I) Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Wypełniony formularz ofertowy - zał. nr 1 do SIWZ 2. Wypełniony formularz cenowy oferty - zał. nr 2 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum) oraz inf. o ustanowieniu PEŁNOMOCNIKA (LIDERA) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania 4.Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 5.Oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 oraz art. 44 ustawy Prawo Zamówień Publicznych - zał. nr 10 do SIWZ - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 6.Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy PZP - zał. nr 11 do SIWZ - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 7.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 9. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 8.Polisę w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ze wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności do wysokości jednorazowej szkody - na minimum 50 tyś złotych. 9.Informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową (nie mniejszą niż 350 000 zł) Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminów składania wniosków o dopuszczenie do udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku podmiotów zbiorowych (np. konsorcjum) decydować będzie suma posiadanych środków lub suma zdolności kredytowej łącznie wszystkich członków podmiotu. 10.Aktualną informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), dotycząca: (a) osób fizycznych ( współwłaścicieli spółek, właścicieli firm ), (b) urzędujących członków władz osób prawnych - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 11.Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy PZP (wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) - dotyczy każdego z uczestników konsorcjum 12.Wykaz usług wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielnie zamówienia, a jeśli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających że usługi te zostały wykonane należycie - zał. nr 7 do SIWZ. 13.Wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - zał. nr 6 do SIWZ. 14.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w wykazie o którym mowa w (pkt. 13) wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - zał. nr 6 do SIWZ 15.Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - zał. nr 8 do SIWZ. 16.Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeśli w wykazie niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi u rządzeń o których mowa w ( pkt. 15) wykonawca wskazał narzędzi i urządzenia, którymi będzie dysponował - zał. nr 8 do SIWZ. 17.Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich 3 lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - zał. nr 9 do SIWZ,.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bialystok.lasy.gov.pl/drygaly/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Drygały, Drygały, ul. Grunwaldzka 22, 12-230 Biała Piska.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2008 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat -Nadleśnictwo Drygały, Drygały, ul. Grunwaldzka 22, 12-230 Biała Piska.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie usługi leśnej trzebieży późnej drzewostanów w Lipniku
- Bieżące utrzymanie lasów komunalnych miasta Słupska w latach 2025 - 2026
- Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Gniewkowo na terenie przeznaczonym pod budowę gazociągu
- Prace leśne w związku z realizacją projektu "Budowa obwodnicy miejscowości Olszyny i miejscowości Jankowice
- Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2006 roku.
- Usługi z zakresu gospodarki leśnej i remontu dróg planowane do wykonania w Nadleśnictwie Torzym w 2006r.
więcej: Usługi leśnictwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.