Ogłoszenie z dnia 2017-02-27
Ogłoszenie nr 32965 - 2017 z dnia 2017-02-27 r.
Szczecin-Zdunowo: Zamówienie publiczne na usługę objęcia nadzorem autorskim (26 poz. licencji) posiadanego przez Zamawiającego systemu informatycznego Informedica i AMMS
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Specjalistyczny Szpital im. prof. Alfreda Sokołowskiego, krajowy numer identyfikacyjny
, ul.
ul. A. Sokołowskiego
11,
70891
Szczecin-Zdunowo, państwo
Polska, woj.
zachodniopomorskie, tel.
914 427 208, faks
914 620 494, e-mail
Szpital.Zdunowo.@Selltech.pl
Adres strony internetowej (URL): www.szpitalzdunowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie publiczne na usługę objęcia nadzorem autorskim (26 poz. licencji) posiadanego przez Zamawiającego systemu informatycznego Informedica i AMMS
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):1/U/NA-Asseco/2017
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie publiczne na usługę objęcia nadzorem autorskim (26 poz. licencji) posiadanego przez Zamawiającego systemu informatycznego Informedica i AMMS
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
72000000-5
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/02/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT47200 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 58047,39 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 66, 67 ust. 1 pkt 1) lit b)
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
UZASADNIENIE PRAWNE: Usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów, przy czym nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE:
Wykonawca Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie, jest wyłącznym podmiotem autorskich praw majątkowych do systemu informatycznego InfoMedica oraz AMMS, co pozwala mu, jako jedynemu na wykonywanie usług nadzoru autorskiego nad ww. systemami oraz na dokonywanie modernizacji oprogramowania, w tym udostępniania nowych funkcjonalności. Wykonanie usługi nadzoru autorskiego i modernizacji wiąże się bezpośrednio z ingerencją w całe oprogramowanie, w tym również w kody źródłowe oprogramowania, dlatego spółka Asseco Poland S.A., jako jedyny właściciel majątkowych praw autorskich do oprogramowania jest jedynym wykonawcą, który może wykonać niniejsze zamówienie.
Uzasadnioną potrzebą Zamawiającego jest ujednolicenie posiadanego zintegrowanego oprogramowania, rozbudowa konfiguracyjna posiadanego systemu, przeszkolenie. Żaden podmiot poza tym, który posiada prawa autorskie do oprogramowania nie ma możliwości wprowadzania zmian w oprogramowaniu, a tym samym żaden inny wykonawca, poza Asseco Poland S.A., który zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie jest w stanie zaoferować usług, które mogłyby być równoważne. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2016 poz. 666 ze zm.), zwana dalej Prawem autorskim, reguluje kwestię ochrony i eksploatacji programów komputerowych. Zgodnie z art. 74 ust.4 pkt 2 w/w ustawy autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego obejmują także prawo do dokonywania zmian w programie komputerowym. Konsekwencją takiego ujęcia treści autorskich praw majątkowych twórców programów komputerowych jest przyznanie wyłącznego prawa do wprowadzania modyfikacji posiadaczowi autorskich praw majątkowych. W związku z powyższym, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych Asseco Poland S.A., jest jedynym wykonawcą, który może realizować przedmiot zamówienia. Tym samym zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione udzieloną ex lege ochroną praw wyłącznych wykonawcy związaną z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych na podstawie przepisów Prawa autorskiego. Usługa może być świadczona tylko i wyłącznie przez producenta programów - jedynego właściciela praw autorskich i majątkowych, bez którego wykonanie takiej usługi jest technicznie niemożliwe. Firma Asseco Poland S.A. jest jedynym wykonawcą z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych.
W zakresie braku rozsądnych rozwiązań alternatywnych lub rozwiązań zastępczych należy wskazać, iż wdrożenie rozwiązania alternatywnego, zastępczego prowadziłoby do powstania bardzo wysokich kosztów oraz ryzyk związanych z wymianą oprogramowania na oprogramowanie innego wykonawcy, przy jednoczesnej pracy na dotychczasowym systemie. W obecnej sytuacji (zadłużenie Szpitala i planowane zmiany restrukturyzacyjne w postaci połączenia z Samodzielnym Publicznym Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym w Szczecinie) Zamawiający nie jest w stanie udźwignąć takich kosztów, w tym kosztów możliwych ryzyk wynikających z wymiany oprogramowania. Zamawiający od 2002 roku pracuje na oprogramowaniu firmy Asseco pod nazwą InfoMedica. W związku ze stopniowym przechodzeniem na EDM (Elektroniczną Dokumentację Medyczną) w obsłudze pacjenta, firma Asseco wydała nowszy system HIS pod nazwą AMMS, spełniający aktualne obecne wymogi Ministerstwa Zdrowia jak i NFZ. Sprawdzona przez 14 lat użytkowania, utrwalona ocena wysokiej jakości oprogramowania, zapewniającego bezpieczeństwo funkcjonowania Szpitala w zakresie tworzenia i archiwizowania wszelkich danych, a w szczególności medycznych w procesie leczenia pacjenta nie uzasadnia podejmowania działań w kierunku innych rozwiązań. W okresie od 2002 do I-VI 2016r. Szpital poniósł koszty związane z oprogramowaniem oraz usługami wdrożenia i nadzoru autorskiego w wysokości ca 3,97 mln zł. W okresie tym były implementowane na bazie infrastruktury Szpitala systemy informatyczne kształtujące obecny poziom rozwiązań autorstwa Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie. W roku 2015 administrator systemów informatycznych Szpitala (firma Medcore Spółka z o.o.) przeprowadził rozeznanie rynku pod kątem istniejących rozwiązań rodzajowo podobnych do przedmiotu zamówienia.
Z przeprowadzonej analizy rynku wynikało, iż w 470 szpitalach w Polsce (na ok. 870 szpitali) stosowany jest system podobny do użytkowanego w Szpitalu Zdunowo, autorstwa Asseco Poland, zgodny z wymogami przepisów krajowych, w szczególności Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie dokumentacji medycznej. Zmiana istniejącego w Szpitalu oprogramowania wymagałaby nakładów rzędu kilku milionów złotych i niosłaby za sobą ze względu na specyfikę działalności, jaką charakteryzuje się Szpital, niewymierne koszty potencjalnych ryzyk związanych z przenoszeniem ogromnych ilości danych do nowego systemu oraz błędów ludzkich w trakcie procesu wdrożenia, zarówno w części medycznej jak i niemedycznej sfery działalności Szpitala. Wszelkie systemy zewnętrze współpracujące ze Szpitalem musiałyby zostać powiązane na nowo z systemem HIS, aby dane np. laboratoryjne, RTG, TK, itd. trafiały do bazy danych Szpitala, a to wiązałoby się nieuchronnie z dostosowaniem aparatury medycznej do współpracy z HIS i kolejnymi opłatami dla dostawców sprzętu i oprogramowania. Zapewnienie rozwiązań alternatywnych lub zastępczych o parametrach nie gorszych od użytkowanych obecnie w Szpitalu wymagałoby de facto budowy nowego systemu informatycznego od podstaw o szacunkowej wartości ok. 5 mln zł. Koszty oszacowano na podstawie wartości księgowych poniesionych dotychczas przez Szpital kosztów na budowę istniejącego systemu informatycznego. Oceniając całokształt w/w uwarunkowań wymiana istniejącego dobrze funkcjonującego systemu informatycznego spełniającego obecne wymagania istniejącego porządku prawnego byłaby nieracjonalna.
Zatem udzielenie zamówienia z powołaniem się na art. 67 ust.1 pkt.1 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzasadnione.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.