To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-09-05
Lublin: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze poniżej 50 g
Numer ogłoszenia: 331148 - 2012; data zamieszczenia: 05.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 167569 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie, ul. Wojciechowska 9a, 20-704 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 46 23 800, faks 81 46 23 840.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze poniżej 50 g.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze poniżej 50 g i ich ewentualnych zwrotów, w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe z 12 czerwca 2003 roku (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 z poźn. zm. - dalej: Prawo pocztowe). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do INPP..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamawiający ubiega się o finansowanie przedmiotu zamówienia ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.08.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska S.A., ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 76401,45 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 76419,95
Oferta z najniższą ceną: 76419,95 / Oferta z najwyższą ceną: 76419,95
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie zostanie przeprowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) i lit. b) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym, o masie przesyłek do 50 g. Poczta Polska S.A. jest jedynym podmiotem uprawnionym do świadczenia powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek rejestrowanych o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50 g. Monopol Poczty Polskiej S.A. jako operatora publicznego w przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych rejestrowanych wynika wprost z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Poczta Polska S.A. ma obowiązek zgodnie z przepisami wykonawczymi posiadać placówki we wszystkich miejscach w skali kraju, gdzie inni wykonawcy nie docierają stąd obowiązek istnienia sieci ok. 8 500 tys. placówek. W myśl prawa pocztowego operator publiczny, którym jest Poczta Polska S.A. (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe) ma obowiązek świadczenia usług powszechnych w sposób ciągły i na warunkach określonych przepisami prawo pocztowe oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 9 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r., Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) wydanego na podstawie delegacji prawa pocztowego, zawartej w art. 46 ust. 3. Rozporządzenie określa warunki wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora publicznego dotyczące: 1) minimalnych wymagań w zakresie jakości powszechnych usług pocztowych: a) wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym, wyrażonego jako procentowy udział przesyłek doręczonych w określonych terminach, liczonych od dnia nadania do dnia doręczenia, w ogólnej liczbie nadanych przesyłek, b) liczby i sposobu rozmieszczenia placówek operatora, c) procentowego udziału nadawczych skrzynek pocztowych spełniających wymagania, o których mowa w art.56 pkt 3; 2) wymagań w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek i przekazów pocztowych, w tym: a) warunków przyjmowania przesyłek oraz przekazów pocztowych, b) sposobu postępowania z przesyłkami uszkodzonymi, nieopłaconymi lub opłaconymi w kwocie niższej niż należna, c) dokumentowania wykonania usługi doręczania przesyłek rejestrowanych lub przekazów pocztowych, d) terminów odbioru przesyłek lub przekazów pocztowych z placówki operatora, e) wymagań w zakresie opakowania i wymiaru przesyłek 3) terminów, po upływie których wymagania określone w pkt 1 lit. a i c zostaną osiągnięte 4) sposobu świadczenia powszechnych usług pocztowych, biorąc pod uwagę ochronę interesów podmiotów korzystających z powszechnych usług pocztowych i sposób wykonywania tych usług, kierując się wymaganiami Europejskiego Komitetu Normalizacji, a w przypadku braku tych wymagań - innych międzynarodowych organizacji normalizacyjnych, których Rzeczpospolita Polska jest członkiem. Prawa i obowiązki operatora publicznego określone w ww. przepisach oraz w Ustawie z dnia 5 września 2008 r. o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej Poczta Polska (Dz. U. z 2008 r., Nr 180, poz. 1109) dają wyłączność Poczcie Polskiej S.A. do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych w sposób regulowany prawem w tym również w zakresie ustalania i kontroli cennika powszechnych usług pocztowych (art. 51 Ustawy Prawa Pocztowego). Z pełnienia funkcji operatora publicznego przez Pocztę Polską wynika również fakt, iż przesyłki pocztowe oraz przekazy pocztowe mają moc dokumentu urzędowego co reguluje art. 45 Prawa pocztowego - potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Moc dokumentu urzędowego wynika m.in. z treści art. 244 §1 k.p.c. zgodnie z którym dokumenty urzędowe, sporządzane w przepisanej formie przez powołane do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo poświadczone. Z art. 81 § 1 k.c. wynika, że jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna) a z § 2 wynika, że czynność prawna ma datę pewną w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Analogicznie jak powyżej opisane skutki dokumentu urzędowego wynikają z art. 76 §1 k.p.a. zgodnie z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich stwierdzone. Reasumując tylko i wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Takiej mocy (dokumentu urzędowego) potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej (nadanie listu poleconego, nadanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru) lub przekazu pocztowego przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego nie posiada. Innymi wyróżniającymi operatora publicznego od innych operatorów regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej przewidziane są w szczególności art. 57 § 5 pkt 2 k.p.a. (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego), art. 165 § 2 k.p.c. (oddanie pisma procesowego w polskiej placówce operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu) czy art. 198 b. ust. 2 zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(t. j. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), który stanowi Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Należy także zaznaczyć, że w odniesieniu do przesyłek o granicy wagowej do 50 gram żaden inny podmiot funkcjonujący na rynku polskim nie może zaproponować stawek niższych niż te, które zostały określone w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego. Art. 47 ust. 2 ustawy Prawo Pocztowe stanowi bowiem, że Nie narusza wyłączności świadczenie usług zastrzeżonych przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek wymienionych w ust.1, w obrocie krajowym lub zagranicznym, o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4, za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, o którym mowa w art. 51 ust. 4, obowiązującego w danym czasie odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargowym na świadczenie przedmiotowych usług jest bezprzedmiotowe ze względów ekonomicznych, z uwagi na fakt, że inni operatorzy świadczący usługi zastrzeżone dla Poczty Polskiej S.A. zobowiązani są zaoferować ceny nie niższe niż dwu i półkrotność cennika operatora publicznego. Takie usytuowanie Poczty Polskiej S.A. na rynku oznacza, że nawet w sytuacji zorganizowanego przetargu w oparciu o przepisy ustawy prawo zamówień publicznych, przy założeniu, że jedynym kryterium jest cena, żaden inny operator usług pocztowych w odniesieniu do przesyłek nie przekraczających 50 gram nie jest w stanie konkurować z Pocztą Polską S.A. Natomiast zawarcie umowy na świadczenie powszechnych usług pocztowych poniżej 50 g z operatorem innym niż operator publiczny spowodowałoby naruszenie przez Zamawiającego przepisu art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).Stanowi to potwierdzenie tezy, że Poczta Polska S.A. posiada monopol prawny, wynikający jednocześnie z art.47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe, na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych w rozumieniu prawa pocztowego, co jednocześnie stanowi spełnienie przesłanki w art.67 ust.1 pkt 1 lit a) i lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych. Dodatkowym uzasadnieniem dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie zamówienia z wolnej ręki jest wyrok z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C - 22-06/06, w którym stwierdzono, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z tą dyrektywą zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji, gdyż żaden inny podmiot gospodarczy nie ma prawa oferować tych usług. Podsumowując powyższe, tylko usługi pocztowe operatora publicznego, jakim jest według prawa pocztowego tylko i wyłącznie Poczta Polska S.A., z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. a ponadto z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, tj: ustawy prawo pocztowe w powiązaniu z przepisami kc, kpc, kpa oraz Pzp, mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, co sprowadza się do organizacji usług, skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego), skutków nadania w placówce pocztowej (moc doręczenia), obowiązku stosowania cenników usług pocztowych kontrolowanych przez Prezesa UKE
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Druk oraz dostawa wydawnictw turystycznych Województwa Lubelskiego wraz z ich rozładunkiem
- Dostawa preparatów dezynfekcyjnych i antyseptycznych
- Przebudowa ogrodzenia w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie
- Zakup sprzętowych kluczy zabezpieczających
- Dostawa paliwa - benzyna Pb 95, ON, usługi mycia samochodów oraz zakup materiałów eksploatacyjnych, kosmetyków i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i sprzętu zmechanizowanego
- Dostawa zamrażarki niskotemperaturowej na potrzeby Wydziału Medycznego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Gminy Szczytno
- Świadczenie usług pocztowych i kurierskich
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i niedoręczonych zwrotów listów oraz paczek i przesyłek kurierskich,,
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Gminy Lubawa
- Świadczenie usług pocztowych i kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miasta Racibórz.
- ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH DLA INSTYTUTU TECHNIKI BUDOWLANEJ
więcej: Usługi pocztowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.