Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-10-07
Warszawa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania.
Numer ogłoszenia: 331494 - 2014; data zamieszczenia: 07.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, ul. Marywilska 44c, 03-042 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6147000, faks 22 6147000
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania (klientów Zamawiającego), zwane dalej usługą. 2. Szczegółowy zakres czynności, które mogą składać się na usługę, został ustalony na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz. 1598), zwanego w umowie rozporządzeniem i obejmuje pielęgnację, jako wspieranie procesu leczenia, w tym: 1) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, 2) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, 3) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, 4) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególności: a) aplikacja leków trudnych do samodzielnego przyjęcia, b) mierzenie ciśnienia tętniczego, c) mierzenie temperatury ciała. 5) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, w szczególności: a) ćwiczenia ogólno usprawniające (np. nauka chodzenia o kulach , przy balkoniku, asekuracja przy chodzeniu, inne), b) zmiana opatrunków na zlecenie lekarza, c) usuwanie wydzielin z nosa i jamy ustnej, d) zapobieganie odleżynom i odparzeniom, e) pielęgnacja miejsc zmienionych chorobami typu: egzema , grzybica, alergia skóry itp., f) nacieranie i oklepywanie, g) opróżnianie i wymiana worka z moczem i kałem, h) układanie chorego w łóżku, i) inne czynności pielęgnacyjno-higieniczne, w tym zmiana pampersa i mycie. 6) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, 7) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3. Prawo do korzystania z usługi będzie ustalane dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione. Prawo to może zostać również ustalone dla osoby, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi dostosowanej do szczególnych potrzeb klienta Zamawiającego wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób uwzględniający potrzeby klientów Zamawiającego. 5. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, by usługa była wykonywana wyłącznie przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (t.j. Dz.U. z 2009 Nr 151 poz. 1217 z późn. zm.) do wykonywania zawodu pielęgniarki. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania tych osób. 6. Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu, przed rozpoczęciem wykonywania usługi przez każdą z osób, o których mowa w ust. 5, dokumenty potwierdzające posiadane przez nią kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki. Zamawiający będzie uprawniony do weryfikacji ich prawdziwości. 7. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu klienta Zamawiającego powstałe w związku z wykonywaniem usługi przez Wykonawcę lub zawinione przez osoby, o których mowa w ust. 5. 8. Wykonawca zobowiązany będzie zawrzeć umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. 9. Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć usługę na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Zamawiającego. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie wykonania usługi za pomocą faksu przez osobę wskazaną do kontaktów w sprawie realizacji zamówienia ze strony Zamawiającego. Zlecenie takie zostanie niezwłocznie potwierdzone decyzją. 10. Niezwłocznie po wydaniu decyzji, o której mowa w ust. 9, Zamawiający przekaże Wykonawcy drogą faksową kopię tej decyzji. Wykonawca od dnia wskazanego w decyzji będzie zobowiązany do świadczenia usługi w zakresie (czynności wybrane spośród określonych w ust. 2) i w wymiarze czasowym wskazanych w decyzji. 11. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić możliwość świadczenia usługi przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 19:00, również w święta i dni ustawowo wolne od pracy. 12. Z usługi świadczonej przez Wykonawcę będzie korzystało około 2 klientów Zamawiającego w każdym z miesięcy obowiązywania umowy. Podana liczba klientów jest wielkością szacunkową. 13. Przewidywana ilość godzin świadczenia usługi w okresie obowiązywania umowy wynosić będzie 224 godziny. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ilość zleconych Wykonawcy przez Zamawiającego godzin świadczenia usługi wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb klientów Zamawiającego. 14. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku zlecenia mu w trakcie obowiązywania umowy świadczenia usługi dla mniejszej niż ustalona w ust. 12 liczby klientów Zamawiającego lub w mniejszym niż ustalony w ust. 13 wymiarze czasowym. 15. Dokładne terminy świadczenia usługi Wykonawca uzgodni indywidualnie z każdym klientem Zamawiającego lub jego opiekunem. Wykonawca będzie zobowiązany na każde żądanie Zamawiającego przedstawić mu szczegółową informację o rzeczywistych, ustalonych z klientami lub ich opiekunami terminach świadczenia usługi. 16. Wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi: a. w dniu określonym w decyzji, o której mowa w ust. 9, b. w dniu wygaśnięcia umowy. Umowa wejdzie w życie z dniem jej podpisania i obowiązywać będzie do dnia 31 grudnia 2014 r., jednak nie dłużej niż do dnia, w którym kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie równa kwocie, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku, gdy w dniu 31 grudnia 2014 r. kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie niższa od podanej kwoty. 17. W wyjątkowych przypadkach, niezwłocznie po otrzymaniu faksem żądania Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi w terminie wcześniejszym niż określony w ust. 16. Żądanie Zamawiającego zostanie niezwłocznie przedstawione Wykonawcy na piśmie. 18. Wykonawca, w terminie 3 dni od powzięcia wiadomości o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ: - na realizację usługi oraz - na prawo do korzystania z usługi przez klientów Zamawiającego, w tym na zakres usługi lub wymiar czasowy, zobowiązany jest do poinformowania o nich Zamawiającego. 19. Wykonawca będzie uprawniony do składania Zamawiającemu propozycji wprowadzenia zmian w zakresie lub wymiarze czasowym świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego. Do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany niezbędna będzie pisemna zgoda Zamawiającego. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości wykonywania usług przez Wykonawcę, w tym do kontroli ich jakości oraz zgodności z decyzjami, na podstawie których są świadczone. 21. Strony ustalą stałą w okresie obowiązywania umowy cenę ryczałtową brutto za jedną godzinę świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego. 22. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie tylko za rzeczywistą liczbę godzin świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego uprawnionych do korzystania z usługi w danym miesiącu. 23. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będą faktury wystawione przez Wykonawcę po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi. 24. Wykonawca będzie zobowiązany załączyć do faktury wykaz zawierający następujące dane: nazwiska klientów Zamawiającego korzystających z usługi, oraz liczbę godzin świadczonej w tym miesiącu na ich rzecz usługi - każda godzina świadczonej usługi ma zostać potwierdzona podpisem korzystającego z niej klienta lub jego opiekuna oraz osoby świadczącej usługę u klienta. 25. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie do 21 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Za usługi świadczone do 31 grudnia 2014 roku Wykonawca złoży Zamawiającemu fakturę wraz z wykazem o którym mowa w ust. 24 obejmującym okres 1-21 grudnia 2014 do dnia 22 12. 2014r. a Zamawiający zapłaci za tę fakturę do dnia 31 12. 2014 roku. Natomiast, wykaz o którym mowa w ust. 24, potwierdzający wykonanie usług w okresie w okresie 23-31 12. 2014r. Wykonawca przedstawi do dnia 03 01. 2015r. 26. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wykazu, o którym mowa w ust. 24, pod kątem jego rzetelności i zgodności ze stawianymi mu w niniejszej umowie wymogami. W przypadku stwierdzenia w nim nieprawidłowości, Ośrodek, w terminie 5 dni od otrzymania wykazu, jest uprawniony wskazać Wykonawcy na piśmie stwierdzone nieprawidłowości, a Wykonawca jest zobowiązany w terminie 5 dni do uwzględnienia uwag Ośrodka i sporządzenia wykazu w sposób prawidłowy. 27. W przypadku gdy do faktury nie zostanie załączony wykaz, o którym mowa w ust. 24 lub zostanie on sporządzony nieprawidłowo, Zamawiający, do czasu otrzymania prawidłowo sporządzonego wykazu, będzie miał prawo powstrzymać się od wypłacenia Wykonawcy należnego Mu wynagrodzenia..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienie uzupełniające było przewidziane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego, które przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego (ogłoszenie w BZP nr 40305 z dnia 27 02. 2014 roku). Zamówienie będzie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy specjalistycznych usług opiekuńczych (pielęgnacyjnych), nie przekracza 50% wartości szacunkowej tego zamówienia i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie pielęgnacji są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy wynikających z rodzaju schorzenia i niepełnosprawności. Klienci zgłaszający się po tego typu pomoc to w większości przypadków osoby ciężko przewlekle chore, leżące wymagające stałej pomocy osób drugich.Powyższe zamówienie zabezpieczy potrzeby potencjalnych klientów Ośrodka.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Nadzieja Opieka Pielęgniarstwo Rehabilitacja Sp. z o.o., Rzeźbiarska 88, 04-609 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Ochrona mienia w siedzibie Zamawiającego przy ul. Trakt Lubelski 353 i 355 wraz z terenem przyległym; monitorowanie 8 sygnałów alarmowych w obiektach ZGN,
- Dostawa kontrastu dla Rezonansu Magnetycznego.
- Przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce obiadów klientom Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie
- Zakup i dostawę urządzeń medycznych: defibrylatory i tonometr aplanacyjny na potrzeby Szpitala im. prof. W. Orłowskiego CMKP.
- Opracowanie dokumentacji projektowej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 632 na terenie m. Michałów-Reginów pod torami LK 10 - nr postępowania 274/24
- Najem wraz z niezbędnymi licencjami oraz wdrożeniem dwóch urządzeń sieciowych zabezpieczających działanie infrastruktury teleinformatycznej Straży Miejskiej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi społeczne na świadczenie podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzezinach usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witnicy, w miejscu ich zamieszkania, na terenie miasta i gminy Witnica
- Świadczenie usług opiekuńczych u Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie w miejscu ich zamieszkania w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku
- Świadczenie podstawowych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na rzecz osób mieszkających na terenie Gminy Okonek w roku 2025.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2025 roku
więcej: Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.