Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-12-04
Radom: Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - trzeci etap - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 331704 - 2015; data zamieszczenia: 04.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Radomiu, ul. gen. Leopolda Okulickiego 9D, 26-601 Radom, woj. mazowieckie, tel. 48 345 15 89 wew. 35, faks 48 333 20 23
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - trzeci etap - zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W związku z planowanym rozszerzeniem badań chemicznych w Sekcji Aparatury Specjalnej min. o badania suplementów diety, oraz związanym z tym zakupem drugiego aparatu spektrometru absorpcji atomowej, wyniknęła konieczność rozbudowy wykonanej instalacji gazów technicznych o dodatkowa instalację acetylenu wyposażoną w niezbędne urządzenia do prawidłowego jej funkcjonowania. Jednocześnie w pomieszczeniu gazów technicznych należy rozbudować instalację nawiewno-wywiewną i dostosować do wymogów prawa budowlanego. Ze względu na konieczność zachowania bezpieczeństwa epidemiologicznego w pracowni mikrobiologicznej badania żywności zachodzi potrzeba przeniesienia wyłazu prowadzącego na dach do pomieszczenia szatniowego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie faktyczne i prawne dotyczące wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. W związku z realizacją zamówienia publicznego o nazwie Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - trzeci etap zaistniały okoliczności uzasadniające wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Wspomniane uregulowanie stanowi, iż: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; W niniejszym przypadku uzasadnione są przesłanki zawarte w omawianym przepisie tj. powiązanie techniczne, gospodarcze i funkcjonalne pomiędzy wykonaniem zamówienia podstawowego, a wykonaniem zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie spełnienia wyboru przesłanek zamówienia z wolnej ręki uzasadniają okoliczności faktyczne i prawne niniejszej sprawy. Realizacja prac z zakresu objętych zamówieniem dodatkowym nie była możliwa do przewidzenia na etapie zamówienia podstawowego. Konieczność realizacji dodatkowych prac wynikła dopiero po zrealizowaniu zamówienia podstawowego i była spowodowana niemożliwymi do przewidzenia okolicznościami. Powyższą tezę uzasadniają przede wszystkim dwa argumenty. Po pierwsze w związku z planowanym rozszerzeniem badań chemicznych w Sekcji Aparatury Specjalnej min. o badania suplementów diety, oraz związanym z tym zakupem drugiego aparatu spektrometru absorpcji atomowej, wyniknęła konieczność rozbudowy wykonanej instalacji gazów technicznych o dodatkowa instalację acetylenu wyposażoną w niezbędne urządzenia do prawidłowego jej funkcjonowania. Jednocześnie w pomieszczeniu gazów technicznych należy rozbudować instalację nawiewno-wywiewną i dostosować ja do wymogów prawa budowlanego. Drugim argumentem jest potrzeba przeniesienia wyłazu prowadzącego na dach do pomieszczenia szatniowego ze względu na konieczność zachowania bezpieczeństwa epidemiologicznego w pracowni mikrobiologicznej badania żywności. Okoliczności faktyczne opisane powyżej, zostały szczegółowo opisane w protokole konieczności z dnia 24 grudnia 2015 r. Należy także zauważyć, że w praktyce nie ma możliwości realizacji przez inny podmiot. Fakt ten wynika z tego, iż gwarancja na budynek - została udzielona (w ramach ostatniego etapu budowy tj. w latach 2014 r. - 2015 r.) przez Wykonawcę tj. Rosa-Bud S.A. Udzielenie zamówienia innemu podmiotowi, który wykonałby prace budowlane na przyjętym do użytkowania budynku kolidowałoby z udzieloną gwarancją przez dotychczasowego wykonawcę. W praktyce utrudniłoby a w pewnych sytuacjach mogłoby nawet uniemozliwić korzystanie z gwarancji przez Zamawiającego. Z tych samych powodów utrudnione by było korzystanie z uprawnień z tytułu rękojmi. Ponadto w tej sytuacji należałoby się liczyć z tym, że wskutek wykonania robót przez inny podmiot, każdy w wykonawców mógłby próbować uniknąć odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji i próbować przerzucić odpowiedzialność na drugiego. Sytuacja ta mogłaby w praktyce pozbawić zamawiającego możliwości realizacji uprawnień z rękojmi i gwarancji. Co się zaś tyczy stanu prawnego mającego zastosowanie do niniejszej sprawy, to należy podnieść, iż tryb zamówienia z wolniej ręki jest trybem przewidzianym w ustawie prawo zamówień publicznych w drodze pewnego wyjątku. Jak zauważył A. Kidyba Na zakończenie jedynie należy zauważyć, iż najbliższy cywilistycznej zasadzie swobody umów sposób kształtowania treści umowy obecny jest w trybie zamówienia z wolnej ręki, w którym, zgodnie z art. 66 ust. 1 P.z.p., treść ta jest rezultatem negocjacji zamawiającego, prowadzonych z jednym wykonawcą. Ustawodawca jednak dopuścił stosowanie tego trybu jedynie wyjątkowo, wyłącznie w przypadkach wskazanych w art. 67 ust. 1 P.z.p., gdy zastosowanie procedur konkurencyjnych jest niemożliwe lub niecelowe. (A. Kidyba, Skarb Państwa a działalność gospodarcza, - źródło cytowania - Lex.) Niemniej jednak, jak wykazano powyżej, okoliczności niniejszej sprawy uzasadniają zastosowanie wspomnianego trybu. Konkludując należy potwierdzić, że z przyczyn technicznych i organizacyjnych nie jest możliwe rozdzielenie zamówienia podstawowego od zakresu prac przewidzianych w zamówieniu dodatkowym. Okoliczności które wystąpiły nie były możliwe do przewidzenia na etapie udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż ujawnione zostały po zrealizowaniu zamówienia podstawowego. Ponadto do realizacji całości inwestycji, czyli wykonania zamówienia podstawowego, niezbędne jest wykonanie zamówienia dodatkowego. Dlatego spełnione są, cytowane wcześniej, przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
ROSA-BUD Spółka Akcyjna, ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z RADOMIA
- Zakup energii elektrycznej do obiektów SWPZZPOZ w Radomiu
- Doposażenie klinik i oddziałów hematoonkologicznych w sprzęt do diagnostyki i leczenia białaczek i chłoniaków
- Usługi medyczne tj. badania profilaktyczne dla żołnierzy zawodowych i pracowników wojska 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu oraz jednostek będących na jej zaopatrzeniu .
- Dostawa sortów mundurowych dla pracowników Nadleśnictwa Radom w roku 2024
- DOSTAWA CZĘŚCI KOMPUTEROWYCH, OPROGRAMOWANIA I KOMPUTERÓW POLEASINGOWYCH dla Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. z o.o. w Radomiu
- Wykonanie remontów ulic Tytoniowej oraz Tadeusza Mazowieckiego (likwidacja nieczynnych przejazdów kolejowo - drogowych) w Radomiu
więcej: przetargi w Radomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa zabytkowego budynku "Drewniak" wraz z modernizacją budynków gospodarczych - Etap II
- Renowacja zbiornika wodnego w Domu Pomocy Społecznej "Pod Dębami" w Konstantynowie Łódzkim
- Budowa obiektu kontenerowego świetlicy wiejskiej w miejscowości Prądzew
- Remont podłogi sali D.222 w Zamku Piastowskim w Legnicy (zadanie budżetowe: "Modernizacja Zamku Piastowskiego")
- Roboty budowlane polegające na remoncie ciągów komunikacyjnych
- Remont w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Będzinie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.