Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-10
Warszawa: Robota budowlana polegająca na remoncie tarasu budynku nr 1 przy ul. Klonowej 1 w Warszawie, nr sprawy 7/ZP/15
Numer ogłoszenia: 33181 - 2015; data zamieszczenia: 10.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO
I.1) NAZWA I ADRES: Departament Administracyjny MON , Al. Niepodległości 218, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 261 840086, faks 261 849642; 261 874189.
- Adres strony internetowej zamawiającego: mon.gov.pl
I.2) RODZAJ: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Robota budowlana polegająca na remoncie tarasu budynku nr 1 przy ul. Klonowej 1 w Warszawie, nr sprawy 7/ZP/15.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: 1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na remoncie tarasu budynku nr 1 przy ul. Klonowej 1 w Warszawie. 2. Przedmiot zamówienia ujęty został w gminnej ewidencji zabytków nieruchomych m. st. Warszawy, na podstawie zarządzenia Prezydenta m. st. Warszawy nr 2998 z dnia 24.07.2012 r. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty zostanie w załącznikach do SIWZ m.in. w: 1) przedmiarach robót, 2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) projektach budowlanych, 4) projektach wykonawczych, 5) zaświadczeniu WIŚ-II.7843.6.3.2014.RK z dnia 24 lutego 2014 r. Wojewody Mazowieckiego nie wnoszącego sprzeciwu do wykonania robót budowlanych polegających na remoncie budynku nr 1 przy ul. Klonowej 1 w Warszawie w zakresie tarasu. 4. Zamawiający przewiduje zorganizowanie wizji lokalnej w budynku w którym będą wykonywane roboty budowlane dla Wykonawców zakwalifikowanych do drugiego etapu - po wcześniejszym uzgodnieniu terminu..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niz 49,99% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, którego przedmiotem są roboty budowlane w zakresie i rodzaju pozostających w zgodności z projektem budowlanym i wykonawczym na wykonanie remontu budynku nr 1 przy ul. Klonowej 1 w Warszawie.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.26.25.10 - Roboty kamieniarskie .
II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 150.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 8.000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: nr: 16 1010 1010 0041 8313 9120 0000. 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert przed godz. 11.00 w pokoju nr 728 (do oferty należy załączyć kserokopię). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, 2) termin obowiązywanie gwarancji, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert przed godz. 11.00. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14 i 15. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zwraca wadium w przypadku zaistnienia dwóch przesłanek: - Wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert oraz - Wykonawca złożył wniosek o zwrot wadium. Zamawiający uzna, że oświadczenia w przedmiocie wycofania oferty oraz zwrotu wadium zostały wniesione skutecznie, jeżeli zostaną złożone w formie pisemnej przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 12. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
- przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
1. Osoby biorące udział w realizacji zamówienia (w tym kierownik budowy oraz pracownicy) muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej (Wykonawcy) uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej zastrzeżone o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. nr 182 poz. 1228) oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane na podstawie art. 19 i 20 ustawy zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U. nr 258, poz. 1751) lub rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U z 2014 r., poz. 1483). Wymagania dotyczące osób biorących udział w realizacji umowy w zakresie ochrony informacji niejawnych zawarte są w instrukcji bezpieczeństwa przemysłowego; 2. W celu zapewnienia właściwej ochrony przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wymagań zawartych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych oraz treści instrukcji bezpieczeństwa przemysłowego stanowiącej integralną część niniejszej umowy. 3. Realizacja robót w strefach ochronnych możliwa będzie wyłącznie pod stałym nadzorem użytkowników pomieszczeń oraz po wcześniejszym zabezpieczeniu przez nich wszystkich dokumentów niejawnych przed nieuprawnionym dostępem; 4. Rozpoczęcie robót budowlanych jest możliwe po uzyskaniu przepustek okresowych. 5. Osoby skierowane do wykonana zamówienia muszą posiadać obywatelstwo polskie lub w przypadku cudzoziemców posiadać jednorazowe pozwolenie na wstęp na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej zgodnie z decyzją nr 21/MON z dnia 10.02.2012 roku w sprawie planowania i realizowania przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz, Urz. MON 2012 poz.33) oraz nie mogą być karane. W przypadku braku zgody Zamawiającego na wstęp osoby/osób na teren obiektu, na którym realizowany będzie przedmiot umowy, osób z personelu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nowego personelu realizującego umowę.
III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.3) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, co do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z treścią art. 24 i 24b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), zwanej dalej ustawą, oraz którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na: - remoncie tarasu w skład których wchodziły roboty ogólnobudowlane, na kwotę co najmniej 150 tys. zł. brutto każda, potwierdzonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, lub - przebudowie tarasu w skład których wchodziły roboty ogólnobudowlane, na kwotę co najmniej 150 tys. zł. brutto każda, potwierdzonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, lub budowie tarasu w skład których wchodziły roboty ogólnobudowlane, na kwotę co najmniej 150 tys. zł. brutto każda, potwierdzonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, 2. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w: 1) oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 1 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/); 2) wykazie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - należy podać tylko główne roboty budowlane, tj.: roboty budowlane spełniające wymagania określone w ust. 1 (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/): a) dowodami, o których mowa powyżej są: poświadczenia, inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. b) w przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w powyższym wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w lit. a). 3. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunek Wykonawca spełnił. 4. Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełnianie ww. warunku i brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 i 24b ustawy. 5. Wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), składając odrębny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, są zobowiązani wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w niniejszym postępowaniu. 6. Brak wykazania spełnienia któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy
III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, co do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z treścią art. 24 i 24b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), zwanej dalej ustawą, oraz którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy dotyczące: dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Wykonawca musi wykazać, że do realizacji zamówienia będzie dysponował: 1) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej co najmniej bez ograniczeń będącą czynnym członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, co będzie udokumentowane aktualną przynależnością do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Osoby biorące udział w realizacji zamówienia (w tym kierownik budowy oraz pracownicy) muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej (Wykonawcy) uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej zastrzeżone o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. nr 182 poz. 1228) oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane na podstawie art. 19 i 20 ustawy zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U. nr 258, poz. 1751) lub rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U z 2014 r., poz. 1483). 2. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w: 1) oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 1 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/); 2) wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/). W przedmiotowym wykazie należy podać dane identyfikujące dokument stwierdzający posiadanie wymaganych uprawnień do dostępu do informacji niejawnych (rodzaj dokumentu, numer, data i podmiot wydający). Uprawnienia wymienione w oświadczeniu będą podlegały weryfikacji zgodnie z obowiązującymi dwustronnymi umowami lub porozumieniami o wzajemnej ochronie informacji niejawnych między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem kraju lub organizacji międzynarodowej, w którym dana osoba uzyskała dopuszczenie do informacji niejawnych. 3. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunek Wykonawca spełnił. 4. Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełnianie ww. warunku i brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 i 24b ustawy. 5. Wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), składając odrębny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, są zobowiązani wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w niniejszym postępowaniu. 6. Brak wykazania spełnienia któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy
III.3.6) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, co do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z treścią art. 24 i 24b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), zwanej dalej ustawą, oraz którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej: Wykonawca musi posiadać: 1) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł (słownie złotych: trzysta tysięcy 00/100), 2) opłaconą polisę (lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy 00/100). 2. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w: 1) oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 1 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/); 2) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 (trzy) miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3) opłaconej polisie, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 3. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunek Wykonawca spełnił. 4. Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełnianie ww. warunku i brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 i 24b ustawy. 5. Wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), składając odrębny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, są zobowiązani wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w niniejszym postępowaniu. 6. Brak wykazania spełnienia któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Należy podać tylko główne roboty budowlane, tj. roboty budowlane spełniające wymagania określone w pkt III.3.3) niniejszego ogłoszenia; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
- dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących bezpieczeństwa informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Osoby biorące udział w realizacji zamówienia (w tym kierownik budowy oraz pracownicy) muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej (Wykonawcy) uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej zastrzeżone o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. nr 182 poz. 1228) oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane na podstawie art. 19 i 20 ustawy zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U. nr 258, poz. 1751) lub rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U z 2014 r., poz. 1483).;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualne odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
- 1 - Cena - 98
- 2 - Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia - 2
III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wzór formularza wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/. 2. Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, stanowi Załącznik nr 1 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/). Niniejszy dokument należy złożyć w formie pisemnej (w oryginale). 3. Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z treścią art. 24 ust. 1 ustawy, stanowi Załącznik nr 2 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/). 4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24b ust. 3 ustawy, Wykonawca składa wraz z ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/). Niniejszy dokument należy złożyć w formie pisemnej (w oryginale). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy dokument składa każdy z Wykonawców. 5. Wzór zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi Załącznik nr 4 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/). Niniejszy dokument należy złożyć w formie pisemnej (w oryginale)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 20.
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie większa niż 20, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, których suma wartości zamówień, wskazanych w ramach robót budowlanych, spełniających wymagania określone w pkt III.3.3) niniejszego ogłoszenia, wykazanych w dokumencie Wykaz robót budowlanych, stanowiącym Załącznik nr 5 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór załącznika znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/) będzie największa. Zamawiający podczas sumowania ww. wartości zamówień: 1) nie będzie brał pod uwagę robót budowlanych wykazanych w trybie art. 26 ust. 2b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) zwanej dalej ustawą, tj. robót budowlanych wykonanych przez inne podmioty. W takim przypadku Zamawiający uzna, że wartość zamówienia wynosi 0,00 zł. 2) nie będzie brał pod uwagę robót budowlanych wykazanych w dokumencie Wykaz robót budowlanych uzupełnionym z zastosowaniem art. 26 ust. 3 ustawy: a) jeżeli Wykonawca do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie załączy dokumentu Wykaz robót budowlanych Zamawiający uzna sumę wartości zamówień jako 0,00 zł, b) jeżeli żadna lub co najmniej wymagana w pkt III.3.2) niniejszego ogłoszenia ilość robót z wykazanych robót w załączonym do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dokumencie Wykaz robót budowlanych nie będzie spełniała wymagań określonych w pkt III.3.2) niniejszego ogłoszenia, Zamawiający uzna sumę wartości zamówień jako 0,00 zł (powyższe nie dotyczy sytuacji, gdy Wykonawca w uzupełnionym w trybie art. 26 ust. 3 ustawy dokumencie Wykaz robót budowlanych przedstawi te same roboty co w pierwotnym dokumencie Wykaz robót budowlanych załączonym do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu), 3) w przypadku nie podania w dokumencie Wykaz robót budowlanych konkretnej wartości zamówienia, a będzie ona spełniała wymagania określone w pkt III.3.2) niniejszego ogłoszenia, Zamawiający podczas sumowania ww. wartości zamówień przyjmie wartość minimalną określoną, w pkt III.3.2) niniejszego ogłoszenia, tj. 150 tys. zł.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określi warunki zmiany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.5.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zostanie przekazana Wykonawcom zaproszonym do składania ofert.
IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.03.2015 godzina 15:00, miejsce: Ministerstwo Obrony Narodowej, Kancelaria Jawna, al. Niepodległości 218, 00-911 Warszawa.
IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Opis sposobu przygotowania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2. Wymaga się aby wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu był sporządzony na piśmie, w języku polskim, trwałym i czytelnym pismem. 3. Wymagane w ogłoszeniu o zamówieniu dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. 4. Wszelkie zmiany w treści wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (poprawki, przekreślenia, dopiski) naniesione przez Wykonawcę po jego sporządzeniu powinny być podpisane lub parafowane przez osobę podpisującą wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane. 5. Wielkość i układ załączników zamieszczonych na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/ mogą zostać przez Wykonawcę zmienione, jednak treść wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winna odpowiadać treści ogłoszenia o zamówieniu. 6. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Wykonawca wykaże Zamawiającemu umocowanie do złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, np. w przypadku spółki cywilnej może to być umowa spółki cywilnej a jeżeli z treści umowy spółki nie wynika stosowne umocowanie danego wspólnika lub wspólników, dla ważności wniosku konieczne jest jego podpisanie przez wszystkich wspólników albo wspólnika umocowanego w drodze odrębnej uchwały wspólników, stanowiącej załącznik do umowy spółki cywilnej bądź też przez pełnomocnika. 7. W przypadku, gdy wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu podpisuje pełnomocnik, załączyć należy pełnomocnictwo rodzajowe do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Wymagane, a nie złożone lub wadliwe pełnomocnictwa podlegać będą uzupełnieniu na warunkach określonych w art. 26 ust. 3 ustawy. 8. Dokumenty złożone w formie kserokopii powinny być opatrzone klauzulą: ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM i poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawniona do reprezentowania Wykonawcy. 9. Zaleca się, aby wszystkie strony wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu były ponumerowane i trwale spięte. 10. Zaleca się opracowanie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wg. wzoru formularza wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zamieszczonego na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/. Niezastosowanie ww. wzoru nie spowoduje niedopuszczenia Wykonawcy do udziału w postępowaniu. Jednakże Zamawiający wymaga, żeby w złożonym wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu znalazły się wszystkie oświadczenia zawarte we ww. wzorze - zamieszczonym na stronie internetowej. 11. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć w nieprzejrzystej, trwale zamkniętej kopercie, która powinna być zaadresowana następująco: Ministerstwo Obrony Narodowej, Departament Administracyjny, al. Niepodległości 218, 00-911 Warszawa z oznakowaniem: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na robotę budowlaną polegającą na remoncie tarasu budynku nr 1 przy ul. Klonowej 1 w Warszawie, nr sprawy 7/ZP/15. Nie otwierać przed 20 marca 2015 r., godz. 15:00. 12. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od dnia poinformowania o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa: 1) przez tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zm.), rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, tzn. zastrzegł składając wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, iż nie mogą być one udostępnione innym podmiotom oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, 2) stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przeciwnym razie cały wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zostanie ujawniony na życzenie każdego podmiotu. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem tajemnica przedsiębiorstwa, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 3) Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 13. Jeżeli zastrzeżone przez Wykonawcę informacje nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy lub odrębnych przepisów, Zamawiający zobowiązany jest do ujawnienia tych informacji w ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. II. 1. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia, zdolność finansową lub ekonomiczną innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i znajduje się na stronie internetowej: http://bip.mon.gov.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne-mon/aktualnie-prowadzone-postepowania-1025479/): 1) w powyższej sytuacji w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda aby powyższy dokument dotyczył w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia. 2) w przypadku, gdy informacje, o których mowa w ppkt 1), nie wynikają z dokumentów dołączonych do oferty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym z powyższego pisemnego zobowiązania, Zamawiający żąda dokumentów dotyczących zakresu, o którym mowa w ppkt 1) lit a) - d). 2. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), zwanej dalej ustawą, i określonych w pkt III.3 niniejszego ogłoszenia o zamówieniu, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4.2) niniejszego ogłoszenia o zamówieniu, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt III.4.2) tiret drugi niniejszego ogłoszenia o zamówieniu, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej w pkt 3, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 i 24b ustawy; przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu. 7. Dokumenty należy złożyć zgodnie z § 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231), tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM przez Wykonawcę: w przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. III. Zamawiający, na postawie art. 24 ust. 2a ustawy, wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. IV. Opis kryteriów i sposobu dokonywania oceny oferty: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i jego znaczeniem: cena - 98 %, tj. 98 pkt, gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia - 2 %, tj. 2 pkt. Cena: a) cena oferty to cena brutto obliczona w następujący sposób: cena brutto = wartość netto + należny podatek VAT, b) cena oferty musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją całości zamówienia, c) punkty za cenę oferty (wskaźnik Kc) będą przyznawane wg wzoru: Kc = cena najniższa / cena badana x 98 pkt, gdzie: cena najniższa - to najniższa cena oferty spośród ofert ważnych i nie podlegających odrzuceniu, cena badana - to cena ocenianej oferty. Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia: Wykonawca, w Formularzu ofertowym (w ofercie), musi zaoferować okres gwarancji co najmniej 3 lata. Punkty za okres gwarancji będą przyznawane w następujący sposób: za 3 lata gwarancji - 0 pkt, za 4 lata gwarancji - 1 pkt, za 5 lat gwarancji - 2 pkt. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zaoferował okres gwarancji wyrażony w pełnych latach. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu gwarancji w niepełnych latach, gwarancja będzie zaokrąglona w dół do pełnego roku. W przypadku udzielenia gwarancji dłuższej niż 5 lat Zamawiający nie przewiduje dodatkowych punktów i przyzna 2 punkty jak za 5 lat gwarancji. 2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najkorzystniejszym bilansem wszystkich kryteriów (największą ilością punktów uzyskanych w oparciu o podane kryterium oceny ofert). 3. Zamawiający dokona obliczeń z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. V. Termin realizacji: Roboty budowlane należy wykonać w terminie nie dłuższym niż 150 dni licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy, jednak nie dłużej niż do dnia 30.10.2015 r..
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa instrumentów muzycznych dla Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby stołówki Szkoły Podstawowej nr 312 im. Ewy Szelburg - Zarembiny.
- Dostawa i montaż rolet do kwater internatowych w budynku przy ulicy Bohaterów Września 83 w Sieradzu
- Dostawa opału (koksu, węgla i drewna opałowego) do Międzynarodowego Centrum Rehabilitacji Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Łebie.
- Zakup wsparcia technicznego do serwerów i macierzy Fujitsu, stanowiących kluczową infrastrukturę serwerową IFPS, na której oparte są m.in. serwery domenowe, serwery pocztowe, system medyczny (....)
- Sprzątanie terenu zewnętrznego oraz stała pielęgnacja obszarów zielonych w parku przy Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w okresie 12 miesięcy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.