Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-12-07
Jasło: UTRZYMANIE CMENTARZY KOMUNALNYCH W JAŚLE
I WYKONYWANIE USŁUG CMENTARNYCH NA CMENTARZACH KOMUNALNYCH W JAŚLE
Numer ogłoszenia: 332590 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Jasło , ul. Rynek 12, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 13 4486311, faks 13 4486360.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaslo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UTRZYMANIE CMENTARZY KOMUNALNYCH W JAŚLE I WYKONYWANIE USŁUG CMENTARNYCH NA CMENTARZACH KOMUNALNYCH W JAŚLE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1 Przedmiotem zamówienia jest w szczególności usługa utrzymania cmentarzy komunalnych przez Prowadzącego cmentarze komunalne obejmująca utrzymanie: a. cmentarza komunalnego przy ul. Mickiewicza w Jaśle, obejmującego działkę ewidencyjną nr 600, Obręb nr 16 - Kaczorowy o pow. 11,7569 ha wraz z infrastrukturą komunalną, t.j.: - budynkiem administracyjno-mieszkalnym, w skład którego wchodzą: lokal biurowy Prowadzącego, lokal mieszkalny, lokal użytkowy, garaż i magazyn, - Domem Przedpogrzebowym wraz z wyposażeniem, - sektorami grzebalnymi, - drogami dojazdowymi i wewnętrznymi, alejkami i parkingami, b. cmentarza komunalnego przy ul. Zielonej w Jaśle obejmującego działki ewidencyjne nr 2432/2, 2432/3 i 2432/4 Obręb nr 8-Centrum o łącznej pow. 2,7000 ha wraz z infrastrukturą komunalną, t.j.: - budynkiem socjalnym, - Domem Przedpogrzebowym do wystawiania trumien ze zwłokami oraz do odprawiania ceremonii pogrzebowych, - sektorami grzebalnymi, - drogami dojazdowymi i wewnętrznymi oraz alejkami, c. cmentarza komunalnego przy ul. Gajowej w Jaśle obejmującego działki nr 272/3 i 273/5 Obręb nr 14 - Niegłowice o łącznej pow. 1,4837 ha wraz z infrastrukturą komunalną, t.j.: - barakiem przenośnym, - sektorami grzebalnymi, - drogami dojazdowymi i wewnętrznymi, alejkami i parkingiem. 2. Do podstawowych obowiązków Prowadzącego cmentarze komunalne należy: 2.1. utrzymanie cmentarzy komunalnych obejmujące w szczególności: 1. prowadzenie ksiąg cmentarnych i dokumentacji cmentarzy w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. z dnia 31 sierpnia 2001 r., poz. 1013), 2. pobieranie i odprowadzanie na rachunek Miasta Jasła jednorazowych opłat za miejsce na cmentarzu wg stawek określonych uchwałą Rady Miejskiej Jasła w sprawie zasad korzystania z cmentarzy komunalnych w Jaśle, które na dzień zawarcia umowy określa Załącznik Nr 1 do umowy, 3. nadzór nad budową i remontami grobów, 4. wydawanie zezwoleń na budowę oraz remonty grobów murowanych zgodnie z zatwierdzonym planem zagospodarowania cmentarzy, z wyjątkiem wydawania zezwoleń: - na adaptację grobu ziemnego na grób murowany, które wydaje Burmistrz Miasta Jasła, - na prowadzenie robót budowlanych (przy grobach objętych ochroną konserwatora zabytków) na cmentarzu komunalnym przy ul. Zielonej w Jaśle oraz na podejmowanie innych działań prowadzących do naruszenia substancji cmentarza lub zmiany jego wyglądu, na które zezwolenie wydaje wojewódzki konserwator zabytków, 5. pobieranie i odprowadzanie na rachunek Miasta Jasła opłat za usługi cmentarne wymienione w 3.2.2, wg stawek ustanowionych przez Burmistrza Miasta Jasła, które na dzień zawarcia umowy określa Załącznik Nr 2 do umowy, 6. utrzymanie w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym: - domu przedpogrzebowego wraz z kaplicą - pomieszczeniem do odprawiania ceremonii pogrzebowych - przy ul. Mickiewicza, - budynku do odprawiania ceremonii pogrzebowych przy ul. Zielonej, - budynku socjalnego przy ul. Zielonej, - budynku administracyjno-mieszkalnego przy ul. Mickiewicza, - baraku przenośnego przy ul. Gajowej oraz pokrywanie kosztów z tym związanych, a w szczególności: a. zapewnienie odpowiedniego oświetlenia i ogrzewania budynków, dostawy do budynków energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, b. pokrywanie kosztów ogrzewania, energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków z wyłączeniem kosztów ogrzewania, energii elektrycznej, wody i odprowadzanie ścieków dotyczących lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego w budynku administracyjno-mieszkalnym przy ul. Mickiewicza w Jaśle, które pokrywają najemcy tych lokali wg wskazań odrębnych liczników lub w części proporcjonalnej do zajmowanej powierzchni w stosunku do powierzchni całkowitej budynku, c. wykonywanie i pokrywanie kosztów: bieżących remontów, napraw oraz konserwacji budynków i ich wyposażenia w zakresie obciążającym najemcę, 7. utrzymanie w należytym stanie technicznym, porządkowym i sanitarnym powierzchni cmentarzy, w szczególności: dróg dojazdowych i wewnętrznych oraz alejek, parkingów, terenów zieleni przez wykonywanie cięć sanitarno-pielęgnacyjnych drzew i krzewów, wycinanie chwastów, wykaszanie trawy co najmniej jeden raz w miesiącu w okresie wegetacyjnym oraz usuwanie opadłych liści, 8. właściwa konserwacja bram i ogrodzeń oraz pokrywanie kosztów z tym związanych, 9. zapewnienie oświetlenia cmentarzy w godzinach ich otwarcia, 10. zapewnienie prawidłowego działania zdrojów ulicznych, pokrywanie kosztów ich konserwacji oraz dostarczania wody i odprowadzania ścieków, 11. zapewnienie odpowiedniej ilości kontenerów na odpady oraz wywóz odpadów, nieczystości stałych i płynnych oraz pokrywanie kosztów związanych z wywozem odpadów i nieczystości, 12. zapewnienie funkcjonowania ustępów publicznych na cmentarzach przy ul. Zielonej i ul. Mickiewicza oraz pokrywanie kosztów z tym związanych, w tym dodatkowo w dniach od 31.10.2016 r. do dnia 2.11.2016 r. ustawienie 1 kabiny sanitarnej na cmentarzu przy ul. Mickiewicza i 1 kabiny na cmentarzu przy ul. Gajowej, 13. utrzymanie zimowe dróg dojazdowych i wewnętrznych, alejek, parkingów, chodników, a w szczególności odśnieżanie i usuwanie śliskości oraz pokrywanie kosztów z tym związanych, 14. utrzymanie w należytym stanie technicznym i estetycznym tablic ogłoszeniowych umieszczonych na obiektach cmentarnych oraz pokrywanie kosztów z tym związanych, 15. usuwanie skutków aktów wandalizmu na terenie przejętym do utrzymania, 16. zapewnienie w siedzibie Prowadzącego cmentarze komunalne całodobowej dyspozycyjności w świadczeniu czynności związanych z przyjmowaniem zwłok i przetrzymania ich do czasu pochówku, 17. zapewnienie dyspozycyjności w świadczeniu czynności określonych umową w siedzibie Prowadzącego cmentarz komunalne we wszystkie dni tygodnia w godzinach otwarcia cmentarza, a w budynku socjalnym na cmentarzu komunalnym przy ul. Zielonej w Jaśle w dni robocze w godzinach od 8.00 do 16.00. 2.2 - wykonywanie przez Prowadzącego cmentarze komunalne usług cmentarnych, obejmujące w szczególności: 1. wskazywanie i udostępnianie miejsc pochówku (groby, miejsca pod groby zgodnie z planami sektorów grzebalnych), 2. zapewnienie wykopania i zasypania grobu ziemnego, 3. zapewnienie wykonania pochówku w grobie murowanym, 4. zapewnienie wykonania ekshumacji, 5. wynajem kaplicy - pomieszczenia do odbywania ceremonii pogrzebowych przy ul. Mickiewicza, 6. wynajem budynku do odbywania ceremonii pogrzebowych przy ul. Zielonej, 7. przyjmowanie zwłok i przetrzymanie ich do czasu pochówku. Szczegółowy wykaz usług cmentarnych wykonywanych przez Prowadzącego cmentarze komunalne zawiera załącznik Nr 2 do umowy stanowiącej załącznik Nr 5 do SIWZ. 3. Za utrzymanie cmentarzy komunalnych w Jaśle oraz za wykonywanie usług cmentarnych na cmentarzach komunalnych w Jaśle wykonawca otrzyma wynagrodzenie miesięczne stanowiące, określoną w procentach w Formularzu Oferty (załącznik Nr 1 do SIWZ), część rzeczywistych miesięcznych przychodów pomniejszonych o podatek VAT z opłat pobieranych za usługi cmentarne, określone w pkt 3.2.2 SIWZ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.37.11.10 - Usługi cmentarne 98.37.11.11 - Usługi utrzymania cmentarzy .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4 000
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy muszą wykazać, że wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę, polegającą na prowadzeniu lub zarządzaniu cmentarzami komunalnymi i wykonywaniu usług cmentarnych na podstawie umowy i zgodnie z ustawą z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy muszą wykazać, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia 100.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Co najmniej 1 usługa, polegająca na prowadzeniu lub zarządzaniu cmentarzami komunalnymi i wykonywaniu usług cmentarnych na podstawie umowy i zgodnie z ustawą z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy; - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 96
- 2 - Termin płatności faktury - 4
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Umowa zostanie zawarta w terminach określonych w art. 94 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na warunkach określonych w projekcie umowy (zał. Nr 5 do SIWZ). 2) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 3) Warunki zmian postanowień zawartej umowy : a) wystąpienie konieczności ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy z powodu wystąpienia warunków atmosferycznych lub ich skutków uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy, w całości lub części, b) wstrzymanie funkcjonowania cmentarzy przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Stron umowy, c) działanie siły wyższej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://um_jaslo.bip.gov.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miasto Jasło 38-200 Jasło, ul. Rynek 12 pok. nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Jaśle, ul. Rynek 12, pok. nr 19 (Kancelaria).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.