Ogłoszenie z dnia 2012-09-06
Toruń: Realizacja powszechnych usług pocztowych na potrzeby Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu polegających na nadawaniu przesyłek pocztowych o wadze do 50g. przy użyciu maszyny do frankowania lub w formie bezgotówkowej z dołu za nadane i zwrócone przesyłki pocztowe.
Numer ogłoszenia: 333426 - 2012; data zamieszczenia: 06.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Drugi Urząd Skarbowy, ul. Mazowiecka 63/65, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6116001, faks 056 6116031.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja powszechnych usług pocztowych na potrzeby Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu polegających na nadawaniu przesyłek pocztowych o wadze do 50g. przy użyciu maszyny do frankowania lub w formie bezgotówkowej z dołu za nadane i zwrócone przesyłki pocztowe..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Realizacja powszechnych usług pocztowych na potrzeby Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu polegających na nadawaniu przesyłek pocztowych o wadze do 50g. przy użyciu maszyny do frankowania lub w formie bezgotówkowej z dołu za nadane i zwrócone przesyłki pocztowe..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.09.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska Spółka Akcyjna, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 224222,08 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 224222,08
Oferta z najniższą ceną: 224222,08 / Oferta z najwyższą ceną: 224222,08
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych (j. t. z 2010 r. Dz. U. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, między innymi jeżeli zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze ( lit a.) lub z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów( lit. b). Przedmiotem zamówienia jest realizacja powszechnych usług pocztowych na potrzeby Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu polegających na nadawaniu przesyłek pocztowych o wadze do 50g. przy użyciu maszyny do frankowania lub w formie bezgotówkowej z dołu za nadane i zwrócone przesyłki pocztowe. Jak wynika z przepisów ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe ( tekst jednolity z 2008r. Dz. U. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) zwanej dalej prawem pocztowym operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność, z zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych , zwanych dalej usługami zastrzeżonymi polegających na: 1) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym: a) przesyłek z korespondencją, b) przesyłek reklamowych, c) przesyłek innych niż wymienione w lit. a i b, nadanych w sposób uniemożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; 2) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym przesyłek o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; 3) przyjmowaniu i doręczaniu w w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją, o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one przesyłkami o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; Zaś z treści art. 47 ust. 2 prawa pocztowego wynika, że nie narusza wyłączności świadczenia usług zastrzeżonych przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek wymienionych w ust. 1, w obrocie krajowym lub zagranicznym, o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4, za pobrane przez operatora opłatą , nie niższą niż 2,5 - krotność opłaty za przyjęcie , przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, o którym mowa w art. 51 ust. 4, obowiązującego w danym czasie odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zatem z wykładni językowej cytowanych przepisów wynika wyraźnie, że operator publiczny tj. Poczta Polska S.A. ( na podstawie art. 46 ust. 2 prawa pocztowego ) posiada wyłączność na świadczenie usług pocztowych tzw. zastrzeżonych pod warunkiem wszakże, że ich masa całkowita nie przekracza 50 g. Nadto sformułowanie w ust. 2 nie narusza wyłączności świadczenia usług zastrzeżonych przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek wymienionych w ust. 1 (). potwierdza intencję ustawodawcy o daniu operatorowi publicznemu monopolu na świadczenie tego typu usług. Ponadto, co należy podkreślić, obowiązki wynikające dla Poczty Polskiej S.A. w zakresie powszechnego świadczenia usług pocztowych są określone w cytowanym prawie pocztowym i aktach wykonawczych do tego aktu normatywnego m. in. w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora publicznego. Oznacza to, że zawarcie umowy z Pocztą Polską S.A nie wymaga regulacji tych kwestii w samym kontrakcie i pewność Zamawiającego co do realizacji i standardów usługi. Trzeba również zaznaczyć, że jak wynika z Raportu Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczącego rynku usług pocztowych w 2011r., jest ona jedynym podmiotem świadczącym usługi pocztowe dysponującym infrastrukturą techniczną niezbędną do realizowania usług pocztowych o charakterze powszechnym. Z kolei zapis art. 45 prawa pocztowego stanowiący o tym, że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego prowadzi do konkluzji, że tylko Poczta Polska S.A. może zapewnić Zamawiającemu realizację jego zadań statutowych i ustawowych wynikających z kodeksu postępowania administracyjnego i ordynacji podatkowej w zakresie prawidłowości doręczania tj. mocy dowodowej w zakresie zachowania terminów przewidzianych w prawie dla czynności organu podatkowego i podatników. Skutkiem zaś dokumentu urzędowego, co wynika z art. 76 k. p. a., jest domniemanie prawdziwości faktów w nim stwierdzonych w przepisanej przez prawo formie. Tylko więc potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej ( nadanie listu poleconego bądź nadanie listu poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) lub przekazu przez operatora publicznego powoduje, że dokumentowi takiemu można przypisać moc dokumentu urzędowego, a co za tym idzie przypisać mu walor prawdy i dowodu w postępowaniu podatkowym. Reasumując, tylko usługi pocztowe operatora publicznego, jakim jest tylko i wyłącznie Poczta Polska S.A., z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, co sprowadza się się do odpowiedniej organizacji usług, które gwarantowane są przez wskazane wcześniej przepisy, jak i zaplecze techniczne Poczty Polskiej S.A.. Nadto moc doręczenia określona w art. 57 § 5 pkt. 2 k. p. a. tj., że termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce operatora publicznego oznacza dochowanie wszystkich terminów przewidzianych przez prawo i spokojne wypełnianie przez pracowników Urzędu swoich obowiązków. Reasumując, bezprzedmiotowe jest wszczynanie postępowania przetargowego na realizację powszechnych usług pocztowych w przypadku przesyłek o wadze do 50g. w sytuacji faktycznego i prawnego monopolu Poczty Polskiej S.A. Z ekonomicznego zaś punktu widzenia tym bardziej niecelowe jest prowadzenie postępowania w trybie przetargowym wobec oczywistego faktu, że operator niepubliczny złożyłby ofertę oczywiście mniej korzystną w porównaniu do operatora publicznego. Natomiast wyszacowanie wartości zamówienia na poziomie 2,5 - krotnie wyższym niż cennik Poczty Polskiej S.A. byłoby nienależytą starannością w rozumieniu art. 32 ustawy. W związku z tym i wcześniej przedstawionymi wywodami, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej w oparciu o przesłankę z ust. 1 lit. a art. 67 jest zasadne, gdyż Poczta Polska S.A jest jedynym wykonawcą, który ze względów technicznych o obiektywnym charakterze może wykonać usługi pocztowe zastrzeżone , a opisane w art. 47 ust. 1 prawa pocztowego, ponieważ z mocy tej ustawy operatorowi temu przypisana jest funkcja operatora publicznego, którego działalność regulują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. Prawo pocztowe przewiduje również wyłączność Poczty Polskiej S.A. jako operatora publicznego na świadczenie usług zastrzeżonych i wyspecyfikowanych we wskazanym powyżej przepisie. Zatem zastosowanie dwóch przesłanek z art. 67 ust. 1 pkt lit a i b jest, jak wykazano, uzasadnione prawnie i faktycznie W przypadku natomiast świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 gram ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u zamawiającego nie przekracza wartości progowej 14 000 euro. W związku z tym, zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro nie stosuje się przepisów tej ustawy .
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- Dostawa odczynników do cytometrii
- Dostawa materiałów zużywalnych do sprzętu medycznego (II)
- Wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania pn.: "Budowa budynku Centrum Aktywności Międzypokoleniowej wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Heweliusza 1-3 w Toruniu".
- Świadczenie usług nadzoru autorskiego nad oprogramowaniem HIS AMMS, LIS Infomedica oraz ERP Infomedica .
- Dostawa odczynników do 2 szt. analizatorów markerów kardiologicznych AQT90 FLEX (Zadanie Nr 1) i odczynników do 2 szt. analizatorów parametrów krytycznych ABL 837 FLEXQ (Zadanie Nr 2).
- Dostawa zestawów do tracheotomii metodą GRIGGSA, cewników do odsysania i akcesoriów
więcej: przetargi w Toruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług pocztowych i kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miasta Łodzi oraz miejskich jednostek organizacyjnych"
- Świadczenie usług pocztowych dla Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu
- Świadczenie powszechnych usług pocztowych
- Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zamawiającego w okresie marzec- grudzień 2025
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Miasta Brodnicy - Urzędu Miejskiego w Brodnicy
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzędu Gminy Puck.
więcej: Usługi pocztowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.