Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-19
Toruń: Budowa trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych z sieciami i przyłączami oraz zagospodarowaniem terenu w Toruniu przy ul. Armii Ludowej 75
Numer ogłoszenia: 333470 - 2013; data zamieszczenia: 19.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Toruńskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. , ul. Czarlińskiego 16, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6528288, faks 056 6528288.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ttbs.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych z sieciami i przyłączami oraz zagospodarowaniem terenu w Toruniu przy ul. Armii Ludowej 75.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: § 1 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych z 57 lokalami mieszkalnymi oraz 25 garażami w Toruniu przy ul. Armii Ludowej 75 (dz. nr 1109) oraz zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą (siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, deszczową, oświetleniem terenu). Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również przygotowanie wszystkich dokumentów w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, w tym świadectw energetycznych. Charakterystyczne parametry budynku nr 3: - powierzchnia zabudowy - 506,88 m2 - kubatura budynku - 6 370,27 m3 - powierzchnia użytkowa mieszkań - 1 033,92 m2 - powierzchnia garaży - 155,81 m2 - powierzchnia komórek lokatorskich - 79,51 m2 - powierzchnia użytkowa netto - 1 558,88 m2 Charakterystyczne parametry budynku nr 4: - powierzchnia zabudowy - 506,88 m2 - kubatura budynku - 6 370,27 m3 - powierzchnia użytkowa mieszkań - 1 033,92 m2 - powierzchnia garaży - 155,81 m2 - powierzchnia komórek lokatorskich - 79,51 m2 - powierzchnia użytkowa netto - 1 558,88 m2 Charakterystyczne parametry budynku nr 5: - powierzchnia zabudowy - 349,71 m2 - kubatura budynku - 4 400,51 m3 - powierzchnia użytkowa mieszkań - 708,27 m2 - powierzchnia garaży - 117,02 m2 - powierzchnia komórek lokatorskich - 38,71 m2 - powierzchnia użytkowa netto - 1 063,16 m2 2. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej w poszczególnych branżach - sporządzonej przez firmę Pracownię Architektoniczną ARUS Sp. z o.o. z siedzibą: 85-095 Bydgoszcz ul. Pestalozziego 15 3. Szczegółowy opis zamówienia zawiera dokumentacja projektowa składająca się z nw. części : a/ Projekty wykonawcze: branża - architektura branża - konstrukcja, branża - sanitarna, branża - elektryczna, branża - wentylacja branża - drogi, chodniki, parkingi, branża - oświetlenie terenu branża - zagospodarowanie terenu, branża - sieci i przyłącza Dokumentacja geotechniczna Rysunki zamienne b/ Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót - we wszystkich branżach c/ Przedmiary robót § 2 Wymagane przez Zamawiającego warunki wykonania zamówienia, prawa i obowiązki stron umowy w sprawie zamówienia publicznego określa wzór umowy o roboty budowlane, stanowiący załącznik nr 8 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.40 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 14.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 200 000,00zł (słownie: dwieście tysięcy 00/100zł). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach : 1/ w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego ; 2/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3/ gwarancjach bankowych; 4/ gwarancjach ubezpieczeniowych; 5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wnosi się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Toruniu nr 93 1130 1075 8100 0000 0001 2775. Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wniesienia wadium. 4. Z treści poręczenia, gwarancji, winno wynikać jednoznacznie bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego - zobowiązanie gwaranta, poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 5 oraz art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 5. Wadium w postaci poręczeń, gwarancji, należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dołączyć do oferty. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 8 i 9 niniejszego paragrafu. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1/ odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców występujących wspólnie (np. konsorcjum) uważa się za wniesione prawidłowo.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, jedno zadanie inwestycyjne polegające na budowie budynku lub zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych, zamieszkania zbiorowego wraz z przyłączeniem do sieci miejskich i zagospodarowaniem terenu, o kubaturze nie mniejszej niż 5 000 m3.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a/ Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wykształcenie, kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie zostaną im powierzone, tj. : - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, należącą do izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa; - osobami, które będą pełnić funkcję kierowników robót, należącymi do izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach : + instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, + instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, UWAGA: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r Nr 83, poz. 578) lub inne odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. - pracownikami fizycznymi w zwodach budowlanych, którzy będą wykonywać roboty budowlane w ramach realizacji przedmiotu umowy , wymagana ilość pracowników min. 30 osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, - posiada własny, lub użyczony, sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu umowy taki jak : rusztowania, dźwigi, samochody ciężarowe i dostawcze, koparki, betoniarki, itp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a/ Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wykształcenie, kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie zostaną im powierzone, tj. : - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, należącą do izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa; - osobami, które będą pełnić funkcję kierowników robót, należącymi do izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach : + instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, + instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, UWAGA: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r Nr 83, poz. 578) lub inne odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. - pracownikami fizycznymi w zwodach budowlanych, którzy będą wykonywać roboty budowlane w ramach realizacji przedmiotu umowy , wymagana ilość pracowników min. 30 osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, - posiada własny, lub użyczony, sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu umowy taki jak : rusztowania, dźwigi, samochody ciężarowe i dostawcze, koparki, betoniarki, itp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że : a/ posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 3,2 mln złotych; b/ posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 1,5 miliona złotych, c/ za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż 8,0 mln złotych; d/ uzyskał wskaźnik bieżącej płynności w ostatnim roku obrotowym nie mniejszego niż 1,2 liczony jako stosunek sumy należności, zapasów oraz inwestycji krótkoterminowych do zobowiązań krótkoterminowych, W przypadku złożenia dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej spełnianie warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- Wykaz pracowników fizycznych z podziałem na grupy zawodowe (załącznik nr 5) - Wypełniony załącznik nr 7 z podaniem producenta i klasy jakości materiałów budowlanych i urządzeń planowanych do wbudowania podczas realizacji inwestycji. - Parafowany wzór umowy (zał. nr 8) wraz z wypełnionymi załącznikami ( zał. nr 9, 9a, 9b, 9c i 10, 10a, 10b, 10c)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności : a. terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy, tj. np.: - konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy, wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji zamówienia, - okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń , dokonywanie odbiorów, warunki archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy, itp., - działania organów administracji, np. przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.; b. zmiana sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany w przypadku zaistnienia warunków faktycznych na terenie budowy, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, takich jak: - warunki archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury, warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie robót budowlanych, - wystąpienie istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to realizację określonego rodzaju robót, lub spowoduje wadliwe ich wykonanie, itp., c. zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane - wynikających z przyczyn losowych na wniosek Wykonawcy, z wadliwie wykonywanych obowiązków, lub na wniosek Zamawiającego; d. zmiana podmiotów trzecich, na zasobach których Wykonawca opierał się wskazując, na podstawie art. 26 ust. 2b Pzp, spełnienie warunków udziału w postępowania, pod warunkiem spełnienia przez te podmioty warunków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; e. zmiany podwykonawców wskazanych w umowie na skutek zdarzeń losowych, wypowiedzenia umowy przez Generalnego Wykonawcę, powierzenie robót kolejnym Wykonawcom może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego f. inne zmiany, których dokonanie dopuszcza Zamawiający, np. modyfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowo-terminowych, pod warunkiem, że w wyniku tej modyfikacji nie ulegnie zmianie termin i cena wykonania przedmiotu umowy, zakres rzeczowy przedmiotu umowy, sposób rozliczenia umowy; g. zmiana obowiązującej stawki VAT - w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT wynagrodzenie brutto będzie ustalone w oparciu o nową stawkę VAT h. zmiany wynagrodzenia. W przypadku niewykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze zobowiązaniem lub zmniejszenia zakresu robót przez Zamawiającego, wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zmniejszone o wartość robót nie wykonanych, zgodnie z zasadami ustalonymi w §12 ust.5,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ttbs.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Czarlińskiego 16
87-100 Toruń.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2013 godzina 10:00, miejsce: ul. Czarlińskiego 16 87-100 Toruń (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- REMONT BALKONÓW PRZY UL. SOLANKOWEJ 42-42a W TORUNIU
- Świadczenie usług telefonii komórkowej wraz z dostawą telefonów komórkowych.
- "UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW POWIATU BIALSKIEGO WRAZ Z JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI I INSTYTUCJAMI KULTURY"
- Świadczenie usług w formie schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi osobom skierowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu w roku 2025
- Dostawa sprzętu jednorazowego użytku do elektrofizjologii
- UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW GMINY CZAJKÓW
więcej: przetargi w Toruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie na jej podstawie wymiany istniejących 8 szklanych fasad elewacji w formie filarów/słupów o powierzchni ok. 1020 m kwadratowych oraz zewnętrznej szklanej ściany konstrukcyjnej na parterze i 1-szym piętrze o powierzchni ok. 1060 m kw.
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, drogową i ogrodzeniem, przy ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Zgierzu w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- "Przebudowa i termomodernizacja budynku przy ul. Armii Krajowej 5 w Wałbrzychu wraz z zagospodarowaniem terenu"
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu w miejscowości Człopa
- Przedmiotem zamówienia będzie budowa I etapu osiedla mieszkaniowego przy ul. Wschodniej - Sąsiedzkiej w Szczecinie. Zakres robót zostanie szczegółowo określony w specyfikacji istotnych warunkow zamówienia.
więcej: Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.