Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-21
Młynary: Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości
1 394 842,00 złotych
Numer ogłoszenia: 336366 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młynary , ul. Dworcowa 29, 14-420 Młynary, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 2486082 w. 39, faks 55 2486400.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mlynary.bip.doc.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 1 394 842,00 złotych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kredyt długoterminowy w wysokości 1 394 842,00 zł (słownie: jeden milion trzysta dziewięćdziesiąt cztery tysiące osiemset czterdzieści dwa złote) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji obligacji komunalnych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1 394 842,00 zł. Kredyt podlega spłacie w latach 2013 - 2024 w zakresie odsetek.. Spłata kapitału następować będzie w latach 2015 - 2024, jak niżej: 1)w 2015 roku spłata kapitału w wysokości 139 342,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2015 roku w wysokości 34 834,00 złotych, II rata - do 20 maja 2015 roku w wysokości 34 836,00 złotych, III rata - do 20 września 2015 roku w wysokości 34 836,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2015 roku w wysokości 34 836,00 złotych. 2)w 2016 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2016 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2016 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2016 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2016 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 3)w 2017 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2017 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2017 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2017 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2017 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 4)w 2018 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2018 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2018 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2018 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2018 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 5)w 2019 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2019 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2019 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2019 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2019 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 6)w 2020 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2020 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2020 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2020 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2020 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 7)w 2021 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2021 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2021 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2021 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2021 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 8)w 2022 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2022 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2022 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2022 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2022 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 9)w 2023 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2023 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2023 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2023 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2023 roku w wysokości 34 875,00 złotych. 10)w 2024 roku spłata kapitału w wysokości 139 500,00 zł, w 4 ratach : I rata - do 20 marca 2024 roku w wysokości 34 875,00 złotych, II rata - do 20 maja 2024 roku w wysokości 34 875,00 złotych, III rata - do 20 września 2024 roku w wysokości 34 875,00 złotych, IV rata - do 20 listopada 2024 roku w wysokości 34 875,00 złotych. Oprocentowanie kredytu: Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 1M zwaną stawka bazową i powiększone o stałą marżę banku. Wysokość stawki bazowej określana jest na podstawie WIBOR 1 M obowiązującego na dwa oficjalne dni notowań stawek WIBOR przed rozpoczęciem kolejnego okresu odsetkowego. Do wyliczenia oprocentowania stosuje się rzeczywistą ilość dni w miesiącu i roku (rok obrachunkowy liczy 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni ). Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od kwoty aktualnego zadłużenia i podlegają spłacie ostatniego dnia każdego miesiąca w okresie kredytowania, począwszy od 31 października 2013 roku, przy czym ostatnia rata odsetek płatna jest w terminie płatności ostatniej raty kapitału. Zabezpieczenie spłaty kredytu: Weksel własny in blanco (wraz z deklaracją wekslową), który Bank ma prawo wypełnić w przypadku niedotrzymania umownych terminów spłaty na sumę odpowiadającą zadłużeniu łącznie z odsetkami, prowizjami i opłatami. Na wekslu i deklaracji wekslowej oraz na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. Wyklucza się formę zabezpieczenia kredytu jako pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem bankowym Zamawiającego. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą usługi będzie dokonywane w złotych polskich (PLN). Inne postanowienia. Określa się okres karencji w spłacie kapitału do 31.12.2014 roku. Bank nie będzie naliczał odsetek w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu. W przypadku przedterminowej spłaty kredytu Kredytobiorca będzie wnioskował o proporcjonalne zmniejszenie pozostałych rat kredytu. Dopuszcza się zmiany harmonogramu spłat poprzez skrócenie okresu spłaty kredytu lub zmianę wysokości spłat w danym roku bez skracania okresu kredytowania poprzez sporządzenie aneksu do umowy kredytowej. Za sporządzenie aneksu do umowy kredytowej uwzględniającej powyższe zmiany , Bank pobiera prowizję w wysokości określonej w Taryfie opłat i prowizji za czynności bankowe obowiązującej w dniu sporządzenia aneksu do umowy kredytu. Ponadto informuje się, że budżet Miasta i Gminy Młynary na 2013 rok oraz sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta i Gminy Młynary za lata 2011 - 2012 jest dostępny na stronie internetowej: www.mlynary.bip.doc.pl w zakładce - Budżet i finanse..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2024.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz przedłożą zezwolenie Prezesa Narodowego Banku Polskiego na wykonywanie czynności bankowych. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, oświadczenia oraz dokumenty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przedłożą bilans banku za 2012 rok. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, oświadczenia oraz dokumenty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę. 2) Własny projekt umowy uwzględniający postanowienia niniejszej specyfikacji. 3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mlynary.bip.doc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach 14 - 420 Młynary, ul. Dworcowa 29, Pokój nr 13..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2013 godzina 12:00, miejsce: Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach 14 - 420 Młynary, ul. Dworcowa 29 Pokój nr 1 - sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 03.10.2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI MŁYNARY
więcej: przetargi MŁYNARY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Lądek - etap II
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.