eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WłocławekModernizacja budynku Liceum Marii Konopnickiej - zamówienie dodatkowe związane z realizacją umowy nr IZP.ZP.272.35.2013 z dnia 27 czerwca 2013 roku, zawartej na wykonanie remontu i przebudowy budynku III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej we Włocławku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-10

Włocławek: Modernizacja budynku Liceum Marii Konopnickiej - zamówienie dodatkowe związane z realizacją umowy nr IZP.ZP.272.35.2013 z dnia 27 czerwca 2013 roku, zawartej na wykonanie remontu i przebudowy budynku III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej we Włocławku
Numer ogłoszenia: 336766 - 2014; data zamieszczenia: 10.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Włocławek - Urząd Miasta Włocławek, ul. Zielony Rynek 11/13, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 4144000, faks 54 4144257 , strona internetowa www.wloclawek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja budynku Liceum Marii Konopnickiej - zamówienie dodatkowe związane z realizacją umowy nr IZP.ZP.272.35.2013 z dnia 27 czerwca 2013 roku, zawartej na wykonanie remontu i przebudowy budynku III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej we Włocławku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje następujące elementy: 1. Rozbiórkę oraz odbudowę zachodniego skrzydła budynku LMK; 2. Uporządkowanie gospodarki ściekowej w zakresie wód deszczowych na terenie Liceum poprzez przebudowę istniejącej zewnętrznej kanalizacji deszczowej oraz budowę brakujących jej odcinków; 3. Wykonanie robót towarzyszących. Szczegółowy opis elementów zamówienia: 1. W ramach zamówienia wykonane zostaną wszystkie roboty niezbędne dla odtworzenia zachodniej części budynku LMK zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony przeciwpożarowej, izolacyjności cieplnej, warunków higieniczno - sanitarnych i pozostałymi, w tym między innymi: 1) Wykonanie rozbiórki części zachodniej istniejącego budynku 3-piętrowego, do poziomu fundamentów z pozostawieniem części ścian piwnic, z zachowaniem zasad szczególnej ostrożności, z odzyskaniem i ponownym wbudowaniem elementów pokrycia dachu, w tym: elementów więźby dachowej, dachówki ceramicznej, obróbek blacharskich. Wszystkie zdemontowane elementy należy oznakować i składować w sposób zabezpieczający je przed wpływami atmosferycznymi. 2) Rozbiórkę prowadzić ręcznie lub przy pomocy elektronarzędzi. UWAGA: Rozbiórkę należy prowadzić zgodnie z projektem rozbiórki opracowanym przez Pracownię Projektową Budownictwa Ogólnego i Przemysłowego, dr inż. Józefa Strzeleckiego, ul. Diamentowa 9, Nowa Wieś. 3) Wzmocnienie fundamentów pod rozebraną częścią budynku przy użyciu mikropali iniekcyjnych o średnicy 200 mm ze zbrojeniem w postaci rury 88,9/7,1 mm. 4) Odtworzenie zachodniej części budynku z jednoczesnym wzniesieniem żelbetowej ściany dylatacyjnej poprzez wszystkie kondygnacje. Odbudowywany budynek zaprojektowano jako wzmocniony konstrukcyjnie w stosunku do istniejącego, ze ścianami zewnętrznymi trójwarstwowymi: cegła kratówka, styropian 14 cm i gazobeton 600 12 cm. UWAGA: Odbudowę części zachodniej należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym zamiennym oraz STWiORB opracowanymi przez Pracownię Projektową Budownictwa Ogólnego i Przemysłowego, dr inż. Józefa Strzeleckiego, ul. Diamentowa 9, Nowa Wieś oraz obowiązującymi przepisami i normami. UWAGA: Przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych należy co najmniej: 1) wygrodzić teren rozbiórki oraz oznakować tablicami informacyjnymi; 2) wyłączyć w obiekcie energię elektryczną, wodę oraz odprowadzenie ścieków; 3) wyznaczyć miejsce złożenia i przechowywania materiałów rozbiórkowych do ponownego wbudowania. 2. W ramach robót zostanie uporządkowana zostanie gospodarka ściekowa w zakresie wód deszczowych na terenie Liceum poprzez: 1) przełożenie istniejącej kanalizacji deszczowej razem z częściową odbudową, 2) włączenie ujawnionej w trakcie robót kanalizacji sanitarnej z budynku mieszkalnego do kanalizacji sanitarnej na terenie LMK, 3) wymianę rynien dachowych oraz wymianę pasów nadrynnowych i podrynnowych, 4) wpięcie rur spustowych do kanalizacji deszczowej. UWAGA: Roboty należy prowadzić zgodnie z projektem budowlanym z elementami projektu wykonawczego, opracowanym dla zadania Przełożenie instalacji kanalizacji deszczowej na terenie działki LMK, włączenie jej do sieci kanalizacji deszczowej w ulicy Bulwary oraz zaprojektowanie instalacji kanalizacji sanitarnej w zakresie podłączenia budynku przy ul. Łęgskiej 24 do kanalizacji na terenie LMK oraz STWiORB opracowanymi przez Pracownię TEWIS Jacek Sieradzki ul. Bojakowskiego 14 z Włocławka oraz obowiązującymi przepisami i normami. UWAGA: Ponieważ zalegająca na powierzchni warstwa nasypów i dalej gruntów spoistych nie nadaje się na podłoże pod rurociągi należy przewidzieć częściową wymianę gruntu, zarówno na podsypkę, jaki i zasypanie układanych rurociągów. Opis terenu: Teren realizacji zamówienia obejmuje działkę nr 37/2 KM 47 obręb Włocławek, ul. Bechiego 1, będącą własnością Gminy Miasto Włocławek, w trwałym zarządzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej we Włocławku UWAGA: Po zakończeniu robót elementy nie objęte ich zakresem zostaną doprowadzone do stanu sprzed rozpoczęcia robót..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.21.42.20 - Roboty budowlane w zakresie szkół średnich .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W rezultacie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający w dniu 27 czerwca 2013 roku zawarł z Wykonawcą - Zakład Robót Chemoodpornych i Ogólnobudowlanych CHEMIKOR Kalociński Marian umowę nr IZP.ZP.272.35.2013, której przedmiot stanowiło wykonanie zamówienia pn.: Modernizacja budynku Liceum Marii Konopnickiej. W ramach zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca został zobowiązany do wykonania remontu i modernizacji budynku szkoły, w tym w szczególności do: 1. wzmocnienia fundamentów, 2. wykonania izolacji: poziomej i pionowej fundamentów oraz ścian fundamentowych, 3. wymiany tynków w poziomie piwnic na tynki renowacyjne oraz tynków wewnętrznych w budynku, 4. wymiany posadzek cementowych, lastrykowych i drewnianych oraz okładzin stopni klatki schodowej, 5. wykonania remontu tarasu, 6. podwyższenia pomieszczenia małej sali gimnastycznej, 7. wykonania wentylacji grawitacyjnej lub mechanicznej pomieszczeń, 8. szycia rys i pęknięć ścian zewnętrznych i wewnętrznych, 9. wytworzenia w sposób konstrukcyjny dylatacji ścian i stropów na długości budynku, 10. wymiany instalacji sanitarnych z modernizacją węzła, doprowadzeniem ciepłej wody, 11. wykonania remontu łazienek i rozprowadzeniem punktów odbioru ciepłej wody po budynku, 12. wykonania wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, 13. ocieplenia stropu na III kondygnacji, 14. wymiany instalacji elektrycznej, 15. wykonania monitoringu szkoły oraz sieci komputerowej wraz z serwerownią i wyposażenie stanowiska monitoringu (w tym meble), 16. budowy szybu windowego wraz z montażem windy osobowej, 17. wykonania powłok malarskich wewnętrznych i remont elewacji (z wymianą tynków i malowaniem), 18. adaptacji pomieszczeń piwnic na węzły szatniowo - sanitarne, 19. przystosowania budynku szkoły do aktualnych wymagań ochrony przeciwpożarowej, 20. przystosowania obiektu dla osób niepełnosprawnych ruchowo (w tym winda). Wymienione powyżej roboty budowlane, stanowiące zamówienie podstawowe, należało wykonać na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, opracowanej przez AC STUDIO z Poznania. Podstawę do przyjęcia założeń dla opracowania w/w dokumentacji projektowo - kosztorysowej była Opinia stanu technicznego budynku III LO. Podczas wykonywania robót konstrukcyjnych, wchodzących w zakres zamówienia podstawowego, w widoczny sposób zaczęła poszerzać się rysa pomiędzy częścią zachodnią budynku szkoły a budynkiem głównym szkoły, która zgodnie z zakresem umowy na wykonanie zamówienia podstawowego została przewidziana do zszycia. W celu ustalenia przyczyny tego stanu Zamawiający zlecił wykonanie ekspertyzy technicznej, wyjaśniającej przyczyny degradacji budynku szkoły oraz wskazującej jako sposób naprawy wykonanie pełnej dylatacji pomiędzy oddzielonymi skrzydłami budynku szkoły, co nie wchodziło w zakres zamówienia podstawowego. Ponadto z treści opracowanego na zlecenie Zamawiającego projektu wykonawczego dla dylatacji wynika, że niezbędne jest również wykonanie zewnętrznego drenażu stabilizującego stosunki wodne, co również nie wchodziło w zakres zamówienia podstawowego. Postępujące w sposób widoczny poszerzanie się rysy na budynku szkoły oraz przechylanie się budynku szkoły wymogło na Zamawiającym zlecenie wykonania pomiarów geodezyjnych, mających na celu ustalenie wielkości wychyleń ścian budynku szkoły od pionu oraz pomiaru poszerzającej się rysy na budynku szkoły pomiędzy częścią zachodnią budynku szkoły a budynkiem głównym. W wyniku przeprowadzonych pomiarów geodezyjnych zostały przygotowane 3 operaty geodezyjne. Według operatu geodezyjnego z dnia 04 lipca 2014 roku największa odchyłka pionowości ścian wykazała wychylenie 178 mm. W celu zapobieżenia postępującej degradacji budynku szkoły koniecznym stało się pochwycenie fundamentów budynku szkoły metodą palowania, które nie wchodziło w zakres zamówienia podstawowego. Przed rozpoczęciem robót, polegających na pochwyceniu fundamentów budynku szkoły metodą palowania, Zamawiający - na skutek bardzo złego wizualnie stanu wewnętrznych elementów konstrukcji budynku szkoły, takich jak: stropy, ściany nośne - zlecił wykonanie aktualnej na dzień 08 lipca 2014 roku opinii stanu technicznego budynku szkoły, w celu ustalenia czy podjęcie robót na osuwającym się segmencie jest bezpieczne dla zdrowia i życia ludzi. Z treści zleconej opinii wynika, że z powodu pęknięć wewnętrznych elementów konstrukcji budynku oraz braku oparcia stropów na ścianie budynku głównego skrzydło zachodnie budynku straciło w 100% swoją funkcję użytkową i stanowi zagrożenie zdrowia i życia ludzi nie nadaje się do remontu i powinno zostać rozebrane. W związku z powyższym Zamawiający w dniu 10 lipca 2014 roku podjął decyzję o rozebraniu, a następnie o odbudowie zachodniego skrzydła budynku szkoły, co również nie wchodziło w zakres w zakres zamówienia podstawowego. Mając na uwadze powyższe fakty należy uznać, iż roboty budowlane polegające na: 1. wykonaniu rozbiórki zachodniej części istniejącego 3-piętrowego budynku szkoły do poziomu fundamentów, z pozostawieniem części ścian piwnic; 2. wzmocnieniu fundamentów pod rozebraną częścią budynku szkoły przy użyciu mikropali iniekcyjnych o średnicy 200 mm ze zbrojeniem w postaci rury 88,9 / 7,1 mm; 3. odtworzeniu zachodniej części budynku szkoły z jednoczesnym wzniesieniem żelbetowej ściany dylatacyjnej poprzez wszystkie kondygnacje; 4. przełożeniu istniejącej kanalizacji deszczowej wraz z jej częściową odbudową; 5. włączeniu ujawnionej w trakcie robót kanalizacji sanitarnej z budynku mieszkalnego do kanalizacji sanitarnej na terenie Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej; 6. wymianie rynien dachowych; 7. wymianie pasów nadrynnowych i podrynnowych; 8. wpięciu rur spustowych do kanalizacji deszczowej; należy uznać jako zamówienie dodatkowe, albowiem: 1. nie wchodzą one w zakres zamówienia podstawowego, 2. ich wykonanie stało się konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, 3. ich wykonanie stało się konieczne na skutek wystąpienia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, 4. od ich wykonania uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, 5. wartość udzielanego zamówienia stanowi 41,96% wartości realizowanego zamówienia, tj.: 9.289.990,00 złotych brutto (wynagrodzenie Wykonawcy, wynikające z treści umowy z dnia 27 czerwca 2013 roku, nr IZP.ZP.272.35.2013, tj.: 7.839.990,00 złotych brutto, powiększone na podstawie ugody z dnia 31 lipca 2014 roku, sygn. akt V GCo 14/14, o 1.450.000,00 złotych brutto). W związku z powyższym wypełniona została przesłanka do udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych, który stanowi: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Zakład Robót Chemoodpornych i Ogólnobudowlanych CHEMIKOR, Barska 13A, 87-800 Włocławek, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.