eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec ŚwiętokrzyskiRealizacja form wsparcia dla nauczycieli szkół, przeszkoli znajdujących się na terenie powiatu ostrowieckiego - część druga

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-13

Ostrowiec Świętokrzyski: Realizacja form wsparcia dla nauczycieli szkół, przeszkoli znajdujących się na terenie powiatu ostrowieckiego - część druga
Numer ogłoszenia: 339216 - 2014; data zamieszczenia: 13.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Ogólnokształcących , ul. Jana Kilińskiego 19, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. 41 265 44 32, faks 41 265 52 11.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszic.ostrowiec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja form wsparcia dla nauczycieli szkół, przeszkoli znajdujących się na terenie powiatu ostrowieckiego - część druga.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Realizacja form wsparcia dla n-li szkół, przeszkoli znajdujących się na terenie powiatu ostrowieckiego - część druga w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia n-li w powiecie ostrowieckim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Spotkania w ramach form wsparcia realizowane będą w ramach 38 zadań (części), gdzie każde z zadań dot. realizacji Powiatowego Planu Wspomagania w placówce objętej projektem. Przedmiotowe zamówienie obejmuje następujące zadania: Zad. 1. Realizacja Rocznego Planu Wspomagania (RPW) w Publicznym Przedszkolu nr 7 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Wsparcie kompetencji wychowawczych n-la przedszkola Osób: 10 Temat: Wspieranie kompetencji wychowawczych n-la przedszkola. - Szkol./warsztat, 8 h Rozwijanie kompetencji n-li w zakresie profilaktyki agresji i przemocy (uzależnienia od gier komputerowych, Internetu). - Szkol./warsztat, 7 h Wspieranie dziecka w dobrym zachowaniu. - Konsult. grup., 12 h Konsult. ze specjalistami w zakresie pracy z dzieckiem z problemami w zachowaniu. - Konsult. ind. dla n-li, 10 h Prawo pracy i prawo oświatowe. - Konsult. ind. dla d-ra, 5 h Zad. 2. Realizacja RPW w Publicznym Przedszkolu nr 11 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 10 Temat: Stosowanie technik relaksacyjnych w pracy n-la (walka ze stresem, dbanie o właściwą postawę ciała). - Szkol./warsztat, 7 h Obsługa programów środowiska Microsoft Office i posługiwania się nowoczesnymi technologiami multimedialnymi. - Szkol./warsztat, 8 Obsługa programów środowiska Microsoft Office i posługiwania się nowoczesnymi technologiami multimedialnymi. - Konsult. grup., 8 Konsult. grupowe z foniatrą z emisji głosu. - Konsult. grup., 4 h Konsult. ind. z psychologiem z zakresu: trening asertywności, sztuka negocjacji, sztuka pozyskiwania słuchaczy, sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo pracy i prawo oświatowe w pracy d-ra. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 3. Realizacja RPW w Publicznym Przedszkolu nr 12 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Osób: 14 Temat: Warsztat poświęcony wspólnej analizie wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. 2009, nr 168, poz. 1324). - Szkol./warsztat, 10 h Wsparcie zespołów do spraw ewaluacji (m. in. w zakresie opracowania narzędzi badawczych, opracowania i interpretacji zebranych danych, opracowania raportu, sformułowania wniosków i rekomendacji). - Warsztat, 5 h Kształcenie umiejętności planowania działań na podstawie wniosków z ewaluacji wewnętrznej i zebranych opinii. - Konsult. grupowe, 12 h Wzmocnienie procesu komunikacji w relacjach nauczyciel - rodzic. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo pracy i prawo oświatowe w pracy d-ra. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 4. Realizacja RPW w Publicznym Przedszkolu nr 21 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 12 Temat: Prawidłowa emisja, higiena głosu czynnego n-la. Jak radzić sobie ze stresem i sytuacjami stresogennymi w pracy. Techniki relaksacyjne - jak rozładować negatywne emocje, frustracje, gniew. Wzmocnienie kondycji psychofizycznej n-li, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego. - Szkol./warsztaty, 15 h Nowoczesne metody i środki nauczania w przedszkolu z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Budowa zespołu nauczycielskiego - współdziałanie i współpraca - komunikacja interpersonalna. Trening asertywności, sztuka negocjacji, sztuka pozyskiwania słuchaczy, sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo oświatowe i prawo pracy. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 5. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Rodzice są partnerami szkoły Osób: 20 Temat: Trening umiejętności wychowawczych i interpersonalnych. - Konsult. grupowe, 12 h Budowanie relacji na linii nauczyciel - rodzic, w tym: Obowiązki n-la wobec rodziców. Zadania rodziców wobec szkoły. Zaplanowanie i przeprowadzenie atrakcyjnego spotkania z rodzicami. Jak prowadzić rozmowę z rodzicami o niewłaściwych postawach uczniów. - Szkol./warsztat, 15 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Budowanie zespołu pracowniczego w placówce oświatowej - zachowanie relacji na linii dyrektor-pracownicy placówki. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 6. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Osób: 17 Temat: Rozwiązania metodyczne w świetle nowej podstawy programowej. Skuteczne diagnozowanie ucznia. - Warsztat, 10 h Formy i metody pracy z uczniem słabym. - Warsztat, 5 h Skuteczne strategie uczenia się, techniki uczenia się, pomagające uczniowi w przyswajaniu wiedzy. - Konsult. grupowe, 8 h Ocenianie kształtujące. - Konsult. grupowe, 4 h Studium przypadku. Bezpośrednia pomoc we wdrażaniu nabytych umiejętności w pracy z uczniem. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna szkoły. - Konsult. ind. dla d-ra, 5 h Zad. 7. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 20 Temat: Zasady dobrej i efektywnej komunikacji oraz kultury konfliktu - komunikacja interpersonalna. Sposoby radzenia sobie ze stresem. - Szkol./warsztat, 15 h Techniki relaksacyjne. Emisja, estetyka i higiena głosu. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Polityka Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych. Instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 8. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 5 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 19 Temat: Komunikacja interpersonalna. Asertywność. - Szkol./warsztat, 5 h Emisja głosu. - Szkol./warsztat, 10 h Profilaktyka wypalenia zawodowego oraz rozwój osobisty. - Konsult. grupowe, 12 h W ramach realizacji tematyki obszaru doskonalenia. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ochrona danych osobowych w placówce. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 9. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Rodzice są partnerami szkoły Osób: 18 Temat: Poznanie przez n-li różnorodnych form współpracy szkoły z rodzicami. Komunikacja nauczyciel - rodzic, rodzic - nauczyciel. Jak dobrze przygotować spotkanie z rodzicami, by było efektywne. - Szkolenia/warsztaty, 15 h Uprawnienia i kompetencje Rady Rodziców. Nowoczesne formy komunikacji nauczyciel - rodzic (e-dziennik). - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Realizacja i monitorowanie nowej podstawy programowej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 10. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 9 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Osób: 15 Temat: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych - diagnoza przez PPP. Motywowanie i wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. - Szkol./warsztat, 10 h Wczesne wspomaganie dziecka z zaburzeniami rozwoju. - Szkol./warsztat, 5 h Jak pracować z dzieckiem autystycznym, zespołem FAS, Aspergera, zaburzeniami zachowania? Jak oceniać uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? - Konsult. grupowe, 12 h Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych - diagnoza PPP. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna pracy szkoły. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 11. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 10 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 12 Temat: Stosowanie technik relaksacyjnych w pracy n-la (walka ze stresem, dbanie o właściwą postawę ciała). - Konsult. grupowe, 6 h Wzbogacanie zajęć dydaktycznych o elementy relaksu w klasach 1-6. - Konsult. grupowe, 6 h Warsztaty z zakresu pracy głosem. - Szkol./warsztat, 6 h Trening asertywności, sztuka negocjacji, sztuka pozyskiwania słuchaczy, sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Szkol./warsztat, 9 h Praca głosem. Budowanie postawy asertywnej. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Polityka bezpieczeństwa danych osobowych w dokumentacji papierowej oraz elektronicznej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 12. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 14 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 18 Temat: Jak radzić sobie ze stresem i sytuacjami stresogennymi w pracy. Techniki relaksacyjne - jak rozładować nagromadzone negatywne emocje, frustracje, gniew. - Szkol./warsztat, 10 h Prawo pracy n-la 45+ w przepisach oświatowych. - Warsztat, 5 h Trening asertywności, sztuka negocjacji, sztuka pozyskiwania słuchaczy, sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Konsult. grupowe,12 h Wzmocnienie kondycji psychofizycznej n-li, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Zad. 13. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Ćmielowie Obszar wsparcia: Ocenianie kształtujące Osób: 20 Temat: Ocenianie kształtujące. Cele lekcji. - Szkol./warsztat, 8 h Na co będziemy zwracać uwagę? Informacja zwrotna. - Szkol./warsztat, 7 h Współpraca z rodzicami. - Konsult. grupowe, 4 h Ocena kształtująca a sumująca. - Konsult. grupowe, 4 h Techniki zadawania pytań - pytania kluczowe. Ocena koleżeńska i samoocena. - Konsult. grupowe, 4 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 14. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej w Waśniowie Obszar wsparcia: Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły Osób: 16 Temat: Obsługa kalkulatora EWD 100. - Szkol./warsztat, 5 h Wykorzystanie kalkulatora EWD 100 do analizy i interpretacji wyników egzaminacyjnych. - Warsztat, 5 h Planowanie pracy n-la i wychowawcy w oparciu o wyniki EWD. - Warsztat, 5 h Strategie uczenia się i szybkiego zapamiętywania. - Konsult. grupowe, 8 h Jak prowadzić motywujące rozmowy z rodzicami uczniów o niskich efektach edukacyjnych. - Konsult. grupowe, 4 h Indywidualne wsparcie n-la przy wdrażaniu metod i form uczenia się i szybkiego zapamiętywania. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Dostęp do informacji publicznej w placówkach oświatowych, kontakty z mediami w sytuacjach kryzysowych. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 15. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej w Kunowie Obszar wsparcia: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Osób: 20 Temat: Rola pracy zespołowej. Organizacja pracy zespołowej. Komunikacja interpersonalna. - Szkol./warsztat, 5 h Techniki efektywnego uczenia usprawniające pamięć, koncentrację, szybkie czytanie. - Szkol./warsztat, 5 h Motywowanie uczniów do nauki - metody oddziaływania na uczniów. - Szkol./warsztat, 5 h Techniki multimedialne w edukacji uczniów. - Konsult. grupowe, 8 h Budowanie aktywności edukacyjnej ucznia. - Konsult. grupowe, 4 h Techniki i metody motywujące do nauki. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Zmiany w prawie oświatowym. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 16. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej w Bodzechowie Obszar wsparcia: Rodzice są partnerami szkoły Osób: 18 Temat: Przepisy kodeksu karnego - sytuacje sporne: nauczyciel, uczeń, rodzic (spotkanie z policjantem). - Szkol., 5 h Formy współpracy n-li z rodzicami. Formy współpracy i zaangażowania rodziców na rzecz placówki. Jak dobrze przygotować spotkanie z rodzicami - by było efektywne. - Warsztat, 10 h Diagnoza potrzeb rodziców i ich oczekiwania wobec szkoły. Wpływ n-li na zmiany postaw rodzicielskich. - Konsult. grupowe, 8 h Uprawnienia i kompetencje Rady Rodziców. - Konsult. grupowe, 4 h Jak prowadzić rozmowę z rodzicami o niewłaściwych postawach i wyborach dzieci - doradztwo kuratora sądowego. Rodzice w szkole - jak zmienić spór we współpracę. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo pracy i oświatowe w pracy d-ra. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 17. Realizacja RPW w Publicznej Szkole Podstawowej w Mominie Obszar wsparcia: Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Osób: 20 Temat: Motywowanie uczniów do nauki. Formy i metody pracy z uczniem zdolnym. Formy i metody pracy z uczniem słabym. - Szkolenia/warsztaty, 15 h Budowanie informacji zwrotnej dla ucznia, rodzica o postępach w nauce. Metody oceniania kształtującego. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Dostęp do informacji publicznej w placówkach oświatowych, kontakty z mediami w sytuacjach kryzysowych. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 18. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 18 Temat: Techniki relaksacyjne w pracy n-la - walka ze stresem, dbanie o właściwą postawę ciała. Emisja głosu. - Warsztat, 8 h Obsługa programów środowiska Microsoft Office (programy użytkowe pod kątem pracy n-la). - Warsztat, 7 h Posługiwanie się nowoczesnymi technologiami multimedialnymi - Prezi. - Konsult. grupowe, 8 h Sztuka negocjacji. Sztuka pozyskiwania słuchaczy. Sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Konsult. grupowe, 4 h TIK na poszczególnych zajęciach edukacyjnych. Przepisy prawne wspomagające n-la w profilaktyce zdrowotnej. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Techniki mediacji i negocjacji na linii przełożony-podwładny. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 19. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 25 Temat: Zasady dobrej i efektywnej komunikacji oraz kultury konfliktu - komunikacja interpersonalna. - Szkol./warsztat, 8 h Sposoby radzenia sobie ze stresem z uwzględnieniem technik relaksacyjnych. - Szkol./warsztat, 7 h Zdrowy styl życia w walce z wypaleniem zawodowym. - Konsult. grupowe, 8 h Emisja, estetyka i higiena głosu. - Konsult. grupowe, 4 h Konsult. indywidualne z dietetykiem. Konflikty - jak je rozwiązywać - indywidualne przypadki. Foniatra. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo oświatowe i prawo pracy. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 20. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Osób: 18 Temat: Motywowanie i indywidualizowanie pracy z uczniem z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim. Budowanie poprawnych relacji nauczyciel - rodzic. Jak prowadzić rozmowę z rodzicami o niewłaściwych postawach dzieci. - Szkol./warsztat, 15 h Nowoczesne metody i formy pracy. Strategie aktywnego nauczania i skutecznego uczenia się. - Konsult. grupowe, 12 h Studium przypadku ucznia. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ochrona danych osobowych w placówce. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 21. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum nr 4 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 20 Temat: Prawidłowa emisja, estetyka i higiena głosu czynnego n-la. - Szkol./warsztat, 5 h Jak radzić sobie ze stresem i sytuacjami stresogennymi w pracy. Techniki relaksacyjne - jak rozładować nagromadzone negatywne emocje, frustracje, gniew. - Warsztat, 5 h Prawo pracy n-la 45+ w przepisach oświatowych. - Warsztat, 5 h Wzmocnienie kondycji psychofizycznej n-li, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego. - Konsult. grupowe, 12 h Przepisy prawne wspomagające n-li w profilaktyce zdrowotnej. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo pracy i prawo oświatowe. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 22. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum nr 5 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Osób: 20 Temat: Diagnozowanie mocnych i słabych stron dziecka - praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych. - Konsult. grupowe, 4 h Jak poprawnie interpretować opinię PPP oraz wdrażać jej zalecenia w codziennej pracy z uczniem. - Konsult. grupowe, 4 h Trudna klasa - jak ją opanować, wychowywać i nauczać? - Konsult. grupowe, 4 h Indywidualizacja pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zespole klasowym (z elementami lekcji pokazowej). - Szkol./warsztat, 4 h Jak prowadzić motywującą rozmowę z uczniem o niewłaściwych postawach edukacyjnych i wychowawczych z jego rodzicami. - Szkol./warsztat, 5 h Metody i techniki relaksacyjne w pracy z uczniem o szczególnych potrzebach oraz edukacyjnych. - Szkol./warsztat, 6 h Studium przypadku ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Dane osobowe w zbiorach GIODO. Instrukcja kancelaryjna szkoły i jednolity wykaz akt. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 23. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum w Szewnie Obszar wsparcia: Ocenianie kształtujące Osób: 20 Temat: Metody oceniania kształtującego. Zastosowanie informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów. - Szkol. /warsztaty, 15 h Stosowanie metod oceniania kształtującego w gimnazjum na wszystkich przedmiotach. Gromadzenie i analiza danych dotyczących skuteczności wprowadzanych metod. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej, elementy prawa oświatowego. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 24. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum w Kunowie Obszar wsparcia: Ocenianie kształtujące Osób: 20 Temat: Ocenianie kształtujące. Cele lekcji. Na co będziemy zwracać uwagę? Informacja zwrotna. Współpraca z rodzicami. - Szkol./warsztat, 15 h Ocena kształtująca a sumująca. Techniki zadawania pytań - pytania kluczowe. Ocena koleżeńska i samoocena. - Konsult. grupowe, 12 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Wykorzystanie wyników egzaminu gimnazjalnego EWD. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 25. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum w Waśniowie Obszar wsparcia: Budowanie koncepcji pracy szkoły Osób: 18 Temat: Podstawy tworzenia kierunku rozwoju szkoły. - Szkol./warsztat, 6 h Przygotowanie planu działań oraz umiejscowienie poszczególnych pracowników szkoły w jej koncepcji. - Konsult. grupowe, 12 h Poznanie innych narzędzi niż ankieta do właściwego zdiagnozowania potrzeb szkoły. - Szkol./warsztat, 5 h Rola rodzica w realizacji koncepcji pracy szkoły. - Szkol./warsztat, 4 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Polityka bezpieczeństwa danych osobowych w dokumentacji papierowej i elektronicznej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 26. Realizacja RPW w Publicznym Gimnazjum w Bałtowie Obszar wsparcia: Rodzice są partnerami szkoły Osób: 18 Temat: Nowoczesne formy komunikacji n-li i rodziców: e-dziennik. - Szkol., 5 h Formy współpracy n-li z rodzicami. Formy współpracy i zaangażowania rodziców na rzecz placówki. Diagnoza potrzeb rodziców i ich oczekiwania wobec szkoły. - Warsztat, 10 h Komunikacja nauczyciel - rodzic, rodzic - nauczyciel. Jak dobrze przygotować spotkanie z rodzicami - by było efektywne. - Konsult. grupowe, 8 h Uprawnienia i kompetencje Rady Rodziców. - Konsult. grupowe, 4 h Trudny uczeń, trudny rodzic - doradztwo kuratora sądowego. Indywidualne wsparcie n-la wychowawcy przez psychologa. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 27. Realizacja RPW w Liceum Ogólnokształcącym Nr I im. St. Staszica w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Rodzice są partnerami szkoły Osób: 18 Temat: Trening umiejętności wychowawczych i interpersonalnych. - Konsult. grupowe, 12 h Budowanie relacji na linii nauczyciel - rodzic, w tym: Obowiązki n-la wobec rodziców. Zadania rodziców wobec szkoły. Zaplanowanie i przeprowadzenie atrakcyjnego spotkania z rodzicami. Jak prowadzić rozmowę z rodzicami o niewłaściwych postawach uczniów. - Szkol./warsztat, 15 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Polityka bezpieczeństwa danych osobowych w dokumentacji papierowej oraz elektronicznej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 28. Realizacja RPW w Liceum Ogólnokształcącym Nr II im. Joachima Chreptowicza w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 13 Temat: Stosowanie technik relaksacyjnych w pracy n-la (walka ze stresem, dbanie o właściwą postawę ciała). - Szkol./warsztat, 6 h Obsługa programów środowiska Microsoft Office i posługiwania się nowoczesnymi technologiami multimedialnymi. - Szkol./warsztat, 9 h Konsult. grupowe z foniatrą z emisji głosu. - Konsult. grupowe, 6 h Trening kreowania własnego wizerunku - właściwa postawa, wygląd i cechy osobowości pozytywnie wpływające na odbiorcę. - Konsult. grupowe, 6 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Polityka bezpieczeństwa danych osobowych w dokumentacji papierowej oraz elektronicznej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 29. Realizacja RPW w Liceum Ogólnokształcącym Nr III im. Wł. Broniewskiego w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 14 Temat: Techniki relaksacyjne w pracy n-la - walka ze stresem, dbanie o właściwą postawę ciała. Emisja głosu. - Szkol./Warsztat, 8 h Obsługa dziennika elektronicznego. Obsługa programów środowiska Microsoft Office (programy użytkowe pod kątem pracy n-la. - Warsztat, 7 h Posługiwania się nowoczesnymi technologiami multimedialnymi - Prezi. - Konsult. grupowe, 8 h Sztuka negocjacji. Sztuka pozyskiwania słuchaczy. Sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Konsult. grupowe, 4 h TIK na poszczególnych zajęciach edukacyjnych. Przepisy prawne wspomagające n-la w profilaktyce zdrowotnej. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Techniki mediacji i negocjacji na linii przełożony-podwładny. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 30. Realizacja RPW w Liceum Ogólnokształcącym Nr IV im. Cypriana Kamila Norwida w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Ocenianie kształtujące Osób: 18 Temat: Ocenianie kształtujące - metody. - Szkol., 8 h Wypracowanie indywidualnych i zespołowych metod oceniania kształtującego. Sposoby monitorowania i doskonalenia przyjętych rozwiązań. - Warsztat, 7 h Gromadzenie i analiza danych dotyczących skuteczności wprowadzanych metod. - Konsult. grupowe, 8 h Doskonalenie umiejętności oceniania kształtującego dla grup n-li, np. wg przedmiotów. - Konsult. grupowe, 4 h Doradztwo planowanie indywidualnych działań na temat oceniania kształtującego, radzenie sobie z trudnościami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Prawo pracy i oświatowe w pracy d-ra. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 31. Realizacja RPW w Technikum Nr 1 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 20 Temat: Prawidłowa emisja, estetyka i higiena głosu czynnego n-la. - Szkol./warsztat, 8 h Jak radzić sobie ze stresem i sytuacjami stresogennymi w pracy. - Szkol./warsztat, 7 h Techniki relaksacyjne - jak rozładować negatywne emocje, frustracje, gniew. - Konsult. grupowe, 4 h Nowoczesne metody i środki dydaktyczne. - Konsult. grupowe, 4 h Program Prezi lub inny do tworzenia prezentacji multimedialnych. - Konsult. grupowe, 4 h Tematyka wynikająca z realizacji szkoleń. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Obsługa programu Microsoft Office Excel. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 32. Realizacja RPW w Technikum Nr 2 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Osób: 19 Temat: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Techniki efektywnego uczenia usprawniające szybkie czytanie. - Szkol./warsztat, 15 h Techniki efektywnego uczenia usprawniające zapamiętywanie - techniki zapamiętywania. - Konsult. grupowe, 12 h Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Nawiązanie, zmiana oraz rozwiązanie stosunku pracy. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 33. Realizacja RPW w Technikum Nr 3 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 19 Temat: Prawidłowa emisja, estetyka i higiena głosu czynnego n-la. - Szkol./warsztat, 5 h Techniki relaksacyjne - jak rozładować nagromadzone negatywne emocje, frustracje, gniew. - Warsztat, 5 h Prawo pracy n-la 45+ w przepisach oświatowych. - Warsztat, 5 h Jak radzić sobie ze stresem i sytuacjami stresogennymi w pracy. - Konsult. grupowe, 12 h Przepisy prawne wspomagające n-li w profilaktyce zdrowotnej. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Nadzór pedagogiczny. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 34. Realizacja RPW w Technikum Nr 4 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Nauczyciel 45+ Osób: 20 Temat: Prawidłowa emisja, higiena głosu czynnego n-la. Jak radzić sobie ze stresem i sytuacjami stresogennymi w pracy. Techniki relaksacyjne - jak rozładować negatywne emocje, frustracje, gniew. - Szkol./warsztaty, 15 h Wzmocnienie kondycji psychofizycznej n-li, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego. Budowa zespołu nauczycielskiego - współdziałanie i współpraca - komunikacja interpersonalna. Trening asertywności, sztuka negocjacji, sztuka pozyskiwania słuchaczy, sposoby pozytywnego wyrażania emocji. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Nadzór pedagogiczny jako forma kontroli zarządczej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 35. Realizacja RPW w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 2 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Osób: 17 Temat: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Techniki efektywnego uczenia usprawniające szybkie czytanie. - Szkol./warsztat, 15 h Techniki efektywnego uczenia usprawniające zapamiętywanie - techniki zapamiętywania. - Konsult. grupowe, 12 h Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Zad. 36. Realizacja RPW w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 4 w Ostrowcu Św. Obszar wsparcia: Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła Osób: 20 Temat: Rola wychowawcza środowiska szkolnego w życiu ucznia. Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów. Zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych. - Szkol./warsztaty, 15 h Kompetencje komunikacyjne n-li w pracy wychowawczej. Współpraca w zespole n-li - wychowawców klas w pracy z uczniami. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami: - psycholog. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Zad. 37. Realizacja RPW w Szkole Podstawowej w Szewnie Obszar wsparcia: Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Osób: 23 Temat: Ocenianie kształtujące. Techniki uczenia się. - Szkolenia/warsztaty, 15 h Zasady opracowywania testów szkolnych - pomiar dydaktyczny. Analiza ilościowa i jakościowa wyników badań osiągnięć uczniów. - Konsult. grupowe, 12 h Konsult. ze specjalistami. - Konsult. indywidualne dla n-li, 10 h Zastosowanie i wdrażania instrukcji kancelaryjnej. - Konsult. indywidualne dla d-ra, 5 h Zad. 38. Realizacja wsparcia eksperckiego w ramach realizacji Sieci Współpracy i Samokształcenia Tematyka sieci: 1) Pozapedagogiczne obowiązki d-ra szkoły. 2) Rola d-ra w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. 3) Praca z uczniem młodszym. 4) Praca z nowoczesnymi technologiami TIK - bezpieczny Internet. 5) Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki. 6) Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania 7) Promocja i budowanie wizerunku szkoły/placówki. Miejsce wykonania: ul. Kilińskiego 19, 27-400 Ostrowiec Św. Czas trwania wsparcia: 56 h szkoleń/warsztatów (2 x 4 h = 8 h na każdą sieć) Osób: w 5 sieciach 125 osób, w 2 sieciach 34 osoby. 1. Każde spotkanie grupowe/szkol./warsztat/konsult. grupowe i indywidualne zostało podzielone na moduły, zawierające tematykę do realizacji. 2. W ramach zadań od 1 do 37 są realizowane formy wsparcia: szkolenia/warsztaty oraz konsult. grupowe i indywidualne dla n-li i dyrektorów. 3. Dla zadania 38 realizowane są tylko szkol./warsztaty eksperckie: a) Szkol./warsztat, szkolenia/warsztaty eksperckie - aktywna metoda szkoleniowa, angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywania wiedzy, doskonalenia umiejętności oraz kształtowania postaw uczestników; b) Konsult. grup. - (wykład, konsultacja, warsztat, szkol.) mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem; c) Konsult. ind. dla n-li - (indywidualna porada, pomoc przy wdrażaniu zmiany, rozwiązanie problemu, zinterpretowanie danych - powodujące wzmocnienie/pogłębienie wiedzy/umiejętności n-la/-ki w określonym obszarze); d) Konsult. ind. dla dyrektorów - pogłębienie wiedzy, umiejętności, rozwiązanie konkretnych problemów w określonej tematyce..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 38.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 8.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Brak wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Kryterium - cena, podlegać będzie ocenie wg wzoru: minimalna oferowana cena brutto X = ----------------------------------------------- x 70 pkt cena badanej oferty brutto

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Kryterium - wiedza, podlegać będzie następującej ocenie: Za posiadanie certyfikatu jakości usług instytucji szkoleniowej w postaci akredytacji placówki doskonalenia nauczycieli przyznanej przez Kuratorium Oświaty zostanie przyznane 5 pkt. Za posiadanie certyfikatu systemu zarządzania jakością kształcenia/szkolenia wydanego na podstawie międzynarodowych norm ISO zostanie przyznane dodatkowych 5 pkt. Kryterium - doświadczenie, podlegać będzie następującej ocenie: Za wykazanie, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał usługi o tematyce identycznej bądź zbliżonej do przedmiotu zamówienia o łącznej wartości brutto: 50 000 zł - 100 000 zł - 2 pkt, 101 000 zł - 150 000 zł - 4 pkt, 151 000 zł - 200 000 zł - 6 pkt, 201 000 zł - 250 000 zł - 8 pkt, Powyżej 251 000 zł - 10 pkt. Za każde wykazanie usługi (jednak nie mniej niż 5 usług) o tematyce identycznej bądź zbliżonej do przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zostanie przyznany 1 pkt z zastrzeżeniem, że punktowane będzie maksymalnie 10 wykonanych należycie usług. Wskazanie większej ilości usług nie będzie brane pod uwagę, co do wagi kryterium. liczba punktów badanej oferty X = --------------------------------------------------- x 10 pkt najwyższa przyznana liczba punktów Zamawiający wybierze Wykonawcę, którego oferta otrzyma największą łączną liczbę punktów w ocenianych kryteriach.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Wiedza - 10
  • 3 - Doświadczenie - 20

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.staszic.ostrowiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Projektu: ul. Kilińskiego 19, 27-400 Ostrowiec.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2014 godzina 15:00, miejsce: Biuro Projektu: ul. Kilińskiego 19, 27-400 Ostrowiec.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.