eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LubawaOrganizacja i przeprowadzenie dla Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubawie pn. Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro - USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH - (III - 2010r.)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-21

Lubawa: Organizacja i przeprowadzenie dla Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubawie pn. Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro - USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH - (III - 2010r.)
Numer ogłoszenia: 340200 - 2010; data zamieszczenia: 21.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie , ul. Rzepnikowskiego 9a, 14-260 Lubawa, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 645 28 55, faks 89 645 28 55.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pokl.mops.lubawa.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie dla Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubawie pn. Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro - USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH - (III - 2010r.).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubawie pn. Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, dla 22 Beneficjentów Ostatecznych projektu biorących udział w projekcie w ramach kontraktów socjalnych. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 zadania (części zamówienia), z których każde stanowi odrębną część i może być przedmiotem oferty częściowej: ZADANIE 1- WARSZTATY AUTOPREZENTACJI I KREOWANIA WIZERUNKU - dla kobiet - (grupowe) - 14 kobiet podzielonych na dwie grupy szkoleniowe: Grupa I (A) - 7 kobiet, Grupa II (B) - 7 kobiet, w ilości po 24 godz. warsztatów na grupę (razem na dwie grupy 48 godz.). ZADANIE 2 - WARSZTATY AUTOPREZENTACJI I KREOWANIA WIZERUNKU - dla mężczyzn (grupowe) - 8 mężczyzn- Grupa III (C), w ilości 8 godz. ZADANIE 3 - WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA BUDŻETEM DOMOWYM I CZASEM (grupowe) dla 22 osób (uczestników/uczestniczek projektu- kobiet i mężczyzn), podzielonych na dwie grupy szkoleniowe: GRUPA I (A) - 11 osób (kobiety i mężczyźni), Grupa II (B) - 11 osób (kobiety i mężczyźni), w ilości - po 18 godz. na każdą grupę (razem 36 godz.)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.57.00.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien posiadać aktualny odpis z właściwego rejestru ,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o stwierdzenie czy odpis jest aktualny i obejmuje zakres działalności pozwalającej zrealizować przedmiot zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę prowadzenia minimum 2 (dwóch) zamówienia o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia, z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym - klientami ośrodków pomocy społecznej. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy złożonych oświadczeń, zaświadczeń i referencji. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca udokumentuje wykonanie minimum 2 (dwóch) zamówień podobnych do objętych przedmiotem zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykładowcy/trenerzy biorący udział w realizacji zamówienia muszą posiadać kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do realizacji szkoleń przedstawionego w przedmiocie zamówienia. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę dysponowania osobami, które prowadziły co najmniej 2 szkolenia o tematyce i zakresie porównywalnym z przedmiotem zamówienia, z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym - klientami ośrodków pomocy społecznej. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - ocena będzie dokonana na podstawie załączonego Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - na podstawie dostarczonego przez Wykonawcę Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - ocena będzie dokonana na podstawie załączonej polisy ubezpieczeniowej. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG - 40
  • 3 - POSIADANIE PRZEZ PODMIOT SZKOLENIOWY CERTYFIKATU JAKOŚCI - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy mogą dotyczyć w szczególności: a) nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony, b) terminów i szczegółowych harmonogramów realizacji poszczególnych usług, szkoleń, c) uczestników i uczestniczek szkoleń, d) zmiany których nie można było przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pokl.mops.lubawa.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie ul. Rzepnikowskiego 9a, 14-260 Lubawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2010 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie ul. Rzepnikowskiego 9a, 14-260 Lubawa.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1 Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: WARSZTATY AUTOPREZENTACJI I KREOWANIA WIZERUNKU - dla kobiet.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ,,WARSZTATY AUTOPREZENTACJI I KREOWANIA WIZERUNKU- dla kobiet (grupowe) - 14 kobiet podzielonych na dwie grupy szkoleniowe: Grupa I (A) -7 kobiet, Grupa II (B),w ilości po 24 godz.; OKRES REALIZACJI - Listopad 2010r. (od dnia podpisania umowy) do dnia 17-12-2010r.. ZAKRES PRZEDMIOTOWY - wg. zatwierdzonego przez Zamawiającego Ramowy Program Szkolenia przedstawionego przez Wykonawcę obejmującego m.in.: przeprowadzenie zajęć z wizażu (teoretycznych i praktycznych), kreowanie nowego wizerunku osoby, podniesienia samooceny, naukę autoprezentacji podczas rozmów pracodawcami itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG - 40
    • 3. POSIADANIE PRZEZ PODMIOT SZKOLENIOWY CERTYFIKATU JAKOŚCI - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: WARSZTATY AUTOPREZENTACJI I KREOWANIA WIZERUNKU - dla mężczyzn.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WARSZTATY AUTOPREZENTACJI I KREOWANIA WIZERUNKU- dla mężczyzn (grupowe) - 8 mężczyzn, Grupa III (C), w ilości po 8 godz.; OKRES REALIZACJI: Listopad 2010r. (od dnia podpisania umowy) do dnia 17-12-2010r.; ZAKRES PRZEDMIOTOWY - wg. zatwierdzonego przez Zamawiającego Ramowy Program Szkolenia przedstawionego przez Wykonawcę obejmującego m.in.: przeprowadzenie zajęć z wizażu (teoretycznych i praktycznych), kreowanie nowego wizerunku osoby, podniesienia samooceny, naukę autoprezentacji podczas rozmów pracodawcami itp.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG - 40
    • 3. POSIADANIE PRZEZ PODMIOT SZKOLENIOWY CERTYFIKATU JAKOŚCI - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: WARSZTATY ZARZĄDZNIA BUDŻETEM DOMOWYM I CZASEM.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WARSZTATY ZARZĄDZANIA BUDŻETEM DOMOWYM I CZASEM - (grupowe) dla 22 osób (kobiet i mężczyzn), podzielonych na dwie grupy szkoleniowe: Grupa I (A) -11 osób (kobiety i mężczyźni), Grupa II (B) - 11 osób (kobiety i mężczyźni); w ilości: po 18 godz. na grupę; OKRES REALIZACJI: Listopad 2010r. (od dnia podpisania umowy) do dnia 17-12-2010r.; ZAKRES PRZEDMIOTOWY - wg. zatwierdzonego przez Zamawiającego Ramowy Program Szkolenia przedstawionego przez Wykonawcę obejmującego m.in.: warsztaty mające na celu nabycie i doskonalenie takich umiejętności jak: zarządzanie budżetem domowym- planowanie, racjonalne gospodarowanie budżetem, negocjowanie oraz zarządzanie czasem - planowania dnia, umiejętne zagospodarowanie czasu wolnego itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG - 40
    • 3. POSIADANIE PRZEZ PODMIOT SZKOLENIOWY CERTYFIKATU JAKOŚCI - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.