eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZawiercieZimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy, parkingów oraz alejek w parku Mickiewicza, Kościuszki oraz na terenach zieleni miejskiej, Zimowe i letnie utrzymanie chodników przyległych do działek stanowiących własność Gminy Zawiercie, Zimowe i letnie utrzymanie czystości miejsc przystankowych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Zawiercie, Mechaniczne zamiatanie jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy oraz parkingów w Zawierciu w 2012 r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-21

Zawiercie: Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy, parkingów oraz alejek w parku Mickiewicza, Kościuszki oraz na terenach zieleni miejskiej, Zimowe i letnie utrzymanie chodników przyległych do działek stanowiących własność Gminy Zawiercie, Zimowe i letnie utrzymanie czystości miejsc przystankowych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Zawiercie, Mechaniczne zamiatanie jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy oraz parkingów w Zawierciu w 2012 r.
Numer ogłoszenia: 341047 - 2011; data zamieszczenia: 21.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Zawiercie , ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722684, faks 032 6721513.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy, parkingów oraz alejek w parku Mickiewicza, Kościuszki oraz na terenach zieleni miejskiej, Zimowe i letnie utrzymanie chodników przyległych do działek stanowiących własność Gminy Zawiercie, Zimowe i letnie utrzymanie czystości miejsc przystankowych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Zawiercie, Mechaniczne zamiatanie jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy oraz parkingów w Zawierciu w 2012 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: a) Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy, parkingów oraz alejek w parku Mickiewicza, Kościuszki oraz na terenach zieleni miejskiej (wykaz dróg o nawierzchni ulepszonej stanowi załącznik nr 1, wykaz dróg o nawierzchni gruntowej stanowi załącznik nr 2, wykaz parkingów stanowi załącznik nr 3), b) Zimowe i letnie utrzymanie chodników przyległych do działek stanowiących własność Gminy Zawiercie (wykaz chodników stanowi załącznik nr 4), c) Zimowe i letnie utrzymanie czystości miejsc przystankowych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Zawiercie (wykaz miejsc przystankowych oraz wiat stanowi załącznik nr 5), d) Mechaniczne zamiatanie jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy oraz parkingów (wykaz dróg o nawierzchni ulepszonej stanowi załącznik nr 1, wykaz parkingów stanowi załącznik nr 3) - w Zawierciu w 2012 r. Łączna długość dróg wyszczególnionych w załączniku nr 1 i nr 2 wynosi 145 km. Powierzchnia parkingów wyszczególnionych w załączniku nr 3 wynosi 20.000 m2. Powierzchnia chodników wyszczególnionych w załączniku nr 4 wynosi 20.500 m2 Powierzchnia alejek w parku Mickiewicza i Kościuszki oraz na terenach zieleni miejskiej (skwery przy ul. Sikorskiego, Wyszyńskiego, Powstańców Śląskich i Reymonta wynosi 11.550 m2. Powierzchnia dróg dojazdowych w kompleksach garaży stanowiących własność Gminy Zawiercie wynosi 5.000 m2. 1. Prace określone w pkt a), b) i c) wykonywać należy zgodnie ze standardem zimowego utrzymania dróg i chodników tzn.: 1) chodniki, jezdnie, miejsca przystankowe i parkingi odśnieżone na całej szerokości i długości wraz z zatokami autobusowymi, 2) jezdnia posypana na: skrzyżowaniach z drogami, skrzyżowaniach z koleją, odcinkach o nachyleniu powyżej 4%, przystankach autobusowych, innych miejscach wskazanych przez zarządcę drogi 3) chodniki, schody, alejki, miejsca i wiaty przystankowe posypane na całej szerokości i długości, 4) drogi o nawierzchni gruntowej odśnieżone na odcinkach przy których znajdują się zabudowania oraz na odcinkach pomiędzy zabudowaniami a drogami o nawierzchni ulepszonej, 5) dopuszczalny czas zalegania (od zakończenia opadów) i występowania (od zaistnienia sytuacji atmosferycznej np. spadku temperatury poniżej 0°C): - luźny śnieg: 3 godz. - śnieg zajeżdżany: występuje - zaspy, języki śniegowe: 3 godz. - szron: 3 godz. - lodowica: 6 godz. 2. W zakresie prac wyszczególnionych w pkt a), b) i c) Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) stałej kontroli stanu zaśnieżenia i oblodzenia, gwarantując zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa; 2) zapewnienia standardu utrzymania dróg i chodników przedstawionego w 1.1-5; 3) prowadzenia prac związanych z zimowym utrzymaniem tak, aby przez cały czas ich wykonywania możliwy był ruch samochodowy i pieszy; 4) reagowania na każde telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego dotyczące przedmiotu umowy w czasie 30 min. od otrzymania zgłoszenia; 5) zapewnienia stałej przejezdności i dostępności terenów wyszczególnionych w załącznikach oraz na alejkach i drogach przy garażach; 6) całodobowej obsługi, dyżurów oraz łączności telefonicznej; 7) zabezpieczenia i zmagazynowania materiałów uszorstniających do zwalczania śliskości zimowej tj. piasek, sól, żużel; 8) pokrycia ewentualnych roszczeń użytkowników chodników, dróg, parkingów, alejek oraz miejsc i wiat przystankowych (osób fizycznych i prawnych) za szkody, będące następstwem zdarzeń powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w niniejszej umowie; 9) wywozu nadmiaru śniegu na pisemne polecenie Zamawiającego z ul. Marszałkowskiej (dwukrotnie). Zamiennie Zamawiający może wskazać inne ulice, z których należy usunąć nadmiar śniegu. Śnieg należy wywozić na składowisko odpadów; 10) zebrania pozostawionych na chodnikach, jezdniach, parkingach, miejscach przystankowych i alejkach materiałów uszorstniających oraz do oczyszczenia i udrożnienia zatkanych kratek deszczowych, 11) codziennego informowania Zamawiającego (telefon lub faks) o planowanym harmonogramie pracy sprzętu w danym dniu, 12) przedstawienia ostatniego dnia każdego miesiąca zestawienie pracy sprzętu w danym miesiącu (ilość przepracowanych motogodzin, ilość przejechanych kilometrów) oraz ilości zużytych materiałów do zwalczania śliskości i materiałów uszorstniających, 13) wyposażenia każdego pojazdu wymienionego w wykazie sprzętu do oferty w system GPS umożliwiający bieżący podgląd jego pracy oraz jego aktualną lokalizację, w terminie 14 dni od podpisania umowy, 14) zapewnienia Zamawiającemu całodobowego podglądu do systemu monitoringu pojazdów na jednym stanowisku komputerowym w siedzibie Zamawiającego. W przypadku braku występowania warunków zimowych (śnieg, gołoledź) Wykonawca zobowiązany jest do zbierania (oczyszczania) z odpadów parków Mickiewicza i Kościuszki (w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30.04.2012r.), innych terenów zieleni miejskiej wskazanych przez Zamawiającego oraz mechanicznego zamiatania jezdni dróg o nawierzchni ulepszonej wg załącznika nr 1, parkingów wg załącznika nr 3, chodników wg załącznika nr 4, alejek w parkach i na terenach zieleni miejskiej wymienionych, alejkach w parkach oraz miejscach przystankowych wg załącznika nr 5. 3. W zakresie prac wyszczególnionych w b) w ramach letniego utrzymania chodników Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) zamiatanie jeden raz w tygodniu oraz zbieranie na bieżąco wszelkich nieczystości z chodników, 2) zamiatanie dwa razy w tygodniu przejścia podziemnego 3) dwukrotne umycie przejścia podziemnego dla pieszych pod torami kolejowymi. 4. W zakresie prac wyszczególnionych w pkt. c) w ramach letniego utrzymania miejsc i wiat przystankowych Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) sprzątania miejsc i wiat przystankowych z zanieczyszczeń stałych (śmieci, butelki, szkło, niedopałki papierosów, liście) min. trzy razy w tygodniu, 2) mycia szyb wiat przystankowych minimum jeden raz na dwa miesiące wraz z usunięciem ogłoszeń i plakatów. Letnie utrzymanie czystości miejsc i wiat przystankowych obejmuje: - w przypadku gdy na przystanku usytuowana jest wiata - sprzątanie pod wiatą, teren (chodnik) pomiędzy wiatą a krawężnikiem jezdni oraz teren o szerokości 1 m wokół wiaty, - w przypadku gdy na przystanku nie znajduje się wiata - teren w obrębie słupka przystankowego D 15 o promieniu 5 m. Zimowe utrzymanie miejsc i wiat przystankowych obejmuje: - w przypadku gdy na przystanku usytuowana jest wiata - usunięcie błota, śniegu, lodu, posypywanie materiałem uszotstniającym chodnika lub terenu utwardzonego pod wiatą oraz na szerokości od wiaty do krawężnika jezdni i na długości 12 m, - w przypadku gdy na przystanku nie znajduje się wiata - usunięcie błota, śniegu, lodu, osypywanie piaskiem chodnika lub pasa zieleni w obrębie słupka przystankowego D15 na długości 12 m. 5. W zakresie prac wyszczególnionych w pkt. d) w ramach mechanicznego zamiatania jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy oraz parkingów Wykonawca zobowiązany jest do sześciokrotnego zamiatania w okresie od dnia 01.05.2012r. do dnia 31.10.2012r. jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy (zgodnie z załącznikiem nr 1) oraz parkingów (zgodnie z załącznikiem nr 3). Każdy pojazd wymieniony w wykazie sprzętu w ofercie zostanie wyposażony w system GPS (w ciągu 14 dni od podpisania umowy), umożliwiający bieżący podgląd jego pracy oraz jego lokalizację. Jednocześnie Wykonawca w ramach oferowanej kwoty zapewni Zamawiającemu w jego siedzibie podgląd na jednym stanowisku komputerowym celem monitorowania pracy pojazdów. System obsługujący monitoring pojazdów powinien umożliwić Zamawiającemu: sprawdzenie czasu pracy pojazdów z podaniem czasu rozpoczęcia i zakończenia pracy, ilości przejechanych kilometrów, ilości przejechanych kilometrów i czasu pracy pojazdu z opuszczonym lemieszem (dla pojazdów wyposażonych w pługi), ilości przejechanych kilometrów i czasu pracy pojazdu z włączonym urządzeniem do posypywania (dla piaskarek). System powinien również archiwizować zebrane dane z możliwością ich podglądu i odtworzenia do 60 dni wstecz. Stosowane w czasie pracy znaki, sygnały oraz urządzenia zabezpieczające powinny być dobrze widoczne w dzień jak i w nocy. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg na których jest prowadzone zimowe utrzymanie odpowiada Wykonawca. Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. W szczególności Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich warunków sanitarnych. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych przy zimowym utrzymaniu dróg dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego. Uznaję się, że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych wyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie. Sprzęt winien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 40 minut od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia akcji na drodze. Nośniki pługów odśnieżnych powinny mieć zamontowane płyty czołowe. Pojazdy samochodowe używane do wykonania prac przy odśnieżaniu dróg i zwalczania śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej lub pomarańczowej. Lemiesze powinny mieć oznaczone skrajnie, wystające poza obrys pojazdu, części w skrajne pasy pod kątem 45 0 barwy na przemian białej i czerwonej. Po przygotowaniu sprzętu i nośników należy dokonać próbnego montażu podczas którego należy sprawdzić: - dopasowanie elementów łączących pług z płytą czołową, - działanie mechanizmu podnoszenia, - możliwość swobodnego układania się odkładnicy nawierzchni i przylegania lemiesza, - działanie oświetlenia sygnalizacyjnego, - działanie układu napędowego, - działanie mechanizmów napędów jazdy i zespołów roboczych oraz mechanizmu podnoszenia, - dopasowanie rozsypywarki do nośnika (w przypadku rozsypywarek nakładowych), - działanie układu napędowego oraz układu dozującego i rozsypującego, - działanie urządzeń regulujących. Wykonawca powinien dysponować bazą sprzętu na terenie miasta Zawiercie z zapleczem socjalnym dla zatrudnionych operatorów sprzętu zimowego, kierowców i innych pracowników zatrudnionych przy zimowym utrzymaniu dróg umożliwiającym: - przebranie się pracowników w ubiory robocze, - umycie po zakończeniu pracy. Pomieszczenia socjalne powinny być ogrzewane, oświetlone w porze wieczorowo - nocnej oraz utrzymane w czystości i porządku. Wykonawca powinien dysponować punktem dyspozytorskim z całodobową obsługą. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu w pełnej gotowości i sprawności technicznej przez cały okres trwania akcji zimowej. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia materiałów do zwalczania śliskości zimowej tj. piasek, sól, żużel. Nośniki pod pługi lemieszowe powinny być wyposażone w wzmocnioną ramę, która umożliwi zamocowanie do niej płyty czołowej. Układ napędowy nośnika powinien zapewnić długotrwałą pracę na niskich przełożeniach skrzyni biegów przy pełnym obciążeniu silnika. Nośniki winne być wyposażone w telefony komórkowe w zestawie głośnomówiącym i sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej lub pomarańczowej. Ponadto reflektory samochodu oraz kierunkowskazy muszą być umieszczone na wspornikach. Podnoszenie i opuszczanie pługa musi odbywać się z kabiny kierowcy. W zależności od pracy, jaką mają wykonywać lemiesze powinny być wykonane ze stali, gumy lub tworzywa sztucznego z hydraulicznym dociskiem. Operatorem sprzętu może być kierowca samochodu posiadający odpowiednie uprawnienia, tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do prac przy zimowym utrzymaniu dróg. Przed rozpoczęciem pracy operator powinien dokonać oględzin sprzętu oraz sprawdzić prawidłowość działania: - układu hydraulicznego, - zaczepu nośnika, - stanu technicznego nośnika. Nie należy rozpoczynać pracy do chwili gdy zauważone usterki nie zostaną usunięte. Należy wykonać również niezbędne czynności konserwacyjne. W czasie pracy operator powinien: - wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzeniem nośnika, - w sposób ciągły obserwować sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu, - przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu Drogowego. Po zakończeniu pracy, pług należy pozostawić opuszczony, aby obciążyć zawieszenie, następnie sprzęt oczyścić i dokonać przeglądu. Wszelkie uszkodzenia sprzętu zagrażające bezpieczeństwu obsługi sprzętu jak i użytkownikom dróg należy niezwłocznie usunąć. Odśnieżanie ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy dróg oraz obiektów towarzyszących, jakimi są zatoki autobusowe, parkingi itp. Do odśnieżania dróg używa się opłużonych pojazdów samochodowych oraz innych maszyn i nośników przystosowanych do w/w prac. W przypadku skrajnie niekorzystnych i nieustabilizowanych warunków atmosferycznych i pogodowych ( zawieje i zamiecie śnieżne, długotrwałe burze śnieżne, niweczące efekty odśnieżania dróg) osiągnięcie i utrzymanie na drogach standardu docelowego może być niemożliwe. Organizację pracy należy wtedy dostosować do aktualnych, zmieniających się warunków na drogach i przyjmować niekonwencjonalne rozwiązania, np. odśnieżanie tylko jednego pasa ruchu. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wywozu nadmiaru śniegu na pisemne polecenie Zamawiającego z ul. Marszałkowskiej (dwukrotnie). Zamiennie Zamawiający może wskazać inne ulice, z których należy usunąć nadmiar śniegu. Śnieg należy wywozić na składowisko odpadów. Szerokość rozsypywania środków do zwalczania śliskości zimowej (soli) oraz materiałów powinna pokrywać 0,8 szerokości jezdni. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania pozostawionego na jezdni po sezonie zimowym żużla oraz do oczyszczania zatkanych kratek ściekowych. W przypadku braku występowania warunków zimowych (śnieg, gołoledź) Wykonawca zobowiązany jest do zbierania (oczyszczania) z odpadów parków Mickiewicza i Kościuszki, innych terenów zieleni miejskiej wskazanych przez Zamawiającego oraz mechanicznego zamiatania jezdni dróg asfaltowych wg załącznika nr 1 do umowy i alejek w parkach. Odbiór odbywa się w ostatnim roboczym dniu miesiąca. Po odbiorze spisywany jest protokół podpisany przez obie strony. Protokół jest podstawą do sporządzenia faktury i wystąpienia do Zamawiającego o uregulowanie należności w terminie 21 dni od daty doręczenia faktury z protokołem odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego informowania Zamawiającego (telefon lub faks) o planowanym hormonogramie pracy sprzętu w danym dniu. Przed upływem każdego miesiąca Wykonawca przedstawia wykaz pracy sprzętu w danym miesiącu (ilość przepracowanych motogodzin, ilość przejechanych kilometrów), wykaz ilości zużytych środków do zwalczania śliskości oraz wykaz ilości materiałów uszorstniających. Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę ilości rozsypanych środków, szerokości i długości sypania. Odbiór wyrywkowy, częściowy odbywa się po wykonaniu pracy, jeżeli warunki pogodowe nie niweczą pracy. Nieobecność powiadomionego przedstawiciela Wykonawcy (telefon, faks) w trakcie kontroli, nie stanowi podstawy do nie uznania żądań Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 90.61.20.00 - Usługi zamiatania ulic .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 20.000,00 zł. 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, zgodnie z postanowieniami punktu IX SIWZ i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto: URZĄD MIEJSKI w ZAWIERCIU ING BANK ŚLĄSKI CBK/CZĘSTOCHOWA KONTO: 80 1050 1142 1000 0008 0065 3354 z dopiskiem: Zimowe utrzymanie dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy, parkingów oraz alejek w parku Mickiewicza, Kościuszki oraz na terenach zieleni miejskiej, Zimowe i letnie utrzymanie chodników przyległych do działek stanowiących własność Gminy Zawiercie, Zimowe i letnie utrzymanie czystości miejsc przystankowych oraz wiat przystankowych na terenie Gminy Zawiercie, Mechaniczne zamiatanie jezdni dróg gminnych, dróg wewnętrznych gminy oraz parkingów w Zawierciu w 2012 r. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego. 4. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w: 1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Oryginały dokumentów należy zdeponować w kasie Urzędu Miejskiego, a do oferty należy dołączyć poświadczoną za zgodność kserokopię. W/w formy wadium muszą się znaleźć w kasie zamawiającego w terminie wyznaczonym do składania ofert. 5. Wadium wniesione w formach, o których mowa w pkt VIII ust. 4 SIWZ musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W szczególności zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w pkt VI SIWZ lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunki szczegółowe: - Wykonawcy wykonali lub wykonują co najmniej 2 usługi polegające na mechanicznym zamiataniu dróg, placów, parkingów o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto każda w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, - Wykonawcy wykonali lub wykonują co najmniej 2 usługi polegające na zimowym utrzymaniu dróg, o wartości co najmniej 400.000,00 zł brutto każda w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń: 1) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do specyfikacji; 2) Wykazu (sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do specyfikacji) wykonanych lub wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunków wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek szczegółowy - Wykonawcy dysponują lub będą dysponowali następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi: - wywrotka z pługiem klinowym z nadwoziem piaskarki - min. 1 szt., - koparko - ładowarka - min. 2 szt., - spychacz - min. 1 szt., - ciągnik z pługiem lemieszowym i rozrzutnikiem - min. 2 szt., - wywrotka z pługiem lemieszowym - min. 1 szt., - samochód - pług wirnikowy - min. 1 szt., - samochód specjalny zimowego utrzymania dróg z pługiem lemieszowym i nadwoziem piaskarki - min. 2 szt., - samochód patrolowy - min. 1 szt., - zamiatarka mechaniczna - min. 2 szt. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń: 1) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do specyfikacji; 2) Wykazu (sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do specyfikacji) wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia ww. warunek.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek szczegółowy - Wykonawcy posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300.000,00 zł. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń: 1) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do specyfikacji; 2) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia ww. warunek.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto Wykonawca złoży wraz z ofertą: 1) Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji. 2) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w przypadkach: 1) zmiany stawki podatku VAT; 2) przekształcenia podmiotowego Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zawiercie.bip.net.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, Wydział Zamówień Publicznych (pokój nr 202)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2011 godzina 08:00, miejsce: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, Punkt Informacyjny (parter UM)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21 grudnia 2011 r. Wymagany termin realizacji zamówienia: od daty podpisania umowy do 31.12.2012 r., przy czym: - prace wyszczególnione w III a) SIWZ wykonywane będą w okresach od dnia podpisania umowy do dnia 30.04.2012r. oraz od dnia 01.10.2012 r. do dnia 31.12.2012 r., - prace wyszczególnione w III b) i c) SIWZ wykonywane będą w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2012 r., - prace wyszczególnione w III d) SIWZ wykonywane będą w okresie od dnia 01.05.2012 r. do dnia 31.10.2012 r. Dodatkowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1. Realizacja zamówienia przewiduje zatrudnienie przy wykonaniu zamówienia, co najmniej 3 osób bezrobotnych na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE, w którym Wykonawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę. 2. Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca upływu terminu realizacji zamówienia, w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego. 3. Wykonawca, na etapie wykonywania zamówienia, przedstawi Zamawiającemu zgłoszenia ofert pracy przedstawione Powiatowemu Urzędowi Pracy, odpis skierowania bezrobotnych przez Powiatowy Urząd Pracy do pracodawcy oraz umowy o pracę. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3, przedstawia: zgłoszenie ofert pracy przedstawione odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w kraju pochodzenia Wykonawcy lub w kraju, w którym Wykonawca ma swoją siedzibę, odpis wystawionego przez ten organ dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy oraz umowę o pracę. 5. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia skierowanych bezrobotnych, zaś Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. 6. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby bezrobotnych, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości iloczynu kwoty najniższego wynagrodzenia wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia - za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego, chyba że Wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie ofert pracy Powiatowemu Urzędowi Pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnieni osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie Wykonawcy będzie uznany w szczególności brak na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji, osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia lub odmowa podjęcia pracy przez taką osobę bezrobotną..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.