Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-09-11
Dąbrowa Górnicza: Zmiana systemu ogrzewania w Domu Kultury w dzielnicy Ząbkowice
Numer ogłoszenia: 341296 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700 , strona internetowa bip.dabrowa-gornicza.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zmiana systemu ogrzewania w Domu Kultury w dzielnicy Ząbkowice.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 61 w związku z art. 62 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm o wartości zamówienia poniżej 5.000.000,00 EUR. 2. Przedmiotem zamówienia jest zmiana systemu ogrzewania budynku Domu Kultury w dzielnicy Ząbkowice. Zmiana polegać będzie na przepięciu instalacji centralnego ogrzewania do kotłowni gazowej zlokalizowanej w piwnicy budynku. Prace będą polegały na wykonaniu dokumentacji technicznej wewnętrznej instalacji gazu, przyłącza gazowego, uzyskaniu pozwolenia na budowę w zakresie koniecznym (zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno-użytkowego /Dz.U. Nr 202 z 2004 r. poz. 2072 z późn. zm./), remoncie pomieszczeń piwnicy wraz z przystosowaniem jej dla potrzeb montażu kotłów, budowie kanałów spalinowo-wentylacyjnych, dostosowaniu istniejącej instalacji grzewczej do nowego źródła zasilania w zakresie branży budowlanej, instalacji sanitarnych i instalacji elektrycznych. 3. Zakres przewidywanych robót obejmuje: - roboty budowlane i rozbiórkowe, - roboty tynkarsko-murarskie, płytkarskie, - roboty instalacyjne w tym : instalacje gazu, wod-kan i co, - instalacje zasilania elektrycznego, - roboty ziemne. 4. Roboty należy zrealizować na podstawie : - ogólnych warunków technicznych dla tego rodzaju obiektów, - programu funkcjonalno-użytkowego - stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, - szczegółowego opisu robót, - uzgodnionych zapisów i postanowień umownych, - zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i obowiązujących przepisów prawa - wymogów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z projektem umowy 5. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: - Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm. - Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r., Nr 169, poz. 1650 z późn. zmianami). - - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno-użytkowego /Dz.U. Nr 202 z 2004 r. poz. 2072 z późn. zm. 6. Rozwiązania równoważne: Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych. 7. Gwarancja i rękojmia 71. Wykonawca udziela 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty licząc od daty podpisania przez obie strony protokołu odbioru wykonania przedmiotu umowy. W okresie tym Wykonawca zobowiązuje się usunąć wynikłe wady nieodpłatnie w terminie do pięciu dni od daty zgłoszenia ich przez Zamawiającego. 7.2. Na wykonane roboty Wykonawca udziela rękojmi na okres 12 miesięczny licząc od daty podpisania przez obie strony protokołu odbioru wykonania przedmiotu umowy. 8. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Negocjacje bez ogłoszenia
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 61 w związku z art. 62 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zgodnie z którym Zamawiający może udzielić negocjacji bez ogłoszenia ze względu na pilną potrzebą udzielenia zamówienia niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Uzasadnienie faktyczne: Obiekt zlokalizowany jest na osiedlu mieszkaniowym przy ul. Chemicznej. Obiekt wyposażony w instalację centralnego ogrzewania. Dotychczas budynki mieszkalne wraz placówką kulturalną ogrzewane były ze źródła ciepła tj. kotłowni prywatnej prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ALAN z Bielska Białej. Po zakończeniu sezonu grzewczego 2011/2012, Wspólnoty Mieszkaniowe odłączyły się od istniejącej kotłowni na skutek czego Dom Kultury stał się jedynym odbiorcą ciepła z tego źródła. O tym fakcie Dom Kultury nie został powiadomiony. W drugiej połowie lipca br. dostawca ciepła tj. PW ALAN, stosując praktyki monopolistyczne skierował pismo do Pałacu Kultury z wnioskiem o zawarcie umowy na dostawę ciepła na okres 10 lat informujące jednocześnie, iż stał się on jedynym odbiorcą energii cieplnej. W piśmie tym PW ALAN informuje, iż zabudowane w kotłowni urządzenia wymagają modernizacji. Kolejne pismo PW ALAN skierowane do Pałacu Kultury w III dekadzie sierpnia br. drastycznie podwyższało koszt ogrzewania stawiając jednocześnie Właściciela do bezzwłocznego zorganizowania procesu dostawy ciepła do rzeczonego obiektu. Niemożliwy do przewidzenia, nawet z dołożeniem należytej staranności związanej z analizą struktury podmiotowo-przedmiotowej rynku faktycznie zmonopolizowanego lokalnie przez PW ALAN, drastyczny wzrost cen pozostaje w bezpośredniej opozycji do reguły wyrażonej w art. 44 ustawy o finansach publicznych nakazującej wydawanie środków finansowych w sposób celowy, oszczędny i gospodarny. Jakiekolwiek próby renegocjacji cen z dostawcą ciepła były bezskuteczne. Dotychczas za cały poprzedni sezon grzewczy DK Ząbkowice zapłacił ok: 130.000 zł. W przytoczonym piśmie PW ALAN określił cenę jednostki energii na poziomie 118 zł/ GJ, co przy wymaganej mocy 0,3 MW zamknie się kwotą ok. 423.000 zł /sezon. Nadmienić należy iż zaproponowana cena miała obowiązywać jedynie w sezonie 2012/2013 a w następnych latach miała zostać podwyższona. W świetle powyższego Zamawiający nie mając możliwości finansowych na pokrycie tak drastycznie podniesionych kosztów dostawy ciepła zmuszony został do podjęcia innych działań ukierunkowanych na zapewnienie ogrzewania obiektu. Podkreślenia wymaga, że pilność udzielenia zamówienia jest podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji, które spowodowane byłyby niepodjęciem w określonym czasie stosownych działań tj. : - konieczność wyłączenia obiektu kultury z użytkowania . - zamrożenie instalacji grzewczej i wodociągowej, a w konsekwencji ich całkowite zniszczenie, - przemarzanie ścian - likwidacja punktu Poczty Polskiej mieszczącego się w obiekcie obsługującej społeczność lokalną. Podjęto zatem decyzję o natychmiastowej budowie przyłącza i własnej kotłowni opalanej gazem, gdyż wydawanie tak dużych publicznych środków naruszałoby przywołaną pow. normę prawną . Ponadto w obliczu kryzysu finansów publicznych i ciągłej kontroli społecznej zachowanie Zamawiającego z punktu widzenia racjonalności działania nie pozostawia żadnych wątpliwości. Należy zaznaczyć, iż szacunkowy koszt budowy kotłowni i przyłącza szacowany jest na poziomie rocznych opłat za ciepło. Wynikła zatem potrzeba pilnego udzielenia zamówienia niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć. Brak jest również możliwości zachowania terminów i procedur określonych dla przetargu nieograniczonego czy przetargu ograniczonego, gdyż zamawiający nie dysponuje stosowną dokumentacją
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Zakład Produkcji Kotłów C.O. JUBAM Irena Bartnik, ul. Powstańców Śląskich 3, 43-190 Mikołów, kraj/woj. śląskie.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- "Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej".
- "Budowa zbiornika retencyjnego w rejonie ul. AK Ordona w Dąbrowie Górniczej" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Remont izolacji posadzek kondygnacji piwnicznej w budynku Przedszkola nr 1 przy ul. 1 Maja 6 w Dąbrowie Górniczej.
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac remontowych wraz z materiałem w łazienkach zlokalizowanych na II piętrze budynku przy Placu Akademickim 17 w Bytomiu
- Zadanie 1: "Budowa przedszkola w Pysznicy ETAP II" Zadanie 2: ,,Budowa żłobka w Pysznicy Etap II"
- Remont dachów wraz z dostawą i montażem instalacji fotowoltaicznej na budynku Szkoły Podstawowej nr 11 w Jeleniej Górze
- Roboty budowlane polegające na remoncie budynku Urzędu Gminy w Łukowej (etap II)
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Brześciu Kujawskim
- "Przebudowa i adaptacja części pomieszczeń w budynku szkoły podstawowej w Nowych Piekutach"
więcej: Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.