Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-09-11
Potulice: Usługi szkolenia dla osadzonych ( malarz- szpachlarz i szkolenie aktywizacyjne )
Numer ogłoszenia: 341318 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Karny , Aleja Parkowa 1, 89-120 Potulice, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5874440, faks 052 5874400.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.sw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zakład Karny.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi szkolenia dla osadzonych ( malarz- szpachlarz i szkolenie aktywizacyjne ).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: usługi szkolenia osadzonych Grupa 1 - malarz-szpachlarz 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2012 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs przyuczający do zawodu malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8. 3. Ilość kursów: 1. 4. Ilość osób do przeszkolenia: 14 osób. 5. Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca listopada 2012r. w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy na stanowisku malarz-szpachlarz oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie. 7. Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. 8. Szkolenie trwa 100 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.), w tym zajęć teoretycznych: 20 godzin. 9. Zagadnienia dotyczące szkolenia: BHP; materiałoznawstwo; rysunek zawodowy; technologia z elementami maszynoznawstwa; zajęcia praktyczne (nabycie umiejętności malarsko - szpachlarskich). 10. Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko malarza - szpachlarza, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się w siedzibie Zamawiającego. 11. Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć. 12. Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem. 13. Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież i obuwie ochronne dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia). 14. Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego. 15. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; programu nauczania, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych uczestników kursu. 16. Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 17. W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć. 18. Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia. 19. Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego zakres przeszkolenia oraz wydaniem odpowiedniego świadectwa kwalifikacji zawodowych. 20. Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34 poz. 186 z 2012r) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach. 21. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 22. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 23. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 24. Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 25. Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu. 26. Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 1 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp. Grupa 2 - szkolenie aktywizacyjne: 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2012r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2) Usługa szkolenia aktywizacyjnego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9. 3) ilość kursów: 1 4) ilość osób do przeszkolenia: 14 osób 5) Usługi szkolenia aktywizacyjnego zostaną przeprowadzone do końca listopada 2012r. w terminach określonych przez Zamawiającego. 6) Celem szkolenia jest nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: autoprezentacja; komunikacja z pracodawcą; rozmowa kwalifikacyjna; dokumenty aplikacyjne; sposoby poszukiwania pracy; poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych. 7) Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. 8) Szkolenie trwa 20 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.). 9) Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego. 10) Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć. 11) Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem. 12) Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjnego, a Zamawiający we własnym zakresie dostarczy sprzęt multimedialny. 13) Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, programu nauczania, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim lub zielonym. 14) Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 15) W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia oraz ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć. 16) Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków i przepisów BHP w trakcie całego szkolenia. 17) Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34, poz. 186 z 2012r) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem mają być przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach. 18) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 19) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 20) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 21) Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 22) Należność za usługi szkolenia aktywizacyjnego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu. 23) Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 2 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 2), tj. posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże się, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przeprowadził szkolenie dotyczące: a) minimum jednego kursu przyuczającego do zawodu malarz-szpachlarz dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel i zakres szkolenia był tożsamy z celem i zakresem określonym w siwz w rozdziale III; b) minimum jednego szkolenia aktywizacyjnego dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III. c) na potwierdzenie wykonania usługi szkolenia wykonawca załącza do oferty dokumenty (np. referencje) wystawione po zrealizowaniu całości szkolenia, potwierdzające, że usługa została wykonana należycie. d) przez wykonanie usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (tj. od 20.09.2009r. do 20.09.2012r.), zamawiający rozumie zakończenie realizacji usługi w w/w okresie. e) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują, że łącznie spełniają w/w warunek. 4) Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 3), tj. dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty wykazu, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisany i wypełniony wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentu(ów) potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie - (załącznik nr 4 do siwz)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 3), tj. dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626). 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują, że łącznie spełniają w/w warunek. 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do prowadzenia szkoleń/kursów określonych w niniejszej siwz, wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626) - (załącznik nr 5 do siwz).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078, Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484). 2. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą dotyczyć w szczególności: 1) nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony, a także osób wymienionych w § 5 pkt 1 lub w § 5 pkt 2; 2) urzędowej stawki podatku VAT na świadczenie niniejszej usługi szkolenia; 3) każdej zmiany, która jest korzystna lub neutralna dla zamawiającego, lub zmiany której nie można było przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) terminów, o których mowa w § 2 pkt 1 lub w § 2 pkt 2. 3. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu. 4. Strona wnioskująca o zmianę postanowień niniejszej umowy niezwłocznie i pisemnie powiadamia o tym fakcie drugą stronę, uzasadniając zmianę okolicznościami faktycznymi i prawnymi oraz przedkłada propozycję aneksu do umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.sw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Karny, Aleja Parkowa 1, 89-120 Potulice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.09.2012 godzina 12:00, miejsce: w siedzibie zamawiającego, w sekretariacie.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2012 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. ) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2012r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Grupa 1 Malarz - szpachlarz.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2012 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2. Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs przyuczający do zawodu malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8. 3. Ilość kursów: 1. 4. Ilość osób do przeszkolenia: 14 osób. 5. Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca listopada 2012r. w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy na stanowisku malarz-szpachlarz oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie. 7. Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. 8. Szkolenie trwa 100 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.), w tym zajęć teoretycznych: 20 godzin. 9. Zagadnienia dotyczące szkolenia: BHP; materiałoznawstwo; rysunek zawodowy; technologia z elementami maszynoznawstwa; zajęcia praktyczne (nabycie umiejętności malarsko - szpachlarskich). 10. Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko malarza - szpachlarza, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się w siedzibie Zamawiającego. 11. Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć. 12. Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem. 13. Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież i obuwie ochronne dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia). 14. Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego. 15. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; programu nauczania, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych uczestników kursu. 16. Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 17. W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć. 18. Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia. 19. Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego zakres przeszkolenia oraz wydaniem odpowiedniego świadectwa kwalifikacji zawodowych. 20. Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34 poz. 186 z 2012r) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach. 21. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 22. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 23. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 24. Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 25. Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu. 26. Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 1 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Grupa 2 Szkolenie aktywizacyjne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2012r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2) Usługa szkolenia aktywizacyjnego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9. 3) ilość kursów: 1 4) ilość osób do przeszkolenia: 14 osób 5) Usługi szkolenia aktywizacyjnego zostaną przeprowadzone do końca listopada 2012r. w terminach określonych przez Zamawiającego. 6) Celem szkolenia jest nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: autoprezentacja; komunikacja z pracodawcą; rozmowa kwalifikacyjna; dokumenty aplikacyjne; sposoby poszukiwania pracy; poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych. 7) Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. 8) Szkolenie trwa 20 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.) 9) Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego. 10) Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć. 11) Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem. 12) Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjnego, a Zamawiający we własnym zakresie dostarczy sprzęt multimedialny. 13) Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, programu nauczania, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim lub zielonym. 14) Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 15) W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia oraz ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć. 16) Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków i przepisów BHP w trakcie całego szkolenia. 17) Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34, poz. 186 z 2012r) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem mają być przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach. 18) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 19) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 20) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 21) Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 22) Należność za usługi szkolenia aktywizacyjnego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu. 23) Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 2 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i przeprowadzenie stacjonarnych szkoleń z zakresu prawa w podziale na 4 części
- Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odpor-ność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu "Cyberbezpieczna Gmina Pawłosiów"
- Wyłonienie wykonawcy na przyg. i przep. specjal. szkoleń z obsługi pakietu oprog. PETREL w zast. geologicznych Key to the future-Kompleksowy program rozwoju kształcenia na potrzeby branż kluczowych UJ
- Organizacja Dnia Zdrowia dla pracowników w ramach projektu "Eliminowanie czynników zagrażających zdrowiu w miejscu pracy i poprawa ergonomii pracy w Starostwie Powiatowym w Pile"
- Cyberbezpieczna Gmina Pełczyce
- kompleksowa usługa organizacji i poprowadzenia jednodniowych, odrębnych szkoleń online
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.