Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-10-15
Ślesin: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
Numer ogłoszenia: 342838 - 2014; data zamieszczenia: 15.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ślesin , ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie, tel. 063 2704011, faks 063 2704198.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.slesin
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w kwocie 4 000 000 zł przeznaczonego na finansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 2. Kredyt winien być postawiony do dyspozycji Zamawiającego do 30.12.2014 r. w dwóch transzach: a) pierwsza transza w kwocie 2 000 000,00 zł. dnia 30.10.2014 r. b) druga transza w kwocie 2 000 000,00 zł. dnia 30.12.2014 r. 3. Rodzaj waluty kredytu - kredyt złotówkowy. 4. Oprocentowanie kredytu składa się z marży i stawki WIBOR 1M. 1) Marża oparta na stopie wskazanej przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ będzie stała przez cały okres spłaty kredytu 2) Baza oprocentowania (WIBOR 1M) może ulegać zmianom. 5. Prowizje i opłaty bankowe - nie przewiduje się. UWAGA: dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć stały WIBOR 1M z dnia 15.10.2014 r., - 2,08%. 6. Zamawiający zastrzega sobie: a) prawo niewykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń wykonawcy w stosunku do Zamawiającego; b) prawo wcześniejszej spłaty kredytu jednorazowo lub wcześniejszej spłaty kredytu kilkakrotnie w częściach innych niż przewidziane miesięczne raty po uprzednim poinformowaniu banku i zmianie harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu w czasie obowiązywania umowy i spłatę odsetek bez konieczności dodatkowych innych obciążeń z tego tytułu; c) możliwość wydłużenia okresu spłaty kredytu bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu. W przypadku wydłużenia okresu spłaty kredytu sporządzony zostanie aneks do umowy kredytowej; d) przelania kredytu na rachunek wskazany przez Zamawiającego. 7. Koszt kredytu stanowić będą odsetki wg zmiennej stopy procentowej wg WIBOR 1M: a) do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie stawka WIBOR 1M z pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca, w którym oprocentowanie będzie obowiązywać plus stała marża banku dla całego okresu kredytowania. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. b) o wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie do 15 każdego miesiąca od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni a w roku przestępnym ilość 366 dni. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 8. Spłata kredytu: 1) w latach 2015 - 2024, 2) zakończenie: 30.12.2024 r., 3) karencja w spłacie kredytu od dnia udzielenia kredytu, tj. od dnia 30.10.2014 r. (włącznie) do dnia 30.07.2015 r., 4) spłata kredytu w 114 ratach miesięcznych: - w roku 2015 - 6 rat po 35 000 PLN (pierwsza rata w dniu 31.07.2015 r.), - w latach 2016 - 2024 - 107 rat po 35 000 PLN, - ostatnia rata płatna w dniu 30.12.2024 r. w kwocie 45 000 PLN. 9. Spłata odsetek - odsetki ustalone jako wg stopy WIBOR 1M + stała marża banku [%], płatne miesięcznie, ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, począwszy od miesiąca następnego od uruchomienia pierwszej transzy kredytu. 1) odsetki i prowizja: a) spłata odsetek: miesięcznie, pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca; b) przy wyliczaniu odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i w danym roku kalendarzowym; c) kosztem kredytu będzie oprocentowanie i stała marża na cały okres kredytowania, nie przewiduje się prowizji ani żadnych innych kosztów; d) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych innych kosztów związanych udzieleniem i obsługą kredytu. 10. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. a) zabezpieczenie zostanie ustanowione w momencie podpisywania umowy kredytowej. Nie przewiduje się uzależnienia wypłaty kredytu od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków. Zgodnie z deklaracją wekslową Bank będzie uprawniony do wypełnienia weksla in blanco, wystawionego przez Gminę Ślesin, na sumę zadłużenia z tytułu umowy kredytowej wraz z przysługującymi Bankowi odsetkami; b) Zamawiający nie zamierza złożyć oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Prawa Bankowego. c) Umowa kredytowa, weksel in blanco i deklaracja wekslowa będą podpisane przez Burmistrza Gminy Ślesin oraz kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy Ślesin. 11. Zaleca się, aby Wykonawca uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje niezbędne do przygotowania oferty. 12. Kredyt uruchamiany będzie w formie przelewu z rachunku kredytowego na rachunek podstawowy budżetu Gminy otwarty w banku BS w Ślesinie nr 93 8534 0006 0000 0101 0012 0553. 13. Kredyt będzie udzielany na podstawie umowy zaproponowanej przez Bank i zaakceptowanej przez Zamawiającego, z uwzględnieniem postanowień zawartych w załączniku nr 5 do SIWZ. Uwaga: Informujemy, że na stronie internetowej Gminy Ślesin (www.umig.slesin.pl/ BIP- zakładka Uchwały Rady Miejskiej Gminy Ślesin - kadencja VI znajdują się materiały pomocnicze do przygotowania oferty..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2024.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca będzie posiadał uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z póź.zm.), a w przypadku okreslonym w art. 178 ust. 1, tj. rozpoczęcia działalności przed wejsciem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 inny dokument upoważniający do dokonywania czynnosci bankowych ustalonych w statucie w zakresie, w jakim nie sprzeciwiają się temu przepisy ustawy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz oferty - wg załącznika nr 1 2) oświadczenie o prawie do udzielania kredytów zgodnie z ustawą Prawo Bankowe - Załącznik Nr 2 3) pełnomocnictwo /jeżeli dotyczy/.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy: a) zmiany okresu spłaty kredytu, b) zmiana osób reprezentujacych Wykonawcę lub Zamawiającego, c) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SIWZ, d) modyfikacje związane ze zmianą przepisów prawa istotnych dla realizacji przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umig.slesin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Ślesinie, ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Ślesinie, ul. Kleczewska 15 /sekretariat-I piętro/, 62-561 Ślesin..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 2. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI ŚLESIN
- Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg gminnych
- Montaż agregatu prądotwórczego wraz z budową wiaty w ramach zadania pn.: "Cyberbezpieczny samorząd"
więcej: przetargi ŚLESIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Krzepice i jej jednostek organizacyjnych w latach 2025-2028
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego w 2025 roku dla Gminy Złota w związku z koniecznością sfinansowania zadania inwestycyjnego.
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 500.000,00 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego
- Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Lądek - etap II
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.