Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-12-01
Katowice: Wykonanie robót dodatkowych dla zamówienia pn.:Wymiana ścian osłonowych elewacji segmentu A budynku biurowego przy ul. Francuskiej 70 w Katowicach w ramach zadania inwestycyjnego: Termomodernizacja segmentu A budynku biurowego zlokalizowanego przy ul. Francuskiej 70.
Numer ogłoszenia: 344301 - 2010; data zamieszczenia: 01.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Katowice, ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2593302, faks 32 2593303 , strona internetowa www.katowice.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych dla zamówienia pn.:Wymiana ścian osłonowych elewacji segmentu A budynku biurowego przy ul. Francuskiej 70 w Katowicach w ramach zadania inwestycyjnego: Termomodernizacja segmentu A budynku biurowego zlokalizowanego przy ul. Francuskiej 70..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. zabudowanie w oknach uchylnych nawietrzaków systemowych; 2. zabezpieczenie okien na II piętrze szkłem antywłamaniowym przy równoczesnym zabudowaniu okien uchylnych w części przylegającej do dachu segmentu B i C; 3. doprowadzenie do prawidłowego stanu użytkowego sieci komputerowej; 4. naprawa uszkodzonych stropów i posadzek; 5. wycięcie pasa konstrukcji stalowych w obrębie krawędzi stropu wraz z usunięciem nawisu wylewki podłogowej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienia należy udzielić zgodnie z art. 67.1 pkt 5a oraz art 67 ust. 1 pkt 5b (dla punktów 4 i 5 wniosku) ustawy PZP cyt.: ...udzielenie dotychczasowemu wykonawcy (...) robót budowlanych zamówień dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jej prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne.(...) a z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia wysokich kosztów. Budynek przy ul. Francuskiej 70 został wybudowany w latach 70 -tych XX wieku. Jest to budynek XV piętrowy budynek biurowy, wybudowany w oparciu o dostępne wówczas w kraju technologie i materiały. Prace związane z wymianą ścian zewnętrznych osłonowych zostały podjęte w miesiącu lipcu br. ad.1 W roku 2007 podczas projektowania nowej elewacji przyjęto, że wymiana powietrza w pomieszczeniach biurowych odbywać się będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami przez system nawiewno-wywiewny przy szczelnej elewacji. Na etapie projektowania przebudowy elewacji w 2008 roku, oraz w trakcie przeprowadzania przetargu na wykonanie modernizacji elewacji powyższe roboty związane z przyszłą modernizacją instalacji wentylacji nie były rozpatrywane. W sierpniu 2010r., w trakcie prowadzonych już prac związanych z wymianą elewacji na elewację szczelną zarządca przeprowadził inwentaryzację istniejącego systemu wentylacji mechanicznej, który okazał się całkowicie niesprawny. Istniejące przewody wentylacyjne są poprzerywane i niedrożne. Zlecono opracowanie koncepcji wentylowania całego budynku. Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy, okazało się , że zabudowanie nowego sprawnego systemu nawiewno-wywiewnego spowoduje bardzo dużą ingerencję w strukturę budynku ( w konstrukcję oraz spowoduje ograniczenia powierzchni użytkowej ) przy bardzo wysokich kosztach. Z w/w względów przyjęto , że docelowo remontowi i przebudowie poddana zostanie istniejąca lecz niesprawna wentylacja wyciągowa, co wymagać będzie zapewnienia napływu świeżego powietrza do pomieszczeń w normatywnej ilości min 20m3/h/osobę. Możliwe to będzie wyłącznie poprzez zabudowanie w ramach okiennych systemowych nawietrzaków. Montaż nawietrzaków jest możliwy tylko w warunkach fabrycznych, poprzez dostawcę systemu fasady aluminiowej, który zapewni prawidłowy montaż( m.inn. niezbędne jest wycięcie otworu w ramie skrzydła okiennego ) i zapewni wymagane normy i gwarancje. Ad.2 Pomieszczenia Wydziału Zarządzenia Kryzysowego mieszczą się na II piętrze . Okna w części pomieszczeń przylegających do segmentu B i C są oknami o mniejszych wymiarach, z parapetami zewnętrznymi na poziomie dachów segmentów przylegających bezpośrednio . Z poziomu dachów istnieje bezpośrednia możliwość dostępu osób niepowołanych do pomieszczeń Wydziału Zarządzania Kryzysowego. Celem zabezpieczenia w/w pomieszczeń niezbędne jest zabudowanie w oknach szyb o zwiększonej odporności na włamanie. Zabudowanie szyb antywłamaniowych przez wykonawcę całej fasady jest jest możliwy tylko w warunkach fabrycznych, poprzez dostawcę systemu fasady aluminiowej, który wykona prawidłowy montaż oraz zapewni wymagane normy i gwarancje. W założeniach projektowych pełna wymiana powietrza miała nastąpić poprzez system nawiewno-wywiewny przy szczelnych ścianach bez okien otwieralnych. Ze względu na zmianę systemu wentylacji w budynku ( patrz ad.1 ) należy zabudować w każdym pomieszczeniu okno otwieralne. umożliwiające przewietrzenie pomieszczeń. Ad.3 W trakcie przygotowywania i opracowywania projektu wymiany ścian osłonowych oraz braku dokumentacji powykonawczej z okresu budowy obiektu przy równoczesnym wykonaniu niezbędnych odkuć i odkrywek nie stwierdzono obecności przewodów instalacji komputerowych w ścianach. Opracowana przez projektantów inwentaryzacja uwzględniała instalacje zabudowane ( widoczne) na powierzchni ścian, Na etapie inwentaryzowania obiektu dla celów przygotowania dokumentacji dla przedmiotowej inwestycji nie było możliwe do przewidzenia , że część instalacji komputerowych jest zabudowana w stropach podwieszonych, w ścianach osłonowych pod zabudowanymi parapetami oraz w podłogach . Dla obiektu nie było dokumentacji aktualnych czynnych instalacji wewnętrznych. W trakcie wydzielania z pomieszczeń strefy roboczej (około 2 m po obwodzie budynku) wykonywano demontaż obudowy ścian, słupów części sufitów podwieszanych oraz posadzek lub wykładzin. W trakcie wykonywania w/w robót stwierdzono, że część instalacji sieci komputerowej była ukryta pod wykładzinami podłogowym oraz w obudowach stropów ( sufitach podwieszanych) ściankach podparapetowych i słupach . Odkryte instalacje są instalacjami czynnymi, o wysokim stopniu zużycia. Przedmiotowe instalacje nie spełniają obecnie obowiązujących norm technicznych, a zwłaszcza zabezpieczenia p.pożarowego. Obowiązkiem wykonawcy wymiany ścian osłonowych jest po zakończeniu wymiany ścian zewnętrznych przywrócenie pomieszczeń biurowych do stanu pozwalającego na bezpieczne i prawidłowe użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem. W świetle powyższego konieczne jest doprowadzenie instalacji komputerowej do prawidłowego stanu technicznego i pełnej funkcjonalności . Ad.4 W trakcie wydzielania z pomieszczeń strefy roboczej ( około 2 m po obwodzie budynku ) wykonywano demontaż obudowy ścian, słupów części sufitów podwieszanych, wykładzin i posadzek . Po demontażu i zerwaniu różnego rodzaju wykładzin stwierdza się , że wylewki cementowe i stropy są w różnym stopniu zdegradowane . Zniszczenia objawiają się poprzez liczne spękania, odspojenia dużych fragmentów wylewek, zmurszenia i kruszenia . W wielu miejscach skruszone wylewki spowodowały uszkodzenia stropów aż do miejscowego odsłonięcia zbrojenia. Przed ułożeniem wykładzin w ramach doprowadzenia pomieszczeń do stanu używalności należy naprawić wszelkie uszkodzenia stropów oraz uzupełnić braki w wylewkach w sposób zgodny z sztuką budowlaną oraz pozwalający na bezpieczne poruszanie się w pomieszczeniach biurowych. Ad 5 Wykonawca nowej elewacji podczas demontażu starej elewacji stwierdził ,że na czole płyt stropowych zamocowane są elementy montażowe w postaci kształtowników stalowych z dospawanymi elementami blach oraz występują nawisy wylewki podłogowej. Istnienia w/w elementów stalowych podczas przygotowania projektu bez całkowitego demontażu fragmentu elewacji nie można było przewidzieć. Przedmiotowe kształtowniki wraz z blachami i nawisami wylewki należy zdemontować i skuć, gdyż uniemożliwią zamontowanie pasów podokiennych wraz z ociepleniem.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Tech-Bud Sp. z o.o., ul.Ozorkowska 25a, 95-010 Stryków, kraj/woj. łódzkie.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- ROPS.DO.3321.33.2024 - Dostawa i montaż wyposażenia na potrzeby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w ramach projektu pn.: DI i wsparcie wojewódzkiej pieczy zastępczej
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW ZUŻYWALNYCH DO BADAŃ LABORATORYJNYCH
- Dostawa używanego pojazdu przeznaczonego do przeprowadzania egzaminów w zakresie kat. D prawa jazdy na potrzeby WORD Katowice
- "UTRZYMANIE CZYSTOŚCI WEWNĄTRZ BUDYNKU BIUROWO - LABORATORYJNEGO ZNAJDUJĄCEGO SIĘ W KATOWICACH PRZY UL. GRABOWEJ 1A W ROKU 2025"
- Zakup usługi asysty technicznej i serwisu dla oprogramowania ArcGIS na 2 lata
- Zakup i dostawa projektorów
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie w 2025 roku remontów bieżących w zakresie robót ogólnobudowlanych w obiektach budowlanych będących własnością Gminy Kwidzyn
- Rozbudowa, przebudowa i remont zabytkowej plebani z adaptacją na Centrum Integracji Międzypokoleniowej
- Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części.
- Osiedle 3, Modra 29, Szklana Huta 14, 16 i 18 - STOP SMOG Remont, termomodernizacja (docieplenie) budynków mieszkalnych, jednorodzinnych wraz ze zmianą źródła ogrzewania
- Wymiana dźwigu osobowego w obiekcie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2 w Gdańsku przy ul. Wodnika
- Konserwacja, drobne naprawy i prace remontowe w ramach bieżącego utrzymania budynków zarządzanych przez TTBS Sp. z o.o. oraz sprawowanie pogotowia w zakresie usuwania awarii w 2025 roku
więcej: Roboty remontowe i renowacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.