eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzęstochowaDOSTAWA ŚRODKÓW MYJĄCO - DEZYNFEKCYJNYCH ORAZ MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DLA CENTRALNEJ STERYLIZATORNI

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-12-17

Częstochowa: DOSTAWA ŚRODKÓW MYJĄCO - DEZYNFEKCYJNYCH ORAZ MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DLA CENTRALNEJ STERYLIZATORNI
Numer ogłoszenia: 346126 - 2015; data zamieszczenia: 17.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej Marii Panny , ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3673753, faks 034 3651756.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalparkitka.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA ŚRODKÓW MYJĄCO - DEZYNFEKCYJNYCH ORAZ MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DLA CENTRALNEJ STERYLIZATORNI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa ŚRODKÓW MYJĄCO - DEZYNFEKCYJNYCH ORAZ MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DLA CENTRALNEJ STERYLIZATORNI. 2.Zamówienie zostało podzielone na 10 części: Część 1 - Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, Część 2 - Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, Część 3 - Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, Część 4 - Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, Część 5 - Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, Część 6 - Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, Część 7 - Materiały eksploatacyjne do sterylizatora plazmowego typu Sterrad 100S oraz test biologiczny do inkubatora ASP, Część 8 - Plomby do kontenerów firmy Aesculap, Część 9 - Filtry do kontenerów firmy Aesculap, Część 10 - Olej do systemów napędowych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 2 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik Nr 7 do SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 33.19.00.00-8, 33.19.10.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) Zamawiający wymaga, by oferowany przedmiot zamówienia: a) odpowiadał opisowi przedmiotu zamówienia przedstawionemu w Formularzu asortymentowo-cenowym, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ, b) był fabrycznie nowy, kompletny o wysokim standardzie pod względem jakości, wolny od wad, dopuszczony do stosowania w Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej, c) będący substancją niebezpieczną, posiadał aktualne karty charakterystyki, zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1203) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie d) w przypadku zaoferowania wyrobów medycznych, spełniał wymagania zasadnicze ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2015, poz. 876) oraz był wprowadzony do obrotu i używania na terenie Polski zgodnie z przepisami tej ustawy, posiadał aktualne dokumenty potwierdzające dopuszczenie zgodnie z tą ustawą, 2) W celu potwierdzenia wymagań opisanych w pkt. 1) Wykonawca winien załączyć do oferty: a) Oświadczenie Wykonawcy według Załącznika Nr 6 do SIWZ (oryginał). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza się składanie wspólnego oświadczenia o treści jak wyżej; b) aktualne karty charakterystyki, zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1203) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie - jeżeli dotyczy oferowanego asortymentu. 3)W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym w Załączniku Nr 2 do SIWZ, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty: a)opisu przedmiotu zamówienia np.: karty katalogowe, materiały informacyjne, foldery, prospekty, ulotki, opisy dotyczące oferowanego asortymentu jednoznacznie potwierdzające parametry i wymagania określone w załączniku Nr 2 do SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający prosi o zaznaczenie w opisie przedmiotu zamówienia której pozycji z formularza asortymentowo-cenowego opis dotyczy; b) próbki przedmiotu zamówienia, w ilościach określonych w formularzu asortymentowo-cenowym; gotowe do użycia w warunkach szpitalnych, opatrzone etykietami zawierającymi nazwę, nr części i pozycji, której dotyczą - w przypadku składania oferty do Części Nr 7 i 8, Złożenie próbki niezgodnej z wymaganiami Zamawiającego (nie spełniającej któregokolwiek z parametrów określonych w opisie przedmiotu zamówienia) spowoduje odrzucenie oferty; c) oświadczenia dotyczące kompatybilności zaoferowanego przedmiotu zamówienia ze sprzętem posiadanym przez Zamawiającego, zawarte w Załączniku Nr 2 do SIWZ - dotyczy Części Nr 7,8,9 i 10; d) rekomendacji wystawionej przez producenta - Aesculap Chifa, dopuszczającej stosowanie zaoferowanego oleju w wiertarkach ACULAN ITI ww producenta- dotyczy Części Nr 10.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy: a) Formularz oferty, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ, b) Formularz asortymentowo-cenowy, stanowiący Załącznik Nr 2 SIWZ (Wykonawca składa te załączniki na które składana jest oferta). 2) Jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo to należy dołączyć do oferty. W swojej treści winno wskazywać uprawnienie do reprezentacji podmiotu/wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a także musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa powinna być poświadczona notarialnie).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin dostawy - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zawarto we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalparkitka.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, Dział Zamówień Publicznych, pok. 310.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.01.2016 godzina 11:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, Kancelaria Szpitala.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia:122.410,00 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, szczegółowo określone w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia:4.558,00 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, szczegółowo określone w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 1.620,00 zł..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, szczegółowo określone w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 310,00 zł..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 592,00 zł..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Płyny do mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu medycznego, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 840,00 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Materiały eksploatacyjne do sterylizatora Plazmowego typu Sterrad 100 S oraz test biologiczny do inkubatora ASP.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Materiały eksploatacyjne do sterylizatora Plazmowego typu Sterrad 100 S oraz test biologiczny do inkubatora ASP, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 65.267,00 zł..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Plomby do kontenerów firmy Aesculap.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Plomby do kontenerów firmy Aesculap, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia:10.260,00 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.10.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Filtry do kontenerów firmy Aesculap.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Filtry do kontenerów firmy Aesculap, szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 27.479,40 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Olej do systemów napędowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Olej do systemów napędowych, szczegółowo opisany w Załączniku Nr 2 do SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia: 6.055,00 zł..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 18.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin dostawy - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.