Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-28
Jerzmanowice: Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Jerzmanowice - Przeginia
Numer ogłoszenia: 347008 - 2013; data zamieszczenia: 28.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Wodociągi Gminne w Jerzmanowicach , Jerzmanowice 371 A, 32-048 Jerzmanowice, woj. małopolskie, tel. 12 389 50 23, faks 12 389 50 23.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.jerzmanowice-przeginia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Jerzmanowice - Przeginia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Jerzmanowice - Przeginia. 2. Wykonanie prac zgodnie z dokumentacją, sztuką budowlaną oraz właściwymi przepisami. Zakres robót budowlanych obejmuje: I. Przeginia - do wykonania: 1) Przyłącze - budynek nr 245 dz. nr 1194/13, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 33,5 m, b) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 1 szt. c) rozebranie i odtworzenie chodnika - 4 m2, 2) Przyłącze - budynek nr 199 dz. nr 790/1, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 23,5 m, b) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 2 szt. c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 110 - 3 m oraz fi 250 - 3,2 m wraz z uszczelnieniem, 3) Przyłącze - budynek nr 199A dz. nr 790/2, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 5,5 m, b) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 1 szt. c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 3,2 m wraz z uszczelnieniem, d) odtworzenie nawierzchni - 2 m2, 4) Przyłącze - dz. nr 797/7, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 46,1 m, b) wykonanie przewiertu - 6 m, c) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 1 szt. d) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 315 mm - 3 szt. e) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 6 m wraz z uszczelnieniem, 5) Przyłącze - dz. nr 531/2, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 56 m, b) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 3 szt. c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 6 m wraz z uszczelnieniem, d) dostawa i montaż rury osłonowej fi 315 - 8 m wraz z uszczelnieniem, e) odtworzenie nawierzchni - 23 m2, II. Gotkowice - do wykonania: 1) Przyłącze - budynek nr 5A dz. Nr 51, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 37,3 m, b) dostawa i montaż rury osłonowej fi 323/8,8 - 8 m wraz z uszczelnieniem, c) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 315 mm - 2 szt. d) odtworzenie nawierzchni - 23 m2, 2) Przyłącze - budynek nr 38 dz. Nr 235, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 27,6 m, b) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 4,5 m wraz z uszczelnieniem, c) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 2 szt. d) odtworzenie nawierzchni - 15,3 m2, 3) Przyłącze - budynek nr 39A dz. Nr 215/3, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 34,4 m, b) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 7 m wraz z uszczelnieniem, c) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 3 szt. d) odtworzenie nawierzchni - 15,3 m2, 4) Przyłącze - budynek nr 39B dz. Nr 215/4, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 71 m, b) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 425 mm - 2 szt. c) odtworzenie nawierzchni - 6,8 m2, III. Racławice - do wykonania: 1) Przyłącze - budynek nr 10 dz. nr 497, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 40,9 m, b) wykonanie przewiertu - 3,8 m, c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 3,8 m wraz z uszczelnieniem, d) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 600 mm - 1 szt, e) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 315 mm - 2 szt, 2) Przyłącze - budynek nr 37 dz. nr 548, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 24,9 m, b) wykonanie przewiertu - 11,9 m, c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 250 - 11,9 m wraz z uszczelnieniem, d) dostawa i montaż rury osłonowej fi 150 - 3 m wraz z uszczelnieniem, e) kompletne studzienki kanalizacyjne Fi 1000 mm z klapą zwrotną i dociążeniem - 1 szt, f) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 315 mm - 1 szt, 3) Przyłącze - budynek nr 245A dz. nr 779/3, a) rura PVC Fi 200 SN8 LITA - 32,3 m, b) wykonanie przewiertu - 8,2 m, c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 315 - 8,2 m wraz z uszczelnieniem, d) dostawa i montaż rury osłonowej fi 150 - 3 m wraz z uszczelnieniem, e) kompletne studzienki kanalizacyjne Fi 1000 mm z klapą zwrotną i dociążeniem - 1 szt, f) kompletne studzienki kanalizacyjne PP/PE Fi 315 mm - 3 szt, g) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 9,1 m 4) Przyłącze - budynek nr 248 dz. nr 766, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 9,1 m IV. Czubrowice - do wykonania: 1) Przyłącze - budynek 64A dz. nr 632/6, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 2 m, b) dostawa, montaż i uruchomienie przydomowej przepompowni ścieków z osprzętem i zasilaniem (230V) wraz z wykonaniem fundamentu pod tą przepompownię - 1 kpl, c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 150 - 3 m wraz z uszczelnieniem, 2) Przyłącze - budynek 67A dz. nr 623/12, a) rura PVC Fi 160 SN8 LITA - 2 m, b) dostawa, montaż i uruchomienie przydomowej przepompowni ścieków z osprzętem i zasilaniem (230V) wraz z wykonaniem fundamentu pod tą przepompownię - 1 kpl, c) dostawa i montaż rury osłonowej fi 150 - 3 m wraz z uszczelnieniem, V. Dla całego zakresu wykonywanej kanalizacji sanitarnej: a) Wykonanie wykopów/przekopów/przejść/przewiertów, b) Wykonanie odspojenia skał w razie konieczności, c) Dostawa i montaż zabezpieczenia wykopów stosownie do obowiązujących przepisów pod względem głębokości i szerokości, d) Wykonanie podsypki w uprzednio przygotowanym wykopie/przekopie, e) Dostawa i montaż elementów systemu kanalizacji sanitarnej (kompletne studnie kanalizacyjne betonowe szczelne izolowane z włazami, kompletne studnie kanalizacyjne PCV/PP/PE wraz z uszczelnieniem, włazami oraz wkładkami /in situ/, rury ochronne stalowe bez szwu oraz stalowe połówkowe skręcane wraz z wykonaniem uszczelnienia ich końców np. łańcuchami uszczelniającymi po wykonaniu w nich montażu rur kanalizacyjnych za pomocą właściwie dobranych płóz, rury kanalizacyjne i kształtki wraz z uszczelnieniem), f) Wykonanie obsypki i zasypki zamontowanych elementów systemu kanalizacji sanitarnej, g) Wykonanie zasypania wykopów/przekopów, rozplantowanie i uprzątnięcie terenu, VI. Dla całego zakresu robót wykonanie prac geodezyjno pomiarowych oraz sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej opatrzonej klauzulą Starostwa Powiatowego, przedłożyć Zamawiającemu do 30 dni od zgłoszenia wykonanych robót do odbioru). VII. Monitoring wszystkich wybudowanych kanałów kanalizacji sanitarnej, konieczny do przeprowadzenia odbioru robót, VIII. Wymiana gruntu w terenach utwardzonych wraz z odtworzeniem nawierzchni, dróg, chodników, IX. Wykonanie próby szczelności całości wykonanej kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami, X. Wykonawca zorganizuje własnym kosztem i staraniem zaplecze magazynowo-socjalne budowy, wraz z zapewnieniem dla własnych potrzeb mediów, 3. Wykonawca dokona wszelkich ewentualnych dodatkowych uzgodnień wymaganych na etapie wykonawstwa robót i poniesie wszelkie koszty z tym związane. 4. Wykonawca wykona własnym kosztem i w swoim zakresie ponadto: - w miarę potrzeby projekty organizacji ruchu; - inne roboty konieczne do wykonania zamówienia. - w miarę potrzeby technologiczne drogi dojazdowe do miejsc prowadzenia robót; 5. Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia terenu do stanu pierwotnego (oświadczenie od każdego właściciela działki) przed zgłoszeniem zakończenia robót. 6. Materiał z wykopów/rozkopów/rozbiórki (odpady/ziemia/skała) stanowi własność Wykonawcy, który zagospodaruje we własnym zakresie, uwzględniając koszty związane z odwozem, składowaniem, oraz ewentualną utylizacją. 7. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót. 8. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli gwarancji jakości na okres, co najmniej 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego. 9. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru końcowego nie później niż na 7 dni przed planowanym terminem odbioru. 10. Wszędzie gdzie użyta jest w dokumentacji/specyfikacji lub przedmiarze nazwa elementu wskazująca na konkretnego producenta, jest oczywiście dopuszczalne zastosowanie równoważnych elementów spełniających zakładaną funkcję, o parametrach nie gorszych niż przyjęte elementy. Wszystkie rury kanalizacyjne PVC maja być klasy SN8 LITE. 11. Wszystkie materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać stosowne atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności bądź inne dokumenty potwierdzające ich dopuszczalność do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie oraz posiadać akceptację Zamawiającego. 12. Strony zgodnie ustalają, że każda część przedmiotu Umowy w miarę jej ukończenia - podlega odbiorowi przez Inwestora. 13. Szczegółowy zakres robót został ujęty w dokumentacji technicznej, w specyfikacji technicznej oraz w przedmiarach robót..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.25.56.00 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji 42.92.47.40 - Wysokociśnieniowa aparatura czyszcząca 42.92.47.20 - Urządzenia do usuwania zanieczyszczeń .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.11.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 złotych Słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 2).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże ż wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 - najważniejsze roboty budowlane, polegające na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości minimum 500 Mb i o wartości co najmniej 250.000,00 złotych brutto każda.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 2).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane w zakresie sieci instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 2).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału, bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem co najmniej przez uprawnionego do wystawienia pełnomocnictwa. 3) Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie dokumentacji technicznej zawierającej przedmiar robót, wg metody kalkulacji uproszczonej, z podaniem nośników. W Przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia. 1) zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia w następstwie: a) zmiany spowodowane siłą wyższą np. warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: - klęski żywiołowe; - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności temperatury powietrza poniżej 0° C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, wysokie stany wód, gruba pokrywa śnieżna; - niewypały i niewybuchy; - wykopaliska archeologiczne; - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.); - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.); b) zmiany będące następstwem działania organów administracji publicznej, w szczególności: - przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. - odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń; c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożnością prowadzenia prac, w szczególności: - brak możliwości dojazdu oraz transportu na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych; - protesty mieszkańców; d) nieprzewidziane roboty dodatkowe lub zamienne. Termin wykonania umowy ulega odpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia przedmiotu umowy w sposób należyty. Zmiana terminu realizacji inwestycji nie wpływa na zmianę wynagrodzenia. 2) zmiany sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiany technologiczne, w szczególności: - niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; - pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; - pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu; - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. b) zmiany personalne, w szczególności: - zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne, legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w prawie budowlanym. Zamawiający, nie dopuszcza do zmiany personelu na osoby o niższych kwalifikacjach lub doświadczeniu, niż wykazano w specyfikacji; - zmiana podwykonawcy, - zmiany osób do nadzorowania robót. 3) pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT; b) rezygnacji przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 3. Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 pzp, w szczególności: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców); b) zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, lecz nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jerzmanowice-przeginia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Wodociągi Gminne w Jerzmanowicach, 32-048 Jerzmanowice 371 A.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.09.2013 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zakładu Wodociągi Gminne w Jerzmanowicach, 32-048 Jerzmanowice 371 A.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ulicy Bugaja w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Wykonanie, co najmniej trzywariantowej koncepcji odwodnienia dla wskazanego odcinka drogi ekspresowej S8 - trasa Armii Krajowej na terenie m. st. Warszawy
- "Budowa świetlicy wiejskiej w miejscowości Glitajny"
- Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej poprzez modernizację Przedszkola Samorządowego w Radymnie
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w m-ci: Bóbrka, Solina, Bereżnica Wyżna i Bukowiec oraz poprawa efektywności energetycznej oczyszczalni ścieków w Gminie Solina
- Posterunek Policji Kliniska Wielkie - budowa nowej siedziby
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.