Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2009-10-07
Obrowo: Zaprojektowanie i wykonanie remontu dróg gminnych na terenie Gminy Obrowo wraz z sfinansowanie wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 8 lat
Numer ogłoszenia: 348462 - 2009; data zamieszczenia: 07.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Obrowo , Obrowo 54, 87-126 Obrowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6786022, faks 056 6786022 w. 35.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie remontu dróg gminnych na terenie Gminy Obrowo wraz z sfinansowanie wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 8 lat.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa bankowa w zakresie wykupu wierzytelności pieniężnych. 3.1 Zakres robót budowlanych Zakres robót budowlanych obejmuje remonty dróg gminnych: w miejscowościach Głogowo (ulice - Łabędzia, Porzeczkowa, Jaskółcza, Krucza, Kręta, Olszynowa, Jałowcowa, Sportowa), Brzozówka (ulice- Sosnowa, Lipowa, Grabowa), Szembekowo, Bartoszewo, Kazimierzewo, Silno - Listkowo, Silno - za harcówką do Popławskiego, Osiek w kierunku Lecha, Osiek do Seweryna, Osiek p. Chmielewska, Zawały do torów, Zawały, Skrzypkowo k/Kamińskich, Sąsieczno, Kawęczyn, Obrowo - Kawęczyn, Kolonia - Obrowo, Łążynek - II Kolonia, Zębowo - Łążynek, Zębowo od Falkiewicza, Zębowo k/ Bogusza, Zębowo od skrzyżowania zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ. Wszystkie drogi wymienione w w/w załączniku są drogami klasy L , kategoria ruchu - KR 2 3.2 Usługa bankowa. Usługa bankowa polega na dokonaniu wykupu wierzytelności, jaką będzie wartość wykonanych robót budowlanych wraz z należnym podatkiem VAT. 3.2.1. Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że: a) podpisze umowę o wykup wierzytelności z wybranym bankiem nie później niż w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne z Zamawiającym. Każda z części zamówienia będzie przedmiotem oddzielnej umowy, b) wykupem wierzytelności objęte będą poszczególne części zamówienia (przez co należy rozumieć roboty w każdej z dróg z osobna), na które wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu robót i odbiorze ich bez usterek, c) wykup wierzytelności za poszczególne faktury (faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa) następować będzie w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania wykonawcy zatwierdzonej do wykupu przez Zamawiającego faktury (sprawdzonej i zatwierdzonej przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego), d) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania i odbioru robót, e) na każdą z części, na które wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę będzie zawarta odrębna umowa, f) całkowity wykup wierzytelności będzie dokonany przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2002r Nr 72 poz. 665) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru końcowego wykonanych robót, g) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach miesięcznych przez okres 15 lat, h) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, i) stawka WIBOR 1M ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 1M z 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału kalendarzowego lub ostatniego dnia roboczego przed tą datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania i mająca zastosowanie do wyznaczania ceny nabycia wierzytelności począwszy od 25 dnia tego miesiąca, j) w przypadku udzielenia zamówień dodatkowych Bank wykupi dodatkowe wierzytelności na warunkach, jak wykup wierzytelności podstawowych. 3. 2.2. Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : a. Zamawiający przewiduje karencję w spłacie rat kapitałowych przez okres wykonywania robót do dnia 31.12.2010r., b. rozpoczęcie spłaty odsetek w okresie karencji nastąpi od dnia pierwszego następnego miesiąca po zakończeniu i odbiorze robót bez usterek, c. rozpoczęcie spłaty kapitału rozpocznie się od dnia 01.01.2011r., d. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, e. zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji przez Bank, f. umowa o wykup wierzytelności oraz wszelkie w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, g. Zamawiający wyraża zgodę na wykup wierzytelności wyłącznie przez Bank finansujący wykonawcę. Zabezpieczeniem finansowym będzie weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego, h. Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność poniższych zasad spłaty wierzytelności przez cały okres spłaty : Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym okresem spłaty, spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez zgody Zamawiającego nie będzie obowiązujące, j. w postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zm.)..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.25 - Roboty budowlane w zakresie dróg jednopasmowych 66.10.00.00 - (3) Usługi bankowe i inwestycyjne .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający przewiduje wniesienie wadium w wysokości 249.000 zł (słownie: dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy złotych).III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a) spełnią warunki określone w art. 22 ust. 1 i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W tym celu wykonawca składa stosowne oświadczenie podpisane przez osoby uprawnione do jego reprezentowania na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 3 i 4 do niniejszej specyfikacji. b) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie objętym zamówieniem, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Z treści dokumentów winno wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki wykonawca spełnił..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy ubiegający się o uzyskanie zamówienia dostarczą ofertę która powinna zawierać: a) Wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik do specyfikacji - Załącznik Nr 2 b) Oświadczenia: -o spełnieniu warunków określonych w art. 24 ust.1 Pzp oraz że oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 22 Pzp - Załącznik Nr 3 i 4 -udzieleniu 36 miesięcznego okresu gwarancji jakości na wykonane roboty, -uporządkowaniu terenu po zakończeniu robót, -sporządzeniu inwentaryzacji geodezyjnej -zaakceptowaniu warunków rozliczenia określonych w rozdziale IV pkt. 5, - dokonaniu wizji lokalnej w terenie c) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz ,że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych Wykonawca musi załączyć następujące dokumenty. 1)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed terminem składania ofert, 2)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sadowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, 3)Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-cy przed upływem terminu składania ofert, 4)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 m-cy przed upływem terminu składania ofert, d) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca musi złożyć następujące dokumenty: 1)Wykaz osób i przedmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Przedłożone przez oferenta wykazy i dokumenty muszą potwierdzać, że przewidziany do realizacji niniejszego zamówienia personel posiada odpowiednie kwalifikacje, a kierownik budowy - posiada co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalności bez ograniczeń. 2)Potwierdzenie posiadania kadry technicznej o odpowiednim wykształceniu i uprawnieniach (przynajmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń), 3)Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, narzędzi i urządzeń, jakie Wykonawca posiada. 4)Wykaz robót odpowiadający swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. e) W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi do oferty załączyć następujące dokumenty: 1)Dołączyć sprawozdanie finansowe za 2008 r., lub inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności. 2)Informacji z banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 50 % wartości inwestycji, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3)Polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości nie mniejszej niż 200 000 PLN. f) Kopia dowodu wniesienia wadium. g) Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji i rozliczania wykonanych robot opracowany wg wytycznych określonych w rozdz. IV pkt. 5 ppkt. 4-6, h) Harmonogram spłaty wykonanych robót sporządzony wg zasad określonych w pkt. 4 należy opracować dla WIBOR 1M na dzień 15.10.2009r. i) Tabele elementów scalonych zawierające dodatkowo informacje cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowe pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia. j) Wykaz części zamówienia, jakie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. l) Dokument potwierdzający prawo wykupu wierzytelności tj. promesa Banku lub umowa pomiędzy Bankiem, a wykonawcą lub zaświadczenie Banku, świadczące o wykupie wierzytelności przez ten Bank. Dokument powyższy o wykup wierzytelności nie może mieć charakteru intencyjnego. Dokument ten musi jednoznacznie wskazywać na zobowiązanie Banku do wykupu wierzytelności objętej niniejszym zamówieniem. m) Wzory podpisów osoby (lub osób) uprawnionej do składania oświadczeń woli lub innych dokumentów: 1)podpis skrócony tzw. parafa ze wskazaniem osoby, której jest własnością, 2)podpis czytelny: imię i nazwisko lub tylko nazwisko. Dokumenty składane są w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2. Informacje o podwykonawcach 1)Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 2)Oferty przedstawione przez dwa lub więcej podmiotów występujących wspólnie, będą musiały spełnić następujące wymagania: 3)Oferta będzie zawierać informacje i dokumenty wymienione w punkcie 5, dotyczące każdego partnera konsorcjum, 4)Oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawie wszystkich partnerów, 5)Wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami, 6)Jeden z partnerów konsorcjum zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do reprezentowania wszystkich uczestników konsorcjum w postępowaniu albo reprezentowania wszystkich uczestników konsorcjum w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem oferty. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.obrowo.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Obrowo
87-126 Obrowo 54.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.10.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Obrowo sekretariat 87-126 Obrowo 54.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
INNE PRZETARGI OBROWO
więcej: przetargi OBROWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi leśnej w leśnictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Remont drogi wojewódzkiej nr 561 na odcinku od km 20+351 (20+375) do km 21+009 (21+035) - nr postępowania 260/24
- "Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1266R Biedaczów - Grodzisko Górne od km 0+092 do 1+419 w miejscowości Gwizdów"
- Przebudowa drogi gminnej Nr 110822L w miejscowości Żurawnica.
- Usunięcie nieodpowiedniego stanu technicznego wiaduktu drogowego na DW 766 w m. Pińczów w km 28+416 (km 3+906 obwodnicy Pińczowa)
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.