To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2013-08-29
Nowy Sącz: Świadczenia usług w zakresie posiłków - sporządzanie, dostarczanie i wydawanie pełnych obiadów dla dzieci i młodzieży szkolnej
Numer ogłoszenia: 348672 - 2013; data zamieszczenia: 29.08.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 315190 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Żywiecka 13, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 018 4443623, faks 018 4435239.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenia usług w zakresie posiłków - sporządzanie, dostarczanie i wydawanie pełnych obiadów dla dzieci i młodzieży szkolnej.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Usługi w zakresie posiłków - sporządzanie, dostarczanie i wydawanie pełnych obiadów dla dzieci i młodzieży szkolnej w przewidywanej ilości ogółem 85 osób oraz szacowanej ilości około 5059 posiłków wydanych w okresie obowiązywania umowy. Usługa wydawania posiłków wykonywana będzie w budynku Szkoły Podstawowej nr. 18 im. Karola Szymanowskiego w Nowym Sączu. Przed przystąpieniem do negocjacji wykonawca składa pisemną ofertę, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia 2.Wykonanie zamówienia polegać będzie na sporządzeniu i wydawaniu gorących, pełnych dwudaniowych obiadów osobom, którym MOPS przyznał decyzją pomocy społecznej rzeczową pomoc w postaci świadczenia posiłku. 3.Obiady powinny charakteryzować się następującymi cechami: Kaloryczność jednego obiadu powinna wynosić nie mniej niż 775 kalorii, a jego waga - gramatura nie mniej niż 1000 gram przygotowanego posiłku (podstawą ciężaru - wagi wydawanego posiłku jest jego gramatura po przygotowaniu - wydanego klientowi posiłku). 4.Obiady winny być pełnowartościowe pod względem odżywczym, różnorodne i sporządzone będą przez Wykonawcę zgodnie z zalecanymi dziennymi normami na energię i składniki odżywcze opracowane w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie. Wykluczone jest stosowanie niezdrowych tłuszczy nasyconych, olejów, namiastek żywności, gotowych paczkowanych lub mrożonych zup, dań itp. W posiłku powinno się znaleźć między innymi : a)Białko zwierzęce w postaci mięsa, lub raz w tygodniu ryby b)Ziemniaki, kasza, makron lub ryż c)Dodatkowo do każdego posiłku duża porcja warzyw gotowanych, albo dodatek surówki z warzyw czy sałaty, d)Zupa e)Winien być także uwzględniony kompot lub w zamian kompotu owoc sezonowy (jabłko, gruszka, śliwka, truskawka itp.)..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków 55.32.00.00 - Usługi podawania posiłków 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.08.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Stołówka przy Szkole Podstawowej Nr 18 Irena Bocheńska
jakie przetargi wygrała firma
Stołówka przy Szkole Podstawowej Nr 18 Irena Bocheńska
- Stołówka przy Szkole Podstawowej Nr 18 Irena Bocheńska, ul. Broniewskiego 5, 33-300 Nowy Sącz, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 32482,38 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 34148,25
Oferta z najniższą ceną: 34148,25 / Oferta z najwyższą ceną: 34148,25
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie o wszczęciu postępowania z wolnej ręki o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych. W oparciu o art. 66 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. 2010 Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Sączu zawiadamia o wszczęciu postępowania o świadczenie usług w zakresie posiłków - sporządzanie, dostarczanie i wydawanie pełnych obiadów dla dzieci i młodzieży szkolnej Szkoły Podstawowej nr. 18 im. Karola Szymanowskiego w Nowym Sączu, w trybie wolnej ręki o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą. Niniejsze zamówienie szacowane jest na kwotę 32482,38 złotych netto i jest częścią zamówień tego samego rodzaju zamówień dla jednostek znajdujących się na terenie miasta Nowego Sącza, a przewidywana ogólna wartość tych zamówień wynosi 519181,87 złotych netto. Zamawiający wszczął postępowanie i zaprosił do negocjacji osobę - podmiot Stołówka przy Szkole Podstawowej nr 18 Bocheńska Irena, 33-300 Nowy Sącz, ul. Broniewskiego 5 jako Wykonawcę tego zamówienia, w celu zawarcia umowy. Jako uzasadnienie faktyczne i prawne zastosowania tego trybu udzielenia zamówienia podaje się co następuje: Podstawą prawną tego zamówienia i zastosowanego trybu z wolnej ręki jest art. 5 ust.1 a w szczególności zaś pkt. 1) i 2) w związku z art. 66 i 67 ust.1 ustawy oraz wykazem usług o charakterze niepriorytetowym stanowiącym zał. nr 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz.68) . Usługa została zakwalifikowana w wykazie usług o charakterze niepriorytetowym w kategorii 17 - usługi hotelarskie i restauracyjne. Przepis art. 5 ust.1 a ustawy dopuszcza stosowanie trybu wolnej ręki w innych uzasadnionych wypadkach niż określone w art. 67 ust.1, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z okoliczności wymienionych w art.5 ust.1 a pkt. 1) - 4). Okoliczności wymienione we wskazanym art. 5 ust. 1 a określone w pkt 1)-4) są tylko przykładowymi okolicznościami i nie są to wszystkie okoliczności jakie mogą być podstawą do zastosowania takiego trybu. Ustawodawca wyliczając tylko takie przykłady stosując w przepisie słowa w szczególności dopuścił także i inne okoliczności, które mogą być podstawą do zastosowania takiego trybu. Zamawiający, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Sączu realizując ustawę z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego Pomoc państwa w zakresie dożywiania (Dz. U. Nr 267, poz. 2259 z późn. zm.) i działając na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tj 2009r. Dz. U. Nr 175, poz.1362 z późn. zm) przyznaje osobom potrzebującym świadczenia rzeczowe w postaci posiłków decyzją administracyjną lub też udziela posiłku bez decyzji. W oparciu o wymienione wyżej ustawy środki na realizację zamówienia ponoszone są wspólnie przez Państwo i samorząd Miasta Nowego Sącza. Wykonując wymienione ustawy Zamawiający stosuje także Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 2006 r. w sprawie realizacji programu wieloletniego Pomoc państwa w zakresie dożywiania (Dz.U. Nr 25, poz.186 z późn. zm). Zgodnie z treścią § 3 Rozporządzenia posiłki powinny być przygotowywane, lub wydawane i spożywane w szkole, zaś w przypadku gdy szkoła nie posiada warunków do przygotowywania lub wydawania posiłków, kierownik ośrodka pomocy społecznej, we współpracy z dyrektorem szkoły, zapewnia spożywanie posiłków poza szkołą. Ponieważ osoby korzystające z tej formy pomocy to dzieci i młodzież celowym, zgodnym z ustawą, rozporządzeniem oraz tradycyjnym w naszym mieście sposobem jest przygotowanie i wydawanie posiłków w siedzibach szkół. Dodatkowo trzeba także wziąć pod uwagę fakt iż dzieci powinny spożywać ciepły posiłek podczas przerw międzylekcyjnych, a także to, że w trakcie ich trwania nie powinny one samodzielnie opuszczać szkoły, argumentacja ta uzyskuje dodatkowe uzasadnienie. Zasadność podawania posiłków i ich spożywania w szkole, nawet podczas przerw, to również aspekt ekonomiczny, techniczny, a przede wszystkim sanitarny. Żywienie poza placówką wymagałoby zatrudnienia kilku osób do opieki oraz dodatkowego ubezpieczenia dzieci. Pod względem technicznym również istnieją pewne utrudnienia dlatego, że znaczącą rolę odgrywa tutaj stosunkowo krótki czas przerwy międzylekcyjnej, podczas której należałoby zebrać wszystkie dzieci i młodzież, którym przyznano świadczenie, gdzie są to dzieci w różnym wieku uczęszczające do różnych klas. Na dodatek szkoły posiadają pomieszczenia stołówek, wyposażone w niezbędne urządzenia, w których możliwe jest przygotowanie i podawanie posiłków zgodnie z reżimem sanitarnym lub urządzone sale w których można podawać i spożywać przygotowane na zewnątrz posiłki. Dodatkowym organizacyjnym utrudnieniem jest to, iż w pobliżu większości szkół nie ma zakładów gastronomicznych lub innego miejsca gdzie przygotowanie i podanie takiego posiłku jest możliwe. Rozwiązaniem tego było by wynajęcie autobusu i zatrudnienie dodatkowych osób do opieki co generuje niewspółmierne koszty. Stosowanie trybu konkurencyjnego ograniczone jest także z tego względu, że dysponentami pomieszczeń stołówek i sal do wydawania posiłków są szkoły i one to zawierają umowy najmu pomieszczeń i czerpią z tego tytułu środki dla szkoły. W takim stanie faktycznym wybór jakiegokolwiek konkurencyjnego trybu nie jest możliwy, bo nawet gdyby w przetargu wygrał inny wykonawca, to nie mógłby on świadczyć usługi na terenie szkoły, bo nie miałby miejsca do ich wykonywania. Zamawiający jest tylko jednostką budżetową Miasta Nowego Sącza i nie może szkole nakazać zawierania umów najmu z wykonawcami, którzy by wygrali przetarg, a wymienione wyżej Rozporządzenie w § 3 nakazuje Zamawiającemu podejmowanie działań w porozumieniu ze szkołą. Trzeba też mieć na uwadze, że Zamawiający określając miejsce wykonania zamówienia, z wyżej podanych powodów wskazuje miejsce będące w dyspozycji innej jednostki budżetowej Miasta Nowego Sącza tj. szkoły i wobec tego musi uwzględnić decyzję szkoły co do wyboru osoby - podmiotu któremu szkoła wynajmuje pomieszczenia. Wobec tego wskazany przez szkołę wykonawca jest faktycznie, w danym miejscu i czasie jedynym wykonawcą, który może wykonać to zamówienie na rzecz Zamawiającego. Natomiast uruchomienie trybu konkurencyjnego, wbrew stanowisku szkoły, spowodować może naruszenie zasady celowego dokonywania wydatków oraz faktycznie spowodować może opóźnienie lub niemożliwość dokonywania wydatków, ze względu na brak prawa wykonawcy do świadczenia usług żywienia na terenie szkoły. Gdyby wykonawca miał świadczyć usługi w swoim zakładzie, to byłoby to sprzeczne z wskazanymi wyżej przepisami oraz przyjętymi i wymienionymi wyżej okolicznościami. W tym stanie rozwiązaniem problemów jest tylko zastosowanie trybu z wolnej ręki, który pozwala wybrać wykonawcę posiadającego prawo do wydawania posiłków w najkorzystniejszym miejscu i czasie, a także zazwyczaj wykonawcę już znanego, dobrze współpracującego ze szkołą i sprawdzonego. W tym przypadku, biorąc pod uwagę wszystkie przytoczone okoliczności prawne i faktyczne zasadnym jest zastosowanie wyboru trybu z wolnej ręki - art. 67 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych gdyż z przyczyn obiektywnych usługi mogą być świadczone tylko jednego wykonawcę - w tym przypadku osobę - podmiot który podpisał umowę z dyrektorem danej szkoły na prowadzenie stołówki szkolnej lub wynajem pomieszczenia przystosowanego świadczenia usługi cateringowej. Zdaniem Zamawiającego wyżej wymienione okoliczności mają zastosowanie w niniejszej sprawie i są wystarczające do zastosowania przy tym zamówieniu trybu z wolnej ręki.
INNE PRZETARGI Z NOWEGO SĄCZA
- Dostarczenie i montaż mebli dla Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
- Dostarczenie i montaż mebli na potrzeby Wydziału Nauk Społecznych i Sztuki Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
- Zakup i sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do Zespół Szkół nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Nowym Sączu" składająca się z 4 części.
- Remonty bieżące ulic i chodników o nawierzchni bitumicznej w granicach administracyjnych Miasta Nowego Sącza od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2025r. - roboty do 100 m2
- Dostawa paliw na potrzeby Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Sączu
- Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi powiatowej nr 1538 K Jazowsko - Obidza w km 0+640 - 1+880 polegająca na budowie chodnika w m. Obidza
więcej: przetargi w Nowym Sączu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług przygotowania i dostarczenia obiadów (wsparcie towarzyszące) dla uczestników projektu Centrum Usług Środowiskowych "WISIENKA 4",
- Świadczenie usługi cateringowej w zakresie zapewnienia posiłków dla placówek oświatowych na terenie Gminy Zbuczyn
- Świadczenie usługi cateringowej w zakresie zapewnienia posiłków dla placówek oświatowych oraz Dziennego Domu Senior+ w Zbuczynie
- Kompleksowa organizacja i obsługa czterech 2-dniowych spotkań stacjonarnych w ramach projektu "Sieć dostępności cyfrowej wsparcie systemowego wdrażania dostępności cyfrowej w podmiotach publicznych"
- Catering dla pacjentów WOTUiW w Toruniu
- Usługa cateringu dla pacjentów Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Tomaszowie Lubelskim, realizowana w oparciu o program Ministerstwa Zdrowia ,,Dobry posiłek w szpitalu"
więcej: Usługi podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.