Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-30
Kępno: Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia do m. Zosin wraz z przyłączami gazowymi od sieci do szafek gazowych budynku komunalnego w Zosinie Gmina Kępno
Numer ogłoszenia: 351434 - 2013; data zamieszczenia: 30.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kępno , ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno, woj. wielkopolskie, tel. 62 78 25 800, faks 62 78 25 801.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.kepno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia do m. Zosin wraz z przyłączami gazowymi od sieci do szafek gazowych budynku komunalnego w Zosinie Gmina Kępno.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zakres robót: Przedmiot zamówienia obejmuje: budowę sieci gazowej średniego ciśnienia od istniejącego gazociągu średniego ciśnienia o średnicy 110 mm w m. Osiny ( w pasie drogowym drogi powiatowej) do m. Zosin dz. Nr 462/5 wraz z przyłączami. Siec gazowa z rur gazowych PE 100 SDR 17,6 o średnicy 90 x 5,2 mm, Przyłącza gazowe z rur PE 80 SDR 11 o średnicy 25 x 3,0 mm, Całkowita długość sieci gazowej w raz z odgałęzieniami L=1.905,00 m, przyłączy gazowym L= 79,00 m. 2. Zamówieniem objęte są również: - wykonanie wszelkich robót i czynności związanych z prawidłową realizacją zamówienia, nawet w przypadku, gdy nie zostały one ujęte w przetargowym przedmiarze robót, - wszelkie naprawy urządzeń, instalacji uszkodzonych podczas wykonywania robót, - inne czynności wynikające ze specyfiki zamówienia. UWAGA Podczas budowy gazociągu w polach uprawnych ( tereny prywatne ) należy: 1. Maksymalnie ograniczyć zajęcie terenu przy pracach ziemnych 2. Wykonywać wykopy w ten sposób aby poszczególne warstwy ziemi zostały wbudowane- odtworzone do stanu pierwotnego / rozdzielenie humusu od pozostałych frakcji , itd/ 3. Pisemne informowanie właścicieli o wejściu na teren działki , odbiór robót odtworzeniowych terenu działki wraz z pisemnym oświadczeniem własciciela działki 4. Wszelkie odszkodowania za szkody powstałe w uprawach lub na gruncie związane z prowadzeniem robót ziemnych pokrywa wykonawca robót Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1. przygotowanie kompletu dokumentów w celu zawiadomienia przez Zamawiającego właściwego organu Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy gazociągu, 2. dokonania rozruchu technologicznego gazociągu średniego ciśnienia. 3. zorganizowanie na swój koszt terenu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż, 4. zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne, 5. oznakowanie i zabezpieczenie dróg publicznych w zakresie wynikającym z uzgodnień z zarządcami tych dróg, 6. wykonanie projektu oznakowania zastępczego i zabezpieczenia robót w obrębie pasa drogowego, 7. uzyskanie decyzji - zezwolenia na Zajęcie pasa drogowego (opłatę za zajęcie pasa drogowego ponosi Wykonawca, 8. Wykonanie badań nieniszczących i niszczących spoin w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia . 9. zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów oraz skompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych przedmiotem zamówienia, 10. zgłaszanie, przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów przy udziale przedstawiciela zamawiającego i inspektora nadzoru, 11. wykonanie operatu powykonawczego projektu wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą (4 egz. w formie papierowej i na nośniku elektronicznym) - dla gazociągów w skali 1:500 lub 1:1 000, natomiast dla zagospodarowania terenów stacji gazowych w skali 1:100, 12. uporządkowanie terenu budowy nie później niż w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia inwestycji do odbioru technicznego; Wykonawca oczyści teren budowy usuwając swój sprzęt, urządzenia budowlane, odpady i pozostałości po robotach budowlano-montażowych oraz uporządkuje teren budowy przygotowując go do przekazania Zamawiającemu w stanie czystym i nie budzącym zastrzeżeń, 13. Pisemne informowanie właścicieli przez wykonawcę o wejściu na teren działki,uzyskanie przez Wykonawcę pisemnego potwierdzenia od właściciela lub współwłaścicieli nieruchomości o braku zastrzeżeń z ich strony odnośnie uporządkowania terenu po wykonanych robotach budowlano-montażowych, potwierdzone czytelnym, własnoręcznym podpisem właściciela lub współwłaścicieli nieruchomości; pisemne potwierdzenie Wykonawca powinien uzyskać od Właściciela lub współwłaścicieli nieruchomości nie później niż w terminie 7 dni od dnia zakończenia prac na nieruchomości Właściciela lub współwłaścicieli, 14. uzyskanie zezwoleń na ewentualne usunięcie drzew i krzewów wraz z przygotowaniem niezbędnych do tego celu dokumentów i opracowań oraz pokrycia kosztów związanych z ewentualnym usunięciem drzew i krzewów, z wyłączeniem opłat administracyjnych wynikających z decyzji o zezwoleniu na usunięcie drzew i krzewów (opłaty administracyjne pokrywa zamawiający), 15. przeprowadzenie hydraulicznej próby szczelności i wytrzymałości gazociągów średniego ciśnienia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, 16. uczestnictwo w odbiorach: częściowych, technicznych i odbiorach końcowych przedmiotu zamówienia, 17. Zamawiający zastrzega sobie własnymi zasobami lub z wykorzystaniem podmiotu go reprezentującego prawo do przeprowadzenia oceny wykonania, nadzoru i badań w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia i uczestnictwa w czynnościach kontrolnych zarówno na placu budowy jak i u Dostawców (producentów) materiałów i urządzeń. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kopie wszystkich żądanych specyfikacji dostaw materiałów i urządzeń, procedur i instrukcji, programów zapewnienia, jakości i planów kontroli, protokołów badań, radiogramów oraz innych dokumentów niezbędnych do oceny. 18. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli wykonywania badań spoin w sposób niezgodny z wymaganiami norm oraz uzgodnioną dokumentacją badawczą, wymagającej powtórnego wykonania badań, Wykonawca wykona takie badania na własny koszt 19. Do obowiązków Wykonawcy należy współpraca z wybranym przez Zamawiającego rzeczoznawcą majątkowym, który dokona oszacowania strat na terenach objętych realizacją prac. Zamawiający pokryje tylko koszty tych strat powstałych w pasie budowlano-montażowym, których nie dało się uniknąć podczas realizacji prac budowlanych. Pokrycie pozostałych kosztów odszkodowania będzie należało do Wykonawcy. 20. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami posesji oraz zarządcami dróg, dotyczących rozpoczęcia robót budowlano-montażowych, minimalizacji szkód oraz kosztów z tym związanych. 21. Wykonawca jest gospodarzem na terenie budowy od dnia przekazania terenu budowy do dnia zakończenia odbioru końcowego i w szczególności zobowiązany jest do: a. ochrony mienia i zabezpieczenia przeciwpożarowego, b. nadzoru nad bhp, c. ustalania i utrzymywania porządku, d. odpowiedniej organizacji terenu budowy, zabezpieczenia magazynowego i dozoru mienia, e. prowadzenia niezbędnej dokumentacji budowy m.in. dziennika budowy i dziennika prac spawalniczych, izolacji etc., f. posiadania na terenie budowy atestów zastosowanych materiałów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.12.21 - Roboty budowlane w zakresie gazowych sieci zasilających 45.23.12.20 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 8000,00 zł (osiem tysięcy 00/100 złotych). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275). Wadium w pieniądzu powinno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego w Banku Zachodnim WBK S.A.. Oddział w Kępnie nr rachunku 65 1090 1144 0000 0000 1400 3711. Wadium w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno, dołączając do oferty potwierdzenie złożenia wadium. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie sieci gazowej średniego ciśnienia o długości co najmniej 1 km. Wymagane jest poświadczenie potwierdzające wykonanie w/w roboty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna , że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, w tym osoby zdolnej do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Z zastrzeżeniem postanowień ustępów 2, 3 i 5 rozdziału XVI SIWZ niedopuszczalne są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Dopuszczalne są jednakże za zgodą Zamawiającego istotne zmiany zawartej umowy, pod warunkiem, że dotyczą choćby jednej z kwestii określonych w ustępie 3 niniejszego rozdziału. 3. Zmiany, o których mowa w ust. 2, mogą wyłącznie dotyczyć: 1) zmiany terminu wykonania umowy, 2) zmiany nazwy zadania lub zmiany nazwy Wykonawcy, 4. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: 1) opis propozycji zmiany umowy, 2) uzasadnienie zmiany umowy, 3) obliczenie kosztów zmiany jeżeli zmiana będzie miała wpływ na cenę, 5. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą zostać dokonane, jeżeli za ich wprowadzeniem przemawia choćby jedna z niżej wymienionych okoliczności: 1) obniżenie ceny, 2) opóźnienia, utrudnienia lub inne przeszkody spowodowane przez Zamawiającego lub dające się przypisać Zamawiającemu, 3) zaistnienie przypadków losowych (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji, 4) siła wyższa. 6. Wykonawca nie będzie uprawniony do wystąpienia o przedłużenie terminu wykonania umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z przedłużeniem terminu ponosi Wykonawca. 7. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 3, wymaga podpisania aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.kepno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Kępnie
ul. Ratuszowa 1
63-600 Kępno.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Kępnie - SEKRETARIAT ul. Ratuszowa 1 63-600 Kępno.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KEPNA
- Zakup samochodu służbowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Kępnie - II postępowanie
- Sprzątanie wybranych dróg będących w zarządzie Gminy Kępno w 2025 r.
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania
- Budowa ulicy Lawendowej w Mikorzynie
- Zakup samochodu służbowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Kępnie
więcej: przetargi w Kepnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa dwóch zbiorników gazowych podziemnych o pojemności 2 x 6400 dm 3 wraz z budową instalacji zewnętrznej oraz wewnętrznej w budynku Szkoły Podstawowej w Jabłonce Kościelnej
- Posterunek Policji Kliniska Wielkie - budowa nowej siedziby
- Przebudowa i rozbudowa drogi gminnej 270607K w km od 0+317,90 do km 0+406,00 (obiekt mostowy w km 0+365,00) w miejscowości Szymbark, Gmina Gorlice
- Wymiana źródła ciepła w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Herbach
- Budowa Gminnego Przedszkola i Żłobka na działce gminnej w miejscowości Kąty
- Budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z przepompownią i zbiornikiem retencyjnym, remont i przebudowa drogi, budowa chodnika, budowa parkingu, budowa instalacji w ul. Kusocińskiego w Wojkowicach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.