Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-03-03
Suwałki: dostawa endoprotez cementowych, bezcementowych, połowicznych, panewki endoprotezy, sprzętu do badań endoskopowych dla SPSW w Suwałkach - w pakietach I - III
Numer ogłoszenia: 35180 - 2011; data zamieszczenia: 03.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki , ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5629582, 5629462, 5629595, faks 087 5629594.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.suwalki.pl/przetargi
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa endoprotez cementowych, bezcementowych, połowicznych, panewki endoprotezy, sprzętu do badań endoskopowych dla SPSW w Suwałkach - w pakietach I - III.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa endoprotez cementowych, bezcementowych, połowicznych, panewki endoprotezy łącznie z użyczeniem instrumentariów do zakładania endoprotez; sprzętu do badań ednoskopowych dla SPSW w Suwałkach - ujętych w pakietach I - III w asortymencie i w szacunkowej ilości określonych w załączniku nr 5 do SIWZ w okresie 12 miesięcy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.18.32.00-8, 33.10.00.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu nie wymaga się zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga dołączenia do oferty: oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w oświadczeniu znajdujacym sie w druku oferty ząłacznik nr 3 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga dołacznia do oferty : oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w ust.1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga dołacznia do oferty : oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w ust.1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga dołacznia do oferty : oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w ust.1 - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym w SIWZ,Zamawiający wymaga dołączenia do oferty: 1)oświadczenia, że oferowany asortyment posiada dokumenty wymagane przez polskie prawo, na podstawie których może być wprowadzony do obrotu i stosowania w placówkach ochrony zdrowia w RP - treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ 2) wypełnionego arkusza asortymentowo - cenowego dla pakietów nr I - III (wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) 4)katalogu (prospektu) w języku polskim, w którym został zaznaczony oferowany asortyment (pozycja z kodem) - w przypadku firm dysponujących katalogiem (prospektem) zawierającym różny asortyment. W przypadku firm, które dysponują odrębnymi katalogami (prospektami) dla oferowanego asortymentu zobowiązane są one do dołączenia do oferty tylko tych katalogów (prospektów), które dotyczą oferowanego asortymentu. 5) nieodpłatnie 1 kompletu próbek endoprotez.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający może odstąpić od niniejszej umowy w trybie i na zasadach określonych w art. 145 PZP. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduję zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty tj.: a) wydłużenia terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 10 ust. 1 i projektu umowy, z chwilą niewykorzystania przez Zamawiającego wartości umowy, o której mowa w § 10ust. 1 niniejszej umowy; b) zamiany poszczególnego asortymentu, będącego przedmiotem umowy i wyszczególnionego w Załączniku nr 1 do niniejszej umowy, z chwilą zaprzestania lub wstrzymania jego produkcji, a o czym Wykonawca nie mógł wiedzieć z chwilą zawarcia niniejszej umowy, na tzw. zamiennik pod warunkiem, że spełni on wszystkie wymogi Zamawiającego w tym również cenę jednostkową netto i brutto; c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości poszczególnego asortymentu, będącego przedmiotem umowy i wyszczególnionego w Załączniku nr 1 do niniejszej umowy w zakresie łącznej wartości umowy, o której mowa w § 1 ust. 1 projektu umowy. d) numeru katalogowego produktu, - nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów, - sposobu konfekcjonowania, - liczby opakowań w sytuacji gdy: - wprowadzony zostanie do sprzedaży przez Wykonawcę produkt zmodyfikowany/udoskonalony Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego. 3. Strony zgodnie ustalają, że w przypadku: 1) zmiany statusu prawnego Zamawiającego, 2) ograniczenia lub utraty istotnej części kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, 3) istotnego ograniczenia zakresu i ilości świadczonych usług zdrowotnych , 4) zmian organizacyjnych u Zamawiającego, rozwiązanie zawartej umowy może nastąpić w każdym czasie za porozumieniem stron lub w drodze miesięcznego jej wypowiedzenia, niezależnie od uprawnień wynikających z art. 145 PZP.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.suwalki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Szpital wojewódzki w Suwałkach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Szpitalna 60, 16 -400 Suwałki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2011 godzina 09:30, miejsce: Kancelaria Samodzielngo Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16- 400 Suwałki.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: PAKIET I - Endoprotezy cementowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PAKIET I - Endoprotezy cementowe 1. Endoprotezy cementowe stawu biodrowego: kpl. 20 1.1. trzpień - prosty z bocznymi skrzydełkami derotacyjnymi, chromowo - kobaltowy, eurostożek 12/14, bezkołnieżowy w minimum 5 rozmiarach, z offsetem rosnącym z każdymrozmiarem trzpienian szt. 20 1.2. centralizer - nakładany zgodnie z rozmiarem trzpienia szt. 20 1.3. główka 28mm - metalowa 28 w 5 długościach szyjki S, M, L, XL, XXL szt. 20 1.4. panewka - hemisferyczna polietylenowa z podwójnym pierścieniem metalowym do orientacji przestrzennej RTG, w rozmiarach od 42 do 62, w opcji na życzenie panewka hemisferyczna polietylenowa głęboka z podwójnym pierścieniem metalowym do orientacji przestrzennej RTG, w rozmiarach od 46 do 62mm szt.20 1.5. korek kaniulowany wchłanialny / z mieszaniny żelatynowo - glicerynowo - wodnej / zgodny z rozmairem trzpienia szt. 20 2. Cement kostny / proszek i płyn w ampułce / o normlanej lepkości zmaknięty w strzykawce będącej jednocześnie integralnym mieszalnikiem cementu - opakowanie 60gram op. 25 3. Cement kostny do panewki o normlanej lepkości - opakowanie 20 gram op.25.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.18.32.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PAKIET II - endoprotezy bezcementowe, połowicze, panewka.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PAKIET II - endoprotezy bezcementowe, połowicze, panewka 1. Endoprotezy bezcementowe typu Bicontact kpl. 30 1.1. trzpień - uniwersalny bezcementowy / taki sam do biodra prawego i lewego / Stożek 12/14. Wykonany ze stopu tytanu, w 1/3 części bliższej napylony czystym tytanem o porowatej strukturze. Kształt trzpienia płaski o przekroju prostokątnym. Skrzydełko derotacyjne zapobiegające przemieszczeniu się protezy. Otwór w części bliższej umożliwiający ewentualną ekstrakcję trzpienia. Rozmiary: min. 9 - 11 rozmiarów opcja trzpienia do bioder. szt. 30 1.2. panewka - bezcementowa typu Screw Cup. Panweka ze stopu tytanu, powieerzchnia zewnętrzna napylona tytanem o porowatej strukturze, uniwersalna dla zastosowania wkładki polietylenowej i ceramicznej. Rozmiary od 40 do 68 mm (15 rozmiarów) szt. 30 1.3. wkładka polietylenowa - kształt: symetryczna, asymetryczna lubposterior Wal. Materiał: wzmocniony polietylen odporny na scieranie. Rozmiary śred. Wewnętrzna: 22,2mm, 28mm, i 32mm szt. 30 1.4. główka - na stożek 12/14; 22,2; 28 i 32 mm o 5 długościach szyjki; opcjonalnie głowa na stożek 14/16 do zastosowań rewizyjnych szt. 30 2. endoprotezy połowicze typu Austin Moor - każdy komplet endoprotezy połowiczej wykonany ze stopu tytanu. Dostępne w wersji standardowej i wąskiej. Śred. zewnętrzna 38 - 56 mm. Fabrycznie pakowana, sterylnie. Zaopatrzona w metryczkę do wklejenia dod okumentacji szpitalnej kpl. 20 3. Panewka endoprotezy typu Biporal - główka bipolarna o średnicy wewnętrznej 22,2 mm oraz 28 i średnicach zewnętrznych od 39 do 55 mm; wyposażona w pierścień zapobiegający zwichnięciom. szt. 15.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.18.32.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: PAKIET III - sprzęt do badań endoskopowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PAKIET III - sprzęt do badań endoskopowych 1. ustnik do gastroskopii standard, niejałowy, wielorazowy szt. 10 2. pętla do polipektomii owalna, niejałowa, wielorazowa w komplecie z osłoną, długość min. 230cm, średnica 7F szt. 10 3. rękojeść do pętli niejałowa, wielorazowa z pozycji 2 szt.2 4. kaniula do ECPW długość min. 195cm, średnica 2,2mm, niejałowa, wielorazowa szt. 6 5. sfinkterotom jałowy, wielorazowy średnica 6F, długość 200 cm, nosek długości 35mm, cięciwa długości 30mm op=2szt.m szt. 10 6. zestaw do ostrzykiwania kolonoskopowy wielokrotnego użytku: 1 metalowa osłonka wielorazowa, średnica 2,8mm, długość 230 cm, komplet teflonowych igieł z ostrzem 4mm i średnicy 0,6mm szt. 2 7. zestaw do ostrzykiwania gastroskopowy wielokrotnego użytku: 1 metalowa sołona wielorazowa, średnica 2,8mm, długość 160 cm, komplet teflonowych igieł z ostrzem 4mm i średnicy 0,6mm szt. 2 8. kleszczyki do biopsji gastroskopowe, niejałowe, wielorazowe, długość min. 155cm, średnica 2,8mm szt. 10 9. kleszczyki do biopsji kolonoskopowe, niejałowe, wielorazowe, długość min. 230cm, średnica 2,8mm szt. 10 10. klips standard clip do klipsownicy model HX-610-135 firmy Olimpus - bedącym na wyposażeniu szpitala - op=40szt. op. 1 11. szczoteczka do czyszczenia endoskopu niejałowa, wielorazowa (standard) - kanał roboczy - długość 230 cm, średnica 2,8mm szt. 6 12. szczoteczka do czyszczenia endoskopu niejałowa, wielorazowa - kanała powietrze - woda, do kolonoskopu EC-38885FK2 firmy PENTAX - długośc 250cm, srednica 1,2mm (będącego na wysposażeniu szpitala) szt. 6 13. szczoteczka do czyszczenia endoskopu niejałowa, wielorazowa - kanał powietrze - woda, do duodenoskop ED-530XT8 symbol FT WB 2221FW2 (będącego na wyposażeniu szpitala) szt. 15 14. eletroda argonowa giętka niejałowa, wielorazowa / do aparatu eletrochirurgicznego z modułem argonowym firmy EMED -Es 350( będącym na wyposażeniu szpitala) ; ługość 220 cm, średnica 2,3mm szt. 3 15. olej silikonowy do ruchomych elementów endoskopów szt. 10.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- "Dostawa materiałów opatrunkowych oraz sprzętu medycznego jednorazowego użytku do Działu Farmacji Szpitalnej SPSP ZOZ w Suwałkach"
- Plenerowe Kino na Bulwarach - BO
- Przebudowa schodów wejściowych wraz z zadaszeniem wejścia w szczycie północno - zachodnim budynku przy ul. Pułaskiego 26A w Suwałkach w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Dostawa sortów mundurowych leśnika i środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego dla pracowników Nadleśnictwa Suwałki w 2025 r.
- Modernizacja patio w Urzędzie Miejskim przy ul. Mickiewicza 1 w Suwałkach
- Zmiana przeznaczenia pokoju nauczycielskiego na potrzeby Sali kameralnej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II Stopnia w Suwałkach - powtórzone.
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej dla potrzeb SP ZOZ Miejsko Gminnego Ośrodka Zdrowia w Sośnicowicach
- Zakup sprzętu na wyposażenie gabinetów Miejskiego Ośrodka Zdrowia w Lubawie
- Dostawa sprzętu i aparatury medycznej dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem
- Dostawa wyrobów medycznych (implantów) do operacji ortopedycznych - II postępowanie
- Dostawy specjalistycznych wyrobów medycznych - powtórzenie
- Sukcesywną dostawę materiałów i akcesoriów niezbędnych do zabiegów witrektomijnych i przeciwjaskrowych oraz zakup lasera do leczenia jaskry wraz z sondami.
więcej: Urządzenia medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.