eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BieżuńOdbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-11-30

Ogłoszenie nr 355313 - 2016 z dnia 2016-11-30 r.

Bieżuń: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy Bieżuń, krajowy numer identyfikacyjny 53371300000, ul. ul. Warszawska  2, 09320   Bieżuń, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 236 578 056, e-mail gmina_biezun@wp.pl, faks 236 578 039.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.biezun.nv.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
www.bip.biezun.nv.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.biezun.nv.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
drogą pocztową, kurierem lub osobiście przez Wykonawców
Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Bieżuniu, ul. Warszawska 2, 09-320 Bieżuń


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) oraz zgodnie z przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bieżuń. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości odpadów komunalnych zebranych w odpowiednich pojemnikach lub workach, określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Bieżuń. 3.2 Przedmiotem zamówienia jest: 1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Miasta i Gminy Bieżuń: a) z nieruchomości zamieszkałych (odbiór zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór odpadów zebranych selektywnie), w tym odbiór odpadów w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki: b) z punktów gniazdowych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca otrzyma wykaz nieruchomości zamieszkałych (wykaz punktów odbioru) zawierający informacje dot. sposobu zbierania odpadów w dniu zawarcia umowy na świadczenie usługi objętej przedmiotem zamówienia. 3.3. Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zobowiązany jest do: 1. odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: - odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny - zmieszane, - odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z podziałem na frakcje: 1) papier; 2) metale; 3) tworzywa sztuczne; 4) szkło; 5) opakowania wielomateriałowe; 6) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji; 7) popiół i żużel; 8) przeterminowane leki i chemikalia; 9) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 10) odpady zielone; 11) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. 2. Zapewnienia worków i pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. 3. Zapewnienia pojemników przeznaczonych na odpady zmieszane. Część właścicieli nieruchomości może nie dysponować własnym pojemnikiem przeznaczonym na odpady zmieszane. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić zakup właściwego pojemnika. 4. Zapewnienia pojemników przeznaczonych na odpady zielone i popiół. Część właścicieli nieruchomości może nie dysponować własnym pojemnikiem przeznaczonym do zbierania odpadów zielonych i popiołu. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić zakup właściwego pojemnika. 5.Wyposażenie Miasta Bieżuń i pozostałych miejscowości w pojemniki w punkach gniazdowych do selektywnego zbierania odpadów umożliwiających nieodpłatne przekazanie przez właścicieli nieruchomości odpadów zebranych selektywnie. 6. Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości winny być przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji zastępczej. 7. Szczegółowe zasady utrzymania czystości na terenie gminy Bieżuń zawiera UCHWAŁA NR X/76/2015 Rady Miejskiej w Bieżuniu z dnia 1 grudnia 2015 roku w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieżuń stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 3.4. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w niezbędne worki do selektywnej zbiórki dla 5 podstawowych frakcji o pojemności 120l odpowiadające następującym wymaganiom: - materiał - przezroczysta folia polietylenowa gr. co najmniej 60 mm, w następującej kolorystyce: - papier - koloru niebieskiego; - szkło - koloru zielonego; - tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - koloru żółtego; Pozostałe odpady selektywnie odbierane należy zbierać do worków bezbarwnych, przeźroczystych; 1.1. Szacowana ilość worków do selektywnej zbiórki wynosi: 1) do gromadzenia papieru - ok. 400 szt./m-c 2) do gromadzenia szkła -, ok. 400 szt./m-c 3) do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, ok. 400 szt./m-c 4) inne odpady selektywne - ok. 400 szt./m-c. UWAGA: ilość worków jest szacunkowa i może ulec zmianie z uwagi na zmiany w deklaracjach dot. sposobu zbierania odpadów. 2.Odpłatne zapewnienie worków do pozostałych frakcji odpadów zbieranych selektywnie w zależności od potrzeb, które będzie zakupywał właściciel nieruchomości od Wykonawcy. 3.Odpłatne zapewnienie właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady zmieszane, odpady zielone, popiół i żużel w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie dysponuje odpowiednim pojemnikiem a będzie chciał wyposażyć nieruchomość w taki pojemnik. Pojemniki do zmieszanych odpadów komunalnych stanowią własność właściciela nieruchomości. Właściciel nieruchomości zamieszkałej jest zobowiązany do wyposażenia nieruchomości w pojemnik do odpadów zmieszanych na własny koszt. W osiedlach mieszkaniowych z zabudową wielorodzinną właściciel, administrator lub zarządca nieruchomości zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do składowania odpadów zmieszanych. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarny i technicznym. Ponadto właściciel nieruchomości, który zdeklarował, iż nie będzie segregował odpadów, a będzie chciał wydzielać ze strumienia odpadów odpady zielone oraz popiół zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemnik do odpadów zielonych oraz popiołu na własny koszt. 4. Zapewnienie minimalnej pojemności pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych - zgodnie z UCHWAŁĄ Nr X/76/2015 z dnia 1 grudnia 2015 r. Rady Miejskiej w Bieżuniu w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieżuń stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 5. Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów zbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości oraz odpadów zebranych selektywnie w miejscowościach gdzie będą usytuowane zestawy kontenerów. 6. W celu umożliwienia nieodpłatnego przekazywania przez właścicieli nieruchomości odpadów zebranych selektywnie obowiązkiem Wykonawcy jest wyposażenie miejscowości na terenie gminy w 32 sztuki zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, w skład których powinny wejść: 1) 1 pojemnik do gromadzenia szkła - koloru zielonego, 2) 1 pojemnik do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych - koloru żółtego, po jednym zestawie na każde sołectwo - 25 sztuk oraz siedem zestawów na teren Miasta Bieżunia. 6.1. Posadowienie zestawów wymienionych w pkt. 6 należy wykonać w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Położenie poszczególnych sołectw zawiera mapa gminy - załącznik nr 4 do SIWZ 6.2. Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w pkt. 6 odpowiadających następującym wymaganiom: - oznakowanie opisowe, - wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego. 7. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany dostarczonego przez siebie kontenera lub pojemnika na odpady, który uległ uszkodzeniu, na własny koszt, w terminie 7 dni od dnia złożonego zapotrzebowania w formie pisemnej przez Zamawiającego. 8. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości winien odbywać się w godzinach 7.00 - 20.00. 9.W przypadku większej ilości odpadów zmieszanych, bądź zbieranych selektywnie właściciel nieruchomości obowiązany jest zaopatrzyć nieruchomość w pojemniki określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie, odpowiadające potrzebom gospodarstwa domowego. 10. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady od właścicieli nieruchomości zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Bieżuniu w sprawie: określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi - Uchwała nr X/77/2015 z dnia 1 grudnia 2015 r. stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 11.Odbiorowi podlegają te odpady komunalne, które zostały wystawione bezpośrednio przed posesję lub przy pergolach śmietnikowych. 12.Odpady komunalne wystawione w innych miejscach niż określone w pkt. 11 lub w miejscach, do których nie jest zapewniany dojazd pojazdem odbierającym te odpady, nie podlegają odbiorowi. 13.Odbiór odpadów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 14.Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości winny być przekazane do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji zastępczej. 15. Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu umowy zobowiązany jest do ustawienia na własny koszt dwóch specjalistycznych pojemników na przeterminowane leki w dwóch aptekach na terenie miasta Bieżuń i odbioru odpadów w zależności od potrzeb (na zgłoszenie) 3.5 Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia: 1) Liczba mieszkańców gminy na dzień 22.11.2016r.(według złożonych deklaracji) wynosi: miasto - zgodnie ze złożonymi deklaracjami w Urzędzie 1573 osoby wieś - zgodnie ze złożonymi deklaracjami w Urzędzie 2751 osób razem: 4 324 osoby 2) Przewidywana ilość właścicieli nieruchomości zobowiązanych do wnoszenia opłat ( wg gospodarstw domowych) wynosi ok. 1308, w tym selektywną zbiórkę deklaruje - ok. 510 gospodarstw. 3) Ilości odpadów, które powstały w gminie w ciągu 6 miesięcy: 3.1) Ilości odpadów wytworzonych według sprawozdań firmy wywozowej w 2016 r. (styczeń - czerwiec) 2016r. 20 03 01 Niesegregowane ( zmieszane ) odpady komunalne - 333,6 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła - 19,6 Mg 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 6,2 Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury - 4,5 Mg 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe - 13,8 Mg 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 1,8 Mg 4. Właścicielom nieruchomości zamieszkałych należy zapewnić nieodpłatnie worki do segregacji podstawowych frakcji: - papier - koloru niebieskiego; - szkło - koloru zielonego; - tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - koloru żółtego; po jednym worku każdego rodzaju a następne po odebraniu pełnego worka zapewni worek tego samego rodzaju - szacowana ilość wszystkich worków w ciągu 12 miesięcy ok. 12 000 sztuk o pojemności 120l. 5. Właścicielom nieruchomości zamieszkałych należy zapewnić odpłatnie worki do segregacji pozostałych odpadów selektywnych - worki bezbarwne, przezroczyste w ilości ok.3 000 sztuk/rok. 6. Właścicielom nieruchomości zamieszkałych należy zapewnić odpłatnie pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych na potrzeby bieżące - np. zakup nowego pojemnika przez nowych właścicieli ilość ok. 25 sztuk rocznie 7. W celu umożliwienia w ramach selektywnej zbiórki oddzielnego gromadzenia popiołu przez właścicieli nieruchomości należy odpłatnie zapewnić ok. 250 sztuk pojemników. 8.Długość dróg gminnych - miasto Bieżuń - ok. 10,5km, pozostałe sołectwa - ok. 82, 74km - razem: ok. 93,24km., Długość dróg powiatowych na terenie gminy Bieżuń - ok. 69km., Długość dróg wojewódzkich na terenie gminy Bieżuń - ok. 10km. 3.6. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, b) zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów przy blokach wielorodzinnych i umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń, służących do gromadzenia odpadów, c) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy, według wyboru Zamawiającego, szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie Bieżuń (uszkodzenia chodników, punktów do składowania odpadów itp.), d) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi, e) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych, bloków, domów wielorodzinnych oraz posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp., w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba że strony umowy postanowią inaczej, f) prowadzenie kampanii informacyjnych (przez wywieszanie ogłoszeń, na terenie miejscowości z których są odbierane odpady, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, g) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, h)ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 3.7. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia: a) zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, b) użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług: pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikacje przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy, c) odbieranie i transport odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia Prawo o ruchu drogowym 20.06.1997r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.);

II.5) Główny kod CPV: 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami
Dodatkowe kody CPV:90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90514000-3, 90533000-2, 34928489-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

Okres w miesiącach: 12


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca: - wykaże, że jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Bieżuń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.), - wykaże, że posiada wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz.21 z późn. zm.) lub posiada zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach w związku z art. 233 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub posiada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów w przypadku gdy wykonawca na podstawie art. 32 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach w związku z art. 233 ust 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zwolniony jest z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów. Warunek ten nie podlega sumowaniu w przypadku wykonawców występujących wspólnie lub poleganiu na innych podmiotach, o których mowa w art. 22a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300 000 PLN (słownie trzysta tysięcy złotych 00/100) Do przeliczenia wartości finansowej występującej w innej walucie niż PLN zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, ze: a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi polegające na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na łączną ilość minimum 500 Mg: w tym jedna usługa wykonana przez okres co najmniej 6 miesięcy, b) dysponuje następującym potencjałem technicznym: - co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; - co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych; - co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej; - bazą magazynowo - transportową (do której wykonawca posiada tytuł prawny) usytuowaną na terenie Gminy Bieżuń lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy administracyjnej tej gminy, wyposażoną zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Bieżuń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.). 2) Decyzja zezwalająca na wykonywanie działalności w zakresie transportu odpadów wydana na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) lub zezwolenia na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz. U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154 z późn. zm.) które to zezwolenie zwalnia z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów. 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywanie należycie (Formularz nr 3 do SIWZ). 4) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (Formularz nr 4 do SIWZ). 5) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego (potwierdzony za zgodność z oryginałem).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Inne dokumenty które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ). 2) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 3) projekt umowy zaparafowany w celu potwierdzenia akceptacji przez Wykonawcę załączonego do SIWZ wzoru umowy (Formularz nr 6 do SIWZ ). 5) Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy). 6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych wart. 45 ust. 6 ustawy, tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016, poz. 359 j.t.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bieżuniu Nr : 60 8212 0009 0000 3678 2008 0006 z podaniem tytułu: Wadium na "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta i gminy Bieżuń." W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, a kserokopia dowodu wpłaty będzie dołączona do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno znajdować się faktycznie na koncie Zamawiającego przed terminem składania ofert. Nie jest wystarczające doręczenie dowodu przelewu. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy Bieżuń w Sekretariacie urzędu - pokój nr 8, a kserokopię dołączyć do oferty. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub gdy wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy). Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 15.13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 15.8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP i pkt 15.14) Gwarancja powinna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
dodatkowe trzy odbiory odpadów segregowanych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń wskazanych na żądanie przez Zamawiającego 20
termin płatności faktury20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w szczególności: - w przypadku zmiany regulacji prawnych (wprowadzonych po dniu zawarcia umowy), odnoszących się do praw i obowiązków stron umowy, wpływających na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji umowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany sposobu realizacji umowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany sposobu realizacji umowy, zmiany wysokości wynagrodzenia, zmiany terminu realizacji umowy - w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT (wprowadzonej po dniu zawarcia umowy) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia brutto o różnicę pomiędzy aktualnie obowiązującą a nową stawką podatku VAT, w zakresie miesięcznego wynagrodzenia po zmianie stawki, - w przypadku zwiększenia ilości odebranych odpadów w stosunku do wartości szacunkowych określonych w SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany szacunkowej całkowitej wartości umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08/12/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.