Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-03
Siemianowice Śląskie: Prace remontowo-budowlane i wykończeniowe w budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Siemianowicach Śląskich - roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 355782 - 2010; data zamieszczenia: 03.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, ul. Pułaskiego 2, 41-100 Siemianowice Śląskie, woj. śląskie, tel. 032 2203231, faks 032 2203231 , strona internetowa bip.siemianowice.katowice.kwpsp.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace remontowo-budowlane i wykończeniowe w budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Siemianowicach Śląskich - roboty dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty polegające na: częściowej wymianie oraz dwustronnym wzmocnieniu drewnianych belek stropowych, wymianie izolacji cieplnej, przeciwwilgociowej i przeciwdźwiękowej z wełny mineralnej oraz pracach wykończeniowych na II piętrze związanych bezpośrednio z wyżej wymienionymi robotami budowlanymi..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienia z wolnej ręki udziela się na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759). Przedmiotem zamówienia podstawowego są prace remontowo-budowlane i wykończeniowe w budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Siemianowicach Śląskich tj.: wykonanie prac adaptacyjnych poddasza, wykonanie remontu klatek schodowych, wykonanie instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, wentylacji i systemu oddymiania klatek schodowych. Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a konieczność ich wykonania wynikła w trakcie realizacji robót związanych z wykonaniem zamówienia podstawowego. Roboty polegają na częściowej wymianie oraz dwustronnym wzmocnieniu drewnianych belek stropowych nad drugim piętrem budynku, wymianie izolacji cieplnej, przeciwwilgociowej i przeciwdźwiękowej z wełny mineralnej oraz pracach wykończeniowych na II piętrze związanych bezpośrednio z wyżej wymienionymi robotami budowlanymi. Należy nadmienić, że w 2008 roku w związku z wymianą izolacji cieplnej przeprowadzono szczegółowe oględziny elementów konstrukcyjnych przedmiotowego stropu. Oględziny nie wykazały konieczności wymiany ani naprawy elementów konstrukcyjnych stropu. Wyjaśnienie zgodności udzielanego zamówienia z przepisami: Zamówienia dodatkowego udziela się dotychczasowemu wykonawcy robót, zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym (dokumentacja projektowa nie przewidywała wykonania robót wskazanych, jako dodatkowe) i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W trakcie wykonywania przejścia montażowego przez strop stwierdzono zawilgocenie wełny mineralnej w przestrzeni międzystropowej. Po odkryciu płyt stropowych stwierdzono zawilgocenie elementów konstrukcyjnych stropu oraz wełny mineralnej na powierzchni około 50 m2. Zbutwiałe i zawilgocone (częściowo nadgnite) belki stropowe nie gwarantują wymaganej nośności i wytrzymałości konstrukcji stropu. Zaznaczenia wymaga, iż wykonanie w/w robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Roboty dodatkowe związane są ściśle z robotami w zakresie wzmocnienia stropu nad drugim piętrem i bez ich wykonania prawidłowa adaptacja poddasza będąca nieodłącznym elementem wykonania zamówienia podstawowego nie będzie możliwa. W świetle powyższego należy stwierdzić, iż udzielenie zamówienia dodatkowego jw. na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy Pzp jest uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej, i Mieszkaniowej Sp. zo.o., ul. Śmiłowskiego 15, 41-100 Siemianowice Śląskie, kraj/woj. śląskie.
INNE PRZETARGI Z SIEMIANOWIC ŚLĄSKICH
- Montaż domofonów
- remont pomieszczeń na parterze budynku Samodzielnego Publicznego Zespołu Lecznictwa Psychiatrycznego w Siemianowicach Śląskich w celu jego dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- remont pomieszczeń na parterze budynku Samodzielnego Publicznego Zespołu Lecznictwa Psychiatrycznego w Siemianowicach Śląskich w celu jego dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- ZP1/04/2025 r. Robota budowlana : Modernizacja budynku Zespołu Szkół Cogito w Siemianowicach Śląskich w 2025 r.
- Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przystosowanie budynku B Szpitala do świadczenia opieki długoterminowej nad pacjentami przewlekle chorymi"
- "Zielone klasy i nowa infrastruktura szkół SP nr 1, SP nr 3, SP nr 20"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DZP.26.113.2025 zawarcie umowy ramowej na wykonanie robót zduńskich w lokalach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej na ul. Przedszkolnej i ul. Ks. A. Zarzyckiego w Opatowie
- Generalny remont szatni personelu i sanitariatów w piwnicach pawilonu M-5
- Budowa chodnika na ulicy Jankowskiego ( odcinek od ul. Strzeleckiej do ul. Jasnej) w Ostrowie Wielkopolskim
- Modernizacja kompleksu sportowego - Moje Boisko ORLIK 2012 wraz z zapleczem w Jodłowej
- "Zwiększenie efektywności energetycznej budynków mieszkalnych na terenie Gminy Twardogóra - budynek przy ul. Młyńskiej 9 w Twardogórze".
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.