Ogłoszenie z dnia 2014-10-27
Kożuchów: Remont drogi powiatowej nr 1048F, ul. Kraszewskiego w Kożuchowie - roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 356240 - 2014; data zamieszczenia: 27.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kożuchów, ul. Rynek 1A, 67-120 Kożuchów, woj. lubuskie, tel. 68 355 59 40, faks 68 355 28 68.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi powiatowej nr 1048F, ul. Kraszewskiego w Kożuchowie - roboty dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie obejmuje roboty dodatkowe wynikłe podczas realizacji zadania pn. Remont drogi powiatowej nr 1048F ul. Kraszewskiego w Kożuchowie. W zakres zadania wchodzi min.: wykonanie rurociągu kanalizacji deszczowej o średnicy 1000mm na odcinku ok. 200mb; wykonanie rurociągu kanalizacji deszczowej o średnicy 60 mm na odcinku ok. 100mb; wykonanie ok. 1000m2 nawierzchni drogowej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 47.00.00.00 - 47.00.00.00 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.09.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Eurovia Polska S.A., UL.SZWEDZKA 5, BIELANY WROCŁAWSKIE, 55-040 KOBIERZYCE, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1090549,96 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 1340700,00
Oferta z najniższą ceną: 1340700,00 / Oferta z najwyższą ceną: 1340700,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
PRAWNE: Art. 67 ust. 1 pkt.5) ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów i b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. FAKTYCZNE: Zgodnie z wyżej cytowaną podstawą prawną Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli łącznie zaistnieją następujące okoliczności: 1) Zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy. W przedmiotowym postępowaniu zamówienie dodatkowe zostało udzielone dotychczasowemu Wykonawcy czyli Eurovia S.A., ul. Szwedzka 5, Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce. 2) Zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych. Zamówienie dotyczy robót budowlanych. 3) Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym. Zakres robót dodatkowych jest rezultatem wprowadzenia zmian projektowych. Opisem przedmiotu zamówienia była dokumentacja projektowa, a wiec zakres tej dokumentacji nie obejmował zakresu prac związanych ze zmianami projektowymi. 4) Zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Wartość brutto umowy podstawowej (realizowanej) wynosi 3.225.790,07zł. Wartość umowy dodatkowej 1.340.700,00zł czyli nie przekracza 50 % wartości umowy podstawowej. 5) Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów lub jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Po wykonaniu znacznej części rozbiórek i rozpoczęciu prac związanych z nowoprojektowana kanalizacją w remontowanej ulicy Wykonawca zwrócił uwagę na szereg nieścisłości projektu budowlanego ze stanem faktycznym w terenie. Nieścisłości, te potwierdził inspektor nadzoru na radach budowy. Szczególnie newralgiczną nieścisłością okazały się średnice kanalizacji deszczowej przyjęte przez projektanta w dokumentacji projektowej. Średnice nie uwzględniały zlewni z przyległych terenów (co okazało się po dokonaniu rozbiórek starej kanalizacji). Dokumentacja nie zawierała również prawidłowego wpięcia nowoprojektowanej kanalizacji do istniejącej sieci oraz kolizji z siecią teletechniczną. Wobec tych nieścisłości Zamawiający zlecił wykonanie projektu zmiennego uwzględniającego nieścisłości i wady projektu pierwotnego. Wykonanie zamówienia według projektu pierwotnego bez zmian projektowych stało się niemożliwe do wykonania zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej wobec czego wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od Zarównia dodatkowego. Nie jest możliwe ukończenia zadania bez robót dodatkowych. Zamawiający nie mógł przewidzieć, iż dokumentacja opracowana przez Biuro Projektowe zawiera, aż tak wiele nieścisłości, kolizji szczególnie z infrastrukturą podziemną. Przerwanie inwestycji związane byłoby z wielomiesięcznym wyłączeniem z użytkowania jednej z głównych ulic miasta, która prowadzi do kilku dużych osiedli mieszkaniowych, jedynego w mieści gimnazjum oraz wielu punktów handlowych i usługowych. Poza tym nieukończenie inwestycji do końca roku naraziłoby zamawiającego na utratę dofinansowania z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa sieci ciepłowniczej łączącej kotłownię przy ul. Partyzantów 34A w Kazimierzy Wielkiej z kotłownią przy ul. Partyzantów 5 w Kazimierzy Wielkiej" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.