Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-04
Wrocław: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia
Numer ogłoszenia: 356594 - 2010; data zamieszczenia: 04.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia , pl. Nowy Targ 1/8, 50-141 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7779230, 7779231, faks 071 7779229.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.wroc.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie opinii o wartości nieruchomości w formie operatów szacunkowych, zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997r. (t.j. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zm.), rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego z dn. 21 września 2004r (Dz U 2004, Nr 207, poz. 2109) . Zamówienie podzielono na 7 zadań: Nr zad. Przedmiot zamówienia Przewidywana ilość do wykonania 1. Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w dzielnicach Stare Miasto, Śródmieście i Krzyki w celu aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu. 120 2. Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w dzielnicy Fabryczna w celu aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu. 120 3. Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w dzielnicy Psie Pole w celu aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu. 120 4. Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych na terenie miasta Wrocławia w celu: - zbycia w trybie przetargowym i bezprzetargowym, - ustalenia wysokości odszkodowania w związku z nabyciem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, - zamiany nieruchomości, - zniesienia współwłasności, - zwrotu wywłaszczonej nieruchomości. 20 5. Określenie wartości nieruchomości gruntowych zabudowanych na terenie miasta Wrocławia w celu: - aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania, - zbycia w trybie przetargowym i bezprzetargowym, - ustalenia wysokości odszkodowania w związku z nabyciem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, - na potrzeby zamiany nieruchomości, - zniesienia współwłasności, - zwrotu wywłaszczonej nieruchomości. Operaty szacunkowe winny zawierać obmiar podstawowych parametrów funkcjonalno - użytkowych obiektu budowlanego (powierzchnia, kubatura) w zakresie niezbędnym do wykonania wyceny. 40 6. Określenie wartości samodzielnych lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży na terenie miasta Wrocławia (z określeniem wartości udziału w prawie użytkowania wieczystego gruntu) 65 7. Określenie wartości nieruchomości gruntowych na terenie miasta Wrocławia w celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności oraz sprzedaży prawa własności dotychczasowym użytkownikom wieczystym (w tym Spółdz. Mieszk. i inne osoby prawne) 40.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje dla każdego z zadań, o którym mowa powyżej, udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w przepisie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: zad.1: 420,00 PLN (słownie: czterysta dwadzieścia złotych i 00/100), zad.2: 420,00 PLN (słownie: czterysta dwadzieścia złotych i 00/100), zad.3: 420,00 PLN (słownie: czterysta dwadzieścia złotych i 00/100), zad.4: 70,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt złotych i 00/100), zad.5: 1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych i 00/100), zad.6: 230,00 PLN (słownie: dwieście trzydzieści złotych i 00/100), zad.7: 140,00 PLN (słownie: sto czterdzieści złotych i 00/100),
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, jeśli w szczególności wykaże, że: - wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 10 operatów szacunkowych nieruchomości oraz udokumentuje, że zamówienia te zostały wykonane należycie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, jeśli w szczególności wykaże, że: - on (jeśli Wykonawca wskazuje swoją osobę do realizacji przedmiotu zamówienia)lub osoba/osoby, którą/którymi dysponuje łącznie: a. posiada uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego w zakresie szacowania nieruchomości, b. spełniła obowiązek doskonalenia kwalifikacji zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości w sposób przewidziany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 17.04.2008r. w sprawie stałego doskonalenia zawodowego przez rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (Dz. U. Nr. 80, poz. 475), c. jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - min. na kwotę określoną w rozporządzeniu z 21.09.2004r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rzeczoznawcy majątkowego (Dz.U. 207, poz. 2112), tj. na kwotę nie mniejszą niż równowartość w złotych 25 000 euro.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, jeśli w szczególności wykaże, że: - w przypadku, gdy Wykonawca wskaże siebie do realizacji przedmiotu zamówienia, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej - min. na kwotę określoną w rozporządzeniu z 21.09.2004r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rzeczoznawcy majątkowego (Dz.U. 207, poz. 2112), tj. na kwotę nie mniejszą niż równowartość w złotych 25 000 euro.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku polegania na zasobach niezbędnych do realizacji zamówienia oddanych do dyspozycji Wykonawcy przez inne podmioty - kopie dokumentów dotyczące tych innych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez ten podmiot, którego dany dokument dotyczy chyba, że inny podmiot ustanowił do tych czynności pełnomocnika. W przypadku polegania na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innego podmiotu - w szczególności pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów z zakresu wiedzy i doświadczenia oraz osobowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w formie oryginału).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: - zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących, które będą miały wpływ na realizację umowy, - zmiany urzędowej stawki podatku VAT, - w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona, - zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, - gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego. Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian. 2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności za zgodą obu stron. 3. Wszelkie zmiany muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 1 ustawy Pzp i art.140 ust. 3 stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Wrocławia - Wydział Zamówień Publicznych
Al. Kromera 44
51-163 Wrocław
pok. nr 140.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.11.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski Wrocławia - Wydział Zamówień Publicznych Al. Kromera 44 51-163 Wrocław pok. nr 140.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w dzielnicach Stare Miasto, Śródmieście i Krzyki w celu aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu. Przewidywana ilość do wykonania - 120..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w dzielnicy Fabryczna w celu aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu. Przewidywana ilość do wykonania - 120..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w dzielnicy Psie Pole w celu aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu. Przewidywana ilość do wykonania - 120..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych na terenie miasta Wrocławia w celu: - zbycia w trybie przetargowym i bezprzetargowym, - ustalenia wysokości odszkodowania w związku z nabyciem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, - zamiany nieruchomości, - zniesienia współwłasności, - zwrotu wywłaszczonej nieruchomości. Przewidywana ilość do wykonania - 20..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości nieruchomości gruntowych zabudowanych na terenie miasta Wrocławia w celu: - aktualizacji lub ustalenia opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania, - zbycia w trybie przetargowym i bezprzetargowym, - ustalenia wysokości odszkodowania w związku z nabyciem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, - na potrzeby zamiany nieruchomości, - zniesienia współwłasności, - zwrotu wywłaszczonej nieruchomości. Operaty szacunkowe winny zawierać obmiar podstawowych parametrów funkcjonalno - użytkowych obiektu budowlanego (powierzchnia, kubatura) w zakresie niezbędnym do wykonania wyceny. Przewidywana ilość do wykonania - 40..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości samodzielnych lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży na terenie miasta Wrocławia (z określeniem wartości udziału w prawie użytkowania wieczystego gruntu). Przewidywana ilość do wykonania - 65..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Usługi w zakresie szacowania nieruchomości dla potrzeb Skarbu Państwa na terenie miasta Wrocławia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości nieruchomości gruntowych na terenie miasta Wrocławia w celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności oraz sprzedaży prawa własności dotychczasowym użytkownikom wieczystym (w tym Spółdz. Mieszk. i inne osoby prawne). Przewidywana ilość do wykonania - 40..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Dostawa mebli oraz wyposażenia, akcesoriów i pomocy dydaktycznych - 2 części
- Wykonanie stałej obsługi BHP i szkoleń okresowych BHP na rzecz JW. i instytucji wojskowych zaopatrywanych przez 2. WOG (14 części)
- Sukcesywna dostawa szczepionek na potrzeby Wrocławskiego Centrum Zdrowia SP ZOZ
- Usuwanie awarii i wykonywanie drobnych remontów w zakresie robót dekarskich w placówkach oświatowych, Radach Osiedli oraz innych obiektach podległych Gminie Wrocław
- Remont budynku przy ul. Stabłowickiej 13 we Wrocławiu.
- 15.2025 Sukcesywna dostawa artykułów higienicznych będących wsadem do dozowników marki Tork na potrzeby Jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie operatów szacunkowych wraz z dokumentacją fotograficzną kolorową (4 części) - edycja 2/2025
- Sporządzenie operatów szacunkowych część 2
- Wykonanie operatów szacunkowych wraz z dokumentacją fotograficzną kolorową (2 części) - edycja 1/2025
- Świadczenie usług w zakresie wycen nieruchomości dla KOWR OT w Opolu zlecanych sukcesywnie przez okres 6 miesięcy od dnia podpisania umowy, z prawem opcji - 4 zadania częściowe.
- Wykonanie wycen nieruchomości w 2025 roku dla Wydziału Zarządzania Nieruchomościami - lokale mieszkalne i użytkowe
- Wycena wartości aktywów na potrzeby sporządzenia bilansu otwarcia likwidacji, wycena możliwego do uzyskania czynszu za najem rzeczy oraz wycena rzeczy
więcej: Usługi biegłych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.