Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-10-28
Gdynia: Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni
Numer ogłoszenia: 356834 - 2011; data zamieszczenia: 28.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Drugi Urząd Skarbowy w Gdyni, ul. Hutnicza 25, 81-061 Gdynia, woj. , tel. 0586634800 wewn. 131, faks
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych, paczek pocztowych oraz zwrotu przesyłek listowych i paczek niedoręczonych, realizowania przekazów pocztowych oraz zwrotu przekazów niedoręczonych, w okresie od 01.12.2011r. do 31.12.2012r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit.a, w związku z art. 4 pkt 8, art. 5 ust. 1a oraz art. 6a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni o wartości 460.000,00 PLN. Biorąc pod uwagę stan faktyczny oraz przepisy prawa Zamawiający przyjął podział zamówienia na dwie części. Pierwsza część to świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego - Poczty Polskiej - na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.). Wartość pierwszej części zamówienia przekracza wartość progową 14.000 euro. Usługi te mogą być świadczone przez inne podmioty, jednakże za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii, określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, obowiązującego w danym czasie, odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zaproponowanie przez inny podmiot dla usług zastrzeżonych ceny innej niż określona w odpowiednich przepisach i niższej od operatora publicznego jest więc niemożliwe. Druga część zamówienia dotyczy świadczenia usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Wartość drugiej części zamówienia nie przekracza wartości progowej 14.000 euro. Opierając się na zapisie art. 6a Pzp, w którym ustawodawca pozwala zamawiającemu, w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zastosowania przepisów właściwych dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro dla usług, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia, Zamawiający przyjął, że w przedmiotowym postępowaniu zachodzą obie przesłanki. Udział przesyłek niezastrzeżonych wynosi znacznie mniej niż 20% wartości całego zamówienia, a ich wartość jest zdecydowanie mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro. Dlatego też udzielenie operatorowi publicznemu całości zamówienia nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Za udzieleniem zamówienia Poczcie Polskiej przemawiają również inne aspekty. Zgodnie z art. 45 Prawa pocztowego moc dokumentu urzędowego ma potwierdzenie nadania przesyłek rejestrowanych przez placówkę operatora publicznego. Istotne znaczenie ma również fakt, iż zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 z późn. zm.) - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo przepisy art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej nakazują m.in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego. Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Konieczność zapewnienia mocy dowodowej potwierdzeń nadania przesyłek może mieć kluczowe znaczenie w prowadzonych przez urząd postępowaniach. W/w przepisy wskazują jednoznacznie, że aby doręczenia były skuteczne muszą być dokonane za pośrednictwem operatora publicznego. Ponadto za udzieleniem jednego zamówienia przemawiają również względy natury organizacyjnej. Podział usługi mógłby spowodować konieczność zwiększenia nakładu czasu pracy na wydzielanie przesyłek niezastrzeżonych jak również występowanie nieuniknionych omyłek, co mogłoby prowadzić do opóźnień w ekspedycji korespondencji, które są niedopuszczalne ze względu na konieczność zachowania wymaganych prawem terminów. Powyższe okoliczności przesądzają o zamiarze udzielenia przez Zamawiającego przedmiotowego zamówienia publicznego POCZCIE POLSKIEJ S.A. w rezultacie przeprowadzenia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
POCZTA POLSKA S.A. z siedzibą w Warszawie Region Handlowy w Gdyni, ul. 10 Lutego 10, 81-301 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- SUKCESYWNE DOSTAWY WYPOSAŻENIA MEDYCZNEGO RÓŻNEGO RODZAJU NA POTRZEBY SZPITALI POMORSKICH
- SUKCESYWNE DOSTAWY ŚRODKÓW HIGIENY OSOBISTEJ DLA SZPITALI POMORSKICH SP. Z O.O.
- Dostawa wraz z montażem mebli, krzeseł i foteli
- Usługa cateringowa podczas Dnia Nawigatora
- Wykonanie dokumentacji projektowej "Dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami łazienek na parterze budynku C-1 przy ul. Morskiej 81-87 w Gdyni"
- Zakup mebli na potrzeby Studenckiego Domu Marynarza - powtórne
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy Korzenna w 2025 r.
- Świadczenie usług pocztowych
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym (...)
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Gminy Szczytno
- Świadczenie usług pocztowych i kurierskich
- używanie maszyn do frankowania w terenowych jednostkach organizacyjnych.
więcej: Usługi pocztowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.