Ogłoszenie z dnia 2010-11-05
Rzeszów: Usuwanie szkód powodziowych, w tym zabudowa wyrwy na potoku Dulcza w km 3+600-3+740 w miejscowości Pilzno, gm. Pilzno
Numer ogłoszenia: 358144 - 2010; data zamieszczenia: 05.11.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojew.samorządowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej(jedn.budżet.).
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usuwanie szkód powodziowych, w tym zabudowa wyrwy na potoku Dulcza w km 3+600-3+740 w miejscowości Pilzno, gm. Pilzno.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: - likwidacja zatoru - mechaniczny wykop udrażniający koryto potoku - zabudowa wyrwy ziemią z dowozu - wykonanie palisady z kołków na skarpie potoku - wykonanie opaski z koszy siatkowo-kamiennych na wyściółce faszynowej w stopie skarpy potoku - wykonanie materaca z koszy siatkowo-kamiennych na skarpie potoku - wykonanie brzegosłonu faszynowego na skarpie potoku - rekultywacja terenu w obrębie robót.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.10.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA "TRANSKOP" SPÓŁKA CYWILNA M. M. SMOŁA
jakie przetargi wygrała firma
FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA "TRANSKOP" SPÓŁKA CYWILNA M. M. SMOŁA
- Firma Handlowo-Usługowa TRANSKOP s.c. M.M.Smoła, Gołęczyna 45, 30-220 Pilzno, kraj/woj. podkarpackie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 214712,77 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 255352,01
Oferta z najniższą ceną: 255352,01 / Oferta z najwyższą ceną: 255352,01
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z protokołem konieczności spisanym w dniu 13.10.2010 r. stwierdzono konieczność natychmiastowego podjęcia działań mających na celu usunięcie szkód powodziowych, w tym zabudowę wyrwy na potoku Dulcza w km 3+600-3+740 w miejscowości Pilzno, gm. Pilzno. W wyniku intensywnych opadów deszczu, spływu wód powodziowych w korycie potoku Dulcza, które miały miejsce we wrześniu 2010 r. a następnie utrzymywania się wysokiego poziomu wód w potoku powstała wyrwa brzegowa stwarzająca zagrożenie dla położonej w bliskim sąsiedztwie zakładowej oczyszczalni ścieków przemysłowych PPM TAURUS, kanalizacji sanitarnej, deszczowej i drogi gminnej. W powyższej sprawie do Marszałka Województwa Podkarpackiego w dniu 11.10. 2010 r. wpłynęło pismo firmy TAURUS z prośbą o natychmiastowe i skuteczne działania w celu zabezpieczenia ww. osuwiska gdyż stanowi ono wielkie i prawdopodobne zagrożenie dla usytuowanej w bezpośrednim sąsiedztwie zakładowej oczyszczalni ścieków oraz miejskiej kanalizacji sanitarnej miasta Pilzna i kanalizacji deszczowej. Poważnie został uszkodzony kolektor deszczowy stąd wody opadowe spływające nim z osiedla nawadniają stok osuwiska w wyniku czego osuwisko powiększa się stale. W chwili obecnej stwierdza się następujący stan: - odległość oczyszczalni od górnej krawędzi skarpy wynosi ok. 5 m, - kanalizacja sanitarna jest lokalnie podmyta, - kanalizacja deszczowa uległa zniszczeniu na ujściowym odcinku wraz z wylotem, - przejazd drogą gminną jest ograniczony. Sytuację pogarsza fakt, że jest to zagrożenie dla środowiska naturalnego a w szczególności dla wód powierzchniowych, podziemnych i gruntowych mogące skutkować wystąpieniem awarii na wielką skalę. Jest to również zagrożenie dla wód rzeki Wisłoki, która m.innymi stanowi źródło zaopatrzenia w wodę miasta Dębica. Zakłócenia w funkcjonowaniu zakładu TAURUS mogą spowodować konieczność zwolnień, przerwy w produkcji co spowoduje straty w mieniu ludzkim. Do zabudowy wyrwy należało przystąpić natychmiast, gdyż zwłoka w wykonaniu robót w przypadku wystąpienia kolejnego spływu wód powodziowych grozi powiększeniem się wyrwy co może spowodować katastrofę ekologiczną oraz zagrożenie dla życia, zdrowia i bezpieczeństwa ludzi oraz mienia a nawet wyłączenia drogi gminnej z ruchu. Zaistniała sytuacja nie wynika z przyczyn wywołanych przez Zamawiającego, jest następstwem nadzwyczajnego zdarzenia (intensywnych opadów deszczu), którego Zamawiający nie mógł przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć, a którego skutkom można zapobiec jedynie przez natychmiastowe wykonanie zamówienia. Ww. okoliczności uzasadniają niezwłoczne przystąpienie do realizacji przedmiotowych robót oraz ich natychmiastowe wykonanie. Zachodzi więc obiektywna niemożność zachowania terminów niezbędnych dla przeprowadzenia postępowania w jednych z konkurencyjnych trybów udzielenia zamówienia, tj. przetargu nieograniczonym, przetargu ograniczonym, negocjacjach z ogłoszeniem lub negocjacjach bez ogłoszenia. Zaistniały stan faktyczny wypełnia więc dyspozycję wymienionego wyżej art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy.
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Modernizacja windy szpitalnej w budynku ,,I" w ramach zadania Modernizacja Kliniki Ortopedii w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie
- Dostawa sprzętu sieciowego - II Postępowanie
- Zaprojektowanie i wykonanie remontu obiektów mostowych w ciągu DW 897: Zad. Nr 1 - remont mostu w m. Wola Niżna w km 11+713; Zad. Nr 2 - remont mostu w m. Osławica w km 42+596
- Dostawa paliw płynnych dla potrzeb Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Rzeszowie do posiadanych pojazdów oraz sprzętu na okres 36 miesięcy
- Wykonanie prac geodezyjnych cześć 2
- Wymiana drzwi wewnętrznych w jednostkach Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie
więcej: przetargi w Rzeszowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.