eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GoleniówBudowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta - wiadukt Lubczyna- zamówienia dodatkowe



Ogłoszenie z dnia 2015-12-30

Goleniów: Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta - wiadukt Lubczyna- zamówienia dodatkowe
Numer ogłoszenia: 358218 - 2015; data zamieszczenia: 30.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Goleniów, Plac Lotników 1, 72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4698200, faks 091 4698298.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta - wiadukt Lubczyna- zamówienia dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy wzmocnienia podłoża w rejonie drogi wspomagającej zapobiegające osiadaniu nasypu drogi wspomagającej do drogi S-3 i obejmuje m.in.: a) rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej gr. 23 cm, podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości 20 cm (kruszywo do ponownego wbudowania) i stabilizacji gruntu cementem Rm = 2,5 MPa grub. 10 cm - 523 m2, b) wykonanie wykopów ( rozbiórka istniejącego nasypu), c) wzmocnienie podłoża w technologii kolumn CMC wraz z wykonaniem dwóch warstw siatek stalowych, d) odtworzenie nasypu drogowego (materiał z odzysku), e) odtworzenie konstrukcji jezdni, zgodnie z projektem budowlanym, f) wykonanie zjazdów (2szt - zjazdy na drogę E-F) o nawierzchni z mieszanki SMA o grub. 4 cm na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizacyjnego mechanicznie grubości 15 cm i warstwie gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa i grubości 15 cm.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.12.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Strabag Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 816294,72 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 900000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 900000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 900000,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Powody zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki (podać uzasadnienie faktyczne i prawne): Uzasadnienie prawne: Wykonanie zamówień dodatkowych proponuje się udzielić na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami), ponieważ, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie ww. artykułu Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Uzasadnienie faktyczne: W ramach zadania do wykonania przewidziano wykonanie dróg dojazdowych łączących drogę główną z terenami przyległymi do rzeki Iny- drogi A-B oraz E-F. Przy realizacji posadowienia nasypu dróg dojazdowych A-B oraz E-F, uwzględniono rodzaj tych dróg, ich przeznaczenie oraz przewidywano bardzo małe obciążenia użytkowe (ruch pieszy i rowerowy oraz rzadkie przejazdy samochodów - głównie patrolowych). Uwzględniono także, że przy niewielkiej długości tych dróg, ich nawierzchnia usytuowana będzie na nasypach o zmiennej wysokości ponad powierzchnię terenu. Do takich uwarunkowań, dostosowano sposób posadowienia nasypu dróg A-B i E-F. Po przygotowaniu przez Wykonawcę terenu robót poprzez usunięcie drzew i krzewów, wyrównano istniejące nierówności i zagłębienia terenu, stosując do tego piasek. Posadowienia dróg dojazdowych dokonano zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, czyli poprzez wzmocnienie podłoża w postaci warstw geokraty (geosiatki komórkowej) wys. 20 cm wypełnionej kruszywem łamanym 0/31,5 mm na materacu z geotkaniny wypełnionym pospółką, na warstwie geotkaniny separacyjno-filtracyjnej, o łącznej grubości warstw 80 cm, ułożonych na istniejącym słabonośnym podłożu - torfie. Tego typu rozwiązanie projektowe zakładało (w oparciu o dokumentację projektową) równomierne rozłożenie obciążeń na istniejące podłoże pod nasypem drogowym. W pierwszej kolejności wykonano wzmocnienie podłoża i usypano nasypy na drogach dojazdowych A-B. Nie zauważono tam żadnych oznak konsolidacji podłoża i osiadania nasypu. Podobnie, po wykonaniu wzmocnienia podłoża i usypaniu nasypu na prawej drodze dojazdowej E-F nie stwierdzono również żadnych oznak konsolidacji podłoża i osiadania nasypu. W związku z tym rozpoczęto roboty na odcinku drogi E-F po stronie lewej. Po wykonaniu robót ziemnych związanych z budową nasypu drogi (odcinek km 0+070 do km 0+120) stwierdzono niekontrolowane i nadmierne osiadanie nasypu drogi, które spowodowało obsunięcie nasypu drogi głównej na odcinku km 0+780 do km 0+848 wraz z uszkodzeniem wykonanej (odebranej konstrukcji jezdni drogi głównej przez nadzór inwestorski) wraz z rozgęszczeniem nasypu tejże drogi. W związku z zaistniałą sytuacją wstrzymano roboty związane z wykończeniem drogi E-F po lewej stronie. Z powodu tej nadzwyczajnej sytuacji, podjęto natychmiastowe działania mające na celu przeciwdziałaniu skutkom powstałej awarii. W pierwszej kolejności zlecono dużo szersze jak standardowe, adekwatne do stanu faktycznego, dodatkowe badania geologiczne. Wstępna ocena wykonanych już badań geologicznych wskazuje na zaskakujące i nietypowe przekroje geologiczne tylko po stronie zauważonej awarii, przyległy nasyp drogi głównej jest stabilny. W zaistniałej sytuacji niezbędne było opracowywanie dokumentacja projektowej, zamiennej uwzględniającej zaskakujący stan faktyczny. Zamawiający biorąc pod uwagę złożoność sytuacji oraz odpowiedzialność za uzyskanie pełnego efektu wynikającego z realizowanego zadania dodatkowo skonsultowało zaistniały stan faktyczny z ekspertami biegłymi w dziedzinie. Sporządzono trzy warianty: a) projekt zamienny opracowany przez Stradia Design z listopada 2015 r., dot. zmiany posadowienia nasypu drogi wspomagającej w rejonie dróg dojazdowych E-F w km 0+800, b) geotechniczny projekt wzmocnienia organicznego podłoża opracowany przez GEOTECHNIKA Jerzy Rzeźniczak z grudnia 2015 r., dot. awaryjnego odcinka nasypu drogi wspomagającej S-3 i nasypu drogi dojazdowej w km 0+800, c) projekt technologiczny opracowany przez MENARD Polska Sp. z o.o. z grudnia 2015 r., dot. wzmocnienia podłoża w technologii kolumn CMC na odcinku nasypu drogi wspomagającej S-3 i nasypu drogi dojazdowej w km 0+800. Po przeanalizowaniu zaproponowanych rozwiązań technologicznych, wybrano wariant trzeci. Wariant obejmuje m.in.: a) rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej gr. 23 cm, podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości 20 cm (kruszywo do ponownego wbudowania) i stabilizacji gruntu cementem Rm = 2,5 MPa grub. 10 cm - 523 m2, b) wykonanie wykopów ( rozbiórka istniejącego nasypu), c) wzmocnienie podłoża w technologii kolumn CMC wraz z wykonaniem dwóch warstw siatek stalowych, d) odtworzenie nasypu drogowego (materiał z odzysku), e) odtworzenie konstrukcji jezdni, zgodnie z projektem budowlanym, f) wykonanie zjazdów (2szt - zjazdy na drogę E-F) o nawierzchni z mieszanki SMA o grub. 4 cm na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizacyjnego mechanicznie grubości 15 cm i warstwie gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa i grubości 15 cm. Ww. roboty opisane powyżej są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia i mieszczą się w zadaniu będącym przedmiotem zamówienia, jednocześnie nie przekraczają wartości łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.