eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MławaZAKUP SPRZĘTU DO ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG WRAZ Z DOSTAWĄ DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO Zadanie Nr 1 Zakup piaskarki samochodowej wraz z pługiem odśnieżnym. Zadanie Nr 2 Zakup piaskarki ciągnikowej. Zadanie Nr 3 Zakup pługa odśnieżnego do ciągnika.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-01-05

Ogłoszenie nr 3592 - 2017 z dnia 2017-01-05 r.

Mława: ZAKUP SPRZĘTU DO ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG WRAZ Z DOSTAWĄ DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO Zadanie Nr 1 Zakup piaskarki samochodowej wraz z pługiem odśnieżnym. Zadanie Nr 2 Zakup piaskarki ciągnikowej. Zadanie Nr 3 Zakup pługa odśnieżnego do ciągnika.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 337830-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Mławie, krajowy numer identyfikacyjny 13038230500000, ul. ul. Stefana Roweckiego "Grota"  10, 06500   Mława, państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 236 543 468, faks 236 543 020, e-mail zamowienia.publiczne@pzdmlawa.pl
Adres strony internetowej (URL): www.pzdmlawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

ZAKUP SPRZĘTU DO ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG WRAZ Z DOSTAWĄ DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO Zadanie Nr 1 Zakup piaskarki samochodowej wraz z pługiem odśnieżnym. Zadanie Nr 2 Zakup piaskarki ciągnikowej. Zadanie Nr 3 Zakup pługa odśnieżnego do ciągnika.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PZD. DT - 2310.11.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest ZAKUP SPRZĘTU DO ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG WRAZ Z DOSTAWĄ DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO Zadanie Nr 1 Zakup piaskarki samochodowej wraz z pługiem odśnieżnym. Zadanie Nr 2 Zakup piaskarki ciągnikowej. Zadanie Nr 3 Zakup pługa odśnieżnego do ciągnika. ZADANIE NR 1 1. Przedmiot zamówienia dotyczy zakupu fabrycznie nowej posypywarki - piaskarki z pługiem wraz z dostawą do siedziby Zamawiającego. 2. Wymagania dotyczące posypywarki - piaskarki: 1. pojemność zasobnika: 6 m3, 2. zasobnik wykonany ze stali nierdzewnej, zabezpieczonej antykorozyjnie, 3. ocynkowana krata zabezpieczająca-dwudzielna w górnej części zasobnika, 4. podajnik taśmowy o szerokości min. 500 mm, poruszający się po rolkach PCV lub nierdzewnych, 5. napęd realizowany za pomocą silnika wysokoprężnego dwucylindrowego o mocy min. 28 KM umieszczonego z boku posypywarki, 6. system sterowania za pomocą pulpitu sterowniczego w kabinie pojazdu: włączanie/wyłączanie silnika spalinowego, włączanie/wyłączanie układów hydraulicznych, zmiana szerokości sypania, regulacja ilości rozsypywanego materiału (soli oraz pozostałych materiałów uszorstniających), regulacja kierunku rozsypywania (asymetryczny) poprzez siłownik elektryczny w odpornej na warunki atmosferyczne obudowie z tworzywa sztucznego, załączanie sygnalizacji ostrzegawczej, 7. pokrowiec ochronny zabezpieczający zasobnik, 8. wlew paliwa umieszczony z tyłu posypywarki umożliwiający łatwy dostęp podczas tankowania, 9. podnóża/podpory służące do montażu i demontażu posypywarki oraz do przechowywania urządzenia, 10. światło robocze, lampa błyskowa typu "kogut", 11. przystosowanie do montażu z przodu posypywarki zbiornika na solankę o poj. min. 2000 l wraz z wraz z instalacją solankową, z możliwością zabudowy zintegrowaną wytwornicą solanki - należy załączyć zdjęcie posypywarki z opcją zbiornika z instalacją i wytwornicą solanki. 2. Wymagania dotyczące pługa: a) fabrycznie nowy pług lemieszowy z płytą montażową DIN, umożliwiającą montaż do wszystkich typów pojazdów o odpowiedniej masie wykonanej wg normy DIN 76060, b) wymagane minimalne parametry pługa: szerokość odkładnicy 3200mm, wysokość pługa mierzona od podłoża do najwyższego punktu odkładnicy min. 1000mm, c) szerokość odśnieżania przy skręcie pługa pod kątem +/-30o -min 2800mm, d) odkładnica wykonana z tworzywa sztucznego w kolorze pomarańczowym, trudnościeralnego o małym współczynniku tarcia oraz odpornego na uderzenia, wytrzymałość oraz elastyczność materiału zachowana w temperaturze do -400C, e) pług wyposażony w lemiesz zgarniający gumowy stały wykonany z jednej części, dwustronny, tj. po zużyciu dolnej części z możliwością odwrócenia na drugą stronę celem dalszego użytkowania; f) pług zaopatrzony w odkładnicę z tworzywa sztucznego w całym swoim przekroju, co pozwoli zapobiegać narzucaniu pyłu śnieżnego na szybę samochodu oraz system oświetlenia (rynna), g) oscylacja poprzeczna pługa min. 7 - umożliwiająca dopasowanie pługa do profilu drogi, h) stabilne skręcanie pługa poprzez dwa siłowniki kierunku, po jednym na każdą stronę, i) zasilanie pługa poprzez własną stację elektro-hydrauliczną zamontowaną na pługu i działającą na bazie zasilania nośnika 24VDC, j) sterowanie wszystkimi funkcjami roboczymi pługa z panelu umieszczonego w kabinie kierowcy i umożliwiającego realizacje następujących funkcji: podnoszenie i opuszczanie, skręt w lewo oraz skręt w prawo, pływanie, docisk, załączanie świateł pracy oraz skrajni pługa, k) zabezpieczenie pługa przed uszkodzeniami hydrauliczne poprzez zastosowanie hydroakumulatora gazowego, l) wszystkie części stalowe śrutowane oraz zabezpieczone antykorozyjnie, m) elementy złączne oraz sworznie wykonane ze stali nierdzewnej lub pokryte powłoką Dacromet, n) oświetlenie robocze: 2 lampy drogowe, halogenowe mocowane do konstrukcji pługa, zasilane prądem stałym 24VDC, o) oświetlenie skrajni pługa lampami LED oraz pasami odblaskowymi barwy na przemian białej i czerwonej, 3. Warunki dotyczące odbioru i serwisu posypywarki - piaskarki wraz z pługiem: 1) Wykonawca zapewnia dostawę maszyny do siedziby Zamawiającego, oraz serwis w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego. 2) Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do posypywarki - piaskarki komplet dokumentów: deklaracji zgodności, pisemnej gwarancji oraz inne wymagane prawem dokumenty pojazdu (wyciąg we świadectwa homologacji pojazdu, sporządzony w języku polskim, dokument potwierdzający spełnienie normy emisji spalin). 3) Serwis gwarancyjny ma obejmować cały kraj. 4) Okres gwarancji - minimum 2 lata UWAGA! Piaskarka wraz z pługiem mają zostać zamontowane do samochodu ciężarowego typu DAF FA LF 250 w siedzibie Dostawcy. Elementy muszą być zamontowane w taki sposób, żeby nie kolidowały z prawidłową obsługą samochodu oraz żeby Zamawiający nie utracił gwarancji jakości, jaką objęty jest pojazd DAF. ZADANIE NR 2 1. Przedmiot zamówienia dotyczy zakupu fabrycznie nowej piaskarki ciągnikowej wraz z dostawą do siedziby Zamawiającego. 2. Wymagania dotyczące piaskarki ciągnikowej: 1. dopuszczalna masa całkowita min. 7000 kg 2. ładowność min. 5.500 kg 3. masa własna min. 1.600 kg 4. układ jezdny jednoosiowy z ogumieniem 15/70-18 z kołem zapasowym 5. prędkość transportowa min. 40 km/h 6. minimalne zapotrzebowanie mocy 70 KM 7. szerokość rozsypywania od 1800 mm 8. ilość tarcz adaptera rozrzucającego - min. 2 sztuki 9. stalowa skrzynia ładunkowa z gumowym przenośnikiem podłogowym 10. przykręcana nadstawa skrzyni o wysokości min. 200 mm 11. rodzaj ramy podwozia - prostokątna z profili zamkniętych 12. rodzaj dyszla - dyszel sztywny do łączenia z dolnymi zaczepami ciągnika 13. rodzaj zaczepu dyszla - obrotowy z okiem O 50 mm 14. instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa 15. napęd taśmowy mechanizmu podającego - silnik hydrauliczny 16. napęd tarcz adaptera rozsypującego - silniki hydrauliczne 17. sterowanie prędkością posuwu taśmy podającej - płynne z zaworem hydraulicznym, 18. postojowy hamulec ręczny z korbą 19. błotniki kół 20. sito skrzyni ładunkowej z podporą serwisową 21. materiały chemoutwardzalne dwuskładnikowe 22. kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach 23. plandeka sznurowana 3. Warunki dotyczące odbioru i serwisu piaskarki ciągnikowej: 1) Wykonawca zapewnia dostawę maszyny do siedziby Zamawiającego, oraz serwis w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego. 2) Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do piaskarki ciągnikowej komplet dokumentów: deklaracji zgodności, pisemnej gwarancji oraz inne wymagane prawem dokumenty pojazdu (wyciąg we świadectwa homologacji pojazdu, sporządzony w języku polskim, dokument potwierdzający spełnienie normy emisji spalin). 3) Serwis gwarancyjny ma obejmować cały kraj. 4) Okres gwarancji - minimum 2 lata ZADANIE NR 3 1. Przedmiot zamówienia dotyczy zakupu fabrycznie nowego pługa odśnieżnego do ciągnika wraz z dostawą do siedziby Zamawiającego. 2. Wymagania dotyczące pługa dśnieżnego: 1. pług o zmiennej geometrii pracy o szerokości roboczej min. 260 cm, składany hydraulicznie z pomocą siłowników hydraulicznych 2. dopuszczalne obciążenie czołowe min. 6 ton 3. dowolność pozycji roboczych w zakresie +/-300, oddzielnie dla każdego lemiesza, 4. kopiowanie poprzeczne terenu +/- 60 5. minimalna szerokość odśnieżania w układzie lemieszowym jednostronnym (kąt 300) - 2700 mm 6. system zawieszenia do ciągnika rolniczego na przedni TUZ kat. II 7. masa maksymalna całego pługa 450 kg 8. odkładnice pługa ukształtowane w formę rynny, 9. system zabezpieczenia przeciw najazdowego - uchylne lemiesze + zrywalne śruby na ramce 10. pług musi być wyposażony w odchylane sprężynowo listwy gumowe, umieszczone w dolnej części lemiesza; podzielone na 4 części odchylające się do tyłu niezależnie przy najechaniu na krawężnik, studzienkę lub inną przeszkodę 11. sterowanie pługa powinno odbywać się poprzez jedną parę hydrauliczną; pług musi być wyposażony w zawór kierunkowy elektromagnetyczny umieszczony w górnej części układu zawieszenia, podłączony do zasilania 12V za pomocą wtyku zapalniczki, pozwalający na przełączenie zasilania olejem, niezależnie siłownika lewego lub prawego, w celu umożliwienia ustawienia wybranego lemiesza pod dowolnym kątem w dozwolonym zakresie. 12. Światła obrysowe zamontowane na pługu 13. Pług musi być wyposażony w odboje chroniące lemiesz przed uszkodzeniem, np. podczas odśnieżania w pobliżu krawężnika lub innych przeszkód 3. Warunki dotyczące odbioru i serwisu piaskarki ciągnikowej: 1) Wykonawca zapewnia dostawę maszyny do siedziby Zamawiającego, oraz serwis w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego. 2) Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do piaskarki ciągnikowej komplet dokumentów: deklaracji zgodności, pisemnej gwarancji oraz inne wymagane prawem dokumenty pojazdu (wyciąg we świadectwa homologacji pojazdu, sporządzony w języku polskim, dokument potwierdzający spełnienie normy emisji spalin). 3) Serwis gwarancyjny ma obejmować cały kraj. 4) Okres gwarancji - minimum 2 lata

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 39237000-2
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1   NAZWA: Zakup piaskarki samochodowej wraz z pługiem odśnieżnym.
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT105691.06
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
OZAMET Sp. z o.o. ,  ,  ul. Lipowa 61,  11-042,  Jonkowo ,  kraj/woj. warmińsko-mazurskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 114328.50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 114328.50
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 114328.50
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2   NAZWA: Zakup piaskarki ciągnikowej.
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT40650.41
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
STOMIL SANOK-DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. Oddział Stomil Agro Ciechnów ,  ,  ul.Mławska 1,  06-400,  Ciechanów ,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 49000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 49000.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 59040.0
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 3   NAZWA: Zakup pługa odśnieżnego do ciągnika.
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT10569.10
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
STOMIL SANOK-DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. Oddział Stomil Agro Ciechnów ,  ,  ul. Mławska 1,  06-400,  Ciechanów ,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 13800.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 11900.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 13800.00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.