To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2014-10-30
Skoczów: Zimowe utrzymanie dróg gminnych i chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych na terenie Gminy Skoczów w sezonach zimowych 2014/2015r. oraz 2015/2016r., z podziałem na 9 części.
Numer ogłoszenia: 360848 - 2014; data zamieszczenia: 30.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 320296 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Dróg, ul. Mickiewicza 14, 43-430 Skoczów, woj. śląskie, tel. 33 487 49 43, 487 49 44, faks 33 487 49 43, 487 49 44.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych i chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych na terenie Gminy Skoczów w sezonach zimowych 2014/2015r. oraz 2015/2016r., z podziałem na 9 części..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych (akcja zimowa) na terenie Gminy Skoczów z podziałem na części: CZĘŚĆ nr 1: Drogi w granicach miasta Skoczów, w ilości do 799,18 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 23 050m. CZĘŚĆ nr 2: Drogi w granicach miasta Skoczów, w ilości do 636,52 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 9 250m. CZĘŚĆ nr 3: Drogi w obrębie sołectwa Ochaby, w ilości do 459,20 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 39 940m. CZĘŚĆ nr 4: Drogi w obrębie sołectwa Pogórze, Kowale, w ilości do 723,10 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 28 890m. CZĘŚĆ nr 5: Drogi w obrębie sołectwa Bładnice, Harbutowice, w ilości do 240,00 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 20 670m. CZĘŚĆ nr 6: Drogi w obrębie sołectwa Pierściec, Kiczyce, w ilości do 798,18 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 39 120m. CZĘŚĆ nr 7: Drogi w obrębie sołectwa Międzyświeć, Wilamowice, w ilości do 392,00 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) -długość ok. 12 520m. CZĘŚĆ nr 8: Drogi w obrębie sołectwa Wiślica, w ilości do 173,50 r-g, zgodnie z załączonym Wykazem dróg dla poszczególnych zadań Akcji Zimowej 2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 8 do SIWZ) - długość ok. 8 420m. CZĘŚĆ nr 9: Chodniki, ciągi piesze, schody i kładki dla pieszych, w ilości do 1669,96 r-g, zgodnie z Wykazem zimowego utrzymania chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych na terenie Gminy Skoczów w sezonie zimowym2014/2015 i 2015/2016 (załącznik nr 9 do SIWZ) -długość ok. 11 680m. Zamawiający zastrzega, że podane ilości są ilościami szacunkowymi, obrazują możliwą wielkość, zakres przedmiotu zamówienia i mogą być pomocne na etapie przygotowywania ofert. Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu stosuje się prawo opcji do ilości roboczogodzin wskazanych powyżej. Oznacza to, że podane ilości są ilościami maksymalnymi ustalonymi na podstawie przewidywanego zapotrzebowania, a Zamawiający gwarantuje zapłatę za realizację 20% przedmiotu zamówienia. Wykonawcy nie przysługują roszczenia o realizację roboczogodzin w podanych powyżej ilościach. Przez akcję zimową rozumie się bieżące odśnieżanie aż do stanu przejezdności wraz z likwidacją śliskości przez Wykonawcę dróg materiałem wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z Operatem organizacyjnym zimowego utrzymania dróg i mostów na terenie Gminy Skoczów stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji oraz bieżące odśnieżanie, likwidację śliskości materiałem wskazanym przez Zamawiającego a także usuwanie nadmiaru śniegu i lodu przez Wykonawcę z chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych zgodnie z Wykazem zimowego utrzymania chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych na terenie Gminy Skoczów stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu umowy. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Ustala się, że Wykonawca będzie się rozliczał z Zamawiającym na podstawie potwierdzonych przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego faktycznie przepracowanych godzin sprzętu wg stawek określonych w ofercie. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji: 1) dla części nr od 1 do 8: - rejestru stanu pogody, - meldunku dziennego o pracy sprzętu, - rejestru zużycia materiałów do posypywania dróg i mostów, - rejestru faktycznie przepracowanych godzin pracy sprzętu; 2) dla części nr 9: - rejestru stanu pogody, - meldunku dziennego o pracy sprzętu, -meldunku dziennego o odśnieżaniu ręcznym, - rejestru zużycia materiałów do posypywania chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych, - rejestru faktycznie przepracowanych godzin pracy sprzętu. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć w/w dokumenty w formie pisemnej lub elektronicznej do siedziby Zamawiającego najpóźniej dnia następnego do godziny 10:00. Zamawiający po podpisaniu umowy udostępni wzory w/w dokumentów (rejestry, meldunki). Zamawiający gwarantuje zaopatrzenie Wykonawcy akcji zimowej w materiały potrzebne do uszarstniania nawierzchni dróg, chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych w ilościach zapotrzebowanych przez Wykonawcę. Wykonawca winien posiadać plac do składowania materiałów potrzebnych na akcję zimową. Ponadto winien posiadać pomieszczenia do składowania soli w sposób zapewniający jej przydatność do prowadzenia akcji zimowej oraz pomieszczenia do wykonywania mieszanek piaskowo-solnych. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia stosownego pisemnego zamówienia na materiały potrzebne do prowadzenia akcji zimowej - co najmniej 7 dni przed oczekiwanym terminem dostawy. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej dróg, chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych objętych akcją zimową oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą posłużyć mu do najlepszego przygotowania oferty a następnie wykonania zamówienia. Wykonawca w celu operatywnego kierowania akcją zimową prowadził będzie stałe całodobowe punkty dyspozytorskie mieszczące się na terenie Gminy Skoczów, z jedną osobą dyżurną wyłącznie do przyjmowania interwencji oraz koordynacji działań związanych z akcją zimową, zaopatrzony w telefon stacjonarny i komórkowy. Numery telefonów będą podane do publicznej wiadomości. Wykonawca będzie posiadał niezbędne środki łączności, zapewniające stały kontakt z Miejskim Zarządem Dróg oraz służbami pomocniczymi i ratunkowymi (Straż Miejska, Straż Pożarna, Policja, Pogotowie ratunkowe, Pogotowie Gazowe, Wodociągowe, Energetyczne itp.). Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia każdego z kierowców prowadzących akcję zimową w telefon komórkowy. Zamawiający zainstaluje w pojazdach Wykonawcy, dla części nr od 1 do 8, nadajniki GPS monitorujące pracę sprzętu. Nadajniki zostaną zainstalowane na koszt Zamawiającego w pojazdach wskazanych w Wykazie pojazdów Wykonawcy, uczestniczących w realizacji zamówienia. W przypadku uszkodzenia zainstalowanego nadajnika z winy operatora lub nieprawidłowej obsługi sprzętu, Wykonawca pokryje koszty naprawy lub wymiany nadajnika. Wskazania nadajników GPS będą stanowiły podstawę do kontroli czasu pracy sprzętu Wykonawcy. W przypadku awarii nadajnika Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, natomiast w przypadku awarii lub zmiany pojazdu, na którym zainstalowano nadajnik, Wykonawca ponosi koszty demontażu i montażu na kolejnym pojeździe. Wykonawca jest zobowiązany: - w pełni przestrzegać warunków bezpieczeństwa osób i pojazdów poruszających się w obrębie miejsca prowadzenia akcji zimowej, - przestrzegać normy ochrony środowiska, - ponieść opłaty i kary za nieprzestrzeganie w trakcie prowadzenia akcji zimowej norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących bhp, ochrony środowiska, bezpieczeństwa ruchu drogowego i prawa cywilnego. Wszelkie roszczenia użytkowników dróg, chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych jakie wpłyną do Zamawiającego a związane z realizacją niniejszego zamówienia będą kierowane do załatwienia przez Wykonawcę. Wykonawca w trakcie wykonywania umowy może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na podstawie umowy o podwykonawstwo w rozumieniu art. 2 pkt 9b ustawy Prawo zamówień publicznych, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia podwykonawcom. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w granicach miasta Skoczów.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Skoczowie z siedzibą w Pogórzu, ul. Dworcowa 1, Pogórze, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 101273,66 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 87691,18
Oferta z najniższą ceną: 87691,18 / Oferta z najwyższą ceną: 112685,20
Waluta: PLN.
Część NR: 2
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w granicach miasta Skoczów.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Firma Usługowa Janina Sztwiertnia, Bładnice Górne 20, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 105025,80 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 103116,24
Oferta z najniższą ceną: 68056,72 / Oferta z najwyższą ceną: 109303,21
Waluta: PLN.
Część NR: 3
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w obrębie sołectwa Ochaby.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kółko Rolnicze w Ochabach, ul. Dębowiecka 26, Ochaby Małe, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 50690,40 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 46617,98
Oferta z najniższą ceną: 46617,98 / Oferta z najwyższą ceną: 63975,74
Waluta: PLN.
Część NR: 4
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w obrębie sołectwa Pogórze i Kowale.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- MENTRANS Mencnarowski Franciszek, Iłownica 174, 43-394 Rudzica, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 93713,76 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 102800,06
Oferta z najniższą ceną: 102800,06 / Oferta z najwyższą ceną: 102800,06
Waluta: PLN.
Część NR: 5
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w obrębie sołectwa Bładnice i Harbutowice.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Firma Usługowa Janina Sztwiertnia, Bładnice Górne 20, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 34560,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 31104,00
Oferta z najniższą ceną: 31104,00 / Oferta z najwyższą ceną: 31104,00
Waluta: PLN.
Część NR: 6
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w obrębie sołectwa Pierściec i Kiczyce.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Skoczowie z siedzibą w Pogórzu, ul. Dworcowa 1, Pogórze, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 83330,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 74780,99
Oferta z najniższą ceną: 74780,99 / Oferta z najwyższą ceną: 102582,09
Waluta: PLN.
Część NR: 7
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w obrębie sołectwa Międzyświeć i Wilamowice.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Skoczowie z siedzibą w Pogórzu, ul. Dworcowa 1, Pogórze, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 68467,20 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 45925,92
Oferta z najniższą ceną: 45925,92 / Oferta z najwyższą ceną: 45925,92
Waluta: PLN.
Część NR: 8
Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w obrębie sołectwa Wiślica.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- MENTRANS Mencnarowski Franciszek, Iłownica 174, 43-394 Rudzica, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 24775,80 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 30730,32
Oferta z najniższą ceną: 30730,32 / Oferta z najwyższą ceną: 30730,32
Waluta: PLN.
Część NR: 9
Nazwa: Zimowe utrzymanie chodników, ciągów pieszych, schodów i kładek dla pieszych na terenie Gminy Skoczów.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ZAKŁAD ZIELENI Adam Pietrzyk, ul. Stalmacha 35, 43-430 Skoczów, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 136042,30 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 118876,20
Oferta z najniższą ceną: 118876,20 / Oferta z najwyższą ceną: 119938,87
Waluta: PLN.
INNE PRZETARGI Z SKOCZOWA
więcej: przetargi w Skoczowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach oraz na terenach przyległych do budynków stanowiących własność Powiatu Mieleckiego
- Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego w sezonie zimowym 2025/2026 z podziałem na 5 zadań (części)
- Kompleksowa usługa utrzymania czystości w obiekcie oraz usługa utrzymania zieleni i odśnieżania dróg, parkingów, chodników, ciągów komunikacyjnych na terenach przyległych do obiektu.
- Utrzymanie czystości w budynkach oraz na terenach przyległych, a także utrzymanie zieleni w zasobach Tyskiego TBS Sp. z o.o.
- Usługi sprzątania w budynkach Prokuratury Regionalnej w Warszawie przy ul. Krakowskie Przedmieście 25/Kozia 1/Trębacka 4/ Nowowiejska 26 B oraz terenu przyległego do tych budynków
- Usługi sprzątania i utrzymywania w czystości pomieszczeń w obiektach trzech Przychodni należących do Samodzielnego Publicznego Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Katowicach "Moja Przychodnia"
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.