eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NAWZMOCNIENIU SŁABEGO PODŁOŻA POD PRZEPUSTAMI P21 I P22 W KM 59+328, OD KM 58+200 DO KM 58+280 I W KM 56+820.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-09-24

Katowice: ZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.: BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NA: WZMOCNIENIU SŁABEGO PODŁOŻA POD PRZEPUSTAMI P21 I P22 W KM 59+328, OD KM 58+200 DO KM 58+280 I W KM 56+820.
Numer ogłoszenia: 362262 - 2012; data zamieszczenia: 24.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 344932 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, 40-609 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 7819211, faks 032 781 92 00.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.: BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NA: WZMOCNIENIU SŁABEGO PODŁOŻA POD PRZEPUSTAMI P21 I P22 W KM 59+328, OD KM 58+200 DO KM 58+280 I W KM 56+820..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: ZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.: BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NA: WZMOCNIENIU SŁABEGO PODŁOŻA POD PRZEPUSTAMI P21 I P22 W KM 59+328, OD KM 58+200 DO KM 58+280 I W KM 56+820..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.22 - Roboty budowlane w zakresie obwodnic .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.09.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • STRABAG SP. Z O.O., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 201444,38 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 247776,59

  • Oferta z najniższą ceną: 247776,59 / Oferta z najwyższą ceną: 247776,59

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Roboty stanowią zamówienie dodatkowe nie objęte zamówieniem podstawowym, a od ich wykonania uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego. Potrzeba wykonania robót dodatkowych wyniknęła w trakcie realizacji zadania. I tak: 1. W trakcie prowadzenia robot budowlanych na odcinku od km 58+200 do km 58+280, stwierdzono występowanie złożonych, a co za tym idzie odmiennych warunków gruntowo - wodnych w stosunku do przyjętych wg. realizowanej dokumentacji projektowej. Wykonawca robót zlecił wykonanie badań uzupełniających, których analiza potwierdziła znaczne odstępstwa od warunków przyjętych w dokumentacji technicznej. Zastosowanie projektowanej technologii wzmocnienia z uwagi na występujące grunty w podłożu, nie gwarantuje uzyskania projektowanych parametrów założonych w projekcie wzmocnienia podłoża oraz nie zapewni stabilność posadowienia budowanego nasypu drogowego. Projektant przedstawił nową technologię wzmocnienia, która pozwoli na osiągnięcie wymaganych parametrów podłoża. Rozwiązanie zostało przekazane przez Projektanta w postaci wystawionej karty nadzoru autorskiego z dnia 21.08.2012r., co zostało potwierdzone przez Inspektora Nadzoru w protokole konieczności. 2. W trakcie prowadzenia robot ziemnych pod budowę przepustów P21 i P22 (km 59+328) stwierdzono występowanie złożonych, a co za tym idzie odmiennych warunków gruntowo - wodnych w stosunku do przyjętych wg. realizowanej dokumentacji projektowej. Stan i rodzaj gruntu uniemożliwił przeprowadzenie badań nośności i zagęszczenia podłoża pod przepustami. Wykonawca wykonał badania laboratoryjne, które potwierdziły brak wymaganych parametrów gruntu. Podłoże pod przepustami zostanie wzmocnione podwójnym materacem typu 2.2. wg. STWiORB D.02.04.01 zgodnie z wystawioną karta nadzoru autorskiego z dnia 21.08.2012r. 3. Wykonawca podczas robót ziemnych w km 56+820 natrafił na występowanie w podłożu słabonośnych gruntów. Otrzymane wyniki z przeprowadzonych badań potwierdziły, iż podłoże nie posiada wymaganych parametrów pozwalających na dalszą budowę korpusu drogowego obwodnicy. Ze względu na występowanie w km 58+940 ÷ 59+000 korzystniejszych od założonych w dokumentacji warunków gruntowo - wodnych, zdecydowano na zmniejszenie grubości projektowanej wymiany gruntu z 3m do 1,5m a zaoszczędzony materiał wbudowany zostanie w rejon słabego podłoża w km 56+820. W związku z powyższym Projektant przedstawił technologię zmniejszenia założonego w dokumentacji projektowej wzmocnienia w km 58+940 ÷ 59+000 w postaci wystawionej karty nadzoru autorskiego z dnia 27.08.2012r., co zostało potwierdzone przez Inspektora Nadzoru w protokole konieczności. Jednocześnie w km 56+820 (występowanie gruntów słabonośnych) zostanie wykonane wzmocnienie z zaoszczędzonego materiału oraz dodatkowo na długości 30m na szerokości pasa drogowego ułożona zostanie geowłóknina polipropylenową. Roboty ziemne jakie zostaną wykonane w km 56+820 i km 58+940 ÷ 59+000 bilansują się. Wyżej wymienione prace nie były możliwe do przewidzenia na etapie wykonywania dokumentacji projektowej. Niewykonanie w możliwie jak najszybszym terminie ww. robót będzie skutkować opóźnieniami na odcinku budowanej obwodnicy miejscowości Pszczyny. Brak wybudowania ww. obwodnicy, jak również przedłużające się prace związane z jej realizacją, stwarzać będą dodatkowego zagrożenia i uciążliwości dla uczestników ruchu oraz okolicznych mieszkańców, uniemożliwi również prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego. W związku z powyższym wystąpiła konieczność wprowadzenia robót dodatkowych, których zakres nie był objęty zamówieniem podstawowym. Przedstawiony wyżej zakres prac, jaki wynika ze stwierdzonych w trakcie robót okoliczności stał się konieczny w celu prawidłowego wykonania robot podstawowych objętych dokumentacją projektową. Zgodnie z zapisami art. 67, ust 1 pkt. 5 lit.b Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr. 113 poz. 759 z późn. zm.) uznano, iż możliwe jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki. Zakres zamówienia dodatkowego obejmuje wykonanie dla zadania: Budowa północnej obwodnicy miejscowości Pszczyna - projektowana droga wojewódzka nr 935 robót jak wyżej. Należałoby podkreślić, że wykonanie należycie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Łączna wartość prac nie przekroczy 50% wartości realizowanego zamówienia. Zakres zamówienia dodatkowego nie jest objęty zamówieniem podstawowym, a jego wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. Wartość zamówienia dodatkowego określona została na podstawie kosztorysu inwestorskiego i wynosi 201 444,38 zł netto, co stanowi około 0,46 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.